Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.07.2014, 07:37
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Dodiih. Nyt löytyi settiä autoon


Siinä on ilmeisesti 35" renkaat alla.


Ja tässä kait 33"


Tässä taas 32", eli 265/75-17 renkulat.

http://www.arctictrucks.is/Forsida/B.../Terracan/AT32 jostain tuohon kait voi repästä paperit 35" renkaille? Mut kyllä tuo 33" kelpaa kanssa. Ilmeisesti se ei vaadi kuin 37mm korotuksen jos oikein tuolta ymmärsin. Kyllähän risukeulaa tuon verran saa nostettua ylöspäin. Perään korotusjouset, mitkä näyttää nostavan perää 45mm. Nekään ei ollut edes kalliit. 32" renkailla riittää näköjään 25mm korotus. Mutta samalla kun sitä korottaa niin se on ihan sama jos nostaa tuon 45mm.

Pulttijakoa tuli tuossa eräs päivä ihmeteltyä ja se on ilmeisesti 6x139.7. Tuo sama jako taitaa olla cruiserissa, pajerossa, patrollissa jne.

Alkuperäiset pyöränaukot vaan vaikuttaa perin pieniltä. Jos sinne jonkun 33" renkaan tunkkaa niin voipi olla että pitäs pyöränaukkoa vähän avartaa.

Muutoin tuossa ei ole ollut mitään ihmeellisempää. Koukun sähkökytkentöjä tuli tuossa eräs päivä hieman ihmeteltyä. Ne kun toimi vähän miten sattuu. Kytkin ne uudelleen ja uusin sen rasiankin. Oikein alumiinimalliin. Mut johan on viritys tuon koukun kytkennät. Ei ole ennen tuollaiseen tullut törmättyä. Oletin että kun on 2000-luvun peli niin siellä on jossain oma kytkentä mihin koukun sähköt kytketään. Kytkentä pitää taas kertoo ajotietokoneelle, että se alkaa toimia. Sieltä tulee sitten piuha rasialle mihin ne kytketään. No ei tuossa niin sitä hoideta. Siellä on takavalojen umpioiden liittimen välissä sellainen Y-haaroitin. Tulee ihan alkuperäiseen sähköliitäntään. Siitä se kaappaa sähköt koukulle. Eli aivan kuten ennenkin on tehty. Ja jotta homma olisi vielä kummallisempi niin ei riitä että ne kaapataan koukulle vaan ne kulkee myös sen koukun kautta. Sen takia sinne tulee tuplajohdot jokaiseen liitäntään. Jos jokin piuha on huonolla liitoksella niin umpion valo ei toimi. Maata en myöskään saanut mistään. Sieltä tulee oma piuha maata varten. Hieman on outoa jos tuon pelin runkoa ei ole maadoitettu. Tuossa oli pakko käyttää sitä omaa piuhaa mikä sieltä tuli jo ennestään. Ei ole tuollaiseen kytkentään kyllä aikaisemmin törmännyt.

