Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Viestiketju on lukittu

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 06.06.2014, 17:28
Turbo Isuzu:n Avatar
Turbo Isuzu Turbo Isuzu ei ole kirjautuneena
Konkari+

Rekisteröitynyt: 19.10.11
Sijainti: Jämsänkoski
Perusasetus

Töissä yks helevetin mulkero joka soittaa suuta koko ajan turhanpäiväsistä asioista. Pyyhkäsen tauluun seuraavalla kerralla, varoitus on jo annettu.

Vanha 06.06.2014, 17:58
Reetu:n Avatar
Reetu Reetu ei ole kirjautuneena
Sankari

Rekisteröitynyt: 13.02.05
Sijainti: Ruokolahti, Finland.
Perusasetus

Yli-ihmiset... Melkein ku narsistit, mut ei ihan semmoisia...
Vanha 07.06.2014, 10:58
suzukirby:n Avatar
suzukirby suzukirby ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen

Rekisteröitynyt: 16.10.08
Sijainti: Isokyrö
Perusasetus

Keskiviikkona ilmoitetaan työmaalla, että kuka saa kengänkuvan perseeseen. Kiva kun on tullu viimeisten joukossa..
Vanha 07.06.2014, 14:06
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Perusasetus

"Liikennepoliisit" - körötellään esim. 50km/h alueella 35-40km/h, mutta auta armias jos yrität mennä siitä ohi nelikaistaisella tiellä viereistä, ja vaihtaa sitten ihan asianmukaisesti kaistaa, niin johan löytyy kaasupoljin, töötti ja pitkät valot, kun laitat vilkun päälle kaistanvaihdon merkiksi..

En oikein ymmärrä, yrittävät ajaa "turvallisesti" muuta liikennevirtaa selvästi hitaammin, mutta aiheuttavat sitten vaaratilanteita noilla ihme pelleilyillään, kun joku ajaa tämän liikennepoliisin mielestä liian kovaa. Viimeksi tänään sitten joutui hieman kysymään punaisissa valoissa että mikä on ongelma, kun "liikennepoliisi" pisti sellaisen torvisoitanna, pitkien vilkutuksen ja fingerin näyttelyn päälle. Siinähän minun puolesta ajaa hitaammin jos siltä tuntuu - varsinkin useampikaistaisella tiellä - mutta ei nyt vittu aleta häiritsemään ja tekemään kiusaa muulle liikenteelle. Saatanan pässit..

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 07.06.2014 14:08
Vanha 07.06.2014, 14:40
Landcruisaaja Landcruisaaja ei ole kirjautuneena
Jäsen

Rekisteröitynyt: 17.12.10
Sijainti: suomi,kotka
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
"Liikennepoliisit" - körötellään esim. 50km/h alueella 35-40km/h, mutta auta armias jos yrität mennä siitä ohi nelikaistaisella tiellä viereistä, ja vaihtaa sitten ihan asianmukaisesti kaistaa, niin johan löytyy kaasupoljin, töötti ja pitkät valot, kun laitat vilkun päälle kaistanvaihdon merkiksi..

En oikein ymmärrä, yrittävät ajaa "turvallisesti" muuta liikennevirtaa selvästi hitaammin, mutta aiheuttavat sitten vaaratilanteita noilla ihme pelleilyillään, kun joku ajaa tämän liikennepoliisin mielestä liian kovaa. Viimeksi tänään sitten joutui hieman kysymään punaisissa valoissa että mikä on ongelma, kun "liikennepoliisi" pisti sellaisen torvisoitanna, pitkien vilkutuksen ja fingerin näyttelyn päälle. Siinähän minun puolesta ajaa hitaammin jos siltä tuntuu - varsinkin useampikaistaisella tiellä - mutta ei nyt vittu aleta häiritsemään ja tekemään kiusaa muulle liikenteelle. Saatanan pässit..
Just eilen sain seurata kun onnikka kuski kiusasi puolikkaan kuskia.
Linjuri ajoi reilusti alle 80 kymppiä ja sit taas ohituskaistal päästi puolikkaan melkein rinnalle ja sit löytyi kaasu linjurista ja kylhän se puolikaskin ajoi ihan parin metrin päässä linjurin takapuskurista Tätä jatkui ainakin mikkelistä ristiinan alapuolelle. En kyl tiedä mistä moinen oli alkunsa saanut että kumpi oli tehnyt mitäkin. Luulis että nykypäivänä tuollaiset ois korjattu pois liikenteestä.Älytöntä toimintaa.Ainut hyvä juttu oli että linja-autos ei näkynyt matkustajia.
Vanha 07.06.2014, 15:04
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++

Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Smile

Lainaus:

Tuttu tunnelma ja helppo noista on ottaa pulttia. Epäasiallista käytöstähän tuo on ja taitaa johtua tavallista isommista henkisistä vaikeuksista.

