Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.06.2014, 01:57
JeremyH JeremyH ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 12.06.14
Sijainti: Porvoo
Viestit: 7
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Noin uudesssa ei muistaakseni oo sitä varmistuspulttia vaik muuten on sama ku vanhemmissa. Muuten samat näkemykset ku edellisellä eli se pultti on vaan ruostunu junttiin sihen holkkiin,itekki joskus hakannu niin saatanasti niitä ja lopputulos on se et lopulta koko korvakko on ruvella,paras konsti on vetästä sahalla/rälläkällä pultti poikki korvakon ja pakan välistä.
Tältä päivältä luovutin jo, (tai siis eiliseltä) mutta huomenna menen hakemaan uusia teriä puukkosahaan, niin pääsee pultin kimppuun.
(edelliset oli niin tylsiä, että heitin ne jo pois)
Toisaalta aika järkeen käyvää ettei se irtoa helposti hakkaamalla. Siellähän on pusla sisällä, joka ottaa iskun vastaan. (ja voima ei välity perille asti)
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
semmonen pikku niksi et ota ne etukiinnikkeet irti yhdestä pakasta kerrallaan et ei se akseli putki pyöri ja jää roikkumaan jarru putkien tms. varaan.
Tätä en välttämättä ihan ymmärtänyt. Siis mikä pyörii mihin?
Taka-akseli minulla on pukkien päällä. Akseli on siis jo irti jousista. U-Pultit on romukopassa, niin kuin riipukkeetkin.
Minulla on siis uudet jouset, riipukkeet, puslat, pultit ja mutterit lavalla.

Kun selasin kuvia netistä vanhemmista hiluxeista, niin löysin nuo aiemmin mainitut 8mm pultit. Semmosia ei tän vuosimallin hiluxeissa näköjään ole.

Lisäkysymyksiä:
Kysymys1
Minulla on noissa vanhoissa jousissa jotkut kumipuslat kiinni niissä etumaisissa pakan kiinnikkeissä. Uusissa jousissa (ei toyotan OEM osia, vaan milner merkkiset) ei ole siinä kiinnikkeessä mitään puslaa, vain metallinen pultti. Kuuisiko olla? Pitääkö mun siirtää ne kumipuslat uusiin jousiin?

Kysymys2 U-pulttien välissä jousen päällä on se pohjaanlyöntikumi. Sen yläpuolella rungossa on rauta johon kumi osuu jos jouset pohjaa. Joissakin kuvissa olen nähnyt että myös siinä yläraudassa on joku kumi. Minulla ei ole. Pitäisikö olla?

Kuva tarkoittamastani puslasta. https://scontent-b-fra.xx.fbcdn.net/...82365189_n.jpg

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.06.2014, 10:21
mikok mikok ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.09.09
Sijainti: eteläsavo
Viestit: 152
Perusasetus

Iskari gallubbia hieman? Mitkä ois mukavan lupsakat iskarit hiluun? Tarkoitus korottaa n 5 cm eli hieman pitemmät pitää olla. Rough Country iskarit ei ainakaan tule kysymykseen yhdet ollu ja ainut jousto oli nikamien välilevyssä...
__________________
Toyota hilux 2.4 td ln 170 -99
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.06.2014, 18:05
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikok Näytä viesti
Iskari gallubbia hieman? Mitkä ois mukavan lupsakat iskarit hiluun? Tarkoitus korottaa n 5 cm eli hieman pitemmät pitää olla. Rough Country iskarit ei ainakaan tule kysymykseen yhdet ollu ja ainut jousto oli nikamien välilevyssä...
Ai toho vm-99?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.06.2014, 21:22
mikok mikok ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.09.09
Sijainti: eteläsavo
Viestit: 152
Perusasetus

niin ln 170 malliin. Hiton mukava ajella tolla tällähetkellä ku on tosi pehmee ja herkkä. Mutta isommissa ruopuissa lyö keula jo pohjiin ja roikkuu se muutenkin aika alhaalla. Tietysti voishan sauvoja tiukata jo pikkase mut jokatapauksessa on iskari revohka kohta edessä kun taakse tunkee nuo korottavat emun jouset yms...
__________________
Toyota hilux 2.4 td ln 170 -99
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 13.06.2014, 22:44
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

