Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #2851  
Vanha 08.07.2014, 00:24
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kettu_ Näytä viesti
2l vakio pumpulla ei kyllä ahtamisen kanssa kauheasti tee mitään, ellei halua ruukata pumppua tappiin saakka, mutta toisaalta kyllä silläkin ajelee jos laittaa sievän kokoisen ahtimen eikä mitään holsetin hx45 sinne, omassa oli joku ämpärin kokoinen ahdin ja sen kyllä huomasi vakio pumpulla kun kiihytteli niin ahdin herää aika pitkälti 2500rpm 3000rpm kierroksilla paineita tarjosi 1.2bar, ja kulutuskin tuntui kasvavan vain tuolla ahtimella, vaparina imeskeli aikalailla 10L luokkaa ja turbotettuna parhaiten pääsi 13L-14L korville, mutta ei mitään vikaa koskaan koneeseen ilmaantunut toimi hyvin pakkasella ja lämpimälläkin kelillä, kuhan öljyt vaihteli niin hyvin ruksutti.
Se vain että varsinkin kammiokoneessa tuppaa lämmittämään tuo syöttöruuvailu ihan hirveesti. Napsahtaa sekin valurautakansi... Ruiskutusaika jatkuu ja vieläpä sieltä huonommasta päästä eli myöhäiselle. Jollain volkkarin TDI:n jyrkällä nokkalevyllä tuosta 9 millisestäkin tulee ihan jees, mutta edelleenkin se 10mm on enemmän ja parempi...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #2852  
Vanha 08.07.2014, 13:37
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vilkutin Näytä viesti
Onko tuohon perän rymppiholkin kiristykseen momenttia millä sen vois suoraan vetää kiinni, vai muuttuuko tilanne iän mukaan, kun välykset kasvaa, laakerit kuluu jne..?

Toinen kysymys ois onko missäään suomessa valmiita perän panssareita, LN65 akseleihin?
Offroadtarvikkeelta aikoinaan ostin susukiin hitsattavat mutta eivät taida enään noita osia tehä?
Siis sillä mutterin kiristämisellä puristetaan laakerit ja krymppiholkki yhteen pakettiin, niin tiukalle että laakereiden etäisyys on täsmälleen oikea.

Ainut momentti, mikä mutterille ilmoitetaan, on maximi momentti, joka on hdj 80 jotain 500 Nm

Laipalle ilmoitetaan liikkeellelähtö momentti, jonka saavuttamiseksi pitää kiriä mutteria...
Vastaa lainaten
  #2853  
Vanha 08.07.2014, 19:21
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Se vain että varsinkin kammiokoneessa tuppaa lämmittämään tuo syöttöruuvailu ihan hirveesti. Napsahtaa sekin valurautakansi... Ruiskutusaika jatkuu ja vieläpä sieltä huonommasta päästä eli myöhäiselle. Jollain volkkarin TDI:n jyrkällä nokkalevyllä tuosta 9 millisestäkin tulee ihan jees, mutta edelleenkin se 10mm on enemmän ja parempi...

Ihan en mene tuohon samaan ajatukseen, useamman vuoden ollut sen 1bar ja + paineet, pumppua ruuvattu ja savuarvot on 2,91.
Vaan ei liiku jos ei saa soppaa, kansi ei ole oireillut ja sen 5v lienee ollut noin.
Ei ole cooleria eikä muutakan härpäkettä, pakoputki hengittää paremmin ja turbokin on joku muu kuin Ct 20.
Vastaa lainaten
  #2854  
Vanha 08.07.2014, 21:21
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 2,4TD Näytä viesti
Ihan en mene tuohon samaan ajatukseen, useamman vuoden ollut sen 1bar ja + paineet, pumppua ruuvattu ja savuarvot on 2,91.
Vaan ei liiku jos ei saa soppaa, kansi ei ole oireillut ja sen 5v lienee ollut noin.
Ei ole cooleria eikä muutakan härpäkettä, pakoputki hengittää paremmin ja turbokin on joku muu kuin Ct 20.
2L vai 2L2? Uudempi kyllä vetää niin ettei parisataatuhatta ajettu kytkin pidä.

