Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.06.2014, 17:44
Racingrabbit:n Avatar
Racingrabbit Racingrabbit ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Sastamala
Viestit: 4.015
Perusasetus

Tämä taitaa olla vielä Joensuussa,ja muistaakseni vielä myytävänäkin...




Viimeksi muokannut Racingrabbit : 10.06.2014 17:47
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.06.2014, 20:39
Tourinki:n Avatar
Tourinki Tourinki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 06.10.08
Sijainti: Lieksa
Viestit: 277
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Racingrabbit Näytä viesti
Tämä taitaa olla vielä Joensuussa,ja muistaakseni vielä myytävänäkin...



Viime kesänä kovasti tuon näkönen vekotin tuli bongattua Joensuun lähistöltä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.06.2014, 21:18
burton:n Avatar
burton burton ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.05.07
Sijainti: Lahti
Viestit: 1.320
Perusasetus


mä hankin tollasen tänää
tällä hetkellä pakettiauto mut tuon saa kuorma-autoks ku on bu-15 malli nii kantavuutta sitte n.2500kg ja lavan pituus n.4,5-5m leveyttä sen verta et maasturi menee kyytii.
aattelin leimata ja heti liikennekäytöstä poistoo ja aina puhelimella näpyttelee trafin sivuilta käyttöönoton ku on käyttöä. tosin pikku fiksausta ja sähkövinnsin asennus lavalle.
Tulevaisuudessa tohon olis tarkotus istuttaa turbotettu 2h moottori et kulku olis vähä joutusampaa kuorma päällä.
__________________
-BJ-40
-hilux ln110 ex
-Land Cruiser HJ-45 ex
-hilux ln65 ex

http://www.pahama.com
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.06.2014, 22:13
TsKo TsKo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 02.05.09
Sijainti: Loppi
Viestit: 208
Perusasetus

Eikös toi ollu täällä palstallakin myynnissä, muistelisin ihailleeni tätä joskus taannoin? Komee peli
__________________
-95 Dodge Ram 2500 4x4 5.9cummins td
-Miekka ja nakki risa polkupyörä kuskista ainakin tulee neliveto jossainkohtaa iltaa
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 13.06.2014, 22:25
burton:n Avatar
burton burton ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.05.07
Sijainti: Lahti
Viestit: 1.320
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TsKo Näytä viesti
Eikös toi ollu täällä palstallakin myynnissä, muistelisin ihailleeni tätä joskus taannoin? Komee peli
oli ja hain pois!
pysty putkee, kromii, ledii ja kaikkee laitetaa ei vaa, pysty putki riittää, kiillotettua rosterii!
__________________
-BJ-40
-hilux ln110 ex
-Land Cruiser HJ-45 ex
-hilux ln65 ex

http://www.pahama.com
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 13.06.2014, 22:35
TsKo TsKo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 02.05.09
Sijainti: Loppi
Viestit: 208
Perusasetus

Tollain alko mun ja wj jeepin yhteinen taival, mutta tarkoitus olis kyllä vetää tolla kyydissäolijalla tota kärryä silleen et hj on kyydissä
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	DSC_0206.jpg‎
Views:	398
Size:	76,9 Kt
ID:	50164  
__________________
-95 Dodge Ram 2500 4x4 5.9cummins td
-Miekka ja nakki risa polkupyörä kuskista ainakin tulee neliveto jossainkohtaa iltaa
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 13.06.2014, 23:47
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Loistava hankinta!


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja burton Näytä viesti

mä hankin tollasen tänää
tällä hetkellä pakettiauto mut tuon saa kuorma-autoks ku on bu-15 malli nii kantavuutta sitte n.2500kg ja lavan pituus n.4,5-5m leveyttä sen verta et maasturi menee kyytii.
aattelin leimata ja heti liikennekäytöstä poistoo ja aina puhelimella näpyttelee trafin sivuilta käyttöönoton ku on käyttöä. tosin pikku fiksausta ja sähkövinnsin asennus lavalle.
Tulevaisuudessa tohon olis tarkotus istuttaa turbotettu 2h moottori et kulku olis vähä joutusampaa kuorma päällä.
Siis tuosta "apinahytti" dynasta jopa ajokokemuksia, siis tuo B moottori kuskaa tuota kapinetta parhaansa mukaan, toki tuo 80 km/h nopeus rajoitus rajoittaa ennakointia täysillä painoilla!
Mutta JOS muuttaa konetta, niin varmaan pitää olla ylivaihde- laatikko? Ja tuossahan sitä tilaa on, siis "lavan etuosassa voi olla osa konekoppaa"?
------------------------
edit: Olisko museorekisteri vaihtoehto? siis osa noista on ollut kuorma-autoja...

Viimeksi muokannut BJ-40/76 : 13.06.2014 23:51
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 14.06.2014, 00:31
burton:n Avatar
burton burton ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.05.07
Sijainti: Lahti
Viestit: 1.320
Perusasetus