Jos sauvoja vähä kiristät,ni eikös siihe halvalla vaikka motonetistä originellit?
Neste tahi kaasu.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 15.06.2014, 19:37
ZwA ZwA ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.09.07
Sijainti: Pietarsaari, Pohjanmaa
Viestit: 92
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikok Näytä viesti
Iskari gallubbia hieman? Mitkä ois mukavan lupsakat iskarit hiluun? Tarkoitus korottaa n 5 cm eli hieman pitemmät pitää olla. Rough Country iskarit ei ainakaan tule kysymykseen yhdet ollu ja ainut jousto oli nikamien välilevyssä...
Oma hilux ln110 aikona tuli laitettu suzuki samurai etu iskarit. On ihan sopivat jos on asennettu bj spacerit. Min. mitta oli melkein kun vakio ja max. mitta oli reilusti yli vakio pituus.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 18.06.2014, 18:11
sulkahattu:n Avatar
sulkahattu sulkahattu ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.07.13
Sijainti: Räyhärannan Sissikomppania
Viestit: 44
Perusasetus

Mitä tollanen LN110 hilavitkuttimen lava painaa? Jaksaako sitä yksin tai kaksin jumpata peräkärrille?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 18.06.2014, 19:48
saaman saaman ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.08.13
Sijainti: Liminka
Viestit: 168
Perusasetus

Ei paina paljon mitään kahestaan jaksaa jumpata. Mitä vanhempi sen kevyempi
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 25.06.2014, 13:05
mau573:n Avatar
mau573 mau573 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.10.11
Sijainti: Masku
Viestit: 133
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sulkahattu Näytä viesti
Mitä tollanen LN110 hilavitkuttimen lava painaa? Jaksaako sitä yksin tai kaksin jumpata peräkärrille?
Omasta LN 110 oon nostanu lavan kärryyn ja paikalleen keposasti kaksistaan kaverin kanssa. Aina se helpottaa toki jos on kolmas kaveri mukana.
Ja on yhestä nissanistakin korotuksen yhteydessä nostettu lava pois ja paikalleen.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 26.06.2014, 15:46
JeremyH JeremyH ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 12.06.14
Sijainti: Porvoo
Viestit: 7
Perusasetus

Kirjoittelin aiemmin tuosta hiluxin lehtijousien vaihdosta.
Nyt on vanhat jouset pois.
Jousen etupää lähti lopulta irti kun kävin ostamassa rälläkän. (puukkosaha oli aika turha härveli tuossa hommassa, sahan terät kului nopeammin kuin pultti)

Mutta nyt alkoi tökkimään taas.
Millä olette laittaneet riipukkeen puslat paikoilleen?
Puslat menee kyllä suht helposti sinne rungossa olevaan paikaansa, mutta kun riipuketta yrittää työntää puslien läpi, niin ei onnistu.
Alkaa tulla itku, kun näin yksinkertainen homma vastustaa ja pitäisi päästä vetämään kärryä. (muissa autoissani ei ole koukkua)
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 26.06.2014, 21:51
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JeremyH Näytä viesti
Kirjoittelin aiemmin tuosta hiluxin lehtijousien vaihdosta.
Nyt on vanhat jouset pois.
Jousen etupää lähti lopulta irti kun kävin ostamassa rälläkän. (puukkosaha oli aika turha härveli tuossa hommassa, sahan terät kului nopeammin kuin pultti)

Mutta nyt alkoi tökkimään taas.
Millä olette laittaneet riipukkeen puslat paikoilleen?
Puslat menee kyllä suht helposti sinne rungossa olevaan paikaansa, mutta kun riipuketta yrittää työntää puslien läpi, niin ei onnistu.
Alkaa tulla itku, kun näin yksinkertainen homma vastustaa ja pitäisi päästä vetämään kärryä. (muissa autoissani ei ole koukkua)
Onkohan sulla oikeet helat/puslat?
Saatko etes ensimmäisen läpi?
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 26.06.2014, 23:15
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Työstöstä, ja liioiteltu, joten jätetään PILKKU rauhaan?


