Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Viestiketju on lukittu

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 07.06.2014, 16:59
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++

Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Talking

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Se vaan on hankala ajaa tasaista nopeutta ja pitää turvaväliä, kun liikennepoliisi köröttää alinopeutta, mutta aina kun koittaa turvallista ohitusta niin pässi painaa kaasua. Ei jaksa oikein sitä pumppaavaa jumitustakaan siellä takana.. pari kertaa käynyt mielessä, jos koittaisi rekisteritiedoilla löytää puhelinnumeron, ja kilauttaa kaverille ja kysyä että mikäs kohta aivoissa ei nyt oikein pelaa?

Liittyen yllä olevaan, se ei vain aina oikein onnistu, jos edessäajava ei siihen anna mahdollisuutta. Voisi tietysti ajaa sitä 20km/h alinopeutta ja epätasaista vauhtia, mutta ei vaan oikein nappaa. Minusta on äärimmäisen itsekästä ja typerää "minä- asennetta", että jos ajaa tiellä hitaammin kuin muut, niin ei päästä porukkaa kuitenkaan ohi. Kuten jo totesin, jokaisella on oikeus ajaa juuri sitä vauhtia kuin haluaa, mutta ei pitäisi tahallisesti tehdä kiusaa ja häiritä muuta liikennettä.

Tuo pitkien valojen vilkuttaminen koetaan Suomessa usein "ärsyttämiseksi", vaikka sillä on ihan järkeväkin tarkoitus - saada edessäajava huomioimaan että takaa tulee nopeampaa liikennettä. Esim. Ruotsissa varsinkin hämärässä/ pimeässä takaatulevat erittäin usein vilkauttaa pitkiä, että täältä tullaan. Mielestäni hyvinkin järkevää ja kohteliasta. Samoiten välillä nuo hiljaa ajavat keskiviivan kerkot, jotka ajaa laput silmillä ei vain tajua että takana on joku, ellei vilkuta pitkiä.

Toinen on töötin normaali käyttö, mikä täällä tuntuu usein olevan sanaton "haistavittu". Jos edessä ajava ei esim. huomaa vihreää valoa, niin pikku tööttäys on ihan paikallaan. Itse en sitä ota minään vittuiluna, vaan herätyksenä siihen että jotain tapahtuu/ pitäisi tapahtua. Monesti jos itse töräytät valoissa edessäolijalle, niin sieltä tulee keskaria tai mulkoilua. Miksi?
Juu. Liikenteessä tuo kommunikointi on vaikeaa ja väärinymmärrys on enemmänkin sääntö kuin poikkeus vaikka tarkoitus olisikin ihan ystävällinen. Aina ei voi onnistua. Siksi mä en vilkuttele enkä tööttää, vaikka joskus on mennyt vihreissä valoissa jokunen tovi kun edellä oleva on lähetellyt sähköpostia siinä odotellessa

Ohittamisen estäminen on kyllä syvältä. Mikä perintöosuus siinä menee jos joku ohittaa mut? Tai jos peräti useampi ajaa ohi. Ei voi ymmärtää. Siksi turvaväli, että aina mahtuu siihen eteen audi tai kaksikin.

Joskus olen mielenkiinnosta selvittänyt omistajan, mutta en ole soitellut. Ootan vaan sitä tilannetta kun huonosti käyttäytyneen ajoneuvon omistaja tulee vaikka tarjoamaan firmalle jotain tavaraa tai palvelua. Jostain syystä homma ei sitten ihan etenekään

Loppujen lopuksi olen havainnut, että mitä sitä turhia pultteja ottamaan liikenteessä. Maailmassa on paljon mielenkiintoisempaa askartelua aivoille

Vanha 07.06.2014, 19:40
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma Näytä viesti
Loppujen lopuksi olen havainnut, että mitä sitä turhia pultteja ottamaan liikenteessä. Maailmassa on paljon mielenkiintoisempaa askartelua aivoille
Tämä on niin totta. Ja muistaa sen, että vain itseensä voi vaikuttaa, ei muihin. Jos joku on liikenteessä idiootti niin olkoot, minkäs sille voi.

