![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Mahtava topicci! Erittäin mukavaa luettavaa ja äärettömän hieno auto ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Mukavaa tarinaa luettavaks!!
![]() ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Kiitos mahdottomasti kehuista!
Nyt siis bj:stä oli tullut jo aika selkeä kuva itselle, alkaa näyttää omaan silmään ihan hyvälle mutta ei siitä kyllä pehmeään maastoon ole safaripeliksi! ![]() ![]() ![]() Päätin jo tässä vaiheessa että tämä bj on siis ihan hyvä jahtiauto ja kovien maastojen safaripeli, mutta pehmeälle sitä on näillä eväillä (Ja noitten berttojen omilla painoilla!) Sitten pelkkää tieajoa töihin jurratessani alkoi vaan ihmetyttää miten helvetin taitavan ja hyvin haistavan mäkitutkan on jaappanin insinöörit aikanaan saanut tuohon väkivahvaksi vääntäjäksi kehuttuun dieseliä polttavaan krematorioon! MMMMmmmmÖÖÖÖöööööööö!! Kun vain mäki alkoi jo vähän haiskahtaa mutkan takaa niin nopeusmittari läksi tippumaan ja savukiehkura alkoi pyöriä putken päässä, kaippa tuossa ei sitten ole sitä vääntöä kuin tyhjäkäynnin tuntumassa.. Mutta kun ei sillä tyhjäkäynnillä maatiellä ajeta! ![]() Sitten viikonloppuna hyvää juomaa nautiskellessani (pakko ihan laittaa kuva!) sain idean, ja siitä se sitten taas lähti.. Bj:n konttiin keräytyi suraavanlaista tavaraa, kyl noilla alkuun pääsee!! ![]() Pakosarjan aloitin silleen ei perinteisesti vaan itselleni tyypillisellä lähes mahdollisimman hankalalla tavalla, tämän seuraavan onnistumisarviot oli n.50/50 kaikkien kommentoideiden kesken. Itseäkin epäilytti mutta minulle oli jollain helkutin tavalla tullut sellainen luottavainen suhde noihin valurautakorjauksiin ja hitsauksiin vuosien varrella, onnistumisprosentti oli tähän mennessä 100% ![]() Tässä siis visio kaikessä tyhmyydessään! Seuraava vaihe! Laippa kiinni! Ja ihan hengittävän/virtaviivaisen oloinenhan siitä loppujen lopuksi tuli! Hitsaus suoritettiin koko ajan toholla sarjaa punahehkussa pitäen, isolla virralla ja huomattavasti normaalia suuremmalla kaasunvirtauksella. Kun viimeinen sarjan "leivontavaihe" oli valmis niin sitten vain pulla kiireellä uuniin!! Lähteepähän jännitykset pois! Hiiloksen hiipuesssa sarja meni tiiviiseen palovilla kääreeseen jäähtymään, poltti näppejä muuten vielä seuraavanakin aamuna! Oikaistavaa tuossa kyllä riitti tuon koettelemuksen tiimoilta, onneksi kaveri on alan ammattilainen! Kiitokset tuosta oikaisu suorituksesta kuuluu siis hänelle! ![]() Siinä oli projektiin sattumoisin valikoitunut turbo, eihän näitä valita vaan ne valikoituu! (joku jossain joutavaksi jäänyt..) Tässä tapauksessa vähän käytetty Scwitzer S2 ylimääräiseksi jääneestä venekoneesta. Siinä koneeseen sovittelua.. Versio 1 Pakoputken alkumutka, Huom! Tuo alempana näkyvä putki ei kuulu alkupätkään, se vain töröttää sen varassa pystyssä! Kytkin vaihtui samalla siitä traktorimallisesta jousiasetelmasta normaaliin lehtijousiasetelmaan, samalla tuli laitettua japanialainen exedyn heavy duty kytkinlevy. Sitten kun noita vanhoja ja uudempia (kaikkihan ne on jeeesus vanhoja!) osia sotkee keskenään saa lehtijousiasetelmasta tuota vanhaakin jäykemmän käyttää!! ![]() ![]() ![]() Ja tiedättekös mitä!? Sehän käy ja kukkuu! (Lue vislaa ja vinkuu! ![]() Nyt on tullut jo moottoripornoa sen verran että on viisasta pitää pieni tauko ja antaa sykkeen tasaantua! ![]() ![]() Viimeksi muokannut Bj 40 : 27.06.2014 21:53 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
asiallista toimintaa
![]()
__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa |
#5
|
||||
|
||||
![]()
hienoa tarinaa ja ieno auto, tuli pientä motivaatio kipunaa itellekkin
![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Kiitokset taasen! Tuli survottua töiden jälkeen aikamoisella vauhdilla tuota matskua joten piti vähän "kirijootushäröjä" korjailla tuosta turbo postauksesta!
![]() Tuo projekti oli mielestäni todella mukava ja järkeväkin tehdä! Tehoa tuli ylärekisteriin huomattavasti lisää ja samalla kulutus tippui ja savukiehkurat vedätettäessä loppui, siis syötöt on nyt vaan jonkun mielestä liian pienellä mutta pointti selvisi varmaan. Aikaisemmin bertta rohmusi noilla kumeilla ja nuukailemattomalla ajotyylillä 11-12L/100km, turbotuksen jälkeen kevyesti alle kympin.. Penkkireissu jolloin meni kerralla tankillinen pistoolilta pistoolille ajettuna ja kilometreille kulutus laskettuna meni 8.8L/100km. Ekoteko siis!! ![]() Aikaisemmin siihen jyrkähköön ja pitkään ylämäkeen ajettaessa vauhti tippui 25Km/h, turbotettuna voi lähteä mäen alta 60km/h nostamaan vauhtia ja konstaapeli kirjoittaisi mäen päällä vielä huomautuksen asiasta.. JA SE PIRUN MÖÖÖÖöööö.... ääni katosi ja tilalle tuli kevyt vislaus! Tämä oli lähes parasta!! Pakosarja on kestänyt vaikka itsekkin jännitin sen halkeamista, tämän takia varalla on ollut jo koneistettu pakosarjan/turbon laippa heti alusta alkaen. Tosin niinhän se on että mikä on varalla niin se ei hajoa.. Itse en lähtenyt tekemään valmismutkista ja putkista sarjaa koska halusin olevan sen mahdollisimman lyhyt ja pieni ja tuo oli tapa saada se olevinaan kätevästi, nyt mahtui vielä orggis öljykylpysuodatin paikoilleen eikä tarvinnut vaihtaa toimivaa ja helppohuoltoista ratkaisua heppoisampaan versioon. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Hyvän mallinen pakosarja, just semmonen ku dieselissä PITÄÄ olla
![]() Muutenki siististi tehty, mutta missä välijäähdytin on ![]() ![]()
__________________
2X suzuki sj410 -83 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
BJ-42 Kunnostus käyttöpeliksi. | tp | Maasturiprojektit | 5 | 27.11.2015 16:12 |
Myydään Cosworth kisamoottorin ja käyttis. | Kala92 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 8 | 12.05.2012 23:21 |
BJ-42 kunnostus? | tp | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 08.08.2011 20:55 |
Ostettu Käyttis autoa toyota Hj,Bj tai nissan patrol, YM | Anfi | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 09.12.2010 17:16 |
Ajo jälkien hoito ja kunnostus | Peeveli | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 23.01.2006 14:33 |