![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Tollanen koevedos,Ihan hyvältä vaikutti. Jotenkin noin annan laikan laulaa,Jäähän siihen suzukin maski+konepelti+tuulilasi+pätkä runkoa ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Nää on just niin hyviä projekteja seurata
![]() ![]() Tämä topikki on seurannassa, joten tiheitä päivityksiä odotellaan ![]()
__________________
____________________________ Harbor Cruisers |
#3
|
||||
|
||||
![]()
85kg, ja itse punnitsin kaikki apulaitteet kiinni sisältäen pakosarjan
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Nimenomaan opelin ohc kone etuvetomallista sopii öljypohjansa puolesta "suoraan" paikoilleen, paitsi jos alkaa jotain high steering varsia työntämään ohjaukseen, niin sitte on öljypohja lähellä. Tosin korkean ohjauksen varsilla kyllä joutuu sisään joustoa rajoittamaan, jos ei runkoa muuta.
(Etuvetokoneen öljypohjan pahka on koneen takapäässä ja takavedoissa (omega) pahka on edessä.) Itellä on tuollanen opelin ohc jo toisen suzukin nokalla. Jos kerran alat varsia tekemään itse, niin kannattas miettiä muitakin vaihtoehtoja akselien tuentaan, kuin "jakari" tyyppiä. Eteen kolmilinkkiä ja taakke vaikka rangen hiluja hyödyntäen. Tämähän on tietysti vaan oma mielipide ja jotkut on samaa mieltä ja toiset eivät. ![]()
__________________
Juho Haapakorpi Kaukas 4x4'n ski |
#5
|
||||
|
||||
![]()
180 kg Opelin OHC 9 kg vauhtipyörällä, turbolla sekä AR25 vaihdelaatikolla.
Etuvetosen öljypohjassa on patti takana eli natsaa paremmin ellei törmää perämurikkaan. Voihan sitä öljypohjaa sit muotoilla paremmin istuvaksi. Viimeksi muokannut Repro : 24.06.2014 13:04 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
täälläkin kannatetaan tommoseen kevyeen laitteeseen jotain muuta alustaratkaisua kuin nuo jakarit. ittellä suzukiprojektissa tällähetkellä alustassa rajoittaa 12" fox joustoa?
![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Mitä huonoja puolia tossa sit tulee noilla jakareilla kevyellä autolla?
Ei toi alle tonnia tuu ikinä painamaan 1050-1200kg ois karkea arvio... |
#8
|
||||
|
||||
![]() Sulla on tallit sellaset ettei ainakaan ilmakuvista voi lupatarkastaja havaita ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Akseleista karsittu kaikki turha eli kaikki..
-Jos niitä huomenna kattois vähän paikkaansa ja miettis ajokorkeutta? Rengas vois olla joku 940-980mm eli oisko se sit 37-38,5"ja jakolaatikon kohdalta korkeutta 500-550mm! |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Tätäkin tuli vähän kateltua ja miettittyä..
Vedin akselit lopulliseen paikkaansa(runkon ja akseleitten väliin putket heppiin),Tohon onkin helppo alkaa suunnittelemaan kiinnikkeitä ja jousitusta ![]() noi lehtijousen kiinniikkeet saa lähteä kuusankoskelle Takaakseli sai pienen vahvistuksen ja jarruputket saa uitettua tuolta sisältä näppärästi. Vloppuna jos jaksais,Niin muokkais tota runkoa,sillaattiis että sais jouset mahdollisimman lähelle renkaita. |
#11
|
||||
|
||||
![]()
High steeri varret tuli tehtyä tähän kekkaleeseen...Kamera tosiaan paskoi ittensä,Niin ei oo kuvia tähän hätään.
Pääperiaatteessa näin---> Laserilta leikkeet 20mm+porausjigi-->sorvissa laakeriolake-->kalvaimella nivelten kartiot+Sitten tuli sorvattua vielä isosta poranterästä työkalu millä sai sopivan senkkauksen niitten kartioprikkojen alle ![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Ton näköistä kökkärettä siis...
Samalla vaivalla tein tohon oranssiin ihan tavalliset varret ![]() Tommosta purettavaa mallia toistaiseksi,kivempi taivutella jos ilmenee tarvetta ja sen jälkeen vetää saumalla "kiinteeksi" |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Jos alkais tätä taas turaamaan,Puslaa sun muuta rojua laitettu tilaukseen.
Kiinnikkeitä sun muuta rautaa odottelee pöydällä ![]() Varret tuli laitettua kiinni,Niin on kivempi liikutella pihalla(kun V-Tyyli ei vissiin sovi kun nykäselle tai sopiiko sillekkään enään) -Nehän on tollasseet omatuotannot mitkä tuo raidetankon akselin taakse.. Tollaset pienet kevyet suojat periin. Oon jo unohtanut ton opelin moottorin ja onhan se niin että suzukiin pitää tulla saman konsernin tuotos suoraan in intia aluminiun multivalve fourpoint injektiooni koossa 1pile8! Samoiten 3-linkki tuntui tyhmältä edessä ja päädyin tosiaan tohon jakari tyyppiseen ratkaisuun! Jousi/iskari rintamalla on yks villi idea,Mut se selviää vähän myöhemmin ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
MÖRÖN AUTO,(samurain hierontaa). | Pajares | Maasturiprojektit | 925 | 09.02.2022 11:32 |
Painepesuri, mutta mikä?? | Jare | Chit-Chat | 78 | 13.04.2015 15:09 |
Karua mutta totta | Rekisteröimätön | Chit-Chat | 14 | 25.10.2009 12:23 |
Pajeroon 33" mutta.... | offipete | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 23.10.2006 10:03 |
M: Ohi aiheesta, mutta... | bj45lava | O/M/V Muut | 0 | 22.02.2004 19:30 |