Tosiasia vain on että ruuvatun kammiokoneen lämpökuorma nousee valtavasti juurikin pidemmäksi jatkuvan ja myöhästyvän ruiskutuksen takia.

E: Jos kannen ottaa pois niin uskallan sanoa että harvemmasta ahdetusta ja ruuvatusta 2L koneesta löytyy ehjiä kammioita.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori

Viimeksi muokannut Jappi : 08.07.2014 21:24
Vastaa lainaten
  #2855  
Vanha 09.07.2014, 06:55
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Se vain että varsinkin kammiokoneessa tuppaa lämmittämään tuo syöttöruuvailu ihan hirveesti. Napsahtaa sekin valurautakansi... Ruiskutusaika jatkuu ja vieläpä sieltä huonommasta päästä eli myöhäiselle. Jollain volkkarin TDI:n jyrkällä nokkalevyllä tuosta 9 millisestäkin tulee ihan jees, mutta edelleenkin se 10mm on enemmän ja parempi...
ei itsellä mitään vikaa ilmaantunut koskaan tuolla ahtimella, tosin hyllyssä makoili turbon pumppu mutta se ei koskaan löytäny tietä koneen kylkeen saakka, mutta kyllä tuonkin olisi varmaan saanut pienemmällä ahtimella ja pumpun vaihdolla pelittämään oikein iloisesti, joskus lueskelin niin joku oli laittanut sekventiaali ahtimenkin tälläiseen
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b
Vastaa lainaten
  #2856  
Vanha 09.07.2014, 17:01
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

Onko kukaan poistellu omen takapakoista lehtiä paremman joustovaran toivossa?
Mitähän LN65 joustaa vakiona omen alustalla?

Aattelin rälläkkä katkasta alimman lehden päät jousipedin vierestä.. Korkeus ei sillon laskis.
Mutta uskaltaako ottaa kahta?

Eikai katastusmies siitä pahota mieltää saaha siellä olla korokepalat ja kai jousipakastakin saa lehtiä poistaa jos haluaa?
__________________
PäHäMa
Pamaas
SLCK

Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980

Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982
Ex. Suzuki Jimny 2006
Ex. Toyota Landcruiser RJ70
Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981
Ex. Hilux LN65
Ex. Volvo C303
Ex. Hilux LN65
Ex. Suzuki 413
Ex. Range 3.5L +hj akselit
Ex. L200
Vastaa lainaten
  #2857  
Vanha 09.07.2014, 19:02
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
2L vai 2L2? Uudempi kyllä vetää niin ettei parisataatuhatta ajettu kytkin pidä.

Tosiasia vain on että ruuvatun kammiokoneen lämpökuorma nousee valtavasti juurikin pidemmäksi jatkuvan ja myöhästyvän ruiskutuksen takia.

E: Jos kannen ottaa pois niin uskallan sanoa että harvemmasta ahdetusta ja ruuvatusta 2L koneesta löytyy ehjiä kammioita.
Toi on -99 mallinen eli lienee 2L2, toi jurpo hengittää ja pakoputki kyllä, ahdot kun on päällänsä niin ei niin tunge mustaa, paikaltaan lähtiessä jos runttaa kaasua niin savuttaa.
Vastaa lainaten
  #2858  
Vanha 09.07.2014, 19:18
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

Eikös vm.99 ole jo TD eli onko se sitten 2L2-2T tai joku muu?
__________________
PäHäMa
Pamaas
SLCK

Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980

Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982
Ex. Suzuki Jimny 2006
Ex. Toyota Landcruiser RJ70
Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981
Ex. Hilux LN65
Ex. Volvo C303
Ex. Hilux LN65
Ex. Suzuki 413
Ex. Range 3.5L +hj akselit
Ex. L200
Vastaa lainaten
  #2859  
Vanha 10.07.2014, 04:58
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vilkutin Näytä viesti
Eikös vm.99 ole jo TD eli onko se sitten 2L2-2T tai joku muu?
Saattaa olla, TD ja esikammio kuitenkin
Vastaa lainaten
  #2860  
Vanha 10.07.2014, 12:54
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vilkutin Näytä viesti
Eikös vm.99 ole jo TD eli onko se sitten 2L2-2T tai joku muu?
2L-TE, sähöt mukana pumpussa ja EGR.

Lähinnä varoittelin tuosta lämpökuormasta vanhojen 2L koneiden turbottajia, ja varsinkin siitä 9mm pumpusta, vetojen ilmaantuessa alkaa lämpöä löytyä...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #2861  
Vanha 10.07.2014, 18:16
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

Eikös 2L ole aina 9mm pumpulla?

Mutta paljonko teillä maksaa LN65 vakuutusvuodessa?
Popilla 600€ sis osakasko n.80€.
Tuntus että toi 600€,vois olla ilman mitään bonuksia. Mutta 40% sanottii rosenteiks.
__________________
PäHäMa
Pamaas
SLCK

Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980

Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982
Ex. Suzuki Jimny 2006
Ex. Toyota Landcruiser RJ70
Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981
Ex. Hilux LN65
Ex. Volvo C303
Ex. Hilux LN65
Ex. Suzuki 413
Ex. Range 3.5L +hj akselit
Ex. L200
Vastaa lainaten
  #2862  
Vanha 11.07.2014, 04:26
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vilkutin Näytä viesti
Eikös 2L ole aina 9mm pumpulla?

Mutta paljonko teillä maksaa LN65 vakuutusvuodessa?
Popilla 600€ sis osakasko n.80€.
Tuntus että toi 600€,vois olla ilman mitään bonuksia. Mutta 40% sanottii rosenteiks.

kyllä ne sua nyt nenästä vetää. itsellä oli 451€ ilman boonuksia ja tässä oli viellä joku 20€ maksu mukana, riippuu paljon vakuutuksen ottajan iästä, mitä nuorempi sitä kalliimpi ja sitten taas toiste päin,
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b
Vastaa lainaten
  #2863  
Vanha 11.07.2014, 04:55
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

Jooo, eilen kattelin netistä omia vakuutustietoja ja siellä luki 550€, johtuen että olin saannu 5% lisää liikenne ponaria. Eli 45%.
Alkuun laskunäyttiki hyvältä 444€ aattelin että nojoo joku virhe, mutta kun selasin alaspäin oli lisäkulua katsastusveromaksu 116€.
Täytyy tänään soittaa lähitapiolaan siellä on yks vakuutus missä vielä ponareita jälellä että paljon maksais niillä.

Ediy. Popis 550€ lähitapiolas 350€ samoil ponareil.
Tspiolas omavastuu 200€, popis 150€


On noi jousipakat niin massiivisen näköset että varmaan poistan kaks alinta kuormankanto lehteä kokonaan.. jos sinne sais jonkun jouston aikaseks.
__________________
PäHäMa
Pamaas
SLCK

Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980

Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982
Ex. Suzuki Jimny 2006
Ex. Toyota Landcruiser RJ70
Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981
Ex. Hilux LN65
Ex. Volvo C303
Ex. Hilux LN65
Ex. Suzuki 413
Ex. Range 3.5L +hj akselit
Ex. L200

Viimeksi muokannut Vilkutin : 13.07.2014 14:42
Vastaa lainaten
  #2864  
Vanha 11.07.2014, 19:21
tonnisata:n Avatar
tonnisata tonnisata ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 13.01.06
Sijainti: Pyhäjärvi
Viestit: 1.120
Perusasetus