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JeremyH Näytä viesti
Kirjoittelin aiemmin tuosta hiluxin lehtijousien vaihdosta.
Nyt on vanhat jouset pois.
Jousen etupää lähti lopulta irti kun kävin ostamassa rälläkän. (puukkosaha oli aika turha härveli tuossa hommassa, sahan terät kului nopeammin kuin pultti)

Mutta nyt alkoi tökkimään taas.
Millä olette laittaneet riipukkeen puslat paikoilleen?
Puslat menee kyllä suht helposti sinne rungossa olevaan paikaansa, mutta kun riipuketta yrittää työntää puslien läpi, niin ei onnistu.
Alkaa tulla itku, kun näin yksinkertainen homma vastustaa ja pitäisi päästä vetämään kärryä. (muissa autoissani ei ole koukkua)
Siis onko rungossa olevat puslan "silmät" paksussa ruosteessa? siis kun rauta ruostuu, niin se paksunee moninkertaisesti, siis uutena esim. 40mm reikä, jossa pinnasta on ruostunut 0,5 mm (siis rauta ja happi yhtynyt, siten että 0,5 terästä on muuttunut "kivikovaksi ruosteeksi") reiän halkaisija on suuruusluokkaa 35mm!
ja noihin kumi/uretaaniosiin tarvitsee liukkaria, kun riipuketta tms. laittaa paikoilleen, putkimiehillä on pvc viemäreiden asennukseen käypästä, hätätilassa astianpesuaine; Fairy, löytyy joka kodista, mutta kun se purasee kiinni, niin siinä on ja pysyy! -> melkein yhtä huono vaihtoehto, kuin voiteluöljy.

Ja tuosta puukkosahasta: Huonolla terällä ei edes Ammattisahalla Ammattilainen saa pulttia poikki; Itselläni bilteman "halpis" paineilmasaha, ja siihen olen "tietämättäni" palastellut paremman ammattilaadun rautasahanteriä.... siis 30cm hyvä rautasahanterä keskeltä poikki, ja tuon vaaksan mittaisen terän kanssa pitää yrittää sahata, ja kun tylsyy, niin pari-kolme senttiä pois ...
Ja tuohon sahaamiseen: sahaaminen on leikkaavaa työstöä: jokainen hammas leikkaa siivun materiaa, ja paraskaan terä ei lastua valkohehkuisena!
Siis Sahaamisessa lämpötila pitää olla niin matala, ettei ihmissilmä näe punaa/ettei öljy savua.
Ruoste tuhoaa terän herkästi, mutta sitä ei voi välttää ko. tappien pätkimisessä.
Mutta jos laadukastakin terää hierotaan raudan pintaan suurella nopeudella, että rauta ei lähde lastuuntumaan, niin terä lämpenee ja palaa pilalle.

Siis sahaaminen ja poraaminen on lastuavaa työstöä, rälläköinti on kuumatyöstöä....
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 26.06.2014, 23:31
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.024
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JeremyH Näytä viesti
Kirjoittelin aiemmin tuosta hiluxin lehtijousien vaihdosta. Nyt on vanhat jouset pois.
Jousen etupää lähti lopulta irti kun kävin ostamassa rälläkän. (puukkosaha oli aika turha härveli tuossa hommassa, sahan terät kului nopeammin kuin pultti)
Itsekin olin vähän yllättynyt, että jousen etupään pultteja ei saanukaan ehjänä irti. Samalla kun tuli laitettua uretaanipuslat, laitoin etupulteiksi jotkut rosteriset ja taisi varmuuden vuoksi vuoksi kuparitahnaakin tulla.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 13.06.2014, 11:04
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JeremyH Näytä viesti
Lisäkysymyksiä:
Kysymys1
Minulla on noissa vanhoissa jousissa jotkut kumipuslat kiinni niissä etumaisissa pakan kiinnikkeissä. Uusissa jousissa (ei toyotan OEM osia, vaan milner merkkiset) ei ole siinä kiinnikkeessä mitään puslaa, vain metallinen pultti. Kuuisiko olla? Pitääkö mun siirtää ne kumipuslat uusiin jousiin?

