![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Kiitoksia kehuista! Eilen ajelin tallin kautta pikaisesti ja ilman ylimääräisiä hätäilyjä ja mietteitä vilkaisin tuota spacer tilannetta, ja tulos oli ettei mitään väliä toyotassa minkä malliset spacerit siellä on! ![]() Oishan tuon tajunnut heti kun ei olis tarvinnut hätäillä ja puhelin ei ois pirissy vähän väliä, vetarithan tulee vain tuon lockerin reunimmaisen "coupler" osan sisään ja tuo sisempi hammastettu "driver" jolle voima välittyy pitää tuon spacerin sisällään. Vetarin pää voi toki tulla hieman yli mutta kun spacer on kuitenkin malliltaan kuppi niin mitään ongelmaa ei pääse syntymään. Ja taas tässä esimerkki kuvassa jolla kuppimaisuutta esitellään on se toisenlainen spacer jolla tätä pohdintaa ei olisi edes syntynyt.. ![]() Mutta toimii siis tuolla pienempireikäiselläkin spacerillä, mallasin vetareita akseliin paikoilleen kun perä oli malliksi paikoillaan ja vetarit menee huomattavasti syvemmälle missä kohden ne aiemmin on majaillut! ![]() ![]() Mutta edelleen en siis ymmärrä mihin tuota koko osaa tarvitaan fullfloater perässä! Mutta ei pidä miettiä turhia vaan annetaan nyt osien olla tuolla varmassa tallessa niin eivätpähän ainakaan katoa jos tuon vaikka joskus joutuisi kasaamaan c-klipsi perään tai vastaavaa! Heh! ![]() Nyt siis akselia pääsee niputtamaan oikeasti kasaanpäin, tällä viikolla ei tallissa tule kuitenkaan aikaa juurikaan vietettyä johtuen tietyistä syistä joten edistystä tämän osalta ei mahdottomasti tule.. ![]() ![]() Ensi viikolla menee siis akseli paikoilleen ja sitäkin ennen varmaan jotakin fiilistältävää voi löytyä, jos ei muuten niin tuolta ensi lauantailta viimeistään! ![]()
Viimeksi muokannut Bj 40 : 21.07.2014 12:05 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Pitäiskö aavistuksen omaisesti rytkäyttää tätäkin eteenpäin!
Tai lähinnä selitellä miks ei oo menny etiäpäin.. ![]() ![]() Ennen safaria tuli kuitenkin muistot edellisiltä ryvetysreissuilta mieleen ja tahdoin autoon kunnolliset vetopisteet keulaan, se bj:n toisenpuolen avokoukku kun ei ole mikään optimaalinen laitos mielestäni pitemmän päälle.. Siis reikää puskimeen vaan rohkesti! Tuollaiset väkästelin reiän tukkeeksi, Lenkki osa on metsäkoneen ketjujen liitoslenkki joka on yleensä viistosti lyhyeltä matkaa kyljestä auki että siihen saa pujottaa jatkoksi toisen samanlaisen. Pirun kovaa matskua!! Nuo kun on vielä tarkoitettu hitsattavaksi niin ovat ihan ok tähän tarkoitukseen. ![]() Tais olla 16mm lenkin paksuus, latta oli aavistuksen ohkasempaa. Eli täl viisiin oli tarkoitus nää pistää kiinni, tuosta kun vetää kiinni pultilla niin sitoo samalla tuon puskurin runkoon tiukemmin kiinni kun tuossa kohden ovat vielä päällekkäin runko/puskurinrunko. Tuollaiset niistä tuli, hitsuuttelin ne vielä ehkä tyhmyyttäni kiinni vielä puskuriinkin.. No, eipähän tursua ruostetta tai muuta möhnää reikien välistä! Tässä sitten hypätäänkin jo seuraavaan päivään safarille! Sakkelit roikkuu keulassa niin on hyvä nyppiä jos tarve vaatii, kuvat on oikeastaan vika järjestyksessä kun nuo tuli vasta maalata sahvaarin jälkeen vaan haitanneeko tuo! ![]() Auto eteni mielestäni hyvin!! Vaijeria ei tarvinnut olla reitin alkupätkillä juurikaan oikomassa ja etulukottomaksi autoksi keräsi jopa parit kiitokset etenemisestään! ![]() ![]() Mutta