Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.06.2014, 21:26
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

tää menee koht OT ksi, mutta mun ihmetys lähinnä koski sitä, että miks toisista 6 litrasista kutosista irtoo niin "helposti" lisää voimaa ...

jos MANniin tai MoGGiin laitetaan Holset mallia iso, ja syöttöä, niin tuskin silti on cummitusmaiset tehot / väännöt esissä - vai oisko ??

__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.06.2014, 23:39
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
tää menee koht OT ksi, mutta mun ihmetys lähinnä koski sitä, että miks toisista 6 litrasista kutosista irtoo niin "helposti" lisää voimaa ...

jos MANniin tai MoGGiin laitetaan Holset mallia iso, ja syöttöä, niin tuskin silti on cummitusmaiset tehot / väännöt esissä - vai oisko ??
Kyllä mun pohdintojen mukaan sitä vääntöä tulisi yhtälailla samoilla muutoksilla, lisää ilmaa ja polttoainetta ja hengityksen parantelua. Huipputehoa ei välttämättä kannattaisi niin paljon ottaa, kun sitä kierrosnopeutta ei kannattaisi nostaa. Ja varmaan noitakin enemmän oisi viritelty, jos jossain kevyemmissä autoissa tuollaisia koneita oisi, mutta painavassa varmaan se kesto alkaa olemaan kynnyskysymys, kun rasitukset on ihan eri tasolla.



Tänään puuhailin akkujen lataushommia eteenpäin. Tuommoinen tuli laiteltua.



Eihän sekään taas mennyt ihan sujuvasti, mutta lopulta toimii. Nyt oli ongelmana se, että en osannut tuollaista trukkiliitintä kasata ensin oikein ja oli huonoa kosketusta ja siten akuilla kummallisia jännitteitä.. Vaan tajusin sitten lopulta, miten kuuluu olla ja nyt latautuu akut kumminkin päin. Ajossa kopperon akut myös ja jos 230 V käytössä, niin auton akut myös kopperon laturista. Tuo kytkee ne automaattisesti, kun jännite jommalla kummalla akustolla nousee ja erottaa sitten, kun latausta ei enää ole. Startin ajaksi kytkee akut erilleen myös, jos sattuisivat silloin olemaan kytkettynä. Taitaisi kyllä kestää starttivirratkin, kun on luvattu jatkuvaksi kestoksi 120 A ja 5 min 210 A. Mutta ei viitsinyt jättää sitä erotusta pois, kun jossain tilanteessa sitten sulakkeet palaa. Kopperon akuilla olikin valmiina 60 A sulake (laturi 50A) ja auton akkujen päähän laitoin 100 A sulakkeen, kun sellainen sattui olemaan.

Kytkennän tein niin, että auton päässä + on startilla, mihin laturikin kytketty. Miinuksen laitoin akun navalle, kun päämaadoituspiste on vähän hankalassa paikassa vaihteistossa, sen päällä. Tuo ohut punainen johto on sitten solenoidin navasta ja siinä kun jännite, niin kytkee akut irti. Kopperon päässä löytyi sopivasti sähkökeskukselta vapaat ruuviliittimen navat, mihin sen akkujen kaapelit tulevat, niin ne meni helposti sitten sinne.

Vielä pitää tuota luukkua muokata jonain päivänä, että saa sen kiinnikin.

Viimeksi muokannut vmt : 04.06.2014 23:48 Perustelu: lisäys
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.06.2014, 20:58
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Tuommoiset hain eilen postista ja kun vaan aikaa löydän asentelulle, niin näkee, miten toimii. Universaali mittalaite ei tullut postissa.


Viimeksi muokannut vmt : 07.06.2014 21:04 Perustelu: yksi a-kirjain lisää
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.06.2014, 21:52
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Nono !

Kerro speksit paisuvaisistasi
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.06.2014, 22:44
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
Nono !

Kerro speksit paisuvaisistasi
Paisuvais mittoja ( toivottavasi tyttöjä kuulolla )

Lyhimmillään n. 100 mm, pisimmillään n. 355 mm, halkaisija n. 185 mm, kantavuus n. 1,2 t/kpl. Ja nämähän siis ihan apujousiksi tulossa niin, että jousipakat jää entiselleen.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.06.2014, 22:59
iroc iroc ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 20.02.05
Sijainti: H:ki, .
Viestit: 492
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vmt Näytä viesti
Paisuvais mittoja ( toivottavasi tyttöjä kuulolla )

Lyhimmillään n. 100 mm, pisimmillään n. 355 mm, halkaisija n. 185 mm, kantavuus n. 1,2 t/kpl. Ja nämähän siis ihan apujousiksi tulossa niin, että jousipakat jää entiselleen.
Tuon halkaisijan kanssa, voi tytöt ruveta yskimään? Mutta varmasti varttuneempi offimamma on mielissään.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 11.06.2014, 23:42
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Tällä viikolla nyt noita ilmajousia asentelin. Ensin alkuperäisistä pohjaanlyöntikumien kiinnikkeistä kumit irti ja rautaa vähän lisää, että saa pohjan runkopalkin alareunan tasolle. Toiseen lisäksi sojotin.



Tuolleen sitten ilmajousi asettautui paikoilleen. Alapää ei ole kiinni. Siihen päätyyn liimasin parin millin kumin. Ajatuksena siinä oli, että ei hiekka kahden raudan välissä syö sitä päätyä ajan kanssa puhki.



Tuolta näyttää matalammalla oleva painavampi puoli ilmajousi tyhjänä.



Ja tuolta, kun painetta on 7 bar. Lavan reunasta mitattuna nousi 8 cm.



Muttamutta... Sittenhän tuli se kohta, mikä ei taas mennyt suunnitellusti. Tämän puolen palje näytti täytenä tuolta...



Toinen puoli täyttyi niin kuin pitääkin, eli se nousi suoraan, eikä mennyt tuollein mutkalle pullottamaan toiselle puolelle.

Tunnin varmaan testailin eri alapään paikoilla tuota, että jos siitä jouhtuen meni mutkalle, mutta aina lopputulos oli sama. Eihän tuota nyt noin voi käyttää. Hyviä ideoita, mikä tuossa nyt mättää?

Koitan vielä vaihtaa nuo jouset puolelta toiselle, niin näkee, onko jousi viallinen, vai johtuuko kiinnityksestä.

Toisesta puolesta ei ole kuvaa täytenä, mutta ihan saman tapaisesti se sinne asettui, mutta oli tietty vähän pidempänä paineettomana.



Ja lavan reunaan tehtyyn reikään kiristäessä tietty vielä katkesi toinen venttiilikin... Mistähän tuollaisen toisesta päästä 1/4" kierteellä olevan venttiilin löytäisi?

Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
8.136, fae, maastokuorma-auto, man


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Spider man 4 SL Chit-Chat 1 08.08.2007 13:39
Brave man SamppaFIN Jokes 0 14.11.2002 17:48
Spider-Man mikk0 Movies 0 02.09.2002 22:37
Business man SamppaFIN Jokes 0 22.08.2002 14:14
Man with a problem SamppaFIN Jokes 0 19.08.2002 17:13


Sivu luotu: 13:59 (GMT +2).