![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Ne ovat vain tarua tahi fotoshoppia! Tuosta kyllä ihqu Bertta kuoriutuu. Sfarttiröörille ehkä kyllä kannattaisi miettiä päätyä uudestaan jos metsätieltä ajatus poistua...
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Tyylikäs Toyota! Mielenkiinnolla seurataan.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ei ois tuulilasin kehykset tai lokarit säilyneet tänne asti noin preameana ilman peltitöitä..
![]() ![]() ![]() Tuo autohan on ollut luultavammin myös kohtalaisen paljon kiertänyt aikoinaan, auton ikkunoissa oli kaikkia mahdollisia kengurumaan tarroja ja katolla oli isolle vesisäiliölle jonkun kaltainen "safariteline". Auto oli toiminut asuntovaunun veturina, siitä minun mielestä kertoo myös noissa kuvissakin näkyvät valtavat peilinvarret, asuntovaunupeilit?? En ole muissa nähnyt tuollaisia. Mutta kuten kuvista näki niin ei nyt noin paljon lunta enää ole! Kevään tullessa autoon piti taas harkita uutta kesärengastusta kun nuo allterrainit näytti vähän jo aneemisilta.. ![]() Tulipa sitten keväällä pyöriteltyä käytetty satsi 285/75 R16 mutiaisia auton viereen. Ja Kuten kuvasta näkyy nehän mahtui allekkin ihan hienosti! ![]() Auton sisätiloja tuli päivittää tuollaisilla matalilla säilytyslaatikoilla joihin mahtui liinoja, kirves ja muuta pientä tarvittavaa sälää. Äänieristykseksi tuli hätäpäissään liimailtua telttapatjaa, no eipähän äänet kumise ihan niin pitkään. Tuossa tuli olla varovainen ettei sitä survonut paikkaan jossa se voisi kostua ja aiheuttaa muhiessaan lisää korjattavaa pitkässä juoksussa. Tässä vaiheessa tuli lupailtua lähteä autolla ensimmäiselle tutun järjestämälle "makkaranpaistosafarille" joka on aika kiitettävästi kerännyt porukkaakin! ![]() ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
No nyt kun tarkasti katsoo niin tuulilasinkarmista puuttuu pokkaus alareunasta
![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Joo, joka paikkaa on lähes jouduttu "ropeltamaan"! Mutta hei! Eipähän tartte ainakaan originaalia museopeliä raiskata mehtitouhuissa! Mutta korjaukset on tähänkin asti ja tullaan jatkossakin tekemään silleen "alkuperäistä kunnioittaen"
![]() Joo, eka safari oli autolle tulossa ajankohtaiseksi ja syylari rupesi kusemaan silleen ettei mitään järkeä! ![]() Ihan sama mistä ja miten vaikeasti mutta syylari nopeasti jonka vain voi edes sovittaa bertan nokalle jollain tapaa. Haeskelu tuotti tulosta ja löysin ilmoituksen jossa myytiin lähes uudenveroista syyläriä ja vielä berttaan! Mutta mihin helevatan bj:hin sitä kaupattiin ei kyllä hajuakaan!! Ei ollut yhdennäköisyyttä kyllä edes etäisesti, nopeat mittailut ja päätin että helkutin tiukalle sovitettaessa on mahdollista saada paikalleen. Tuollainen kantautui sitten matkahuollosta kotia Onko kellään hajuakaan minkä toyotan syylari tuo on? Bj75? Jos myyjää on uskominen niin jostain bj mallista tuo piti olla, syylarista löytyy tuollainen merkintä Toyota F 5449. Toyota tietäjät kertokaa! Tiedänpähän mistä laitteesta etsin seuraajaa jos tuosta menee kirahvi karahka tai joku muu heinäseiväs läpi. Alkuperäinen kääpiömiehen painoinen syylärin tukikehikko tuli heitettyä poies ja rakenneltua suorakaiteen muotoisesta profiilista uusi pelkästään sivuille, tuo oli niin korkea syylari että vinssin akselin ja konepellin kiinni laiton väliin ei tuntunut enää mahtuvan mitään. ![]() ![]() Joo, no safaripäivä tuli ja hyvin nukutun yön jälkeen (sain auton ajoon ja vedet syylariin joskus 4 aikaan aamuyöstä..) sain roudattua itseni safaripaikalle mahottoman virkeänä. No miehet paikalla tihkusateessa nauroi itsensä tärviöllä kun moinen jessus kiiltävä jäätelökioski kaartoi pihaan, vahasitko koko yön? No en.. Viimeksi muokannut Bj 40 : 26.06.2014 18:34 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Paikalla kuitenkin iski pieni alemmuskompleksi kun ruvettiin vertailemaan miestin vehkeitä, no pienihän se on mutta ihan nätti!