Lainaus:
Siis tuosta "apinahytti" dynasta jopa ajokokemuksia, siis tuo B moottori kuskaa tuota kapinetta parhaansa mukaan, toki tuo 80 km/h nopeus rajoitus rajoittaa ennakointia täysillä painoilla!
Mutta JOS muuttaa konetta, niin varmaan pitää olla ylivaihde- laatikko? Ja tuossahan sitä tilaa on, siis "lavan etuosassa voi olla osa konekoppaa"?
------------------------
edit: Olisko museorekisteri vaihtoehto? siis osa noista on ollut kuorma-autoja...
tuon mallin dynaa on saanu 6-pyttysellä koneella, eli H-moottori 3,6 litranen.
ei tuota tehoa haeta sen takia et päästeltäs menee 150km/h baanal vaa ihan ajomukavuuden takia. rekkakuski oon ammatilta ja olen todella nuhasilla vehkeilla ajanu sekä vehkeillä mis on tuplasti liikaa voimaa ja kyl se yli tehokas on vaa taloudellisempi ja mukavempi ku ei tartte paiskoa ja riuhtoa vaa menee nätisti ja pysyy muun liikenteen mukana eikä tartte tulppana olla näillä suomen paskaväylillä. tuossa on 5v laatikosto ihan vakiona ja tilaa moottorin etupuolella on syylärii reilusti ja voi sitä konetta tuoda taaksepäin vaikka kuinka paljo, sopii se vaihteisto elämää siellä lavan allakin. kytkin ei ole ongelma, hzj:n levy sopii päävaihteistoo ja 2h moottorin vauhtipyörää ja onhan noita soviteltu, tehää vaikka 4-veto jos siltä tuntuu (sellastakin XU-1X dynaa on saanu)
miksei tuota vois museo leimata, noita on sekä ka että pa leimattuna mut ne hommat ei oo mua varte, kuorkkina tuos on jo käyttökulut puolet siitä mitä pakuna ja sitte ku pitää käytöstä poistettuna ku ei ole tarvetta nii ei paljoo vuosi tasolla maksa, katsastus kulut tulee olee suurin menoerä mut tossa on nestejarrut eikä piirtureita nii ei mitää hätää.
ironsialla on tollanen vastaava mut sinkku pyöränen ja vähä lyhyemmällä akselivälillä nii kyl sillä autoo kuskaa ihan vakio koneellakin, mut pitää rauhallisesti mennä
__________________
-BJ-40
-hilux ln110 ex
-Land Cruiser HJ-45 ex
-hilux ln65 ex

http://www.pahama.com
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 13.07.2015, 16:47
Micco:n Avatar
Micco Micco ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.05
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.768
Perusasetus

Tuollainen aihio tuli vastaan mistä joku vois alkaa tekemään. Mahtuis porukkaakin kyytiin kivasti.
http://www.tori.fi/satakunta/Volvo_f....htm?ca=16&w=3
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 13.07.2015, 19:36
mara90:n Avatar
mara90 mara90 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.06.11
Sijainti: Huittinen
Viestit: 697
Perusasetus

Vähän aihetta sivuten, mitenkäs museorekisteröidyissä kuorma-autoissa noi verotukset ja katsastukset menee? Meneekö samalla kaavalla kun henkilöautoissa? Eli minimissään 30v vanha, ajoneuvovero vapaa ja katsastus iästä riippuen 2-4 vuoden välein?
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 27.03.2016, 20:26
Killer-Wo:n Avatar
Killer-Wo Killer-Wo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.01.04
Sijainti: Kemi, Finland.
Viestit: 1.652
Perusasetus

Neljä vuotta tullut kuskailtua pikku Volvolla romuja. FL4 eli sama kuin Paavolla. Minulla vaan lyhemmällä akselivälillä. Sais olla sen metrin pidempi akseliväli. Kulutus pyörii 20l paikkeilla. FL4 volvossa on ilmatehosteiset nestejarrut joten katsastus on noin 100e. Onhan tuo kätevä kun on pilkki kyljessä. Hoituu kaikenlaiset nostot ja on tukijalkoja prässinäkin tullut käytettyä

Aikaisemmin mentiin HDJ ja 2700kg Eduard atlas yhdistelmällä. Ei sekään huono ollut mutta kokonaispaino ei kärryssä riittänyt. Ja kuten muutkin maininnut niin kalliita ovat kärryt. Ja kun oli tuo kärry niin kokoajan joku oli lainaamassa. Nyt pysyy paremmin kuljetuskalusto pihalla, kun pääsääntöisesti seisonnassa, eikä lainaajat raski maksaa käyttöönottoa
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	WP_20130715_007.jpg‎
Views:	464
Size:	270,6 Kt
ID:	69112   Click image for larger version

Name:	FL4.jpg‎
Views:	386
Size:	134,6 Kt
ID:	69113   Click image for larger version

Name:	flbuster.jpg‎
Views:	419
Size:	198,1 Kt
ID:	69114  
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 27.03.2016, 20:48
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Tollanen volvo FL612 nyt ollu kolmisen vuotta ja pikku hiljaa remppaillu sitä paremmaks. Runko puhallettu ja maalattu, jne.
Vaihdelaatikko sanoi ittensä irti viime kesänä mutta hommasin romikselta uuden ja kovaa ajoa. Ilmajarrut niin katsastus maksaa kolmisen sataa
vuodessa, kulutus jotain luokkaa 20-25L välillä mutta kyytiin mahtuukin sitten vähän enemmän tavaraa. Aina seisonnassa kun ei käytössä
niin ei paljoa vakuutukset ja muut vuositasolla kustanna.

Click image for larger version

Name:	WP_20130722_004.jpg
Views:	344
Size:	98,0 Kt
ID:	69119
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Järkevin tapa Hiluxin etukardaanin kunnostamiseen? Morjenz Tekniikka & Jutustelu 14 23.01.2009 09:03
Järkevin tapa korottaa patukkaa knockout Tekniikka & Jutustelu 23 28.04.2008 19:36
Oikea tapa laskea mäki Ex_inkkari Tekniikka & Jutustelu 16 31.03.2005 16:13
Mikä paras tapa hakee korkoo(ei pankista) mikkot Tekniikka & Jutustelu 15 22.03.2005 16:45
Itsemurhista paras tapa... MiCA Health 0 21.10.2002 01:39


Sivu luotu: 22:40 (GMT +2).