Kysymys2 U-pulttien välissä jousen päällä on se pohjaanlyöntikumi. Sen yläpuolella rungossa on rauta johon kumi osuu jos jouset pohjaa. Joissakin kuvissa olen nähnyt että myös siinä yläraudassa on joku kumi. Minulla ei ole. Pitäisikö olla?

Kuva tarkoittamastani puslasta. https://scontent-b-fra.xx.fbcdn.net/...82365189_n.jpg
1: Se varmaan on tarkoitus ottaa vanhasta, toki tuon merkitys taitaa olla lähinnä värinänvaimennus.

2: Yksi pohjauskumi riittää, jotkut ovat siirtäneet pohjauskumin sinne ylös kun siihen on helpompi asentaa yleismallinen kumi. Ei siis ole raskittu ostaa orkkismallista.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 27.06.2014, 10:35
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.024
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JeremyH Näytä viesti
Lisäkysymyksiä:
Kysymys1
Minulla on noissa vanhoissa jousissa jotkut kumipuslat kiinni niissä etumaisissa pakan kiinnikkeissä. Uusissa jousissa (ei toyotan OEM osia, vaan milner merkkiset) ei ole siinä kiinnikkeessä mitään puslaa, vain metallinen pultti. Kuuisiko olla? Pitääkö mun siirtää ne kumipuslat uusiin jousiin?

Kysymys2 U-pulttien välissä jousen päällä on se pohjaanlyöntikumi. Sen yläpuolella rungossa on rauta johon kumi osuu jos jouset pohjaa. Joissakin kuvissa olen nähnyt että myös siinä yläraudassa on joku kumi. Minulla ei ole. Pitäisikö olla?

Kuva tarkoittamastani puslasta. https://scontent-b-fra.xx.fbcdn.net/...82365189_n.jpg
En tiedä onko jousissa olevista puslista kovasti hyötyä. Itse en ainakaan huomannut paljoa vaikutusta kun vaihdoin vakiopuslat uretaanisiin muutakun siinä, ettei väljää ole.

Pohjaanlyöntikumin osalta riittänee, että se rajoittaa akselin liikkeen oikeaan kohtaan. Mitään ylimääräisiä kumeja ei tarvi.

Sensijaan joku voisi lisävalaista sen pyöreän kumipäällysteisen pallukan merkitystö jousen päällä kun on niin vaikea ajossa katsoa omasta autosta mikä sen virka käytännössä on - missä vaiheessa se todella puuttuu jousen käytökseen?

Omassa autossa vakiojouset oli lötköt ja jos autolla hommia aikoo tehdä, siihen voi jousia huoltaessa lisätä lehtiä. Lisäsin yhden lehden.

Omia kokeilujani on, että upotin jousilehden sitruunahappoon, jota olin laittanut muoviseen putkeen, joka toisesta päästä tukittu ja se oli pystyssä maassa. Pesin parin päivän päästä ruosteet pois, kuivasin jouset - siihen käy vaikka nestekaasutoho ja levitin päälle samantien Zingaa pensselillä. Ehkä pari kerrosta riittää koska liian paksusti laittamalla voi irrota jousten eläessä. Tämä vähän pellepeloton ideoita, mutta seuraavan kerran kun otan jouset pois, näen kunnolla onko ollut apua.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 28.06.2014, 13:36
kallep kallep ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.11
Sijainti: kerava
Viestit: 39
Perusasetus

Purin hiluxista taakse menevät jarru linja mutta nyt en tiedä kummin päin putket pitää laittaa jarrupaineen säätimee olisiko kellään tietoa hilux 1997 4x4
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 29.06.2014, 21:07
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.157
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kallep Näytä viesti
Purin hiluxista taakse menevät jarru linja mutta nyt en tiedä kummin päin putket pitää laittaa jarrupaineen säätimee olisiko kellään tietoa hilux 1997 4x4
Tää on nyt taas tosi hatara logiikka omasta 10 vuotta vanhemmasta koslasta, mutta ainakaan ne putket ei menneet ristiin missään kohtaa runkoa.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 30.06.2014, 16:27
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Smile

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kallep Näytä viesti
Purin hiluxista taakse menevät jarru linja mutta nyt en tiedä kummin päin putket pitää laittaa jarrupaineen säätimee olisiko kellään tietoa hilux 1997 4x4
Kävin sulle kuvaamassa oman.

