![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() No morjens! Ei tarvinnut sitten odotella ensiviikkoon päivitystä, arvelin käydä kaverin houkuttelemana kokeilemassa suopellon laitaa johon hiluxit on viime aikoina jumitelleet ja fiatagrit ovat polannetta tallanneet. Sainpa sitten kuitenkin porttikiellon noihin bileisiin ja hyvästä syystäkin!! Onkos tää tuttua kovin monelle..? http://youtu.be/gO3hg-PBlaI Heinikot oli ajoreitin ympärillä kuivaa ja bj sylki putkesta tulta ja kipunaa minkä kerkisi! ![]() Onko tuttu oire kelle? Karstathan siellä varmaan läksi vaimentimessa palamaan kun läpivirtaava pömpelikin joka ainakin pitäisi olla villaa täynnä hehkui hel###tin kuumana! Ja dieseleitä vielä pidetään tuon takia hyvänä ettei maasto syty palamaan.. Heh! Ei oo vaan itelle kovin tuttu oire dieselissä..? Kommentteja..
Viimeksi muokannut Bj 40 : 13.07.2014 22:46 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
No ei tullut kommentteja! Ja jos tuota viteoo kännystä paskasen linssi läpi kattelloo niin ei toki mahda paljon kipunoita näkyäkkään.. Harmi ettei heti tullut otettua videoo heti kun tuli havaittua, säikäytti vaan että palaako koko kosla niin tuli sammuteltua ja kateltua kuin kuumaksi pönttö oikein menee.. Silloin ois näkynyt helpommin!
![]() Tuossa kaverin luona saunareissua viettämässä tuli auto parkkeerattua hiekkakasan päälle ja tutkailla pitäskö jousitukselle tehdä samalla jotain tuon akseliprokkiksen yhteydessä..? Tuntui vaan että joustot on varmaan mitättömät ja sisäänjoustoa ois varaa olla enemmän muttei tuo kierrejousi sitä anna, ulosjouston rajoittimena toimii toki tuo äärimmilleen venytetty latijousi.. ![]() Tää ei siis oo mikään oikee äärimmilleen tehty venytysotos (pitäis jossain vaiheessa tämäkin tarkistaa!) vaan pelkkä tuollainen hiekkakasa ristijoustoparkki systeemi.. Mutta näkymät oikeastaan oli miellyttävämmät mitä alkuun pelkäsin!! ![]() Tuollainen vieno hiekkakakku siis oli takapyörän alla, jotenkin tuntuu että kamera latistaa tuota tai jotain mutta katellaas joustojen tilanne keulilta. Tuossa on kuva etupyörästä ja raosta loksuun Ja tässä näkyy jousen ja pohjaanlyöntikumin tilanne samalta puolelta, varaa olisi vielä tulla. Ja kun jousi on huomattavasti akselilla sisempänä verrattaen renkaaseen niin äärimmäisessä ristijoustotilanteessa tuo stoppari voi hyvinkin olla ihan oikealla korkeudella! ![]() Toisen puolen eturenkaan rako loksuun Ja tuli näköjään se virallinen joustojen ja maavarojen mittavälinekkin kuvaan mukaan suhteuttamaan mittasuhteita! ![]() Siis eihän nää mitään "joustoja" ole! Mutta toimii näköjään jollain tapaa loogisesti tuo jouston ja stopparien tilanne.. Pitäisi vanuttaa kun kerkeää ihan kunnolla ja katsoa miltä näyttää kun pyörä loittonee maasta! |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Nyt kun tuo akseliprokkiskin on jo nytkähtänyt liikkeelle niin pistetääs siitäkin pari fotoa kun ne on kuulemma kivoja!
![]() Tuollainen tuli siis pyydustettyä varaosa autosta talliin, tuossa jo käynyt painepesun läpi. Päivän jälkeen tilanne oli tämä, akseli alkaa olla paloiteltu ja osat pääosin puunailtu. Puutteita tuli toki ilmi lisää, esim. jarrusatulat pitää räjäyttää ja kasata uusilla tiivisteillä jne.. Vetaripuolelta ei paljastunut yllätyksiä, birfieldit oli sisällä. Eli orggiskamaa oletan.. Ei kuitenkaan mitään äkkihajoamiseen liittyviä halkeamia tms. ollut näkyvillä! ![]() Ainut ylläri oikeastaan oli kun napalukosta tipahti tuo "kytkäntäholkki" suoraan lattialle kun kantta vaan raotti, ei siis ollut lainkaan kiinni tuo.. Varmaan toiminut hienosti tuo napalukko! Luultavasti ei ole vapauttanut koskaan vetoa tuolta pyörältä. Tuota saikin sitten pohtia hetken miten tuo kuuluu kasata tuonne oikea oppisesti! En oo koskaan purkanut tuota.. Toiselta puolen ei meinannut saada huonostikkaan mallia tuon kohdistamisesta ja mihin kohdalle se pitäisi yrittää yrittää tuonne vieteriin pujottaa, sen verran kuitenkin purkamatta toista puolta jo oli selvillä että jousi sen pitää paikoillaan! ![]() Sitten tuli käänettyä kansi napalukossa paikoillaan yhtenä palassa olevasta napiksesta "lock" asentoon ja vedettyä silleen ulos, helpottipa huomattavasti kun napalukko oli pitkänä käsissä! Sama temppu toiselle napikselle ja sitten saikin tuon kytkentäholkin paikoilleen oikeaan asentoon ja pujotettua sen vieterin tuonne sisälle! ![]() ![]() Jatketaan kun saadaan jotain uutta aikaiseksi! |
#4
|
||||
|
||||
![]()
karsta siellä palaa ku kipinöitä lentelee..itellä joskus lennelly jos on ollu hukkis tukittuna ja sit laittaa sen toimimaan normaalisti
__________________
Pitäiskö palata takaisin,kromit sotkeentuu |
#5
|
|||
|
|||
![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Ihan tälläinen välikommenttikysymysyhdistelmä! Onko tossa moottorissa jonkunlainen kaasuläppä? Meinaan kun näky ahtoputkessa dumppi olevan? Dieseliähän tämä kuiten tais imeä
![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Jep, BJ ssä on läppä
__________________
- Levannon We(l)ho - |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
BJ-42 Kunnostus käyttöpeliksi. | tp | Maasturiprojektit | 5 | 27.11.2015 16:12 |
Myydään Cosworth kisamoottorin ja käyttis. | Kala92 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 8 | 12.05.2012 23:21 |
BJ-42 kunnostus? | tp | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 08.08.2011 20:55 |
Ostettu Käyttis autoa toyota Hj,Bj tai nissan patrol, YM | Anfi | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 09.12.2010 17:16 |
Ajo jälkien hoito ja kunnostus | Peeveli | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 23.01.2006 14:33 |