![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
lainaus: "Kohdistuiko se henkeenne vai terveyteenne, Jarmo Pekkarinen? - En lähde määrittelemään. Asia on auki. .......................... Miksi te sitten olette pysäyttänyt Suomen ulkomaankaupan? - Minua ei uhkailla! Eikä ketään AKT-läistä uhkailla henkilökohtaisesti!" En yhtään ihmettele, jos varustamolla on pinna tiukalla, Jos AKT? on pantanut laivaa viikon! Ja sillä perusteella että venäläinen varustamo maksaa liian pientä palkkaa. No, tästähän seuraa se, että venäläiset saavat hyvän syyn rakentaa omat satamat... tai sitten rahdataan muuta kautta. Mutta jokatapauksessa suomen maine logistiikassa vakaana ja varmana saa kolauksen.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
TTU mitä pelleilyä, suomalainen ammattiyhdistysliike julisti lakon venäläiselle alukselle ja, luulisin, ulkomaiselle miehistölle...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#3
|
||||
|
||||
![]()
AKT:n liittosihteeri Arto Sorvali, miksi venäläinen alus oli alunperin saarrossa?
- Se on lakossa. Ammattiosasto julisti sen lakkoon, koska sen miehistö tekee nälkäpalkalla töitä. Laiva on Venäjän lipun alla. Mikä tämän uhkauksen sisältö oli? - Olen nähnyt sen. En lähde sitä avaamaan. Onko kuvio pähkinänkuoressa se, että venäläinen kapteeni sanoi rumasti ja AKT pysäytti Suomen satamat? - Juu. Ei. Kapteeni ei ole sanonut sanaakaan, vaan tämä tuli varustamon asianajotoimistolta. Eli venäläinen varustamo pysäytti Suomen ulkomaankaupan? - Jos rakentaa sellaisen aasinsillan. Mikä sen tekee aasinsillaksi? - En minä lähde arvioimaan sinun tekstejäsi. Jos varustamo kerran on venäläinen, niin käytännössä näin on tapahtunut. Uhattiinko tässä terveyttä vai henkeä vai mainetta? Voitteko yhtään määritellä? - En lähde sitä aukomaan. Miksi ette, kun olette pysäyttäneet Suomen ulkomaankaupan? Ihmiset haluaisivat tietää. -Totta kai ihmiset haluavat tietää. Onko väärin haluta tietää? - Meillä ne ihmiset tietävät, jotka ovat päätöksen tehneet. Tämä vaikuttaa muihinkin. - He varmasti lähestyvät meitä muita kautta kuin tiedotusvälineiden. Onko mahdollista, että uhkaus on niin mitätön, että ette halua kertoa sen sisältöä? - Me emme tee mitään minkään mitättömyyden takia. Eikö tämä ole vähän erikoista? Mikä tässä on kytky suomalaiseen työnantajaan? - Työnantajan kautta rahdin tilaajat voivat huolehtia siitä, että Suomen satamiin ajaa aluksia, jotka noudattavat työehtosopimuksia. Sekö on tämän mielenilmauksen syy? - Ei, vaan se uhkaus. Jolla ei ole mitään kytkyä työnantajaan? - Ei suoranaisesti. Onko ollenkaan? - En tiedä mitä ajat takaa. Teidän tehtävä on kysellä ja sitten otatte sanan jostain kohtaan ja toisen toisesta kohtaa. Siksi pyytäisin mielummin vastauksia. - Sinä nyt vain et saa tyydyttävää vastausta kaikkiin kysymyksiisi. Kerrotteko koskaan uhkauksen sisältöä? - En osaa sanoa. Onko tämä päätetty porukalla? - On otettu tietty linja tiedottamiseen. Pääluottamusmies vaikenee Kirjeitse tullut uhkaus kohdistui henkilökohtaisesti AKT:n Tornion osaston pääluottamusmieheen Jarmo Pekkariseen. Kohdistuiko se henkeenne vai terveyteenne, Jarmo Pekkarinen? - En lähde määrittelemään. Asia on auki. Miksi? - Asia on auki. Millä tavalla? - Se on auki. Mikä on auki ja millä tavalla? - En lähde aukaisemaan uhkausta. Niin, koska asia on auki, mutta mikä asia? - Laiva on vieläkin lakossa. Pelkäätkö, että sieltä voi kohdistua sinuun toimenpiteitä? - En, mutta asia on auki. Eli sinulle tuli paha mieli venäläisen varustamon uhkailusta ja te pysäytitte koko Suomen ulkomaankaupan? - Joo, ei lähdetä uhkailemaan henkilökohtaisesti ketään. Miten tämä uhkaus liittyy suomalaiseen työnantajaan? - Kysy sitä Sorvalin Artolta. Kysyin. Ei hän oikein osannut sanoa. - En osaa sanoa sitten minäkään. Miksi te sitten olette pysäyttänyt Suomen ulkomaankaupan? - Minua ei uhkailla! Eikä ketään AKT-läistä uhkailla henkilökohtaisesti! Mutta kysyisin tätä kytkyä työnantajaan? - Minä vastaan juuri niin kuin itse haluan. Tämän asian logiikkaa jää nyt vähän auki? - Se on vielä vähän auki joo. Vittu tämänkin Speden haastattelu (tai siis yritys) on kuin kummelista, ainoa vain että aihe nyt ei oikein naurata... |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Edellisen postauksen sisältö kiteyttikin jo tämän päivän vitutuksen.... v*ttu jos joka kerta ku autonkuljettajalle vittuillaan/uhkaillaan millon milläkin aiheella ni olis kumipyörät seis tämän tästä... miksi tämmöistä ei tapahdu, siksi koska AKT hoitaa näillä lakko konsteilla vain ja ainoastaan noiden satama-apinoiden asioita! Eikä sit herneitä nenään jos joukostamme löytyy ahtaajia mut V*TTU MITÄ P*SKAA TOI AKT TOUHU ON!!!