Eli tuosta nyt selviää ainakin se, että ylimmäisestä menee takajarruille. Noita kahta edestä tulevaa putkea en sitten viittinyt kuravedessä kontaten lähteä setvimään...
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	image.jpg‎
Views:	325
Size:	117,0 Kt
ID:	50476  
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.

Viimeksi muokannut Porvoon Hilma : 30.06.2014 16:32
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 01.07.2014, 19:28
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

Nopee kysymys, joka varmasti löytys täältä mutta nyt koko illan tätä ruutua tuijottaneena ei jaksa,
Missä vaiheessa noihin hiluxien diisseleihin tulee nuo mäntiä jäähdyttävät öljyruutat?
__________________
PäHäMa
Pamaas
SLCK

Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980

Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982
Ex. Suzuki Jimny 2006
Ex. Toyota Landcruiser RJ70
Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981
Ex. Hilux LN65
Ex. Volvo C303
Ex. Hilux LN65
Ex. Suzuki 413
Ex. Range 3.5L +hj akselit
Ex. L200
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 01.07.2014, 21:17
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vilkutin Näytä viesti
Nopee kysymys, joka varmasti löytys täältä mutta nyt koko illan tätä ruutua tuijottaneena ei jaksa,
Missä vaiheessa noihin hiluxien diisseleihin tulee nuo mäntiä jäähdyttävät öljyruutat?
Ainaki mulla on -84 2l moottor
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 01.07.2014, 22:33
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Paineventtiileistä


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vilkutin Näytä viesti
Nopee kysymys, joka varmasti löytys täältä mutta nyt koko illan tätä ruutua tuijottaneena ei jaksa,
Missä vaiheessa noihin hiluxien diisseleihin tulee nuo mäntiä jäähdyttävät öljyruutat?
L mootorissa ei tainnut olla noita mäntien öljyjäähdytyksiä?

Mutta 2L koneessa on, ja se tuli muistaakseni hiluxiin tuon uudemman korimallin myötä, siis oliko juurikin "hiluvitkutin" mainitsama -84?

Siis jaappanin insinööri on pistänyt 2,446 Litran vapariin, josta lähtee noin 76? hevosvoimaa, ja vääntöä noin 15 kg, männille öljyjäähdytyksen!

P.S olenko edelleenkin ainut harrastaja, joka on törmännyt 2L moottorissa rikkoutuneisiin mäntien öljysuihkujen paineventtiileihin?
Siis tuossa öljysuuttimen kiinnityspultissa on jousikuormitteinen kuulaventtiili, joka päästää öljyä männille vasta kun öljynpaine on riittävän suuri, olikohan reilu kilo?, ja kun tuon kuulan jousi katkeaa, niin paine karkaa tyhjäkäynnillä... ja kierroksillakin tuon paine-eron puuttumisen takia laskee öljynpaineita...
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 02.07.2014, 05:10
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
L mootorissa ei tainnut olla noita mäntien öljyjäähdytyksiä?
Muistelen että loppupään L koneissakin oli ruiskut. Mutta nyrkkisääntönä vasta 2L koneessa ne löytyy varmuudella.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? henteri Tekniikka & Jutustelu 20 02.03.2008 20:02
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? -Ville- Tekniikka & Jutustelu 8 20.02.2008 21:15
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? Jari_M Tekniikka & Jutustelu 2 23.05.2007 20:24
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! A45 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.04.2006 18:14
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? Tekniikka & Jutustelu 7 03.12.2004 21:34


Sivu luotu: 01:06 (GMT +2).