Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.05.2014, 16:37
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.443
Perusasetus

Sittenhän toi on jo melkeinpä heikompi kuin Jeepin Dana30

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.05.2014, 17:20
88 88 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.06
Sijainti: Lappi TL, .
Viestit: 912
Perusasetus

Auttaisko tähän diff pegging? http://www.google.fi/url?sa=t&source...66699033,d.bGE
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa?

Viimeksi muokannut 88 : 16.05.2014 17:24
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 16.05.2014, 17:56
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Miten olet shimmannut/säätänyt?


Ja eikö tuo Lj:n higt pinioni ole sama kuin hdj-80 etuperä? Ja se kait kestää jopa hodarin alla, toki laakerit kulutustavaraa, pitää laakeroida jossain puolen miljoonan kohdalla....

Vai olisiko nuo sinun välitykset heikkolaatuisia/maanantaikappaleita? tuo 4,56 pitäisi löytyä tojotan orkkiksena, sen luulisi kestävän?
Ja onko sulla ollut nuo välitykset aina samassa murikassa, siis eihän vaan ole jossain hammasrikossa vääntynyt lautaspyörän puoleinen poskilaakeripukki hivenen vinoon?

Miten tuo paineilmalukko, voisko se joustaa niin paljon, että sen takia hammaskosketus karkaa nokalle?

Sitten epäilisin että joko laakerit väärät, tai sitten laakerien esijännitys on jäänyt liian pieneksi.
Siis voisko laakereissa olla väärä kartiokulma rullissa? silloin antaa rasituksessa helpommin periksi, jollon hampaan kosketuskohta karkaa hampaan kärkeen, ja alkaa ilmaantua hammassärkyä.
Samoin tapahtuu, jos laakereiden esijännitys on sormituntumalla "ei hölsky-", siis pitää olla huomattavan tiukalla, siis vastustaa pyörimistä huomattavasti.

Ja miten hiluxissa; tukeeko akseliputki murikan poskilaakeripukkeja? Jos tukee, ja akseliputki on vääntynyt, niin voisko olla ettei tue enää?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 16.05.2014, 20:02
turakki turakki ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.11.03
Sijainti: Hämeenkyrö, Finland.
Viestit: 939
Perusasetus

Jotain mystistä noissa tojon pikkuperissä kyllä on. Jotkut noita särkevät urakalla. Usein toki isoilla pyörillä ja rumalla käytöllä. Olenpa toki parin nähnyt hajoavan ns. helpossa paikassakin. Toisilla taas saattaa kestää vuosia, kuten eräässäkin perunapussissa nilkka oikosena rummutusta 35 15 swamppereilla.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 16.05.2014, 20:06
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.708
Perusasetus

en tiedä että onko mulle osunut kaikki lujat 8" 4,56 ja 4,88 välitykset kun yhtään en ole sellaista rikkonut? useaan 8" olen asentanut aussie lockerin ja niistäkään en ole kuullut että välitykset olisi hajonneet!!! itse olen kyllä pyrkinyt ajamaan siten että en ainakaan tahallaan särje mitään, yleensä olen ajanut samat paikat mistä muutkin on menneet. show-pieksännän olen jättänyt suosiolla muille.

hiluxi aikana autokaan ei ollut kaikkein kevein, tuplajakis, lonkkarit ja arppi edessä, aussie takana tuskin helpottaa välityksen elämää. renkaina 35x12,5 creepyt, boggereita ajoin 35x16, 38,5x15 ja 39,5x18. nyt sama etuakseli suzukin alla jossa volvon b23 ahdettuna ja vieläkään se ei ole hajonnut....

yksi hi pinion välitys meni etuperästä kun kiinalainen "arppi" purkaantui, tosin kaikki muukin hajosi mutta se ei ollut välityksen syy. kaikki käyttämäni välitykset ovat olleet tietääkseni toyotan orkkisrattaita, osa oikein huolella varmaan sen 500tkm sisäänajettuja.

hammaskosketuksen pyrkinyt säätämään sen mukaan mitä manuaalien kuvat kertoo, joskus jaksanut hieroa paremmin kohdalleen ja joskus huonommin. välyksen olen etuperässä vetänyt vähän tiukemmaksi kuin takana. kaikista olen kyllä rymppiholkin vaihtanut jäykkään malliin, sillä on varmasti merkitystä välityksen kestoon. teettää kyllä asennusvaiheessa paljon enemmän työtä kuin rymppiholkki.

eli en millään voi moittia 8" huonoiksi, tietenkin 9,5 jojota on kestävämpi ja eri valmistajilta löytyy vaikka kuinka kestäviä
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 16.05.2014, 20:16
timpe83:n Avatar
timpe83 timpe83 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 04.01.12
Sijainti: ylivieska
Viestit: 311
Perusasetus

Kolmessa eri murikassa ollut.. Länkiä nyt ei mahottomia saa, moottorina kuitenkin rockyn väkivahva 2,8D
No nyt tilasin uudet pinionin laakerit ja krympin. Pitää hakea vielä uudet poskilaakerit ja yrittää säätää vielä paremmin/tarkemmin.