__________________
GMC Suburban 6.5td -95 Chevrolet Blazer 6.2d -86 "The Black Pearl" Suzuki SJ413 -86 "Muut tekee mitä osaavat, meillä offareilla on ollu tapana tehä mitä tahdotaan!" The reason i sin is because there is a stairway to heaven and a Highway to hell and i sure as hell ain't climbing no stairs!!! |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä löytyy ahtaajia joukosta, ja täytyy sanoa ihan rehellisesti että mulla ainakin menee aivan täysin yli hilseen että mitä AKT tällä koko Suomen satamat sulkevalla "poliittisella lakolla" oikein ajaa takaa..
Se, että tuo venäläisomistuksessa oleva laiva on saarrettu satamaan on ihan oikein, varsinkin siinä vaiheessa jos aletaan työntekijöitä/ luottamusmiestä uhkailemaan varustamon edustajan puolelta. Samoin on ihan oikein, että asetetaan käsittelysaartoon sellainen kotimainen yritys, joka käyttää tavaroidensa kuljettamiseen firmoja, jotka vähät välittää työoloista yms. Sen sijaan se, että laitetaan kaikki Suomeen liikkennöivät varustamot ja heidän palveluitaan käyttävät asiakkaat (teollisuus, ihmiset, kuljetusalan työntekijät) kärsimään asiasta johon heillä ei ole mitään osaa on täysin väärin. Olen lakko- oikeuden ja tarvittavien pakkotoimenpiteiden kannalla silloin kun niitä tarvitaan, mutta ne toimenpiteet tulee kohdistua oikeaan paikkaan. Tällä touhulla ei tehdä muuta kuin ammutaan itseä jalkaan, ei saa minulta ainakaan minkäänlaista kannatusta. Täytyy huomenissa ihan mielenkiinnosta jutella, että mitä tässä oikein on taustalla.. noi mediaan annetut AKT:n Sorvalin, ja Tornion sataman luottamusmiehen kommentitkin on sellaista paskaa että lähinnä hävettää. Lainaus:
Tässä tapauksessa kuitenkaan ei ole kyse venäläisen rahdin kuljettamisesta, vaan kyseessä on rahdin kuljettamisesta Venäläisomistuksessa olevalla aluksella Keski-Euroopasta Suomeen, suomalaiselle yritykselle (Outokumpu). Suomalaisen yrityksen olisi syytä huolhetia siitä, että käyttävät tavaroidensa kuljettamiseen yrityksiä joilla työehdot ja -olot on inhimillisellä tasolla. Suomalainen ei kovin helposti voi - eikä edes tarvitsekkaan - vaikuttaa ulkomaisiin työehtoihin, mutta länsimaisen yrityksen on mahdollisuus vaikuttaa siihen millaisen kuvan itsestään antaa eettisenä työnantajana. Outokumpuhan jo ehtikin ilmoittaa, ettei käytä kyseisen varustamon palveluita tästä eteenpäin, vaan tavara toimitetaan muiden varustamoiden toimesta. Jotenkin tuntuu, että tässä asiassa on todellakin menty liian kovilla kierroksilla, ammutaan sokkona ympäriinsä, kun oikeasti kohteena pitäsi olla vain tuo yksittäinen varustamo ja Outokumpu. Ylipäätään, jos varustamolta tulee henkilökohtainen kirjallinen uhkaus, pitäisi sen olla poliisiasia eikä poliittinen ja periaatteellinen taistelu joka koskee koko maata. Vähän mennyt nyt AKT:lla asiassa puurot ja vellit sekaisin, jollei sitten asiassa ole taustalla jotain, mitä ei julkisuuteen ole kerrottu miltään tasolta.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 11.06.2014 17:06 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Hella tilttasi..
![]() Muutaman kerran uunilla onnistunutkin polttamaan ruuat, mutta nyt jäi reiluksi tunniksi päälle paistohommien jälkeen ja mitä pirua?!? Luukun muovinen lukitusnappi oli sulanut luukun sisälle.. Valunut lasia pitkin siis. ![]() Pikkasen ollut lämmintä siellä. Ja säätö oli 150 asteessa. ![]()
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Ahtaajat tekee taas sitä minkä ne parhaiten osaa
![]() Ei sinänsä minua vituta mutta on melkosen lapsellista toimintaa. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
mikä ihmetyttää,, eli lähes vituttaa | mäksä | Chit-Chat | 1390 | 15.01.2022 19:25 |
Kiinnostaako suunnistus vuonna 2014 | sampolaattori | Tekniikka & Jutustelu | 50 | 11.02.2014 13:39 |
Kerro mikä vituttaa vuonna 2013 | Ewerglade | Chit-Chat | 1816 | 01.01.2014 17:16 |
Kerro mikä vituttaa vuonna 2012! | Rompe1 | Chit-Chat | 1140 | 03.01.2013 18:50 |
kerro mikä vituttaa | tjl | Chit-Chat | 4977 | 12.04.2012 08:28 |