Hieman tuolla on tullut myös offailtua. Muinoin kun oli Jeep automaatilla niin siitä en pitänyt kyllä pätkääkään maaston puolella. Se ryntäili kivien sun muiden yli kun joutui kaasua paineleen. Tämä taas ei tee sitä. Se ei lähde ryntäileen vaikka painaa lisää kaasua kun ylittää kiviä. Toimii huomattavasti paremmin. Renkaat ei kyllä pidä yhtään mitään tien ulkopuolella. Toinen mitä saa varoa on nuo muoviset puskurit. Veikkaan että kun ne saa jonkin pienenkin osuman niin ne on ihan paskana. Keulan puskuri on tehty vielä hieman typerästi. Menee yllättävän pitkälle eteenpäin ihan suorana. Ei ole keulaa viistetty millään tavalla. Noissa esimerkkikuvissa taas on facelift malli missä on hieman viilletty puskuria.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.07.2014, 21:15
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Lisätääs tähän sen verran että tuli vaihdettua keulalle ilmastoinnin lauhdutin ja kuivain. Melko helppo operaatio. Osien saaminen jälleen kerran vähän nihkeää, mutta kyllä ne lopulta tuli. Eikä ne niin kalliita edes ollut. Oikein Hellan tekemiä Koreassa. Joku edellinen omistaja on kyllä hieman säätänyt tuota ilmastointia. Täytön jälkeen kun ihmetteli kun ilmastointinamiskuukkeli ei tee yhtään mitään. Tuota sitten aloin selvitteleen niin tuo nappula mikä kytki keulan flektin päälle, kytkee myös ilmastoinnin kompuran pakotetusti päälle. Ei väliä onko järjestelmässä tavaraa vai ei. Se on myös siitä typerä systeemi että kompura ei sammu kuin napista. Se kuitenkin kiertää paineanturin kautta, mutta ilmeisesti tämä anturi ei sitten mitään tee? Pitää kait tuohonkin jossain välissä vähän perehtyä. Tuskin tekee kovin hyvää jos kompura koko ajan jauhaa? Sen huomasin ainakin että se jauhaa tuon ilmastoinnin jäähän. Jossain välissä ajoa nimittäin käy niin ettei sisään tahdo tulla ilmaa. Sammutat ilmastoinnin niin auton alle tulee melkoinen lammikko vettä kun seisoo tarpeeksi pitkään paikallaan. Ei ole yhdessäkään aikaisemmassa autossa noin suurta lammikkoa tullut. Namiskuukkelin siirsin vähän järkevämpään paikkaan. Heti vaihdekepin viereen. Entinen kun oli siellä kuskin jalkatilassa pelkällä nippusiteellä kiinni. En tiedä miksi siihen on tuollainen systeemi sitten tehty? Ilmastoinnin täyttäjä veikkasi että sieltä on haluttu viimeisetkin ilmastoinnin rippeet saada ohjaamoon kun edellinen lauhdutin oli revennyt liitoksistaan. Toisaalta kun kyselin maahantuojalta ihan alkuperäisiä osia niin niiden mukaan tuossa autossa ei ole ollut tehdasilmastointia. Mikä on hieman outoa jos se on vuodelta 2003. Se ei kuitenkaan ole ollut mikään 10k€ arvoinen Getz.. Ilmastoinnin nappulat kuitenkin löytyy kuten kuuluu. Toisaalta se voisi selittää tuon perin oudon ilmastoinnin sähkökytkennät.

Koska lomalla on hyvää aikaa niin virittelin myös subbarin Hyndaikkeliin. Kyllä nyt jytisee. Vielä kun tuo on todella hiljainen menopeli niin ei tarvi poppeja edes kovin lujaa kuunnella.

Tuli tuossa myös kokeiltua trailerin vetoa. Yllättäen tyhjä traileri ei tuntunut missään. Eikä se lastattu kovin paljoa vaikuttanut. Jotain etua kun nokan alla on tehoa. Mihinkään mäkiin ei ryytynyt ja kun polkasi mäessä tallan pohjaan niin samantien alkoi myös vauhti nousemaan. Ohituksetkin oli helppoja. Eikä siinä ollut edes paha kulutus. 11.5-litraa meni satasella traileri + auto perässä. Hämärä muistikuva että Pajero kulutti enemmän sillä 2.5-litrasella koneella kun kärry oli perässä. Land-Cruiseri taas söi jo ilman kärryä enemmän.. Pienin kulutus ollut 9.1-litraa (ei siis kärryä perässä). Vielä pitäs päästä jotenkin siihen 8-litran kulutukseen mitä tuon pitäs maantiellä viedä. Kaupungissa tosin mennyt suurimmillaan 10.3 (eikä taaskaan kärryä perässä) kun pitäisi mennä 13.