Kukaan perehtynyt 94 hilux tai taro n sähköisen nopeusmittarin toimintaan? Mistä virta menee ja mihin nastaan mittarin takana, mitkä pulssijohdot anturilla on, kolme johtoa näkyy menevän sinne.
Onko joku tyyppivika mikä menee kun lopettaa toiminnan sekä matkamittaus että km näyttö? Kytkentäkaavioa onko kellään sellasesta?
Vastaa lainaten
  #2865  
Vanha 11.07.2014, 19:43
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vilkutin Näytä viesti
Eikös 2L ole aina 9mm pumpulla?
On, ellei ole vaihdettu. Vasta 2L-2 mukana tuli 10mm.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #2866  
Vanha 11.07.2014, 22:53
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

Nyt ois kysyttävää pakopaineista tai paremminkin niiden mittauksesta, ahtoja sain oikein polkemalla 1.3... syöttöä sen verran mitä kärsiii laittaa ennenkun tyhjäkäynti rupee karkaamaan, eli tyhjäkäynti on nyt niin pienellä mitä ruuvissa oli varaa, vivut ottaa pumppuun kiinni ei rajotin ruuviin.

Tarkotus ois tarkaa pakopaineet, mutta pakosarjassa ei ole yhtenäistä putkea mihin sen laittaisi, edellisessä oli pakosarjan päässä semmonen kokooja putki tms.

Onko mittauksessa mitään järkeä jos laitan anturin johonkin tietyn pytyn putkeen?
Antaako se kuin syklimäistä tietoa, tai muuten oikeaa?

Esim. jompaan kumpaan näistä
http://vilkutin.1g.fi/kuvat/2014/Hil...708_141256.jpg
__________________
PäHäMa
Pamaas
SLCK

Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980

Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982
Ex. Suzuki Jimny 2006
Ex. Toyota Landcruiser RJ70
Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981
Ex. Hilux LN65
Ex. Volvo C303
Ex. Hilux LN65
Ex. Suzuki 413
Ex. Range 3.5L +hj akselit
Ex. L200
Vastaa lainaten
  #2867  
Vanha 12.07.2014, 00:26
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vilkutin Näytä viesti
Jooo, eilen kattelin netistä omia vakuutustietoja ja siellä luki 550€, johtuen että olin saannu 5% lisää liikenne ponaria. Eli 45%.
Alkuun laskunäyttiki hyvältä 444€ aattelin että nojoo joku virhe, mutta kun selasin alaspäin oli lisäkulua katsastusveromaksu 116€.
Täytyy tänään soittaa lähitapiolaan siellä on yks vakuutus missä vielä ponareita jälellä että paljon maksais niillä.



On noi jousipakat niin massiivisen näköset että varmaan poistan kaks alinta kuormankanto lehteä kokonaan.. jos sinne sais jonkun jouston aikaseks.
Jousipakat
mulla heilahti ässälle 35:lla pyörillä ku oli poistettu "kuormajouset".
Nyt oli traktionbar ja kuormalehet paikoillaan, no traktionin päiden unibal nivelen toinen pää paskana.
JV:n tanko musta näytti aika toimivalle. Ei rajota joustoja ja tekee asiansa.
Seuraavan varmaan teen suunnilleen semmosen...
Vastaa lainaten
  #2868  
Vanha 12.07.2014, 02:01
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vilkutin Näytä viesti
Nyt ois kysyttävää pakopaineista tai paremminkin niiden mittauksesta, ahtoja sain oikein polkemalla 1.3... syöttöä sen verran mitä kärsiii laittaa ennenkun tyhjäkäynti rupee karkaamaan, eli tyhjäkäynti on nyt niin pienellä mitä ruuvissa oli varaa, vivut ottaa pumppuun kiinni ei rajotin ruuviin.