Mä olen vaan koettanut ajella omaa ajoani. Tämä siis tarkoittaa aina riittävää turvaväliä edellä ajavaan. Myös pitkien valojen vilkuttelukiellon olen määrännyt itselleni. Lavavalojakaan en vilauta perässäroikkuvalle vaikka ollaan ihan muutaman metrin päässä 80:n vauhdissa. Ajattelen kauniita asioita ja koetan olla provosoitumatta. Nykyään se onnistuukin lähes aina kun ei ole mitään tarvetta näyttää mitään kenellekään. Mä olen vaan liikkeellä päästäkseni perille.
Vanha 07.06.2014, 15:26
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma Näytä viesti
Mä olen vaan koettanut ajella omaa ajoani.
Se vaan on hankala ajaa tasaista nopeutta ja pitää turvaväliä, kun liikennepoliisi köröttää alinopeutta, mutta aina kun koittaa turvallista ohitusta niin pässi painaa kaasua. Ei jaksa oikein sitä pumppaavaa jumitustakaan siellä takana.. pari kertaa käynyt mielessä, jos koittaisi rekisteritiedoilla löytää puhelinnumeron, ja kilauttaa kaverille ja kysyä että mikäs kohta aivoissa ei nyt oikein pelaa?

Lainaus:
Tämä siis tarkoittaa aina riittävää turvaväliä edellä ajavaan. Myös pitkien valojen vilkuttelukiellon olen määrännyt itselleni. Lavavalojakaan en vilauta perässäroikkuvalle vaikka ollaan ihan muutaman metrin päässä 80:n vauhdissa.

Liittyen yllä olevaan, se ei vain aina oikein onnistu, jos edessäajava ei siihen anna mahdollisuutta. Voisi tietysti ajaa sitä 20km/h alinopeutta ja epätasaista vauhtia, mutta ei vaan oikein nappaa. Minusta on äärimmäisen itsekästä ja typerää "minä- asennetta", että jos ajaa tiellä hitaammin kuin muut, niin ei päästä porukkaa kuitenkaan ohi. Kuten jo totesin, jokaisella on oikeus ajaa juuri sitä vauhtia kuin haluaa, mutta ei pitäisi tahallisesti tehdä kiusaa ja häiritä muuta liikennettä.

Tuo pitkien valojen vilkuttaminen koetaan Suomessa usein "ärsyttämiseksi", vaikka sillä on ihan järkeväkin tarkoitus - saada edessäajava huomioimaan että takaa tulee nopeampaa liikennettä. Esim. Ruotsissa varsinkin hämärässä/ pimeässä takaatulevat erittäin usein vilkauttaa pitkiä, että täältä tullaan. Mielestäni hyvinkin järkevää ja kohteliasta. Samoiten välillä nuo hiljaa ajavat keskiviivan kerkot, jotka ajaa laput silmillä ei vain tajua että takana on joku, ellei vilkuta pitkiä.

Toinen on töötin normaali käyttö, mikä täällä tuntuu usein olevan sanaton "haistavittu". Jos edessä ajava ei esim. huomaa vihreää valoa, niin pikku tööttäys on ihan paikallaan. Itse en sitä ota minään vittuiluna, vaan herätyksenä siihen että jotain tapahtuu/ pitäisi tapahtua. Monesti jos itse töräytät valoissa edessäolijalle, niin sieltä tulee keskaria tai mulkoilua. Miksi?

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vanha 07.06.2014, 16:59
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++

Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Talking

Lainaus:
Se vaan on hankala ajaa tasaista nopeutta ja pitää turvaväliä, kun liikennepoliisi köröttää alinopeutta, mutta aina kun koittaa turvallista ohitusta niin pässi painaa kaasua. Ei jaksa oikein sitä pumppaavaa jumitustakaan siellä takana.. pari kertaa käynyt mielessä, jos koittaisi rekisteritiedoilla löytää puhelinnumeron, ja kilauttaa kaverille ja kysyä että mikäs kohta aivoissa ei nyt oikein pelaa?

Liittyen yllä olevaan, se ei vain aina oikein onnistu, jos edessäajava ei siihen anna mahdollisuutta. Voisi tietysti ajaa sitä 20km/h alinopeutta ja epätasaista vauhtia, mutta ei vaan oikein nappaa. Minusta on äärimmäisen itsekästä ja typerää "minä- asennetta", että jos ajaa tiellä hitaammin kuin muut, niin ei päästä porukkaa kuitenkaan ohi. Kuten jo totesin, jokaisella on oikeus ajaa juuri sitä vauhtia kuin haluaa, mutta ei pitäisi tahallisesti tehdä kiusaa ja häiritä muuta liikennettä.

Tuo pitkien valojen vilkuttaminen koetaan Suomessa usein "ärsyttämiseksi", vaikka sillä on ihan järkeväkin tarkoitus - saada edessäajava huomioimaan että takaa tulee nopeampaa liikennettä. Esim. Ruotsissa varsinkin hämärässä/ pimeässä takaatulevat erittäin usein vilkauttaa pitkiä, että täältä tullaan. Mielestäni hyvinkin järkevää ja kohteliasta. Samoiten välillä nuo hiljaa ajavat keskiviivan kerkot, jotka ajaa laput silmillä ei vain tajua että takana on joku, ellei vilkuta pitkiä.

