![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Dodiih. Nyt löytyi settiä autoon Siinä on ilmeisesti 35" renkaat alla. Ja tässä kait 33" Tässä taas 32", eli 265/75-17 renkulat. http://www.arctictrucks.is/Forsida/B.../Terracan/AT32 jostain tuohon kait voi repästä paperit 35" renkaille? Mut kyllä tuo 33" kelpaa kanssa. Ilmeisesti se ei vaadi kuin 37mm korotuksen jos oikein tuolta ymmärsin. Kyllähän risukeulaa tuon verran saa nostettua ylöspäin. Perään korotusjouset, mitkä näyttää nostavan perää 45mm. Nekään ei ollut edes kalliit. 32" renkailla riittää näköjään 25mm korotus. Mutta samalla kun sitä korottaa niin se on ihan sama jos nostaa tuon 45mm. Pulttijakoa tuli tuossa eräs päivä ihmeteltyä ja se on ilmeisesti 6x139.7. Tuo sama jako taitaa olla cruiserissa, pajerossa, patrollissa jne. Alkuperäiset pyöränaukot vaan vaikuttaa perin pieniltä. Jos sinne jonkun 33" renkaan tunkkaa niin voipi olla että pitäs pyöränaukkoa vähän avartaa. Muutoin tuossa ei ole ollut mitään ihmeellisempää. Koukun sähkökytkentöjä tuli tuossa eräs päivä hieman ihmeteltyä. Ne kun toimi vähän miten sattuu. Kytkin ne uudelleen ja uusin sen rasiankin. Oikein alumiinimalliin. Mut johan on viritys tuon koukun kytkennät. Ei ole ennen tuollaiseen tullut törmättyä. Oletin että kun on 2000-luvun peli niin siellä on jossain oma kytkentä mihin koukun sähköt kytketään. Kytkentä pitää taas kertoo ajotietokoneelle, että se alkaa toimia. Sieltä tulee sitten piuha rasialle mihin ne kytketään. No ei tuossa niin sitä hoideta. Siellä on takavalojen umpioiden liittimen välissä sellainen Y-haaroitin. Tulee ihan alkuperäiseen sähköliitäntään. Siitä se kaappaa sähköt koukulle. Eli aivan kuten ennenkin on tehty. Ja jotta homma olisi vielä kummallisempi niin ei riitä että ne kaapataan koukulle vaan ne kulkee myös sen koukun kautta. Sen takia sinne tulee tuplajohdot jokaiseen liitäntään. Jos jokin piuha on huonolla liitoksella niin umpion valo ei toimi. Maata en myöskään saanut mistään. Sieltä tulee oma piuha maata varten. Hieman on outoa jos tuon pelin runkoa ei ole maadoitettu. Tuossa oli pakko käyttää sitä omaa piuhaa mikä sieltä tuli jo ennestään. Ei ole tuollaiseen kytkentään kyllä aikaisemmin törmännyt. Hieman tuolla on tullut myös offailtua. Muinoin kun oli Jeep automaatilla niin siitä en pitänyt kyllä pätkääkään maaston puolella. Se ryntäili kivien sun muiden yli kun joutui kaasua paineleen. Tämä taas ei tee sitä. Se ei lähde ryntäileen vaikka painaa lisää kaasua kun ylittää kiviä. Toimii huomattavasti paremmin. Renkaat ei kyllä pidä yhtään mitään tien ulkopuolella. Toinen mitä saa varoa on nuo muoviset puskurit. Veikkaan että kun ne saa jonkin pienenkin osuman niin ne on ihan paskana. Keulan puskuri on tehty vielä hieman typerästi. Menee yllättävän pitkälle eteenpäin ihan suorana. Ei ole keulaa viistetty millään tavalla. Noissa esimerkkikuvissa taas on facelift malli missä on hieman viilletty puskuria.