![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Vinssi piti saada tälle paikaa asemoitua keulille. Aamusta auto talliin(navettaan) kuivamaan. Sitä ootellessa pintatöitä kannakkeille ja romujen haalamista toiselta puolen tallia. Keulasta rälläkän ja erilaisten laikkojen kanssa maaleja pois hitsuuta varten, ja eihän se ois susuki eikä mitään jos ei jotakin reikää löytys. Tämä siis runkopalkin loppupään kotelo-osaa, johon vinssin kannakkeet myös tulee hitsattua Tähän piti kopistella 3mm pellistä pientä uusiopalaa. Kuskin puolella nuppineulan pään kokonen reikä, jonka vaan täytehitsasin umpeen. Joskus kun sais intoa niin käyttäsi kopan pois rungolta, saispahan kaikki mätähommat hoiettua kerralla ![]() Pohjatöiden jälkeen, toinen kannake silmäkorkeuteen eli eilisen päivän asemointien mukaan Ja toinen puoli silmällä samaan korkoon Tässä toiselta puolen, jossa näkyy tuo aikasemmin hitsattu paikkapalakin U-palkit tuli hitsattua kiinni koteloihin kaikkialta, mihin magin suuttimella ylti hitsuumaan. Saapa nähä miten kestää...? 3 mm tuli eroa kannakkeiden korkoon, mutta tässä vaiheessa se ei enään tuntunu ittiä haittaavan. Varsinkin kun valmiiksi poratut pedin reiät oli tullu n. 20 mm liian sisään. Vinssi ei olisi sopinut paikalle ilman maskin pilkkomista, ja sitä ei ollu tarkotus tehä. Siis petiin uudet reiät oikeille paikoille. Peti tuli kiinni kannakkeisiin 4 pultilla per puoli. Vinssi kiinni petiin, paketti kannakkeille ja pulttaukset. Seuraavaksi puskureita sommittelemaan. Oishan tuo pitäny jo aikasemmin tietää, kun kolariauton puskureista tekee osia ehyeen, pitää joillekin kohin näyttää myös vähän lekaa yms. Pitkien taisteluiden jälkeen alko kuitenkin näyttämään tältä Sitte tältä päivää alko riittämään, paitsi että ei voinu olla testailematta miten karjarauta tuon eteen passaa. Pikkusen pittää jotakin välipaloja tehä ennenku voi kiinni asti ruuvata Lopuksi vielä rekisterikilpi paikoilleen ja ulos. Pikkusen ois voinu sievemmin leikellä tuota muovipuskuria, mutta tuon verran piti ottaa että sai kaikki halkeamat pois ![]() Seuraavaksi to-do listalla taisi olla auton nostohommat. Jossakin välissä kuitenki tuo karjapuskuri pitää saada keulalle. On muuten niin alastoman näkönen vitara ![]()
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Jaahas, ne alkaa kesälomat läheneen. Edellisen päivityksen välissä ei oo auton parissa paljoa tapahtunutkaan. Muutamia halkokuormia on tullut haettua ja muuten vaan kowaa ajoa pikitiellä:
Viikonloppuna sen verran sai aikaseksi, että valmistelin autosta valot siihen kuntoon että maanantaina saattoi niiden suhteen mennä hyvillä mielillä katastukseen ![]() Samalla piti vähän tutkailla, että mistä vitusta auto kusee sadevedet vänkärin jalkotilaan. Ongelma paikantui tuonne tuulilasin alakulmaan, todennäköisesti. Ihan ku ei ois ollu mitään liimaa alareunassa koko matkalla. No nyt on ja tuloksen näkee seuraavan vesisateen jälkeen. Katastusmies kehu vinssiä komiaksi (varmaan vittuilua ![]() Heinähommatkin alkoi ja kunhan niistä selviää niin lomapäivillä jarrut kuntoon, ja eiköhän tuohon jotakin muutakin pidä keksiä. Viimeksi muokannut uju : 08.07.2014 18:31 |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Tokko tuolla kuuluu liimaa ollakkaan. Mulla kusee kanssa vettä vänkärin jalkotilaan kovemmalla sateella ja lasin alareunaa epäilin itekkin, näyttää ihan samanlaiselta eli ei oo liimaa tuossa munkaan ropposessa tuulilasin alareunassa.
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Se ois tämän kesän heinänteko bueno. Pääsee kesäloman pyhittämään harrastuksille!
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Varaosavitura sai luovuttaa loput kovasta tekniikasta
Taka-aksula piti vielä antaa olla rauhassa, että saa siirrettyä pois tuosta remonttitallin puolelta johonkin vähän vähemmän haittaavaan paikkaa. Lämpiäis vaan vielä vähän nuo ilmat niin tarkenis enemmän touhuilla. Muistaa vaan pitää nestetasapainon kunnossa ![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Tälle päivää sen verta, että purin vielä toiseen kertaan etujarrut osiksi. Ensimmäisen elvyttelyn jälkeen tuntui yhä puoltavan. Pikkusen olis männissä koloa kun nyt ne ulos asti otin, mutta eikai se kolo siinäkään komeassa, kun ei vielä nestettää sylkenyt ulos
![]() Sen verran pittää suzukia kehua, että yksinkertaisimmat liukutapit jotka olen nähnyt! Kuvat ois kivoja, mutta puhelin vittuilee, ei yhistä enään tietokoneeseen. Vieläkö tälle päivää kävis näppäämässä rautaa lisää keulaan, saapi nähä. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Pienen hiljaiselon jälkeen, jotaki on tullu näperrettyä, viimeksi pari tuntia sitten velipojan seatista takajarrut kuntoon..
Nostatustahan sitä piti vitaraan saaha, tästä lähettiin: Takapään noston jälkeen: Ja molemmat päät ylennettyinä: Keulii keulii, kaikkiin nurkkiin jätin kumilipareet paikolleen, ois ehkä pitäny kawatusta uskoa ja jättää eestä pois. No, nykysellään palat on tasottunu, eikä tuo ennään silimää häiritte, tasottunu on. Ihan iliman taisteluja ei nuitakaan paikalle saanu, taka-akseli ei ollu ku vaihtaa + pitemmät iskarit varaosasussukista. Etupäästä vänkärin puoli meni ok, mutta samalla jousen puristimiet korkkasi kierteistä. Jos neuvon jotakin, niin kuunnelkaa neuvoja ![]() Tässähän piti saaha vaan jousi läjjään jotta uuet pultit yltää kynsien välliin. Onnistuhan se. Ja lopputulokseksi korotusta tuli aika palijon: Takapäästä pari senttiä vähemmin. Nykyään etunenki on tasottunu ainaki tuon 2 senttiä. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Kokemuksia vitarasta | Tekniikka & Jutustelu | 68 | 10.04.2013 11:38 | |
Vitarasta yleensä? | Jouni_S | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 13.09.2012 20:32 |
Kyssäriä Vitarasta | La tuskaa | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 28.05.2009 09:54 |
Suzuki Vitarasta kysymyksiä | anracing | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 02.06.2007 19:58 |
vitarasta? | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 01.03.2006 18:23 |