Korjaamokäsikirjakin löytyi netin syövereistä. Tosin siitä huono manuaali kun ei se tunne oikein tuota 2.9-litrasta konetta. Tuntee vain 2.5TD ja 3.5 V6 koneen. Noh. Saa siitä opastusta ainakin tuon ilmastoinnin suhteen. Se on nimittäin joka kone versiossa toteutettu samanlailla. Korjaamokäsikirja vahvisti myös sen että jos on paras LTD varustetaso niin siinä on erilainen nelivetojärjestelmä kuin muissa peleissä. Siinä on jatkuva neliveto jonkin asteisella viscolla. Ilmeisesti tuohon on saanut tehtaalta myös perään kytkettävää lukkoa, mutta vain parhaaseen varustetasoon. Tuossa mallissa nelivedon namiskuukkelilla valitaan 4wd auto, 4wd High Lock ja 4wd Low Lock. Itsellä on siis 2WD, 4WD ja 4WD Low. Tuo myös vahvisti sen että nelivedon saa kytkeä vauhdissa, kunhan vauhtia on alle 80. Tätä ei mainita auton manuaalissa millään tavalla, eikä siellä puhuta mitään auton nelivedosta. Aurinkolipassa tuo sentään mainitaan.

Tietääkö joku mistä tuohon vois saada cruisea? Ei hajuakaan onko siihen jotain tehdasversiota olemassa. Sähköinen kaasupoljin siinä ainakin on, eikä koneessa ole mitään vaijeriviritystä mikä liikkuisi kun poljinta painaa.

Ja kohta tuolla on tullut jo 7000km ajettua Pitäs kohta vaihtaa öljyt siihen. Meinasin samalla vaihtaa kaikki peräöljyt, automaatin öljyt, koneen öljyt, tehostajan öljyt sun muut nesteet.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 20.07.2014, 19:21
kuraputti kuraputti ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.03.07
Sijainti: yppäri, Finland.
Viestit: 95
Perusasetus

Itellä oli ton galloperin ilimastoinnin kans vastaavaa hauskaa ja se parani huomattavasti kun aavistuksen sääti sitä painekytkintä irrottaan kompuran aikasemmin. Ilimeisesti itellä oli jo sen verran väsyny kompura ettei saanu paineitä niin ylös ku kytkin ois vaatinu mutta pieni hienosäätö korjas vaivaa ja ainua mikä huononi oli ettei ihan niin kylymää enää puske kabiiniin.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 21.07.2014, 10:10
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kuraputti Näytä viesti
Itellä oli ton galloperin ilimastoinnin kans vastaavaa hauskaa ja se parani huomattavasti kun aavistuksen sääti sitä painekytkintä irrottaan kompuran aikasemmin. Ilimeisesti itellä oli jo sen verran väsyny kompura ettei saanu paineitä niin ylös ku kytkin ois vaatinu mutta pieni hienosäätö korjas vaivaa ja ainua mikä huononi oli ettei ihan niin kylymää enää puske kabiiniin.
No mulla ei ole ongelma ettei kylmää tulisi. Ongelma on siinä ettei se kompura sammu koskaan, ellei itse sammuta sitä. Joku juttu sinne pitäs kehittää että kompura haistelisi jostain että nyt pitää sammua. En tie jos tekisi tuon jonkun aikareleen kautta? Rele sammuttaisi kompuran vaikka 5min välein minuutiksi? Ei mitään tietoa kauan nuo yleensä on pois päältä.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Pahoin pelkään, ettet saa lupia kummallekkaan renkaalle... Islantilaisten muutokset eivät suomessa auta.
Nooh. Eiköhän ne kohta liity EU:seen? Sen jälkeen varmaan islantilaisten muutokset kelpaa? Piti tuota muuten hieman googlettaa. Kelpaako jenkkien rengaskoot? Siellä nimittäin Terracania on saanut 275/55 R17 renkailla. Mistä noihin renkaisiin sais jonkun laskurin mikä kertoo mikä on tuon jenkkirenkaan halkaisija ja mikä on taas 33" renkaan halkaisija? Tosin 33" renkailla ongelmaksi todennäköisesti tulee se että ne ottaa kaariin kiinni. Kaaria on hieman nihkeä avarrella kun ne on muovista. Tulee aika karseen näköiset. 275/70-17 renkaalla voi olla sama ongelma.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 21.07.2014, 15:38
Jeepp Jeepp ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.10
Sijainti: Suomi
Viestit: 506
Perusasetus