Niin ja kyllä mullakin välillä pinna meinaa mennä
Vanha 07.06.2014, 20:49
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Perusasetus

Saksasta ostetut jenkkirenkaat, kriminaalit ja "kunttajussit"

Siis ostin ebayn kautta saksasta 285/75-16 coopperit, ja kerittiin vääntään vanteelle, ennenkä hoksattiin että pientä valuvikaa kulutuspinnassa; siis tietysti perjantai iltana viimmeisenä asiakkana.... eipä alettu tasapainoittamaan, kun olisi pitänyt muurata liimapainoja yli 500 grammaa ensimmäiseen renkaaseen.
Ja pakosta/tyhmysissään piti laittaa alle, että pääsi siirtelemään venettä... (ajattelin, että kun sijaantuu, niin pääsee murto-osalla painoista, kuten aikaisemminkin on käynyt..)
No sitten auto renkaineen korjaamolle, ja yritettii tasapainoittaa: yli 400 g pahimpaan olisi pitänyt laittaa No 3 rengas meni vajaalla 200 grammalla, ja liimattiin painot vanteeseen, mutta neljäs oli taas vailla 300g painoja (toki keskusteluyhteys myyjään, lupautui vaihtamaan renkaan/renkaita, mutta miten ja kuka maksaa rengastyöt....)

Aiheesta mieli "mustana", kotiin n. klo 18 vaihtamaan autoa, Wararenkaalla hakemaan harrastetavaraa klo 21 ja klo 23 takaisin kotiin; niin joku kriminaali oli yrittänyt murtautua Hodariin Hodarissa varoittava hälytin, siis käskee häipymään, jos auto heilahtaa... vahingot pieniä "kauneusvikoja" mutta mieli meni tosi mustaksi (jos havitteli kiinalaista mankkaa, joka oli todennäköinen kohde?, niin paljon arvokkaampaa olisi ollut aivan irrallaan pihassa siis asun omakotitalossa kaava-alueella)
Tuli taas mieleen ne valvontakamerat.... (luontokuvaa siileistä ja siivekkäistä aika paljon, mutta mutta....)

Ja nuo "kunttajussit": Minulla oli kahdesta autosta ikkunat auki, kun tosi kuuma helle, ja siitepölyt alkaa olla loppu; Niin ensin tulee traktori virstapasan kanssa, ja "ripisteli" vettä asfaltin reunaan ruutikuivaan "ojaan", joka minun tontin kohdalla on nimenomaan kestopäällysteen raja, koska wiisas insinööri? päätti tehdä/korjata tien niin korkealle, että tiealueen sulamisvedet valuu minun pihalle.... siis suunnitelmat ennen kun minä ostin tämän...
Ja sitten tulee harjakone, joka harjaa talvisen hiekoituksen yms. pois tuosta viheralueelta Pitäisi varmaan alkaa imuroimaan/luutuamaan autot sisältä (-myös).
Että talven kevätsiivous on ohi, ainakin osassa Oulua.... (toki nyt jatkuu minun toimesta; viheralue on n. 2,5 metriä leveä, ja siellä hiekoitussepeliä riittää.... ja kaupunki leikkaa pientareet kerran kesässä, edes minä en viitsi katsoa sitä pusikkoa....)
Vanha 08.06.2014, 08:39
wuntzikka wuntzikka ei ole kirjautuneena
Veteraani++

Rekisteröitynyt: 15.06.10
Sijainti: ristiina/salo
Perusasetus

kun joutuu työttömäksi, tuntee itsensä taas tavallaan "hyödyttömäksi" ja alkaa omanlainen vitutus/masennus, kun ei tiedä mistä sitä käteistä taas sitten nyppäis. sekä mitä/missä töitä tekis seuraavaksi.
ja toinen on taas yrityksen perustaminen, pankin eukko meinas että olen ehtinyt työntekijänä ostaa jo (mahdolisesti tulevan) firman kuorma-auton valmiiksi. sekä tietty olen yritystä varten säästänyt yhden satatuhatta työntekijänä... en ymmärrä oikein sitäkään, ja pisti hieman vituttamaan heidän puhelin soittonsa.

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
mikä ihmetyttää,, eli lähes vituttaa mäksä Chit-Chat 1390 15.01.2022 19:25
Kiinnostaako suunnistus vuonna 2014 sampolaattori Tekniikka & Jutustelu 50 11.02.2014 13:39
Kerro mikä vituttaa vuonna 2013 Ewerglade Chit-Chat 1816 01.01.2014 17:16
Kerro mikä vituttaa vuonna 2012! Rompe1 Chit-Chat 1140 03.01.2013 18:50
kerro mikä vituttaa tjl Chit-Chat 4977 12.04.2012 08:28

Sivu luotu: 07:45 (GMT +2).