Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.07.2014, 06:05
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

Noista moottoreista vielä sen verran että osaako joku kertoa mimmosia käytännön eroja tuolla 2L ja 2L2 moottorilla on?
Syöttöpumpuissa eroa?

__________________
PäHäMa
Pamaas
SLCK

Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980

Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982
Ex. Suzuki Jimny 2006
Ex. Toyota Landcruiser RJ70
Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981
Ex. Hilux LN65
Ex. Volvo C303
Ex. Hilux LN65
Ex. Suzuki 413
Ex. Range 3.5L +hj akselit
Ex. L200
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.07.2014, 08:22
mikok mikok ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.09.09
Sijainti: eteläsavo
Viestit: 152
Perusasetus

Kätin ton hilun ruostesuojauksessa. Mistähän löytäis kumitulppia niihin rungon reikiin ettei taas heti täyttyis kurapaskalla putket? Varsinkin niihin isoihin mitkä näkyy takapyörien takana? Paikallisella marmoritiskillä eivät tieneet tulpista tai reijistä mitään... Edellisessä ln 110:ssa oli ne tulpat paikoillaan ja runko oli sisältä puhdas.
__________________
Toyota hilux 2.4 td ln 170 -99
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.07.2014, 09:18
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.024
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikok Näytä viesti
Kätin ton hilun ruostesuojauksessa. Mistähän löytäis kumitulppia niihin rungon reikiin ettei taas heti täyttyis kurapaskalla putket? Varsinkin niihin isoihin mitkä näkyy takapyörien takana? Paikallisella marmoritiskillä eivät tieneet tulpista tai reijistä mitään... Edellisessä ln 110:ssa oli ne tulpat paikoillaan ja runko oli sisältä puhdas.
Mul ainakaan LN170:sessä ei ole mitään tulppia pitkittäissuuntaisessa rungossa. Reikiähän siinä kuitenkin on. Ainoa taisi olla takapyörän kohdalla oleva putki, jossa tulpat päissä.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.07.2014, 12:18
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vilkutin Näytä viesti
Noista moottoreista vielä sen verran että osaako joku kertoa mimmosia käytännön eroja tuolla 2L ja 2L2 moottorilla on?
Syöttöpumpuissa eroa?
On, uudemman pumppu on parempi lähtökohta kaikkeen isomman nestepään takia.

Eli 2L2 pumpussa on 10mm pää ja 2L 9mm pää.

Lisäksi uudemmassa on palasäätöiset venttiilit(ei juurikaan säätötarvetta) kun vanhemmassa on keinuvivut.

Eli turbotukseen/muuhun virittämiseen uudempi on parempi, miksei muutenkin...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.07.2014, 11:08
offisuikka:n Avatar
offisuikka offisuikka ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.01.09
Sijainti: jyväskylä
Viestit: 172
Perusasetus

onkos kellään tietoo et onko rockyn 2.8td:ssä sama/samaan runkoon rakennettu pumppu kun toyotan dieseleissä??
__________________
sj410 (ex)
hilux ln65 (puretaan)
rocky 2.8TD "katu"maasturi
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.07.2014, 17:29
mau573:n Avatar
mau573 mau573 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.10.11
Sijainti: Masku
Viestit: 133
Perusasetus

No niin ja taas kyssäriä. Hiluxin takaperän pinioni päästä alko stefa falskaamaan ja vuotamaan öljyä ja sitä kun vaihdoin ni huomasin kun olin ottanut sen laipan irti mihin kardaani tulee kiinni niin pinioni akseli heilui. Sen ei vissiin kuuluisi heilua sillai? Missä voisi olla vika? Vai kuuluuko sen heilua kun se laippa on irti siitä pinionista ja se laippa kiristää sen kireelle? Perä ei äännä mitenkään eikä öljypropussa ole metalli silppua.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 04.07.2014, 17:48
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Juurikin se iso mutteri siinä kardaaninlaipassa kiristää laakerit krymppiholkkia vasten tiukaksi paketiksi, itseasiassa niin tiukaksi, että käsin pyörittämällä alkaa tuntua tihkaalta. Siis välykset pois laakereista, ja pikkusen vielä lisää.

vastaava systeemi hj-60:ssä, pikkuisen isompana vaan, ja siinä uusi tammgearsin krymppiholkki piti vetää aivan poskettomalla voimalla krymppiin.
Siis reilun puolen metrin varrella iso mies joutui hikoilemaan, vaikka toyota ilmoittaa muistaaksen maksimivoimaksi vajaa 500 Nm
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 07.07.2014, 16:37
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

Onko tuohon perän rymppiholkin kiristykseen momenttia millä sen vois suoraan vetää kiinni, vai muuttuuko tilanne iän mukaan, kun välykset kasvaa, laakerit kuluu jne..?

Toinen kysymys ois onko missäään suomessa valmiita perän panssareita, LN65 akseleihin?
Offroadtarvikkeelta aikoinaan ostin susukiin hitsattavat mutta eivät taida enään noita osia tehä?
__________________
PäHäMa
Pamaas
SLCK

Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980

Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982
Ex. Suzuki Jimny 2006
Ex. Toyota Landcruiser RJ70
Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981
Ex. Hilux LN65
Ex. Volvo C303
Ex. Hilux LN65
Ex. Suzuki 413
Ex. Range 3.5L +hj akselit
Ex. L200
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 08.07.2014, 13:37
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vilkutin Näytä viesti
Onko tuohon perän rymppiholkin kiristykseen momenttia millä sen vois suoraan vetää kiinni, vai muuttuuko tilanne iän mukaan, kun välykset kasvaa, laakerit kuluu jne..?

Toinen kysymys ois onko missäään suomessa valmiita perän panssareita, LN65 akseleihin?
Offroadtarvikkeelta aikoinaan ostin susukiin hitsattavat mutta eivät taida enään noita osia tehä?
Siis sillä mutterin kiristämisellä puristetaan laakerit ja krymppiholkki yhteen pakettiin, niin tiukalle että laakereiden etäisyys on täsmälleen oikea.

Ainut momentti, mikä mutterille ilmoitetaan, on maximi momentti, joka on hdj 80 jotain 500 Nm

Laipalle ilmoitetaan liikkeellelähtö momentti, jonka saavuttamiseksi pitää kiriä mutteria...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? henteri Tekniikka & Jutustelu 20 02.03.2008 20:02
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? -Ville- Tekniikka & Jutustelu 8 20.02.2008 21:15
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? Jari_M Tekniikka & Jutustelu 2 23.05.2007 20:24
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! A45 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.04.2006 18:14
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? Tekniikka & Jutustelu 7 03.12.2004 21:34


Sivu luotu: 06:51 (GMT +2).