en tiedä että onko mulle osunut kaikki lujat 8" 4,56 ja 4,88 välitykset kun yhtään en ole sellaista rikkonut? useaan 8" olen asentanut aussie lockerin ja niistäkään en ole kuullut että välitykset olisi hajonneet!!! itse olen kyllä pyrkinyt ajamaan siten että en ainakaan tahallaan särje mitään, yleensä olen ajanut samat paikat mistä muutkin on menneet. show-pieksännän olen jättänyt suosiolla muille.
hiluxi aikana autokaan ei ollut kaikkein kevein, tuplajakis, lonkkarit ja arppi edessä, aussie takana tuskin helpottaa välityksen elämää. renkaina 35x12,5 creepyt, boggereita ajoin 35x16, 38,5x15 ja 39,5x18. nyt sama etuakseli suzukin alla jossa volvon b23 ahdettuna ja vieläkään se ei ole hajonnut....
yksi hi pinion välitys meni etuperästä kun kiinalainen "arppi" purkaantui, tosin kaikki muukin hajosi mutta se ei ollut välityksen syy. kaikki käyttämäni välitykset ovat olleet tietääkseni toyotan orkkisrattaita, osa oikein huolella varmaan sen 500tkm sisäänajettuja.
hammaskosketuksen pyrkinyt säätämään sen mukaan mitä manuaalien kuvat kertoo, joskus jaksanut hieroa paremmin kohdalleen ja joskus huonommin. välyksen olen etuperässä vetänyt vähän tiukemmaksi kuin takana. kaikista olen kyllä rymppiholkin vaihtanut jäykkään malliin, sillä on varmasti merkitystä välityksen kestoon. teettää kyllä asennusvaiheessa paljon enemmän työtä kuin rymppiholkki.
eli en millään voi moittia 8" huonoiksi, tietenkin 9,5 jojota on kestävämpi ja eri valmistajilta löytyy vaikka kuinka kestäviä
|