kuten usein niin itku pitkästä ilosta! ![]() ![]() Lopputuloksena auto sammui vinssin kardaani mutkalla, auton pohjaa vasten vaijerit riekaleina ja niin kireällä että vaihdelaatikko oli käytännössä myös auton pohjassa kiinni.. Johtosarjaan oli tullut myös mittaa lisää n. metri.. Tässä kohtaa loppui safari minun osalta.. ![]() Seuraava viikko joka piti olla etuakselin kasaus ja allelaitto viikko menikin sitten autoa ehjäillessä, isäukko tuumi että hyvähän noista sakkeleista oli autoa tietty kotiin vetää ja sopivat myös hyvin auton traktorilla pystyyn nostoon pesua varten oikein hyvin! ![]() Loppusaldona auto kaipasi uuden johtosarjan konehuoneen liittimeltä taaksepäin, (sellainen meni kokonaan uusiksi liittimen pinnejä myöten) tämä oli oikeastaan hyväkin juttu sillä entisestä löytyi mielenkiintoisia rosvoiluja yms.. Nopeusmittarin vaijeriksi tuli original uudenveroinen, (ollut itsellä vuosia varalla) käsijarruvaijeri on nyt uusi 2000 vuosimallin mesen sport coupen käsijarruvaijeri. Jakolodjun stefoja meni myös uusiksi kuten vinssin kardaani.. Kohtuu hyvä saldo pikku vinssaus nyppäisystä! Heh! ![]() Viime viikonloppuna tuli sitten harrastettua vähän erilaista motorsporttia! Tuli lähdettyä hinuriksi (ei sitten mitään kaksimielisyyksiä tästä!) kiteelle jokkiksen evk sm kisoihin! ![]() ![]() Jatketaan tarinaa kun saan aikaiseksi kasata tuon etuakselin ja rupean survomaan paikoilleen! Nyt näitä harrastuksia haittaa työ ja metsästyskauden alkaminen, mutta tänä syksynä vielä tapahtuu.. ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Hoii!! En oo huomannu että on kyselty! No mitään on tapahtunut mutta kaikki on niiiiin hidasta mitä autolle on tapahtunut että..
![]() ![]() Kaikki on tuntunut vaativan aikaa ja huomioita joten auton suhteen ei kauheesti oo siis tapahtunut, mutta ajettu sillä sentään on! ![]() ![]() Tuo akseli edistyy siis etana sitkeessä räkä klimpissä vauhtia, mutta yllättävän kivassa vaiheessa tuota on mennä jatkamaan kun käsissä on siistejä kalikoita. Pistetään pari kuvatusta: Hemmetin hyvät levyt oli tuossa vanhus bj:ssä!! ![]() ![]() Pallit on kiiloteltu ja huoliteltu omistajalta ja autolta tasapuolisesti, kelvolliset tuli kummistakin ![]() ![]() Yleiskuvaa palikasta, maalia jäi kilpien maalauksen jälkeen vähän yli niin tuli jo sutia osa akselista maaliin. Kaikkea ei vielä maalata kun akseliin joutuu asennusvaiheessa hitsaamaan nuo kierrejousten pedit kuiteskin. Kääntöpää kasassa, pallintiivisteet menossa paikoilleen. Nämä kuvat on itseasiassa jo vanhoja tänne tullessaan, akselissa on molemman puolen kääntöpäät paikoillaan ja olkalaakerit shimmattuina ja rasvat sisällä. Pallontiivisteet myös paikoillaan ja momentissa, se miksi tuo tällä kertaa jumi tuohon vaiheeseen oli että itse sen navan (mihin etupyöränlaakerit kasataan ja pitää pronssiholkit sisällään) kiinnityspultit kaipasi vaihtoa (muutama menetti kantansa purkuvaiheessa, niissä oli joku helvetin outo avainkanta! 13mm j 14mm väliin..) ja niitä piti odotella hetki ja taas homma pysähtyi hetkeksi.. ![]() Periaatteessa loppu on vaan uusien laakereiden asentamista ja stefojen paikoilleen naputtelua, mitään valtaisia hitsi/hiontahommia ei enää olisi edessä. Viikonloppuna ehken kerkee taas nytkäyttää eteenpäin! ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Hienoa tulee !!!
