![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Pääseks mittaan järjestelmän paineen ?? Oire viittais kyllä k.a. n vähäisyyteen tai kennon jäätymiseen
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#2
|
||||
|
||||
![]()
En pääse. Auto oli jo yhden päivän paikallisella korjaamolla "huollettavana", diagnoosi oli että kompura ehkä rikki kun magneettikytkin toimii miten sattuu. Ainetta ei vissiin ole uloskaan vuotanut. Että jos ostettaisiin uus kompura niin ehkä se sitten toimii? No se kompura pyörii eikä äännä tms., magneettikytkinkin ottaa kiinni mutta tahti on toi nopee. Itse en näistä ymmärrä juuri enempää kuin sika satelliitista eikä mulla ole tarvittavia mittalaitteita.
__________________
Tiäräksää tuanoi |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Tuo on tavallinen oire aineiden vähäisyydestä. Omassa oli useamman sadan gramman vajaus, kompura kävi tiheään ja vielä tuli vähän kylmääkin. Pitää olla tosi vähissä aineet ennen kuin painekytkin katkaisee pelin...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Mitenköhän eivät ole sitten huollossa tuommosta asiaa tarkastaneet...?
__________________
Tiäräksää tuanoi |
#5
|
|||
|
|||
![]()
luettu aloitus vastauksen jälkeen shimmit oli huomioitu
![]() lientä lisää ![]() Viimeksi muokannut eilhik : 24.07.2014 19:58 |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
En jaksa millään uskoa noiden oireiden perusteella että tuossa on kompura rikki, jos se kerran pyörii ilman meteliä ja magnettikytkin pätkii nopeasti päälle- pois. Aineen vähyys on minunkin vahva veikkaus, oire kuulostaa juuri siltä.
Auto on jo aika vanha, ja jos on tavalliseen suomalaiseen tapaan "huollettu" niin ei ole mikään ihme jos ei enää oikein toimi. Yleensähän täällä viedään aparaatti huoltoon vasta siinä vaiheessa, kun ekan kerran ei tule kylmää.. kun oikeasti 2-3 vuoden välein pitäisi käyttää täyttöhuollossa. Eli vedetään järjestelmä tyhjäksi, alipaineella höyrystetään ja imetään kosteus pois, ja uudet aineet sekä öljyt sisään. Vaikka järjestelmä ei varsinaisesti vuoda, sieltä aina karkaa uudestakin autosta kylmäaineita (yleensä n.10-20% vuodessa) ja sinne myös pääsee kosteutta. Lisäksi kuivaimellakin on tietty käyttöikä, ei se ikuisuuksia jaksa kosteutta absorboida itseensä vaikka miten välillä vakuumilla imetään järjestelmä kuivaksi.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Juu litku vähissä, ja jos ei ole niin alapaineanturi on kaput.
__________________
RUMARACING Esla T4 |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Omassa kanssa ilmastointi halvaantunut. Yleinen syy kuulemma mk1 on hapan kuivain. Josko joskus sais aikaiseksi vaihdattaa sen ja testauttaa järjestelmän tiiviyden..
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
Joo autohan on vanha Ropponen mutta se toimii hyvin ja kuluttaa vähän polttoainetta, just vedettiin 3000kilsaa Euroopassa. Sitä on kyllä ihan huollettukin. En ajatellut että ilmastoinnin korjaus/vianhaku näin yleiseen autoon olisi näin vaikeaa, eihän siinä nyt kauheen monta komponenttia ole...Osienvaihtelu summamutikassa ei huvita yhtään. Täytyy varmaan yrittää etsiä Satakunnasta tai Tampereelta joku firma joka näistä jotain oikeesti ymmärtää.
![]()
__________________
Tiäräksää tuanoi |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Niin se hyyty pari kesää sitten meilläkin ilmastointi samanlaisesta menopelistä, hetken toimi ja sitten pikkuhiljaa hiipui. Täyttöhuolto palautti toiminnan. Tänä kesänä vaihdoin kuivainpömpelin muun "pikkuprojektin" ohessa ja olikin ihan mätä alaosastaan. Kaverilla samanlaisesta ehti oikein puhjetakkin.
Keulan kenno voi tietysti vuotaa kans. Joku anturivika vois olla enemmänkin semmoinen kerrasta poikki juttu, aineiden vähyys ei ainakaan meillä poltellut vikavaloa. Ei vaan työntänyt kylymää.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. Viimeksi muokannut AVRO : 24.07.2014 22:47 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
HDJ 80 Ovien keskuslukko ei pelitä | Ambula | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 13.02.2014 20:15 |
V70 2.5tdi mk1 eberin asennus | vartiainen | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 08.10.2013 18:05 |
4Runnerin takalasihässäkkä ei pelitä | -MaTTi- | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 01.02.2013 21:21 |
Myydään M/V: Volvo V70 2.5tdi -98 *JUURI HUOLLETTU* | omni | O/M/V Ajoneuvot | 12 | 22.12.2008 11:47 |
M. Volvo V70 2.5TDI aut, MYYTY | Kimpsu | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 01.04.2008 18:42 |