Tarkotus ois tarkaa pakopaineet, mutta pakosarjassa ei ole yhtenäistä putkea mihin sen laittaisi, edellisessä oli pakosarjan päässä semmonen kokooja putki tms.

Onko mittauksessa mitään järkeä jos laitan anturin johonkin tietyn pytyn putkeen?
Antaako se kuin syklimäistä tietoa, tai muuten oikeaa?

Esim. jompaan kumpaan näistä
http://vilkutin.1g.fi/kuvat/2014/Hil...708_141256.jpg
Tee vaikka turbolle välilaippa, sen tasaisempi mitä lähempää pakopesän nielua saat sen. Lämpö on se suurin murhe, pakolämpömittaria suosittelen kanssa vaikkakin se menee noiden pakopaineiden kanssa aika käsi kädessä. Paineesta et kuitenkaan näe milloin alkaa männät sulaa...

Ahtopaineet ei ole välttämättä missään suhteessa pakopaineisiin, hyvällä turbolla pääsee alle ahtojen pakopaineisiin, CT20 tapauksessa kilon ahdoilla voi olla kolme pakopuolella...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #2869  
Vanha 12.07.2014, 08:37
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

Perkele kun ei ole korkeutta tehä välilaippaa nyt jo öljyletku hiertää konepellin villoihin.
Kai se täytyy vaa sylinterin putkeen laittaa,
kuinkas lähelle turboa, downpipeen pakolämmön anturi tulee?

Tuo jousi hommahan kuulostaa pahalta, jotai täytys keksiä jotta sais jonkun jouston tonne
Kyllä ksi toi alempien kuormalehtien poisto auttaa mut vaatii vaan sen jv tyylisen tangon.
__________________
PäHäMa
Pamaas
SLCK

Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980

Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982
Ex. Suzuki Jimny 2006
Ex. Toyota Landcruiser RJ70
Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981
Ex. Hilux LN65
Ex. Volvo C303
Ex. Hilux LN65
Ex. Suzuki 413
Ex. Range 3.5L +hj akselit
Ex. L200
Vastaa lainaten
  #2870  
Vanha 13.07.2014, 11:45
ilex ilex ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.07.14
Sijainti: Seinäjoki, Suomi
Viestit: 44
Perusasetus

Hiluksin hehkunmerkki valo


On hankittu tuollainen alle 100000 ajeltu ln170 td -00 viime kevät talvella, toimii kaikin puolin moitteettomasti, vaan hehkun merkkivalo syttyy palamaan uudelleen tovin käytyään ja palaa kokoajan, asiaa usean mekaanikon voimin tutkittu ja hehkutulpatkin varoiksi uusittu, mut ei vaan syytä moiselle keksitty...mikä oikku sitten lienee? Saattaapi foorumilla vastauskin olla,mut ei tullu äkkiseltään verkkokalvolle
Vastaa lainaten
  #2871  
Vanha 13.07.2014, 12:45
dexta dexta ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.01.09
Sijainti: Etelä-savo
Viestit: 144
Perusasetus

http://www.masinistit.com/viewtopic....dd3d8128cd9b37

Tuola ollu jollakii samaa ongelmaa hehkun valon kans
Vastaa lainaten
  #2872  
Vanha 13.07.2014, 13:40
ilex ilex ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.07.14
Sijainti: Seinäjoki, Suomi
Viestit: 44
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ilex Näytä viesti
On hankittu tuollainen alle 100000 ajeltu ln170 td -00 viime kevät talvella, toimii kaikin puolin moitteettomasti, vaan hehkun merkkivalo syttyy palamaan uudelleen tovin käytyään ja palaa kokoajan, asiaa usean mekaanikon voimin tutkittu ja hehkutulpatkin varoiksi uusittu, mut ei vaan syytä moiselle keksitty...mikä oikku sitten lienee? Saattaapi foorumilla vastauskin olla,mut ei tullu äkkiseltään verkkokalvolle
Kiitos vinkistä dexta, pitänee nuo asiat tutkia
Vastaa lainaten
  #2873  
Vanha 13.07.2014, 14:46
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

2kpl kuormalateja poistettu molemmin puolin.. Olivat selvästi paksumpia kun jäljelle jääneet pitkät lehdet. Äkkiä sanoen jousto parani ja herkisty ainakin taka-akselin toiminta huomenna mittaus samoilla välineillä samoissa olusuhteissa kun kokonaisilla pakoilla niin saadaan muutos suoraan sentteinä.

