![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Tämä taitaa olla vielä Joensuussa,ja muistaakseni vielä myytävänäkin... ![]() ![]()
Viimeksi muokannut Racingrabbit : 10.06.2014 17:47 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Viime kesänä kovasti tuon näkönen vekotin tuli bongattua Joensuun lähistöltä.
|
#3
|
||||
|
||||
![]() mä hankin tollasen tänää ![]() tällä hetkellä pakettiauto mut tuon saa kuorma-autoks ku on bu-15 malli nii kantavuutta sitte n.2500kg ja lavan pituus n.4,5-5m leveyttä sen verta et maasturi menee kyytii. aattelin leimata ja heti liikennekäytöstä poistoo ja aina puhelimella näpyttelee trafin sivuilta käyttöönoton ku on käyttöä. tosin pikku fiksausta ja sähkövinnsin asennus lavalle. Tulevaisuudessa tohon olis tarkotus istuttaa turbotettu 2h moottori et kulku olis vähä joutusampaa kuorma päällä.
__________________
-BJ-40 -hilux ln110 ex -Land Cruiser HJ-45 ex -hilux ln65 ex http://www.pahama.com |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Eikös toi ollu täällä palstallakin myynnissä, muistelisin ihailleeni tätä joskus taannoin? Komee peli
![]()
__________________
-95 Dodge Ram 2500 4x4 5.9cummins td ![]() -Miekka ja nakki risa polkupyörä ![]() ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
pysty putkee, kromii, ledii ja kaikkee laitetaa ![]()
__________________
-BJ-40 -hilux ln110 ex -Land Cruiser HJ-45 ex -hilux ln65 ex http://www.pahama.com |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Tollain alko mun ja wj jeepin yhteinen taival, mutta tarkoitus olis kyllä vetää tolla kyydissäolijalla tota kärryä silleen et hj on kyydissä
![]()
__________________
-95 Dodge Ram 2500 4x4 5.9cummins td ![]() -Miekka ja nakki risa polkupyörä ![]() ![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]() Loistava hankinta!Lainaus:
Mutta JOS muuttaa konetta, niin varmaan pitää olla ylivaihde- laatikko? Ja tuossahan sitä tilaa on, siis "lavan etuosassa voi olla osa konekoppaa"? ------------------------ edit: Olisko museorekisteri vaihtoehto? siis osa noista on ollut kuorma-autoja... Viimeksi muokannut BJ-40/76 : 13.06.2014 23:51 |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
ei tuota tehoa haeta sen takia et päästeltäs menee 150km/h baanal vaa ihan ajomukavuuden takia. rekkakuski oon ammatilta ja olen todella nuhasilla vehkeilla ajanu sekä vehkeillä mis on tuplasti liikaa voimaa ja kyl se yli tehokas on vaa taloudellisempi ja mukavempi ku ei tartte paiskoa ja riuhtoa vaa menee nätisti ja pysyy muun liikenteen mukana eikä tartte tulppana olla näillä suomen paskaväylillä. tuossa on 5v laatikosto ihan vakiona ja tilaa moottorin etupuolella on syylärii reilusti ja voi sitä konetta tuoda taaksepäin vaikka kuinka paljo, sopii se vaihteisto elämää siellä lavan allakin. kytkin ei ole ongelma, hzj:n levy sopii päävaihteistoo ja 2h moottorin vauhtipyörää ja onhan noita soviteltu, tehää vaikka 4-veto jos siltä tuntuu ![]() miksei tuota vois museo leimata, noita on sekä ka että pa leimattuna mut ne hommat ei oo mua varte, kuorkkina tuos on jo käyttökulut puolet siitä mitä pakuna ja sitte ku pitää käytöstä poistettuna ku ei ole tarvetta nii ei paljoo vuosi tasolla maksa, katsastus kulut tulee olee suurin menoerä mut tossa on nestejarrut eikä piirtureita nii ei mitää hätää. ironsialla on tollanen vastaava mut sinkku pyöränen ja vähä lyhyemmällä akselivälillä nii kyl sillä autoo kuskaa ihan vakio koneellakin, mut pitää rauhallisesti mennä ![]()
__________________
-BJ-40 -hilux ln110 ex -Land Cruiser HJ-45 ex -hilux ln65 ex http://www.pahama.com |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Tuollainen aihio tuli vastaan mistä joku vois alkaa tekemään. Mahtuis porukkaakin kyytiin kivasti.
http://www.tori.fi/satakunta/Volvo_f....htm?ca=16&w=3 |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Vähän aihetta sivuten, mitenkäs museorekisteröidyissä kuorma-autoissa noi verotukset ja katsastukset menee? Meneekö samalla kaavalla kun henkilöautoissa? Eli minimissään 30v vanha, ajoneuvovero vapaa ja katsastus iästä riippuen 2-4 vuoden välein?
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
Neljä vuotta tullut kuskailtua pikku Volvolla romuja. FL4 eli sama kuin Paavolla. Minulla vaan lyhemmällä akselivälillä. Sais olla sen metrin pidempi akseliväli. Kulutus pyörii 20l paikkeilla. FL4 volvossa on ilmatehosteiset nestejarrut joten katsastus on noin 100e. Onhan tuo kätevä kun on pilkki kyljessä. Hoituu kaikenlaiset nostot ja on tukijalkoja prässinäkin tullut käytettyä
![]() Aikaisemmin mentiin HDJ ja 2700kg Eduard atlas yhdistelmällä. Ei sekään huono ollut mutta kokonaispaino ei kärryssä riittänyt. Ja kuten muutkin maininnut niin kalliita ovat kärryt. Ja kun oli tuo kärry niin kokoajan joku oli lainaamassa. Nyt pysyy paremmin kuljetuskalusto pihalla, kun pääsääntöisesti seisonnassa, eikä lainaajat raski maksaa käyttöönottoa ![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Tollanen volvo FL612 nyt ollu kolmisen vuotta ja pikku hiljaa remppaillu sitä paremmaks. Runko puhallettu ja maalattu, jne.
Vaihdelaatikko sanoi ittensä irti viime kesänä mutta hommasin romikselta uuden ja kovaa ajoa. Ilmajarrut niin katsastus maksaa kolmisen sataa vuodessa, kulutus jotain luokkaa 20-25L välillä mutta kyytiin mahtuukin sitten vähän enemmän tavaraa. Aina seisonnassa kun ei käytössä niin ei paljoa vakuutukset ja muut vuositasolla kustanna. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Järkevin tapa Hiluxin etukardaanin kunnostamiseen? | Morjenz | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 23.01.2009 09:03 |
Järkevin tapa korottaa patukkaa | knockout | Tekniikka & Jutustelu | 23 | 28.04.2008 19:36 |
Oikea tapa laskea mäki | Ex_inkkari | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 31.03.2005 16:13 |
Mikä paras tapa hakee korkoo(ei pankista) | mikkot | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 22.03.2005 16:45 |
Itsemurhista paras tapa... | MiCA | Health | 0 | 21.10.2002 01:39 |