![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
![]() MB 609, ~ 90 hv vaparidiesel, 2tn + varusteet auton kyydissä, 2tn kärryssä + kärry ~ 0,7tn. Kiihtyvyys oli hidasta mutta kaikesta huolimatta 80-90 km/h maantienopeutena. Miten lie mahdollista, kun ei ole rusketusta nimeksikään ja vasarakin pysyi pakissa?
__________________
www.alanmiehet.com #1 |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Taitaa olla enempi asenne kysymys monesti. ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Juurikin näin. Onhan se kiva jos veturissa on paljon tehoa & vääntöä mutta vähälläkin pääsee, kun on painava kaasujalka ja asennetta riittävästi. Harva meistä kuitenkaan ihan työkseen kisarasseja kuskaa paikasta toiseen.
__________________
Tumpula Racing Team |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mutta sen 15 vuoden aikana kun kortti ollut taskussa, olen ehtinyt kiskoa erilaisia kärryjä jos minkämoisilla vekottimilla, ja varsin paljon. Sen kokemuksen perusteella tuollaiset yllämainitut yhdistelmät on mielestäni aivan järkyttäviä vetää tienpäällä, ei niissä oikein ole mitään hyvää. Saako niillä työn tehtyä? Yleensä kyllä. Seikkailuhenkisenä reissuna ihan hauskoja reissuja, mutta siihen se sitten jääkin ![]() Olihan niillä intin pulla- UAZeillakin hauska rytyyttää tiesiirtymät ja metsässä kärry perässä, ja ihan hymy naamalla. Vaan en minä sellaisella paketilla lähtisi siviiliajoja hoitamaan, vaikka homma hoituisikin.. Asennekysymys tämä siis epäilemättä on. Miksi turhaan kiusata itseään, kun kohtuuhinnalla saa ihan hyviä ja tehokkaita vetureita millä se homma hoituu paremmin kuin jollain vanhalla tehottomalla raadolla, ja sillä kunnon vetoautolla päivittäiset ajotkin on mukavempia.. Oli minulla joskus Omegan perässä tällainen paketti, ja hienosti se tuli 2.5 V6 bensakoneella (~170hp/ 230Nm) + automaatilla; peräkärry + LeBaron painoi yhteensä ~2100kg. Takapäässä oli onneksi ilmalla korkeuden tasaus, niin pysyi perä vaaterissa n.200kg aisapainolla. Mutta oliko se nautinto ajaa? Ei todellakaan.. ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Eikös vekottimessa ole joku 4 litran kone ja lyhyt ykkönen, ei ne ihan huonosti ole. Sensijaan jos kyseessä olis 90 hevosvoiman henkilöauto, tilanne olisi eri. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Toi Mersu on kuorkki ja ei siten sovi otsikon mukaiseen kategorisointiin, oli siinä heppoja tai ei.
Tässä sensijaan on heppoja ja vääntöä, kärriin saisi laittaa vielä melkein tonnin lisää painoa ja B-kortilla heilahtaa iloisesti, eikä maksa paljoa varsinkaan vuokrakärrillä. Vetoauton nykyisillä varusteilla sillä pääsee maastoon ilman mitään kuljetuskalustoa, ja kun tämän topiikin aloituksen mukainen B-kortilla tapahtuva 1850kg maasturin kuljetus lavalla on mahdotonta, niin keskustelu aiheesta voisi päättyä. ![]()
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Lainasin tuota ylläolevaa kuvaasi jenkkilän Jeepforumille, ne perkeleet ei meinaa millään uskoa että 5000-7000lbs. ei ole liikaa ZJ:lle
![]() ..kai se on vähän sama juttu kun täällä: toiset pärjää iäisyyden vanhalla 1500kg painavalla 2.2 vaparidiesel pickupilla 3000kg vetohommissa, ja toiset haluaa siihen uudehkon maasturin riittävän tehokkaalla ja alhaalta vääntävällä bensa- tai turbodieselkoneella. Jenkeissä taas kaikille yli 2000kg kärryille pitäisi olla full-size pickuppi isolla V8:lla tai isolla dieselillä.. Koskaan ei kukaan voi olla tyytyväinen, perkele! ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Näistä sitten vettä myllyyn. On sitä pikku-Cherollakin ZJ:tä vedetty ja ihan laillisesti. Sikäli mielenkiintoinen kuvasarja, että 1. kuvan vetoauto on 2. kuvan kärrissä ja 2. kuvan vetoauto on 3. kuvan kärrissä! ![]()
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
nus nus. ei saa nuitakaan B kortilla ajaa, Be:llä jo saakin.
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
Jenkeissä muistaakseni ~5500lbs ZJ:lle (vähän mallista riippuen +/- jotain satoja paunoja), 5000lbs XJ:lle. Niillä on selvästi matalemmat vetopainot kuin täällä melkein joka autolle.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Amerikkalaisessa ohjekirjassa oli, että yli jotain lbs (~1800kg) vetäessä pitää käyttää D-asentoa OD:n sijaan. Ei sen kummempaa ylärajaa. paitsi siinä autossa ei ollut edes koukkua. |
#12
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Veturi pic-up jatko-ohjaamolla ja B kortilla? | Heikki L | Chit-Chat | 28 | 16.05.2012 01:34 |
Myydään MYYTY: -96 GMC Suburban - B-Kortilla ajettava M1G maastohenkilöauto | heicola | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 12.01.2011 10:43 |
Ostettu B-kortilla ajettava avolava | kivinen | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 05.08.2009 18:44 |
Eihän sitä kortilla ajeta...??? | secretary | Chit-Chat | 9 | 11.02.2007 10:12 |