![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Tulin tuossa ostaneeksi pitkän haaveilun jälkeen maasturin, 220tuhatta ajetun, vuoden päivät seisseen hj61:sen ja pari ominaisuutta havaittu; kaasupolin pirun herkkä että meinaa tulla kenguru efektiä ja ohta ratissa paskat jouset vaan pedaalissa ja alun outoutta vai onko pumpussa jotain häröö? Muuten kyllä pelaa ku unelma että oisko vaa jäykempää jousta ja vähemmän hermoilua... Lukkovipstaakit yllättäen ihan konkelossa, pitänee purkaa polttoöljykylpyyn ne joku ilta vielä, onkos lukkojen vivuissa perän kupeessa jotain mitä ei parane aukoa ettei ropise hiluja perän sisälle ja herkistely vaihtuu peräsulkeiseks? Kiitos ja anteeks !
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Se kaasun herkkyys on 61 ominaisuus, kyl siihen tottuu
__________________
Itte ku tekee ni saa just semmosen ku sattuu tulemaan! Salon seudun OFF ROAD Ry |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Niin vähä arvelinki mutta mielenrauhan takia
kiitos !
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
Jalka kuuluu nojaa oikealle lattiaan samalla kun ajaa. Auttaa kenkuru efektiin
![]() Yleensä ryytyy sieltä perän päältä se kytkentä vipu. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Joo uaz nilkka autto
tosin siro 50 turvamono on rauhallinen käytökseltää
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Ostin kans just 61 vm87.Mulla ongelmana flekti heiluu hulluna akselilla ja pyörii tyhjää hurumykkänä.En tiedä pelaako koko homma ollenkaan. Mitä neuvoksi?
Vesipumpun akseli väljä ja varmaan uusi laitettava paikalle. Auto on soa ja jumalauta kun tie ei riitä leveyssuunnassa.Hiekkatie ihan kamala. Tarvii tutkia mitä syönyt. Hyviä ideoita kuunnellaan. KIITOS? |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
__________________
A-P *Muovi on saatanasta* KAIKKI ihmiset ovat mölöjä, kunnes toisin todistavat. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Aina uusille HJ-61 omistajille suosittelen, että laittaa jonku sopivan tarvikejousen sinne pumpun nurkalla olevaan kaasuvipuun, siis siihen mihin se kaasuvaijeri päättyy. Siinä on ihan lovet kahdelle jouselle, mutta eurooppapaisissa hoojiissa niitä ei kai missään ole koskaan ollut, kuin se yksi. Auttaa helvetin paljon, itellä on kaks semmosta halvasta lajitelmasta olevaa jousta siinä toisen jousen lovessa eikä tuu kenguruja ees paksuilla talvityökengillä ja helpompi vaihtaa vaihteitakin sulavasti. Jotku on kai lisäilly niitä jousia ite kaasupolkimeenkin.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Auraukset mitattu ja nivelet kunnossa.Onhan näitä romuja ollut pihassa ja ajossa. Nyt koko etupää purettu ja uutta osaa tilalle.Etuakseli on pukilla purettuna.
Eikö tämä remontointi milloinkaan lopu ![]() ![]() .Ja vielä kun itselle tekee niin teen kunnolla
|
|
#10
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Omassa oli vaarallisen kulunut ja löysä. Sitä pystyy kiristämäänkin. Itse uusin kokonaan. Tamgearsilta saa. Hyvä kattoo välyksii ku auto käynnissä kaveri heiluttelee rattia ja ite kattelee mistä väläjää
|
|
#11
|
|||
|
|||
|
Onko olkatappien takakallistumaa muutettu? jos soa:a tehdessä on pikkasen nostettu etukardaanin laippaa kulman helpottamiseksi, eikä napoja ole käännetty, niin olkatapit kallellaan väärään suuntaan, jolloin auto tuppaa puoltamaan aina jompaan kumpaan suuntaan, suoraan ei mene kuin vahingossa.
|
|
#12
|
||||
|
||||
|
Just näin
|
|
#13
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#14
|
|||
|
|||
|
Mäkin meinailin kaasupolkimelle jousen sijottamista ettei kävis suotta vaijerin päälle, mutta menee melkein jo atomien halkasu osastolle
|
|
#15
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
|
#16
|
||||
|
||||
|
Missä asennossa olkatappilinjan olisi oltava jotta ajaminen olisi mielekästä.Siis silloin kun soa?
|
|
#17
|
|||
|
|||
Hyvä kysymys!Lainaus:
Nimimerkin mukaisessa bj:ssä ensimmäiset soa kokemukset oli muutama aste väärään suuntaan alkuperäisestä "nollasta".... Ja tuo 2. päivitys SOA:lle (1990 luv ) osui nappiin, nyt nimimerkkini mukaisessa cruiserissa takakalistumaa on "muutama" aste.Ja jos pitäs "arvata, kun vanteista/renkaista jne ja käytöstä" ei ole tietoa, niin 0,5 aste takakallistusta on minimi? ja 6,5 astetta on tarpeeksi/liikaa/vaatii ohjaustehostimen (ensimmäinen nimimerkin "soa") --> siis pitäisi pysyä tiellä, toisessa kädessä känny, jos takakallistusta "aste-pari" |