![]() |
![]() |
|
Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Löysin viron poikien säännöt englanniksi http://cooperland.ee/dok/Tehnilised%...%202013_en.pdf perjaatteessahan nuo vaikuttaa ihan järkeviltä, kohtia on paljon mutta ei tuolla nyt kauheesti rajoituksia ole. Mielipiteitä ja huomioita ![]() ![]()
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Norjalaisilla tällaiset tekniikka- ja turvallisuussäännöt |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Uskaltaisikohan täällä ottaa puheeksi tuon ohituspaikkojen kyselyn kun ei viitsi sotkea tapahtumatopiikkeja "turhalla" jauhamisella
![]() Kovasti näyttää nopeampien autojen kuskeja harmittavan ohituspaikkojen puutos, se on kyllä verenpainetta nostattavaa tiedetään ![]() Mutta että oikein tarkoituksella aletaan tekemään ratoihin ohituskaistoja??? Liputetaan hitaammat alta pois??? Eikös tämä ole kuitenkin enemmän kestävyyskilpailu kuin vauhtikilpailu??? Kohta rauhallisemmin ajavat jäävät pois kisoista, tai vastaavasti nopemmat keksivät oman vauhticrossilajin...? Ja taas kilpailijat puolittuu per luokka ![]() Hurjasti mietityttää tällaiset asiat pientä ihmistä täällä vaikka ei ole edes crossiautoakaan ![]() Ettei menisi liian vakavaksi... ![]() Viimeksi muokannut -Jarkko- : 07.10.2014 00:21 Perustelu: Kirotusvihre. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
tuo liputushomma ei saisi koskea, kuin kierroksella ohitettavia mun mielestä, mutta menee vaikeaksi toteuttaa ympäri rataa laskenta kuka milläkin kierroksella. ja tapauskohtaisesti olisi hyvä rataa suunnitellessa katsoa muutama potentiaalinen ohituspaikka, OT eihän kuninkuuslajissakaan formuloissakaan ole pahimmillaan ku ehkä 1paikka per kierros missä voi ohittaa, siis jos autoissa riittävästi suorituskyky eroa, tasapuolisilla autoilla ei sitäkää, ellei toinen tee virhettä ps eli ratasuunniyelussa olisi huomioitava mikäli mahdollista kyseiseasä paikassa, mutta jos koko rata on yhden auton leveynen, ni sit kannattaa miettiä kannattaako sielä kisoja järjestää
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kypäristä en ainakaan pikaisella lukemisella löytänyt mitään, ja voin jo nyt sen verran tähän asiaan sanoa että noita aiempia kommentteja luettuani ja yleensäkin jokusen vuoden asian tiimoilta kuunnellen ja keskustellen niin lajiryhmä keskustelee asiasta ja joitakin liennytyksiä aisioihin koetetaan esittää joidenkin lajien kohdalla. Suurin eroahan E ja autourheilu hyväksytyllä kypärällä on kypärän sisämateriaalin palonkesto luokitus, josta hyvin pitkälti koostuu myös se hintaero. Se että millaisia hyväksyntöjä tms on esim toisessakin ketjussa mainitussa Axxelin/Petzl kiipeily/suojakypärällä pitää kanssa tutkia. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
ET1 luokassa käsittääkseni kaari on pakollinen, jos kattorakennetta on muutettu alkuperäisestä+ tietenkin avot.
- ET2 luokassa pääkaari takatuin pakollinen kaikille. Taitaa olla kilpailukohtainen varuste tuo kypärä, Klaperissa tais olla säännöissä että FIA hyväksytty kypärä pitäs olla, mutta näkyvät noi laskettelu ja kiipeilykypärät olevan käytössä kovinkin monella....
__________________
---------------------------------------------- Team Tostanoin Facebookissa www.maasturistit.fi www.etsama.com ------Offroad team Over the Hill--------------- |
#7
|
|||
|
|||
![]()
En löytäny oikein vastausta ni kysynpä täällä eli millon ja missä seuraavat officrossit ?? Simpan kans valjastettiin patcero officrossikäyttöön kun ei siitä suunnistuskäyttöön oo kun ei voi upottaa eikä etene... eli mihin voi ilmottautuu?
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Laitetaanpas tänne kyselyä yleisesti krossikisojen ajoajoista, kuljettajien ja katsojien kantilta. Joitain toivomuksia on kuulunut että ajoaikoja lyhennettäisiin kun kilpailijoiden vauhti ja tapahtumat radalla alkavat rauhoittumaan 30min jälkeen. Tähän on tietenkin selvä syy nykyisillä osallistujamäärillä, omasta luokasta voi pudota puolet teknisiin ongelmiin ja kun kanssakilpailijoita ei näy taustapeilissä niin mielellään ajaa rauhassa autoa säästäen maaliin saakka. Tämä huomattiin itsekin Montenegron radalla keväällä kun Mikolla oli lämppäriletkun kanssa ongelmia. Omassa autossa oli lämpöongelmia koko kisan ajan ja heti kun Mikko poistui varikolle niin ajoin kiltisti ja rauhassa lämpömittarin mukaan. Sitten kun Mikko tuli radalle takaisin niin lämpö-ongelmat jotenkin unohtui ja kaasu (ja lämpömittari) pohjassa mentiin niin pitkään kunnes takajouset petti ja ajo jäi siiheen. siellä se sitten sylki vedet pihalle ja oli kuulemma ollut auton alla tultakin välillä kun yli kuumentunut vaihteisto oli puskenut öljyä putkien päälle
![]() Itse pidän miniminä tuota 2X45min kun kisa ei ole välttämättä ole ohi ensimmäisiin teknisiin ongelmiin kun hiukan ehtii korjaamaan ja onhan tämä kuitenkin enemmän kestävyys- kuin vauhtiluonteinen kisa. Onhan eteläisessä naapurimaassa 3h kisoja ja löytyy niitä 8h ja 24h krossikisojakin euroopasta. Eli mikä olisi hyvä aika nykyisillä radoilla? 3X30min, 2X45min, 1X60min vai....?? |
#10
|
||||
|
||||
![]()
ford59 kanssa jo aikaisemmin aiheessa keskusteltiin ja itse olen enemmän tuon 3x30min kannalla. Enemmän sitä vastakkain kilvanajoa eikä yksinäistä ajelua. Kokonaistulos esim lähdöttäin ensimmäinen saa pisteen, toinen kaksi jne ja pienin pistemäärä voittaa kisan.
Jos taas kestävyydestä olisi kyse ja tarttis olla aikaa remontoida kisan aikana, niin se 3h alkaa olemaan riittävä aika. Mikään ei tietty estä ajamasta samoilla autoilla ja säännöillä sekä 3x30min ja 3h kisoja, onpahan vaihtelua.
__________________
Harbor Cruisers |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Trial säännöt 2013!! Säännöt julkaistu! | tare | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 18.03.2013 23:05 |
Myyty V8- LJ 70 vaikka OffiCrossiin kilpuriksi tai Trialiin | hoojii | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 28.11.2011 17:59 |
säännöt | mersuonkiva | Ongelmia palstalla? Kysyttävää ylläpidolta? | 3 | 25.03.2009 21:48 |
Rakentelu säännöt | pjkorkko | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 11.02.2006 12:31 |