![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Lainasin tuota ylläolevaa kuvaasi jenkkilän Jeepforumille, ne perkeleet ei meinaa millään uskoa että 5000-7000lbs. ei ole liikaa ZJ:lle ![]() ..kai se on vähän sama juttu kun täällä: toiset pärjää iäisyyden vanhalla 1500kg painavalla 2.2 vaparidiesel pickupilla 3000kg vetohommissa, ja toiset haluaa siihen uudehkon maasturin riittävän tehokkaalla ja alhaalta vääntävällä bensa- tai turbodieselkoneella. Jenkeissä taas kaikille yli 2000kg kärryille pitäisi olla full-size pickuppi isolla V8:lla tai isolla dieselillä.. Koskaan ei kukaan voi olla tyytyväinen, perkele!
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Itse ovat speksanneet ZJ:n painolätkään runkonumeron viereen 2400kg omapainoksi ja 5900kg yhdistelmän kokonaispainoksi, eli kärrille 7716lbs/3500kg. Tai lieneekö se sakemannien tai suomalaisten tekosia, kun mitä manuaaleista katsoin, niin maksimi kasikoneisen traileripaino on 6500lbs/2948kg. Jenkkilässä ei näköjään ole väliä vetävien akselien / pyörien määrällä niin kuin Suomessa ja niiden määräyksissä on trailerillekin määritetty otsapinta-ala yms. luokituksia....Näistä sitten vettä myllyyn. On sitä pikku-Cherollakin ZJ:tä vedetty ja ihan laillisesti. Sikäli mielenkiintoinen kuvasarja, että 1. kuvan vetoauto on 2. kuvan kärrissä ja 2. kuvan vetoauto on 3. kuvan kärrissä! ![]()
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
nus nus. ei saa nuitakaan B kortilla ajaa, Be:llä jo saakin.
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
Jenkeissä muistaakseni ~5500lbs ZJ:lle (vähän mallista riippuen +/- jotain satoja paunoja), 5000lbs XJ:lle. Niillä on selvästi matalemmat vetopainot kuin täällä melkein joka autolle.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Amerikkalaisessa ohjekirjassa oli, että yli jotain lbs (~1800kg) vetäessä pitää käyttää D-asentoa OD:n sijaan. Ei sen kummempaa ylärajaa. paitsi siinä autossa ei ollut edes koukkua. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Veturi pic-up jatko-ohjaamolla ja B kortilla? | Heikki L | Chit-Chat | 28 | 16.05.2012 01:34 |
| Myydään MYYTY: -96 GMC Suburban - B-Kortilla ajettava M1G maastohenkilöauto | heicola | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 12.01.2011 10:43 |
| Ostettu B-kortilla ajettava avolava | kivinen | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 05.08.2009 18:44 |
| Eihän sitä kortilla ajeta...??? | secretary | Chit-Chat | 9 | 11.02.2007 10:12 |