Pitäppä ihan mielenkiinnosta kuva siitä pirssistä.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 21.07.2014, 15:49
Timoboy Timoboy ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 21.05.11
Sijainti: Kouvola
Viestit: 485
Perusasetus

Ainut kosketus ko. merkkiin on työ-auto, hyndyn joku viisi vuotta vanha paku. Ainoo tän vuosisadan auto, jossa ei airbagia, ei abs:ää, eikä mitään muutakaan- kuin vikaa. Tuo hemmetin ykspyörävetone vie matka-ajossa 15L/100km ja kevyt kärry perässä tai kaupungissa n.18L/100km.
Muutenkin auto täysi paska, niin en saman tehtaan autoa ostaisi ikinä.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 21.07.2014, 15:52
Ex_inkkari:n Avatar
Ex_inkkari Ex_inkkari ei ole kirjautuneena
Korpraali
 
Rekisteröitynyt: 29.06.04
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 6.030
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timoboy Näytä viesti
Ainut kosketus ko. merkkiin on työ-auto, hyndyn joku viisi vuotta vanha paku. Ainoo tän vuosisadan auto, jossa ei airbagia, ei abs:ää, eikä mitään muutakaan- kuin vikaa. Tuo hemmetin ykspyörävetone vie matka-ajossa 15L/100km ja kevyt kärry perässä tai kaupungissa n.18L/100km.
Muutenkin auto täysi paska, niin en saman tehtaan autoa ostaisi ikinä.
Kuulosti ihan nerdon viestiltä mutta ei ollutkaan...
__________________
http://esory.kuvat.fi/#/
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 21.07.2014, 23:40
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.332
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Kelpaako jenkkien rengaskoot? Siellä nimittäin Terracania on saanut 275/55 R17 renkailla. Mistä noihin renkaisiin sais jonkun laskurin mikä kertoo mikä on tuon jenkkirenkaan halkaisija ja mikä on taas 33" renkaan halkaisija?
Laskureita on netti pullollaan, mutta minä katsoin STRO kirjasta, sitä se katsastusmieskin käyttää...

275/55 R17 = 734 mm korkea
29" = 724 mm
31" = 775 mm
33" = 826 mm

Jenkkirenkaat käy verrokkina (jos mallisarja on sama), ja sillä saat 31" kummit alle. Tai vaikka UAZin 215/90-15, sekin on 31".
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 22.07.2014, 15:30
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.614
Perusasetus

Ei millisen renkaan halkaisijan saamiseen mitään nettilaskuria tarvi, eikö ne liene käytä samaa kaavaa minkä saa tavan laskimestakin; ((275x0.55) x2)+(17x25.4)=734. Mitä noita on laskellu ni usein osuu millin sisään siitä mitä STRO sanoo k.o renkaan halkaisijaksi. Mut usein se milli on liikaa joten ei ihan sokeasti kannata luottaa siihen laskurin vastaukseen vaan kattoo kirjasta ennen ku vääntää renkaat alle.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 24.07.2014, 08:28
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jeepp Näytä viesti
Pitäppä ihan mielenkiinnosta kuva siitä pirssistä.
Minkäslaista kuvaa siitä haluat? Tuossahan on ylempänä muutamia kuvia.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timoboy Näytä viesti
Ainut kosketus ko. merkkiin on työ-auto, hyndyn joku viisi vuotta vanha paku. Ainoo tän vuosisadan auto, jossa ei airbagia, ei abs:ää, eikä mitään muutakaan- kuin vikaa. Tuo hemmetin ykspyörävetone vie matka-ajossa 15L/100km ja kevyt kärry perässä tai kaupungissa n.18L/100km.
Muutenkin auto täysi paska, niin en saman tehtaan autoa ostaisi ikinä.
Kuullostaa Hiacelta. Tuo täysin paska laitos mitä kummalliset suomalaiset rakastaa. Nelivetonakin se on yksivetoinen. Ehkä se itsensä kiduttaminen on se joku suomalainen juttu. Sen takia tämä maa on täynnä paskoja toitsuja. Itsekkin olen noihin paskoihin sortunut ja voi sitä vitutuksen määrää kun sellaisella joutunut ajaan ja kärsiin niistä paskoista ajo-ominaisuuksista ja valtavasta polttoaineen kulutuksesta.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kuraputti Näytä viesti
Siis se painekytkin nimen omaan katkasee virran kompurankytkimen käämille ja päästää sen pyörimään "vapaalla" ku järjestelmä on saavuttanu tavote paineen ja kytkee sen takas päälle ku paine laskee tarpeeksi alas. Mulla oli se antura heti hanskalokeron takana ja kun sinetin raapi pois löyty alta pieni ristipää mistä sai sitä säädettyä. Vasemmalle kun käänsi niin meni kovemmalle paineelle ja oikealle laski. Ainua hankala oli saaja se iliman painemittaria kohalleen mutta auttavasti se onnistu nuinki.
Hmm.. Onkohan tuossa nyt sama anturi kyseessä? Nimittäin mulla tuo paineanturi on heti siinä syylärin vieressä. Syylärin ja kuivaimen välissä. Siinä menee ilmastoinnin putkia. Tuo on kytketty niin että ohjaamosta menee piuha konehuoneen sulakerasiaan. Siellä tämä rakettiinsinööri on kaapannut sähköt jostain toisesta piuhasta ammattitaidolla ja teipillä. Siitä lähtee piuha tälle painekytkimelle siihen syylärin viereen. Siitä lähtee piuha keulan flektille, mistä lähtee piuha kompuralle. Mitä tuolla eilen tuli ajeltua niin ilmastointi puskee kyllä niin hemmetin kylmää ilmaa vaikka ulkona oli melkoinen helle. En tiedä onko tuossa joku ongelma jos se kompura pyörii jatkuvasti?