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Lisätääs tähän sen verran että tuli vaihdettua keulalle ilmastoinnin lauhdutin ja kuivain. Melko helppo operaatio. Osien saaminen jälleen kerran vähän nihkeää, mutta kyllä ne lopulta tuli. Eikä ne niin kalliita edes ollut. Oikein Hellan tekemiä Koreassa. Joku edellinen omistaja on kyllä hieman säätänyt tuota ilmastointia. Täytön jälkeen kun ihmetteli kun ilmastointinamiskuukkeli ei tee yhtään mitään. Tuota sitten aloin selvitteleen niin tuo nappula mikä kytki keulan flektin päälle, kytkee myös ilmastoinnin kompuran pakotetusti päälle. Ei väliä onko järjestelmässä tavaraa vai ei. Se on myös siitä typerä systeemi että kompura ei sammu kuin napista. Se kuitenkin kiertää paineanturin kautta, mutta ilmeisesti tämä anturi ei sitten mitään tee? Pitää kait tuohonkin jossain välissä vähän perehtyä. Tuskin tekee kovin hyvää jos kompura koko ajan jauhaa? Sen huomasin ainakin että se jauhaa tuon ilmastoinnin jäähän. Jossain välissä ajoa nimittäin käy niin ettei sisään tahdo tulla ilmaa. Sammutat ilmastoinnin niin auton alle tulee melkoinen lammikko vettä kun seisoo tarpeeksi pitkään paikallaan. Ei ole yhdessäkään aikaisemmassa autossa noin suurta lammikkoa tullut. Namiskuukkelin siirsin vähän järkevämpään paikkaan. Heti vaihdekepin viereen. Entinen kun oli siellä kuskin jalkatilassa pelkällä nippusiteellä kiinni. En tiedä miksi siihen on tuollainen systeemi sitten tehty? Ilmastoinnin täyttäjä veikkasi että sieltä on haluttu viimeisetkin ilmastoinnin rippeet saada ohjaamoon kun edellinen lauhdutin oli revennyt liitoksistaan. Toisaalta kun kyselin maahantuojalta ihan alkuperäisiä osia niin niiden mukaan tuossa autossa ei ole ollut tehdasilmastointia. Mikä on hieman outoa jos se on vuodelta 2003. Se ei kuitenkaan ole ollut mikään 10k€ arvoinen Getz.. Ilmastoinnin nappulat kuitenkin löytyy kuten kuuluu. Toisaalta se voisi selittää tuon perin oudon ilmastoinnin sähkökytkennät.
Koska lomalla on hyvää aikaa niin virittelin myös subbarin Hyndaikkeliin. Kyllä nyt jytisee. Vielä kun tuo on todella hiljainen menopeli niin ei tarvi poppeja edes kovin lujaa kuunnella. Tuli tuossa myös kokeiltua trailerin vetoa. Yllättäen tyhjä traileri ei tuntunut missään. Eikä se lastattu kovin paljoa vaikuttanut. Jotain etua kun nokan alla on tehoa. Mihinkään mäkiin ei ryytynyt ja kun polkasi mäessä tallan pohjaan niin samantien alkoi myös vauhti nousemaan. Ohituksetkin oli helppoja. Eikä siinä ollut edes paha kulutus. 11.5-litraa meni satasella traileri + auto perässä. Hämärä muistikuva että Pajero kulutti enemmän sillä 2.5-litrasella koneella kun kärry oli perässä. Land-Cruiseri taas söi jo ilman kärryä enemmän.. Pienin kulutus ollut 9.1-litraa (ei siis kärryä perässä). Vielä pitäs päästä jotenkin siihen 8-litran kulutukseen mitä tuon pitäs maantiellä viedä. Kaupungissa tosin mennyt suurimmillaan 10.3 (eikä taaskaan kärryä perässä) kun pitäisi mennä 13. Korjaamokäsikirjakin löytyi netin syövereistä. Tosin siitä huono manuaali kun ei se tunne oikein tuota 2.9-litrasta konetta. Tuntee vain 2.5TD ja 3.5 V6 koneen. Noh. Saa siitä opastusta ainakin tuon ilmastoinnin suhteen. Se on nimittäin joka kone versiossa toteutettu samanlailla. Korjaamokäsikirja vahvisti myös sen että jos on paras LTD varustetaso niin siinä on erilainen nelivetojärjestelmä kuin muissa peleissä. Siinä on jatkuva neliveto jonkin asteisella viscolla. Ilmeisesti tuohon on saanut tehtaalta myös perään kytkettävää lukkoa, mutta vain parhaaseen varustetasoon. Tuossa mallissa nelivedon namiskuukkelilla valitaan 4wd auto, 4wd High Lock ja 4wd Low Lock. Itsellä on siis 2WD, 4WD ja 4WD Low. Tuo myös vahvisti sen että nelivedon saa kytkeä vauhdissa, kunhan vauhtia on alle 80. Tätä ei mainita auton manuaalissa millään tavalla, eikä siellä puhuta