Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 20.07.2014, 11:57
Micco:n Avatar
Micco Micco ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.05
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.771
Perusasetus

Joo ei sillä kuormantunnistusta saa hoidettua. Mut jos heittää alkuperäisen venttiilin (mun tapauksessa vuotavan) mäkeen ja asentaa tuollaisen laskemaan takajarrujen paineen vastaavaan kuin kuormaamattomana on.

Tarttis vaan osata järkeillä miten putkitukset tulisi tehdä ettei tosiaan mene jarrut ihan sekaisin, pajerossa ainakin säätimeltä lähtee tai tulee edestä päin kaksi putkea ja yksi menee takapyörille. Säätimen kyljessä on merkintöjä,

-nuoli säätimeen päin ja kirjain R- tämä lähtee keulaa kohden

-nuoli säätimestä pois päin ja kirjain R- tämä menee takapyörälle ja sieltä sylinteriltä jatkuu toiseen takapyörään

-nuoli säätimeen päin ja kirjain F- tämä lähtee keulaa kohden

Tuollakin on jotain juttua ollut kyseisestä asiasta. http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=101761

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 21.07.2014, 19:56
Micco:n Avatar
Micco Micco ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.05
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.771
Perusasetus

Nyt sain säätimen vuodon loppumaan TOISTAISEKSI, mut ajan kysymyshän se vaan on et koska alkaa taas kusemaan, eli ei parane kovin syvään huokaista helpotuksesta.
Purin säätimen uudelleen ja sit sekoittelin hiukan osia keskenään toisesta risasta säätimestä, eli kummastakin keräilin paremman näköiset nippelit ja niputin ne fiksattuun runkoon. Tunnin ajelun jälkeen ainakin oli litkut pysyny vielä siellä missä pitääkin.

Seuraavaksi sitten pitää suuttimet vaihtaa ja pa-linjat uusia, mitäköhän nekin hommat tuo tullessaan.... todennäköisesti ainakin anturi/polttoaine linjojen lähtökikkareen fiksaus tai uusuminen, sen verran rapsakalta vaikutti tankista lähtevät putket kun jarrusäädintä siin vieres tuhersi. Oikeen piti varoa ettei vilkuile kovin pahasti niitä putkia saati vahingossakaan koske. Sitten kun sitä anturi/putki kikkaretta vaihtaa, niin varmaan toteaa et tankkikin on menetetty. Loputon suo näitten vanhojen ritsojen kunnossa pito. Noo, mut mitäpä muutakaan sitä nyt kesälomalla kauniilla kelillä tekis kuin makoilee auton alla ja jatkaa hetkittäin jopa toivottomalta tuntuvaa ruuvailua. Hitsaamista ei luojan kiitos tarvitse sentään tässä kotterossa suorittaa vähään aikaa. Ai niin, sit pitäis vielä vaihtaa rempattu v-laatikkokin vanhan rutisijan tilalle.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
pajero


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty mitsu pajero huoltoauto 5D PAJERO TURBO STW-L049GW-M-4X4/2700 Hype O/M/V Ajoneuvot 3 16.04.2013 22:45
Pajero miehille kysymyksiä Pauli_Antero Tekniikka & Jutustelu 19 05.11.2011 17:06
PAJERO V6 3.0 Aut.vm.1989 --> Kysymyksiä! TOPPAHOUSU Tekniikka & Jutustelu 5 31.07.2008 10:41
"Voiman tuntu'" Pajero gen2 vs. Pajero gen1 Propulsion Tekniikka & Jutustelu 8 22.04.2008 16:30
Pajero kysymyksiä Juniori83 Tekniikka & Jutustelu 0 28.09.2005 11:20


Sivu luotu: 01:40 (GMT +2).