Kyllä tuo taitaa olla selvä että tractionbarin vaatii, tuo jv tyyppinen näyttää hyvältä.
__________________
PäHäMa
Pamaas
SLCK

Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980

Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982
Ex. Suzuki Jimny 2006
Ex. Toyota Landcruiser RJ70
Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981
Ex. Hilux LN65
Ex. Volvo C303
Ex. Hilux LN65
Ex. Suzuki 413
Ex. Range 3.5L +hj akselit
Ex. L200
Vastaa lainaten
  #2874  
Vanha 14.07.2014, 15:59
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ilex Näytä viesti
On hankittu tuollainen alle 100000 ajeltu ln170 td -00 viime kevät talvella, toimii kaikin puolin moitteettomasti, vaan hehkun merkkivalo syttyy palamaan uudelleen tovin käytyään ja palaa kokoajan, asiaa usean mekaanikon voimin tutkittu ja hehkutulpatkin varoiksi uusittu, mut ei vaan syytä moiselle keksitty...mikä oikku sitten lienee? Saattaapi foorumilla vastauskin olla,mut ei tullu äkkiseltään verkkokalvolle
Pumpun päällä on joku kylmäkäynnistyshärpäke minkä liittimet jos irroittaa niin hetken päästä alkaa palamaan hehkuvalo, samoin noi saastekierrätyshärpäkkeet antaa samaa signaalia.
Jotenkin ihmeellisesti kierrätetty noi sähköt, jotakin kun ohittaa niin hehkun valo alkaa häröilemään.
Vastaa lainaten
  #2875  
Vanha 14.07.2014, 22:05
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

tommonen siitä tuli...
http://vilkutin.1g.fi/kuvat/2014/Hil.../pakopaine.jpg

Onneks tein tulos oli aika jäätävä, 1.3ahdoilla 2.5bar jossa loppu mittari !!
Äkkiä syöttöä pienemmälle nyt ahtaa kovalla kiusaamisella 1, helposti 0.8... silti ykkösen ahdoilla saapi 2bar pakopainetta.
Moottori myös pätki hieman kovemmilla kierroksilla eikä kiertänyt kunnolla ja kulku loppu noin 80km/h.
Nyt syöttöä kierroksen pienemmälle ni kone pelaa paljon paremmin,

Saiko kone siis liikaa ainetta ja turbostakin loppu tuotto kesken?

Mikä sitten ois järkevä pakopaine? Edellisessa LN110 paineet ja pakopaineet meni käsikädessä mikä ilmeisesti ois se ideaali tilanne.
__________________
PäHäMa
Pamaas
SLCK

Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980

Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982
Ex. Suzuki Jimny 2006
Ex. Toyota Landcruiser RJ70
Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981
Ex. Hilux LN65
Ex. Volvo C303
Ex. Hilux LN65
Ex. Suzuki 413
Ex. Range 3.5L +hj akselit
Ex. L200
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (1 jäsentä and 1 vierasta)
Micco
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? henteri Tekniikka & Jutustelu 20 02.03.2008 20:02
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? -Ville- Tekniikka & Jutustelu 8 20.02.2008 21:15
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? Jari_M Tekniikka & Jutustelu 2 23.05.2007 20:24
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! A45 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.04.2006 18:14
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? Tekniikka & Jutustelu 7 03.12.2004 21:34


Sivu luotu: 18:27 (GMT +2).