mitään auton nelivedosta. Aurinkolipassa tuo sentään mainitaan. Tietääkö joku mistä tuohon vois saada cruisea? Ei hajuakaan onko siihen jotain tehdasversiota olemassa. Sähköinen kaasupoljin siinä ainakin on, eikä koneessa ole mitään vaijeriviritystä mikä liikkuisi kun poljinta painaa. Ja kohta tuolla on tullut jo 7000km ajettua ![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Itellä oli ton galloperin ilimastoinnin kans vastaavaa hauskaa ja se parani huomattavasti kun aavistuksen sääti sitä painekytkintä irrottaan kompuran aikasemmin. Ilimeisesti itellä oli jo sen verran väsyny kompura ettei saanu paineitä niin ylös ku kytkin ois vaatinu mutta pieni hienosäätö korjas vaivaa ja ainua mikä huononi oli ettei ihan niin kylymää enää puske kabiiniin.
|
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Nooh. Eiköhän ne kohta liity EU:seen? Sen jälkeen varmaan islantilaisten muutokset kelpaa? Piti tuota muuten hieman googlettaa. Kelpaako jenkkien rengaskoot? Siellä nimittäin Terracania on saanut 275/55 R17 renkailla. Mistä noihin renkaisiin sais jonkun laskurin mikä kertoo mikä on tuon jenkkirenkaan halkaisija ja mikä on taas 33" renkaan halkaisija? Tosin 33" renkailla ongelmaksi todennäköisesti tulee se että ne ottaa kaariin kiinni. Kaaria on hieman nihkeä avarrella kun ne on muovista. Tulee aika karseen näköiset. 275/70-17 renkaalla voi olla sama ongelma. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Pitäppä ihan mielenkiinnosta kuva siitä pirssistä.
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Ainut kosketus ko. merkkiin on työ-auto, hyndyn joku viisi vuotta vanha paku. Ainoo tän vuosisadan auto, jossa ei airbagia, ei abs:ää, eikä mitään muutakaan- kuin vikaa. Tuo hemmetin ykspyörävetone vie matka-ajossa 15L/100km ja kevyt kärry perässä tai kaupungissa n.18L/100km.
Muutenkin auto täysi paska, niin en saman tehtaan autoa ostaisi ikinä. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
http://esory.kuvat.fi/#/ |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
275/55 R17 = 734 mm korkea 29" = 724 mm 31" = 775 mm 33" = 826 mm Jenkkirenkaat käy verrokkina (jos mallisarja on sama), ja sillä saat 31" kummit alle. Tai vaikka UAZin 215/90-15, sekin on 31". ![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Ei millisen renkaan halkaisijan saamiseen mitään nettilaskuria tarvi, eikö ne liene käytä samaa kaavaa minkä saa tavan laskimestakin; ((275x0.55) x2)+(17x25.4)=734. Mitä noita on laskellu ni usein osuu millin sisään siitä mitä STRO sanoo k.o renkaan halkaisijaksi. Mut usein se milli on liikaa joten ei ihan sokeasti kannata luottaa siihen laskurin vastaukseen vaan kattoo kirjasta ennen ku vääntää renkaat alle.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Minkäslaista kuvaa siitä haluat? Tuossahan on ylempänä muutamia kuvia.
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
![]() |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Niimpä näytti olevan kuva..
|
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Hyvät peltivanteet 15x8J / Pajero / Toyota / Terracan | TOPPAHOUSU | O/M/V Renkaat ja vanteet | 0 | 24.03.2013 11:15 |
Hyundai Terracan | Terracani | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 28.06.2012 09:58 |
Mielenkiintoinen Terracan | Nerd-O | Chit-Chat | 8 | 30.08.2011 09:47 |
Terracan | Nerd-O | Chit-Chat | 28 | 15.02.2011 22:23 |