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Laskureita on netti pullollaan, mutta minä katsoin STRO kirjasta, sitä se katsastusmieskin käyttää...

275/55 R17 = 734 mm korkea
29" = 724 mm
31" = 775 mm
33" = 826 mm

Jenkkirenkaat käy verrokkina (jos mallisarja on sama), ja sillä saat 31" kummit alle. Tai vaikka UAZin 215/90-15, sekin on 31".
Nuo 265/70-17 renkaat menis ilmeisesti juuri ja juuri? Tulisi käyttöä noilla alkuperäisille 17" aluvanteille. Toisaalta jos ottaisi tuollaisen Insa-Turbo renkaat alle niin nehän on käsittääkseni 31" merkinnältään, mutta oikeasti ne on isommat. Tosin jos niihin menee niin joutuu ostaan toiset vanteet ja nuo 17" jää yli.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 24.07.2014, 09:42
Jeepp Jeepp ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.10
Sijainti: Suomi
Viestit: 506
Perusasetus

Niimpä näytti olevan kuva..
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 24.07.2014, 10:56
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.332
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Nuo 265/70-17 renkaat menis ilmeisesti juuri ja juuri? Tulisi käyttöä noilla alkuperäisille 17" aluvanteille. Toisaalta jos ottaisi tuollaisen Insa-Turbo renkaat alle niin nehän on käsittääkseni 31" merkinnältään, mutta oikeasti ne on isommat. Tosin jos niihin menee niin joutuu ostaan toiset vanteet ja nuo 17" jää yli.
265/70R17 on 804 mm korkea, noin 32". Mutta 265/65R17 on 776 mm, noin 31"
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 20.07.2014, 23:36
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.332
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
jostain tuohon kait voi repästä paperit 35" renkaille? Mut kyllä tuo 33" kelpaa kanssa.
Pahoin pelkään, ettet saa lupia kummallekkaan renkaalle... Islantilaisten muutokset eivät suomessa auta.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Hyvät peltivanteet 15x8J / Pajero / Toyota / Terracan TOPPAHOUSU O/M/V Renkaat ja vanteet 0 24.03.2013 11:15
Hyundai Terracan Terracani Tekniikka & Jutustelu 2 28.06.2012 09:58
Mielenkiintoinen Terracan Nerd-O Chit-Chat 8 30.08.2011 09:47
Terracan Nerd-O Chit-Chat 28 15.02.2011 22:23


Sivu luotu: 10:16 (GMT +2).