Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.06.2014, 09:07
Mela-Antero Mela-Antero ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.06.14
Sijainti: Keuruu
Viestit: 195
Perusasetus

Kuinka herkästi 61 horasee ilmaa ? Ku yli puolitankkia ainetta ja tuntuu että ei tarvi kummosta rinnettä rymistellä ylös niin saa ilmata ? Tosin huohotin vissii jo tukossa ku edellisen omistajanki ajalta sanonu ajelleensa korkki puoliks auki... Tosin jos annetaan mopon hieman keulia niin teen uuden tankin konttii...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.06.2014, 19:26
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

En tajuu ku roplasin löpö mittarin toimimaan. Sitten ku laittaa valot päälle niin lämpö ja löpö mittarit menee täysille.

Mikä piru siinä nyt voi olla?

Osaisko joku veikata? Keltanen johto menee mittarille ja toiseen anturin navoista kun laitttaa sähköä niin toimii löpö mittari. Kunnes laittaa valot päälle niin kipuu tappiin lämpöjen kanssa.

Viimeksi muokannut 0ltzi : 15.06.2014 21:03
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.06.2014, 21:04
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 0ltzi Näytä viesti
En tajuu ku roplasin löpö mittarin toimimaan. Sitten ku laittaa valot päälle niin lämpö ja löpö mittarit menee täysille.

Mikä piru siinä nyt voi olla?

Osaisko joku veikata? Keltanen johto menee mittarille ja toiseen anturin navoista kun laitttaa sähköä niin toimii löpö mittari. Kunnes laittaa valot päälle niin kipuu tappiin lämpöjen kanssa.
??
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.06.2014, 21:27
parukit parukit ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.01.13
Sijainti: Ypäjä
Viestit: 145
Perusasetus

Tuon mittarien tappiin pomppaamisen aiheuttaa tankin mittarianturin johdon huono maadotus. Auton takaosassa keskellä lattiaa on huoltoluukku josta pääsee käsiksi johtosarjaan. Vilkasepa sitä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 16.06.2014, 20:33
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja parukit Näytä viesti
Tuon mittarien tappiin pomppaamisen aiheuttaa tankin mittarianturin johdon huono maadotus. Auton takaosassa keskellä lattiaa on huoltoluukku josta pääsee käsiksi johtosarjaan. Vilkasepa sitä.
Jep, just vaihdoin koko tankin. Toinen johdoista menee mittarille. Kuuluuko toinen johto mennä maihin vai plussaan?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.06.2014, 07:30
parukit parukit ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.01.13
Sijainti: Ypäjä
Viestit: 145
Perusasetus

Maihin. On siinä samassa johtosarjassa tankin päältä vasemmalle johonkin kohtaan takasivun tukirautoihin. (minulla)
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.06.2014, 09:35
Jallu71 Jallu71 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 13.04.14
Sijainti: Kouvostoliitto
Viestit: 22
Perusasetus

Näin uutena hojon omistajana kyselisin onko kellään vinkkiä vaihdelaatikon hullunkierto systeemin rakentamiseksi? Hydrauliikkakaupasta jos sais valmiit nipat täyttöproppujen tilalle tms.. Mitenkä muut on tehneet? P-A mittarikaan ei toimi en tosin ole ehtinyt kurkkia tankin päälle jos vika olis siellä..saas nähä..
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 14.06.2014, 21:00
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mela-Antero Näytä viesti
Kuinka herkästi 61 horasee ilmaa ? Ku yli puolitankkia ainetta ja tuntuu että ei tarvi kummosta rinnettä rymistellä ylös niin saa ilmata ? Tosin huohotin vissii jo tukossa ku edellisen omistajanki ajalta sanonu ajelleensa korkki puoliks auki... Tosin jos annetaan mopon hieman keulia niin teen uuden tankin konttii...
HJ 61 (ja 60) ei ole erityisen herkkä ilmalle, minusta jopa lähes tunteeton, jos tarkoitetaan sitä, että pitää alkaa käsin ilmaamaan.
Esim. itse en ole ilmannut/täyttänyt suodatinta vaihdon yhteydessä; siis käyntilämpöiseen koneeseen uusi suodadin paikoilleen, ja startista käyntiin, ja paikallaan ilman kuormaa, siis ilman valoja tms. nopeutettua tyhjäkäyntiä, n. 1000 rpm niin lähes aina on ilmannut itse itsensä.

Jos tankkiin kertyy ALIPAINETTA, että sihahtaa, kun on ajanut jonkin aikaa, niin se on hyvä merkki: siis siellä takalokasuojassa on muovinen "makkarapaketti" siitä lähtevä huohotusletkun suodatin on tukossa: siis motonetistä tms tilalle mahdollisimman tiheä MUOVI verkolla oleva mopon/ruohonleikkurin tms. bensan suodatin. (halpis mallin paperisuodattimet turpoaa kosteudessa, siis ei läpäise bensaa, ilmasta ei omakohtaista testausta)
Siis jos kertyy alipainetta, niin se tarkoittaa sitä, että tankista tulevat putket eivät ole ruostuneet puhki. (eikä muutkaan polttoaineputket vuoda)
Mutta se, ettei nosta polttoainetta keula ylöspäin, tarkoittaa että siirtopumppu on viallinen, ja jos moottoriöljyt ja dsl pysyy erillään, niin vika on siirtopumpun venttiileissä (taikka sihti tukossa: siirtopumpussa on sihti siinä bajoneettipultissa, millä putki tulee kiinni). Taikka tankissa oleva sihti on tukossa?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 14.06.2014, 21:33
Mela-Antero Mela-Antero ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.06.14
Sijainti: Keuruu
Viestit: 195
Perusasetus

Kiitos neuvoista ! pitää tuonne takalonkkaan tutkia vielä tarkemmin, ja banjopultti tutkia, Nyt vika on pahentunu, mutta vähän nukkuneen tajusin nyt kun koitin sillä lutku käsipumpulla ilmata niin sieltä jostain tatin välistä tursuaa polttoainetta ja alkaa tiputtaan, Sieltä tuskin löytyy mitään "helikopteri tiedettä" jos sen rassaa irti tilkkeiden tutkiskelua varten ? Voin tunnustaa ihan rehellisesti että ikinä en oo pakosarjojen tekoo enempää diiselien kanssa peuhannu niin aika uskomattoman kädetön olo

Edittinä, siirtopumppu vaihettu sähkösee ja jokunen pätkä polttoainelinjoja, nyt pellaa

Viimeksi muokannut Mela-Antero : 15.06.2014 17:37
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
hj-61, hj61


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 3 (0 jäsentä and 3 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit


Sivu luotu: 00:50 (GMT +2).