Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 21.06.2014, 20:08
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.198
Perusasetus

Tollanen koevedos,Ihan hyvältä vaikutti.


Jotenkin noin annan laikan laulaa,Jäähän siihen suzukin maski+konepelti+tuulilasi+pätkä runkoa Eli Se on sitten 2-place 0-doors samurai...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 21.06.2014, 20:28
Teme74:n Avatar
Teme74 Teme74 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.11
Sijainti: Salo/Pertteli
Viestit: 882
Perusasetus

Nää on just niin hyviä projekteja seurata Ei ole mikään asia rajoittamassa ihmisen luovuutta. Ei muuta kuin tsemppiä projektille.
Tämä topikki on seurannassa, joten tiheitä päivityksiä odotellaan
__________________
____________________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 22.06.2014, 13:59
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

85kg, ja itse punnitsin kaikki apulaitteet kiinni sisältäen pakosarjan
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 22.06.2014, 20:53
HRD:n Avatar
HRD HRD ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.03.07
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.602
Perusasetus

Nimenomaan opelin ohc kone etuvetomallista sopii öljypohjansa puolesta "suoraan" paikoilleen, paitsi jos alkaa jotain high steering varsia työntämään ohjaukseen, niin sitte on öljypohja lähellä. Tosin korkean ohjauksen varsilla kyllä joutuu sisään joustoa rajoittamaan, jos ei runkoa muuta.
(Etuvetokoneen öljypohjan pahka on koneen takapäässä ja takavedoissa (omega) pahka on edessä.)

Itellä on tuollanen opelin ohc jo toisen suzukin nokalla.

Jos kerran alat varsia tekemään itse, niin kannattas miettiä muitakin vaihtoehtoja akselien tuentaan, kuin "jakari" tyyppiä. Eteen kolmilinkkiä ja taakke vaikka rangen hiluja hyödyntäen. Tämähän on tietysti vaan oma mielipide ja jotkut on samaa mieltä ja toiset eivät.
__________________
Juho Haapakorpi
Kaukas 4x4'n ski
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 22.06.2014, 21:14
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

180 kg Opelin OHC 9 kg vauhtipyörällä, turbolla sekä AR25 vaihdelaatikolla.
Etuvetosen öljypohjassa on patti takana eli natsaa paremmin ellei törmää perämurikkaan.
Voihan sitä öljypohjaa sit muotoilla paremmin istuvaksi.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4

Viimeksi muokannut Repro : 24.06.2014 13:04
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 23.06.2014, 09:49
turakoitsija:n Avatar
turakoitsija turakoitsija ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 05.02.08
Sijainti: ristiina, Finland.
Viestit: 1.287
Perusasetus

täälläkin kannatetaan tommoseen kevyeen laitteeseen jotain muuta alustaratkaisua kuin nuo jakarit. ittellä suzukiprojektissa tällähetkellä alustassa rajoittaa 12" fox joustoa?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 23.06.2014, 20:38
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.198
Perusasetus

Mitä huonoja puolia tossa sit tulee noilla jakareilla kevyellä autolla?

Ei toi alle tonnia tuu ikinä painamaan 1050-1200kg ois karkea arvio...
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 10.07.2014, 08:42
jyrze:n Avatar
jyrze jyrze ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.06.08
Sijainti: pori
Viestit: 583
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pajares Näytä viesti

Sulla on tallit sellaset ettei ainakaan ilmakuvista voi lupatarkastaja havaita
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 11.07.2014, 19:10
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.198
Perusasetus

Akseleista karsittu kaikki turha eli kaikki..

-Jos niitä huomenna kattois vähän paikkaansa ja miettis ajokorkeutta?
Rengas vois olla joku 940-980mm eli oisko se sit 37-38,5"ja jakolaatikon kohdalta korkeutta 500-550mm!

Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 25.07.2014, 21:36
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.198
Perusasetus

Tätäkin tuli vähän kateltua ja miettittyä..
Vedin akselit lopulliseen paikkaansa(runkon ja akseleitten väliin putket heppiin),Tohon onkin helppo alkaa suunnittelemaan kiinnikkeitä ja jousitusta.
noi lehtijousen kiinniikkeet saa lähteä kuusankoskelle
Takaakseli sai pienen vahvistuksen ja jarruputket saa uitettua tuolta sisältä näppärästi.
Vloppuna jos jaksais,Niin muokkais tota runkoa,sillaattiis että sais jouset mahdollisimman lähelle renkaita.


Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 05.08.2014, 18:59
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.198
Perusasetus

High steeri varret tuli tehtyä tähän kekkaleeseen...Kamera tosiaan paskoi ittensä,Niin ei oo kuvia tähän hätään.

Pääperiaatteessa näin--->

Laserilta leikkeet 20mm+porausjigi-->sorvissa laakeriolake-->kalvaimella nivelten kartiot+Sitten tuli sorvattua vielä isosta poranterästä työkalu millä sai sopivan senkkauksen niitten kartioprikkojen alle
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 07.08.2014, 18:20
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.198
Perusasetus

Ton näköistä kökkärettä siis...
Samalla vaivalla tein tohon oranssiin ihan tavalliset varret.

Tommosta purettavaa mallia toistaiseksi,kivempi taivutella jos ilmenee tarvetta ja sen jälkeen vetää saumalla "kiinteeksi"



Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 15.09.2014, 19:30
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.198
Perusasetus

Jos alkais tätä taas turaamaan,Puslaa sun muuta rojua laitettu tilaukseen.
Kiinnikkeitä sun muuta rautaa odottelee pöydällä.

Varret tuli laitettua kiinni,Niin on kivempi liikutella pihalla(kun V-Tyyli ei vissiin sovi kun nykäselle tai sopiiko sillekkään enään)
-Nehän on tollasseet omatuotannot mitkä tuo raidetankon akselin taakse..
Tollaset pienet kevyet suojat periin.

Oon jo unohtanut ton opelin moottorin ja onhan se niin että suzukiin pitää tulla saman konsernin tuotos suoraan in intia aluminiun multivalve fourpoint injektiooni koossa 1pile8!
Samoiten 3-linkki tuntui tyhmältä edessä ja päädyin tosiaan tohon jakari tyyppiseen ratkaisuun!

Jousi/iskari rintamalla on yks villi idea,Mut se selviää vähän myöhemmin







Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
MÖRÖN AUTO,(samurain hierontaa). Pajares Maasturiprojektit 925 09.02.2022 11:32
Painepesuri, mutta mikä?? Jare Chit-Chat 78 13.04.2015 15:09
Karua mutta totta Rekisteröimätön Chit-Chat 14 25.10.2009 12:23
Pajeroon 33" mutta.... offipete Tekniikka & Jutustelu 7 23.10.2006 10:03
M: Ohi aiheesta, mutta... bj45lava O/M/V Muut 0 22.02.2004 19:30


Sivu luotu: 03:33 (GMT +2).