![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
No tollanen painoero suotakoon,Oisin kuvitellut suskan moottorin olevan jotain 60-80kg kerta niitä kanniskelee ihan kainalossa ![]() Mutta kiitti infosta ![]() Joo toi öljypohja/jalka vaatii muokkausta,Patti näyttää olevan koneen etupuolella.Paitsi omegassa se ois vissiin takapuolella.. -No tätä pitää sit pohtia ja katella mikä sen hetkinen tarjonta ks. autojen kohdalla on.
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Kerrattain punnittiin g13b tai a, ilman starttia ja kaasutinta 65kg. Vauhtipyörän mukanaolosta ei muistikuvia.
__________________
www.OFFROADOULU.com |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Tollanen koevedos,Ihan hyvältä vaikutti.
Jotenkin noin annan laikan laulaa,Jäähän siihen suzukin maski+konepelti+tuulilasi+pätkä runkoa Eli Se on sitten 2-place 0-doors samurai... |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Nää on just niin hyviä projekteja seurata
![]() Ei ole mikään asia rajoittamassa ihmisen luovuutta. Ei muuta kuin tsemppiä projektille. Tämä topikki on seurannassa, joten tiheitä päivityksiä odotellaan
__________________
____________________________ Harbor Cruisers |
|
#5
|
||||
|
||||
|
85kg, ja itse punnitsin kaikki apulaitteet kiinni sisältäen pakosarjan
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Nimenomaan opelin ohc kone etuvetomallista sopii öljypohjansa puolesta "suoraan" paikoilleen, paitsi jos alkaa jotain high steering varsia työntämään ohjaukseen, niin sitte on öljypohja lähellä. Tosin korkean ohjauksen varsilla kyllä joutuu sisään joustoa rajoittamaan, jos ei runkoa muuta.
(Etuvetokoneen öljypohjan pahka on koneen takapäässä ja takavedoissa (omega) pahka on edessä.) Itellä on tuollanen opelin ohc jo toisen suzukin nokalla. Jos kerran alat varsia tekemään itse, niin kannattas miettiä muitakin vaihtoehtoja akselien tuentaan, kuin "jakari" tyyppiä. Eteen kolmilinkkiä ja taakke vaikka rangen hiluja hyödyntäen. Tämähän on tietysti vaan oma mielipide ja jotkut on samaa mieltä ja toiset eivät.
__________________
Juho Haapakorpi Kaukas 4x4'n ski |
|
#7
|
||||
|
||||
|
180 kg Opelin OHC 9 kg vauhtipyörällä, turbolla sekä AR25 vaihdelaatikolla.
Etuvetosen öljypohjassa on patti takana eli natsaa paremmin ellei törmää perämurikkaan. Voihan sitä öljypohjaa sit muotoilla paremmin istuvaksi. Viimeksi muokannut Repro : 24.06.2014 13:04 |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Sulla on tallit sellaset ettei ainakaan ilmakuvista voi lupatarkastaja havaita
|
|
#9
|
||||
|
||||
|
Akseleista karsittu kaikki turha eli kaikki..
-Jos niitä huomenna kattois vähän paikkaansa ja miettis ajokorkeutta? Rengas vois olla joku 940-980mm eli oisko se sit 37-38,5"ja jakolaatikon kohdalta korkeutta 500-550mm! |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Tätäkin tuli vähän kateltua ja miettittyä..
Vedin akselit lopulliseen paikkaansa(runkon ja akseleitten väliin putket heppiin),Tohon onkin helppo alkaa suunnittelemaan kiinnikkeitä ja jousitusta .noi lehtijousen kiinniikkeet saa lähteä kuusankoskelle Takaakseli sai pienen vahvistuksen ja jarruputket saa uitettua tuolta sisältä näppärästi. Vloppuna jos jaksais,Niin muokkais tota runkoa,sillaattiis että sais jouset mahdollisimman lähelle renkaita. |
|
#11
|
||||
|
||||
|
High steeri varret tuli tehtyä tähän kekkaleeseen...Kamera tosiaan paskoi ittensä,Niin ei oo kuvia tähän hätään.
Pääperiaatteessa näin---> Laserilta leikkeet 20mm+porausjigi-->sorvissa laakeriolake-->kalvaimella nivelten kartiot+Sitten tuli sorvattua vielä isosta poranterästä työkalu millä sai sopivan senkkauksen niitten kartioprikkojen alle
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| MÖRÖN AUTO,(samurain hierontaa). | Pajares | Maasturiprojektit | 925 | 09.02.2022 11:32 |
| Painepesuri, mutta mikä?? | Jare | Chit-Chat | 78 | 13.04.2015 15:09 |
| Karua mutta totta | Rekisteröimätön | Chit-Chat | 14 | 25.10.2009 12:23 |
| Pajeroon 33" mutta.... | offipete | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 23.10.2006 10:03 |
| M: Ohi aiheesta, mutta... | bj45lava | O/M/V Muut | 0 | 22.02.2004 19:30 |