Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.05.2014, 18:59
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.616
Perusasetus

Nyt on vähän isompi pakoputki turbolta taakkepäin. Jonkun aikaa meni ilman vaimenninta, mutta lopulta alkoi v*tuttaa se meteli ja jytinä!



UsPartsilla olis ollu Magnaflown 12770 pönttö reilulla satkulla, mut saldo nolla ja ei ollut varmaa että tuleeko lisää kesäkuussa vai millon, joten tilasin Trailconista tollasen kivan pöntön, eikä se lopulta ollut kuin kympin Magnaflota kalliimpi:



Sisälläkään ei ole nokea keräävää villaa:



Ja ääni on nyt just passeli

__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96

Viimeksi muokannut HeikkiH : 29.05.2014 10:02
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 29.05.2014, 10:52
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.616
Perusasetus

Viime viikolla oli kelit jo sellaiset, että ilmastointikin olisi ihan hyvä olla kunnossa, niin laitoin huoltolaitteen kiinni. Mittarit ei värähtäneetkään, joten jossain on reikä, ei se muuten tyhjäksi pääse. Typpeä järjestelmään 10 barin paineella ja suhina alkoi kuulua lauhduttimen suunnalta. Hienoa, joku oksa tökänny siihen reiän Vaan kun yritin paikallistaa reikää, niin se olikin tuolla vaihteiston öljyjäähyn ja lauhduttimen välissä:



Tarkalleen ottaen tuon kannakkeen alemman ruuvin takana:



Vaikka tuon oli pesevinään hyvin, niin silti oli savipaskaa jäänyt joihinkin paikkoihin, ja näkyyhän sitä olevan tuolla välijäähyn ripojen välissäkin. Ilmeisesti syöpynyt puhki tuo lauhduttimen putki, koska mikään mekaaninen osuma ei ole sitä voinut aiheuttaa. Tuossa päädyssä putket tekevät vain mutkan, ja reikä on tuon U-profiilin ja putken välissä:



Pitää puskuri tehdä valmiiksi ja kunnon suoja noita kennoja varten, ihmeen hyvin ovatkin pysyneet ehjänä. Hankkii sitten uuden lauhduttimen, tai purkaa koko kylmästöinnin pois kun hyvin sitä pärjäs viime kesänkin, ei se silloinkaan kunnolla toiminut. Siinä on kuitenkin useamman satasen remontti kun vaikka se periaatteessa toimiikin, niin talven aikana katoaa ainetta about puolet. Ainoa looginen paikka on kompuran akselin tiiviste, kun missään muualla ei näy väriaineen jäämiä. Kompura, lauhdutin, kuivain, orifice tuubi + mahdollinen nesteputki... Toki kompuraan voi yrittää vaihtaa tiivisteen ja tuon lauhduttimenkin voi periaatteessa korjata, pitää nyt ekaks tutkia että moniko putki siitä on pehmennyt.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.05.2014, 11:18
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Kokeile KENTin paikka-ainetta niin saadaan käyttäjäkokemus siitäkin.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.05.2014, 12:04
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.616
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Kokeile KENTin paikka-ainetta niin saadaan käyttäjäkokemus siitäkin.
Mites se toimii? Ei kai sitä sinne järjestelmään laiteta sisälle? Orifice tube on kyl välittömästi tukossa jos sinne jotain paikka-ainetta laittaa.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 29.05.2014, 12:48
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

Nuo lauharit ei ihan älyttömän kalliita onneks ole. Siis jos näyttää siltä ettei ole helposti korjattavissa, niin uutta vaan.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 29.05.2014, 13:49
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.616
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tdi Näytä viesti
Nuo lauharit ei ihan älyttömän kalliita onneks ole. Siis jos näyttää siltä ettei ole helposti korjattavissa, niin uutta vaan.
Juu, osat (kuivain ja lauhari) maksaa 70 euroa Rockautossa, mut rahti onkin sit pitkälle toista sataa, eli sellaset 260 euroa tullattuna ja verotettuna. Saattaa olla että saa täältä suomesta samaan hintaan. No, katellaan mitä ton kans tekee.

On muuten erikoinen tuo Rockauton rahtilaskuri. Laitoin koriin kompuran, kuivaimen, lauhduttimen ja nesteputken missä orifice tube sijaitsee. Rahtia tuli 166 euroa. Poistin kompuran (painava), ja rahti putosi 6 euroa!! Nesteputken poistolla lähti 30 euroa.
Sama omituisuus oli kun Jeepin nesteputken laitoin koriin, rahti oli jotain 40 euron luokkaa. Sitten lisäsin 5 euron o-rengas sarjan ja kappas, rahtia tuli 30 euroa lisää!! Tarpeeks ku jaksaa vaihtaa osia koriin ni saa ton rahdinkin tolkulliseks.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 29.05.2014, 20:25
dodge ram pystyputket:n Avatar
dodge ram pystyputket dodge ram pystyputket ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.09.08
Sijainti: Turku
Viestit: 53
Perusasetus

Kenno http://www.ebay.com/itm/APDI-A-C-Con...5548dc&vxp=mtr Veroineen tulleineen 115€ Kuivain http://www.ebay.com/itm/Four-Seasons...db9185&vxp=mtr Veroineen tulleineen 56€
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
cummins, dodge, ram


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Käyttis LJ Gulo Maasturiprojektit 36 24.03.2018 17:53
Ostetaan käyttis JariTi O/M/V Ajoneuvot 4 07.03.2011 13:40
Ostettu Dsl käyttis ranke O/M/V Ajoneuvot 1 03.04.2010 18:20
Ostettu Halpa käyttis karvanoppa O/M/V Ajoneuvot 0 23.10.2009 10:32
NORT:in safarointi päivä 29.8.09 JV73 Tapahtumat 63 22.10.2009 09:18


Sivu luotu: 05:11 (GMT +2).