Toinen on töötin normaali käyttö, mikä täällä tuntuu usein olevan sanaton "haistavittu". Jos edessä ajava ei esim. huomaa vihreää valoa, niin pikku tööttäys on ihan paikallaan. Itse en sitä ota minään vittuiluna, vaan herätyksenä siihen että jotain tapahtuu/ pitäisi tapahtua. Monesti jos itse töräytät valoissa edessäolijalle, niin sieltä tulee keskaria tai mulkoilua. Miksi?
Juu. Liikenteessä tuo kommunikointi on vaikeaa ja väärinymmärrys on enemmänkin sääntö kuin poikkeus vaikka tarkoitus olisikin ihan ystävällinen. Aina ei voi onnistua. Siksi mä en vilkuttele enkä tööttää, vaikka joskus on mennyt vihreissä valoissa jokunen tovi kun edellä oleva on lähetellyt sähköpostia siinä odotellessa

Ohittamisen estäminen on kyllä syvältä. Mikä perintöosuus siinä menee jos joku ohittaa mut? Tai jos peräti useampi ajaa ohi. Ei voi ymmärtää. Siksi turvaväli, että aina mahtuu siihen eteen audi tai kaksikin.

Joskus olen mielenkiinnosta selvittänyt omistajan, mutta en ole soitellut. Ootan vaan sitä tilannetta kun huonosti käyttäytyneen ajoneuvon omistaja tulee vaikka tarjoamaan firmalle jotain tavaraa tai palvelua. Jostain syystä homma ei sitten ihan etenekään

Loppujen lopuksi olen havainnut, että mitä sitä turhia pultteja ottamaan liikenteessä. Maailmassa on paljon mielenkiintoisempaa askartelua aivoille
Vanha 08.06.2014, 10:51
james_III:n Avatar
james_III james_III ei ole kirjautuneena
Veteraani

Rekisteröitynyt: 11.11.03
Sijainti: Finland.
Perusasetus

Lainaus:
En oikein ymmärrä, yrittävät ajaa "turvallisesti" muuta liikennevirtaa selvästi hitaammin, mutta aiheuttavat sitten vaaratilanteita noilla ihme pelleilyillään,
Kaikkeen tottuu, työmatkalla molempiinsuuntiin ohituskaista, olen monesti sanonu että jos olisi minun vallassani, kyntäisin mokomat pois kokonaan. Kun ei kerran osata niitä asiallisesti käyttää niin ollaan sitte kokonaan ilman, kaistan ajan se renkaaton perintömuulikin kulkee sen 160km/h
Vanha 08.06.2014, 18:14
Rohmo:n Avatar
Rohmo Rohmo ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 13.02.07
Sijainti: sammattilandia, Finland.
Angry

Eilen hitsasin pitkän tovin (noin tunnin)
aamulla silmät oli valolle arat et en voinut silmiä aukasta kymmeneen minuuttiin
Sen lisäksi rälläkän kipinä oli palanut silmään kiinni joka terveys asemalla poistettiin
joku ruoste arpi sinne jäi
Tän päivän oon kulkenu puol sokeena ja tunkenu voiteita silmiin

T puolisilmä Rohmo

Mikkelin Offroad Club ry

harborcruisers
Vanha 08.06.2014, 19:44
wuntzikka wuntzikka ei ole kirjautuneena
Veteraani++

Rekisteröitynyt: 15.06.10
Sijainti: ristiina/salo
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rohmo Näytä viesti
Eilen hitsasin pitkän tovin (noin tunnin)
aamulla silmät oli valolle arat et en voinut silmiä aukasta kymmeneen minuuttiin
Sen lisäksi rälläkän kipinä oli palanut silmään kiinni joka terveys asemalla poistettiin
joku ruoste arpi sinne jäi
Tän päivän oon kulkenu puol sokeena ja tunkenu voiteita silmiin

T puolisilmä Rohmo
ite hitsasin jokunen viikko sitten shortsit jalassa (ja muu normaali varustus) varmaan 10-20min, muutaman hassun sauman. iltasella kirveli sääriä suihkussa aika hyvin, nyt alkaa olla nahka uusiutunut näille kohdille, jotka kirveli ja olivat punaiset.

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
mikä ihmetyttää,, eli lähes vituttaa mäksä Chit-Chat 1390 15.01.2022 19:25
Kiinnostaako suunnistus vuonna 2014 sampolaattori Tekniikka & Jutustelu 50 11.02.2014 13:39
Kerro mikä vituttaa vuonna 2013 Ewerglade Chit-Chat 1816 01.01.2014 17:16
Kerro mikä vituttaa vuonna 2012! Rompe1 Chit-Chat 1140 03.01.2013 18:50
kerro mikä vituttaa tjl Chit-Chat 4977 12.04.2012 08:28

Sivu luotu: 13:49 (GMT +2).