![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() tää menee koht OT ksi, mutta mun ihmetys lähinnä koski sitä, että miks toisista 6 litrasista kutosista irtoo niin "helposti" lisää voimaa ... jos MANniin tai MoGGiin laitetaan Holset mallia iso, ja syöttöä, niin tuskin silti on cummitusmaiset tehot / väännöt esissä - vai oisko ??
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tänään puuhailin akkujen lataushommia eteenpäin. Tuommoinen tuli laiteltua. Eihän sekään taas mennyt ihan sujuvasti, mutta lopulta toimii. Nyt oli ongelmana se, että en osannut tuollaista trukkiliitintä kasata ensin oikein ja oli huonoa kosketusta ja siten akuilla kummallisia jännitteitä.. Vaan tajusin sitten lopulta, miten kuuluu olla ja nyt latautuu akut kumminkin päin. Ajossa kopperon akut myös ja jos 230 V käytössä, niin auton akut myös kopperon laturista. Tuo kytkee ne automaattisesti, kun jännite jommalla kummalla akustolla nousee ja erottaa sitten, kun latausta ei enää ole. Startin ajaksi kytkee akut erilleen myös, jos sattuisivat silloin olemaan kytkettynä. Taitaisi kyllä kestää starttivirratkin, kun on luvattu jatkuvaksi kestoksi 120 A ja 5 min 210 A. Mutta ei viitsinyt jättää sitä erotusta pois, kun jossain tilanteessa sitten sulakkeet palaa. Kopperon akuilla olikin valmiina 60 A sulake (laturi 50A) ja auton akkujen päähän laitoin 100 A sulakkeen, kun sellainen sattui olemaan. Kytkennän tein niin, että auton päässä + on startilla, mihin laturikin kytketty. Miinuksen laitoin akun navalle, kun päämaadoituspiste on vähän hankalassa paikassa vaihteistossa, sen päällä. Tuo ohut punainen johto on sitten solenoidin navasta ja siinä kun jännite, niin kytkee akut irti. Kopperon päässä löytyi sopivasti sähkökeskukselta vapaat ruuviliittimen navat, mihin sen akkujen kaapelit tulevat, niin ne meni helposti sitten sinne. Vielä pitää tuota luukkua muokata jonain päivänä, että saa sen kiinnikin. ![]() Viimeksi muokannut vmt : 04.06.2014 23:48 Perustelu: lisäys |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Tuommoiset hain eilen postista ja kun vaan aikaa löydän asentelulle, niin näkee, miten toimii. Universaali mittalaite ei tullut postissa.
![]() Viimeksi muokannut vmt : 07.06.2014 21:04 Perustelu: yksi a-kirjain lisää |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Nono !
Kerro speksit paisuvaisistasi ![]()
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Paisuvais mittoja ( toivottavasi tyttöjä kuulolla
![]() Lyhimmillään n. 100 mm, pisimmillään n. 355 mm, halkaisija n. 185 mm, kantavuus n. 1,2 t/kpl. Ja nämähän siis ihan apujousiksi tulossa niin, että jousipakat jää entiselleen. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Tällä viikolla nyt noita ilmajousia asentelin. Ensin alkuperäisistä pohjaanlyöntikumien kiinnikkeistä kumit irti ja rautaa vähän lisää, että saa pohjan runkopalkin alareunan tasolle. Toiseen lisäksi sojotin.
Tuolleen sitten ilmajousi asettautui paikoilleen. Alapää ei ole kiinni. Siihen päätyyn liimasin parin millin kumin. Ajatuksena siinä oli, että ei hiekka kahden raudan välissä syö sitä päätyä ajan kanssa puhki. Tuolta näyttää matalammalla oleva painavampi puoli ilmajousi tyhjänä. Ja tuolta, kun painetta on 7 bar. Lavan reunasta mitattuna nousi 8 cm. Muttamutta... Sittenhän tuli se kohta, mikä ei taas mennyt suunnitellusti. ![]() Toinen puoli täyttyi niin kuin pitääkin, eli se nousi suoraan, eikä mennyt tuollein mutkalle pullottamaan toiselle puolelle. Tunnin varmaan testailin eri alapään paikoilla tuota, että jos siitä jouhtuen meni mutkalle, mutta aina lopputulos oli sama. Eihän tuota nyt noin voi käyttää. ![]() Koitan vielä vaihtaa nuo jouset puolelta toiselle, niin näkee, onko jousi viallinen, vai johtuuko kiinnityksestä. Toisesta puolesta ei ole kuvaa täytenä, mutta ihan saman tapaisesti se sinne asettui, mutta oli tietty vähän pidempänä paineettomana. Ja lavan reunaan tehtyyn reikään kiristäessä tietty vielä katkesi toinen venttiilikin... Mistähän tuollaisen toisesta päästä 1/4" kierteellä olevan venttiilin löytäisi? |
![]() |
Luokat |
8.136, fae, maastokuorma-auto, man |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Spider man 4 | SL | Chit-Chat | 1 | 08.08.2007 13:39 |
Brave man | SamppaFIN | Jokes | 0 | 14.11.2002 17:48 |
Spider-Man | mikk0 | Movies | 0 | 02.09.2002 22:37 |
Business man | SamppaFIN | Jokes | 0 | 22.08.2002 14:14 |
Man with a problem | SamppaFIN | Jokes | 0 | 19.08.2002 17:13 |