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Hieno projekti. Nuihin hienosti kiilotettuihin palleihin ois voinut vetää vielä 2-k maalin päälle niin ois pysynyt ruostettomina vielä pitkään. Tuppaavat pallit ruostua ja sitten menee huovat ja kumitiivisteet. Tietty kovakromaus ois kova juttu mutta missä niitä kromauttaa?
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Jessus kun takkuaa tämänkin päivittely jos autonkin "tuunailu"..
![]() Hep! Tehdään siis pieni edistysaskel! Ja heti alkuun kiitokset taaskin kehuista! 2k-maali oli todella vahvasti harkinnassa noihin palleihin.. Jostain syystä taaskin tuli vaan paljaalla vedettyä tääkin hommeli! Arvelin vaan sitten lopulta että jos noin pitkään on kestänyt tuolla korroosiolla niin jospa se nyt jatkossakin kestäs vielä sen minkä tartteekin. Tuollainen kätevä hylsy joka on sievä kuin sika pienenä tuli rakenneltua tuohon laakerien lukitus/kiritysmutterille, navoissa tuntuu ainakin rasva riittävän. ![]() Tuossa kuva vimpan päälle uitetusta navasta/napalukosta, ei muuten herkällä herkistynyt nuo napalukot! Syksyllä kun akselihomma jäi parkkiin niin nakkasin nuo uimaan polttoöljyyn jossa ne makoili pari kuukautta jossa niitä välillä pihtien avulla tuli välillä käänneltyä, ei auttanut. Sitten olivat moottoriöljyssä kuukauden päivät joka ei tehonnut myöskään! Viimeisenä keinona ennen totaalipurkua keitin noita 20min. öljyssä tohon avulla ja jopa herkistyivät! ![]() ![]() Sitten pitikin käydä hakemassa motivaatiota mettästä, kävin aloitin uuden perinteen jonka mukaan joulukuusi viedään autolla takaisin sinne mistä se on haettukin! Hyvinhän se vielä tuolla meni! ![]() Lunta oli tuon verran Pistetään sitten tuollainen viittä vaille valmis kuva aksulasta, Jarruputkien kiinnikkeiden teko on tuossa vaiheessa edessä ja kulmien passailu iskareiden kiinnikkeille. Pikkasen piti niitäkin käännellä, käännön rajoittimet on myöskin uusittu ja niittenkin pitäisi nyt kestää. Tuollaiset tuli vanhasta hylsystä leikellä.. Ja tein niistä pitimet ja pyörimisen eston jarruletkun kiinnikkeille. ![]() Ja nyt jatketaas vielä tänään myöhemmin tai huomenissa, pitää käydä pistää toitsu tulille ja lähtee morsmaikkua kulettelemaan pitkin itä-suomea! To be continued.. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
BJ-42 Kunnostus käyttöpeliksi. | tp | Maasturiprojektit | 5 | 27.11.2015 16:12 |
Myydään Cosworth kisamoottorin ja käyttis. | Kala92 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 8 | 12.05.2012 23:21 |
BJ-42 kunnostus? | tp | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 08.08.2011 20:55 |
Ostettu Käyttis autoa toyota Hj,Bj tai nissan patrol, YM | Anfi | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 09.12.2010 17:16 |
Ajo jälkien hoito ja kunnostus | Peeveli | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 23.01.2006 14:33 |