![]() No bj ei pettänyt vaan eteni kuten... pelkäsinkin! ![]() Vinssata sai perkuleesti kuten pelkäsinkin ja maasto oli pirun märkää! Tätä ei toki edes epäilty ja alkuperinkin sovittiin että meitä ei tarvitse pääporukan kanssa odotella vaan tullaan viimeiset 3 autoa toisiamme autellen jälkijunassa ja luovutetaan kun saadaan tarpeeksemme, teitä kun sattui reitille.. Lyhkäsiä pätkiä välistä sillä pääsi ominkin avuin.. ![]() Kun olimme pikkuhiljaa edenneet (ajaminen olisi väärä ilmaisu) ensimmäisen lähtö/starttipätkän ekalle tielle, jonka jälkeen varsinainen maasto alkaisi tuli jo soittoa safariporukalta että edessäpäin on todellisia haasteita ja että jopa isopyöräiset vinssaa ja että he ovat sen lisäksi kohtapuoliin makkaranpaisto paikalla. Päätimme lähteä makkaranpaistoon mekin ja totesimme että merkillisen paljon saatiin aikaa (n.2h)tärvättyä ensimmäiselle 500metrille ![]() Ja ettei ihan mene oman auton haukkumiseksi niin sai sillä vinssata muitakin jossain välissä! ![]() Ja auton vahauksestakaan ei enää tarvinnut piruilla! Ja wikken mieliksi vielä kuva että kyllä se sfarttirööri pysyi vielä kyydissä tuon lenkin! ![]() ![]() Sitten safarin jälkimainingeissa (tai oikeastaan reilusti sen jälkeen kun niistä oli selvitty.. ![]() ![]() Kilpi tuli pistettyä sille "oikealle" paikalle ja valokehys käännettyä oikeinpäin sekä puskuria silputtua ja liimattua uudestaan kasaan. Kilpihän tuli alunperinkin laitettua puskuriin vain siksi että saisin sen puskurissa olleen puupilkkurin ulosoton tukittua jollain (näkyy ensimmäisissä kuvissa, tällähän oli metsämajalla aiemmin pyöritetty puupilkkuria vuosia.) Ja tuota ei jatkossa kyllä tehdä, traktorit on sitä varten. Vinssin kardaanin liukuosat ja spoorit oli niin heikossa hapessa että ne ryski hyppiä parhaillaan jopa yli!! ![]() ![]() ![]() Tässä kuvassa muuten näkyy hyvin nuo lattajousten "keveneminen" tuolla herkistely vaiheessa, ja samalla tuo punainen tappirasva joka on ihan prkuleen tarttuvaa eikä tunnu irtoavan millään. Olihan tuosta latijousten keventymisestä se hyvä puoli ettei nuo enää mahdottomasti maavaraakaan auton alta vie, huomattavasti vähemmän on murikan alla. Takaa tuli samalla muokattua iskarien kiinnitykset ja u-pulttien se alalautanen ettei iskarien päät roiku alimpana. Tämän päivän tuotokset miellytti ainakin omaa silmää. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Mahtava topicci! Erittäin mukavaa luettavaa ja äärettömän hieno auto
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
BJ-42 Kunnostus käyttöpeliksi. | tp | Maasturiprojektit | 5 | 27.11.2015 16:12 |
Myydään Cosworth kisamoottorin ja käyttis. | Kala92 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 8 | 12.05.2012 23:21 |
BJ-42 kunnostus? | tp | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 08.08.2011 20:55 |
Ostettu Käyttis autoa toyota Hj,Bj tai nissan patrol, YM | Anfi | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 09.12.2010 17:16 |
Ajo jälkien hoito ja kunnostus | Peeveli | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 23.01.2006 14:33 |