Kierrealustan asenkuksen jälkeen toinen välitys hajosi ku yritin pakilla kiivetä isolle kivelle ja toinen hajos viime vkl mutarännissä..
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 16.05.2014, 21:26
SERMAX:n Avatar
SERMAX SERMAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.01.04
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 1.725
Perusasetus

Takaata ei ole yhtään menny mäsäksi,edestä kylläkin on tullu muutamat rikottua...
Ps. noo mullahan onkin nii hiton kevvee kaasujalaka........

Nyt en hitoksenkaan muista mihin laitoin toitsun parkkiin viim....


http://youtu.be/s2da8PWdRp8
__________________

Viimeksi muokannut SERMAX : 16.05.2014 21:36
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 16.05.2014, 21:28
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Joo, no itellä ainakin kolmet välitykset on menneet "error in user" syystä. Mut muutamat on ruvenneet vaan murenemaan käytössä. Renkaina 37-39,5".
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 16.05.2014, 21:32
tapsa4x4:n Avatar
tapsa4x4 tapsa4x4 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.02.03
Sijainti: lahti/hollola, Finland.
Viestit: 9.819
Perusasetus

33-35 renkailla vapari koneella oisko 3-4 perää tullut hajotettua niin että välitys pettänyt aina noista. ln-65 hilux vapari koneella ja toinen ilman lavaa ja toinen lavalla että ollut kevyitä.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 16.05.2014, 21:41
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.243
Perusasetus

Kumma homma.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lepoantti Näytä viesti
en tiedä että onko mulle osunut kaikki lujat 8" 4,56 ja 4,88 välitykset kun yhtään en ole sellaista rikkonut? useaan 8" olen asentanut aussie lockerin ja niistäkään en ole kuullut että välitykset olisi hajonneet!!! itse olen kyllä pyrkinyt ajamaan siten että en ainakaan tahallaan särje mitään, yleensä olen ajanut samat paikat mistä muutkin on menneet. show-pieksännän olen jättänyt suosiolla muille.

hiluxi aikana autokaan ei ollut kaikkein kevein, tuplajakis, lonkkarit ja arppi edessä, aussie takana tuskin helpottaa välityksen elämää. renkaina 35x12,5 creepyt, boggereita ajoin 35x16, 38,5x15 ja 39,5x18. nyt sama etuakseli suzukin alla jossa volvon b23 ahdettuna ja vieläkään se ei ole hajonnut....

yksi hi pinion välitys meni etuperästä kun kiinalainen "arppi" purkaantui, tosin kaikki muukin hajosi mutta se ei ollut välityksen syy. kaikki käyttämäni välitykset ovat olleet tietääkseni toyotan orkkisrattaita, osa oikein huolella varmaan sen 500tkm sisäänajettuja.

hammaskosketuksen pyrkinyt säätämään sen mukaan mitä manuaalien kuvat kertoo, joskus jaksanut hieroa paremmin kohdalleen ja joskus huonommin. välyksen olen etuperässä vetänyt vähän tiukemmaksi kuin takana. kaikista olen kyllä rymppiholkin vaihtanut jäykkään malliin, sillä on varmasti merkitystä välityksen kestoon. teettää kyllä asennusvaiheessa paljon enemmän työtä kuin rymppiholkki.

eli en millään voi moittia 8" huonoiksi, tietenkin 9,5 jojota on kestävämpi ja eri valmistajilta löytyy vaikka kuinka kestäviä
Tätä mä kans ihmettelen,toisilla kestää ja toisillaei. nimim. Tollukka on hajottanut ihan vitusti vetareita ja murroksia ja lootia ja välityksiä harvoin. Isompaan akseliin vaihto ei vahvista muuta kuin välitykset ku muutenhan ne on samat akselit,mitä jos vaihtas päittäin jonku semmosen kanssa joka rikkoo murroksia ja vetareita jos sulla kerta hajoo välitykset? No heh heh mutta yleisin näkemäni syy välitysten hajoamiseen on se että pinionin laippa osuu kiveen ja pinioni vääntyy ja /tai pinioni liikkuu pituus suunnassa ja siksi hammaskosketus menee pieleen,jäykkä holkki rymppi holkin sijaan parantaisis asiaa. Tojotan sivuilta ku vielä printtaa kasausmanuaalin mittatietoineen ni pitäs onnistua.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään toyotan ulosotto akseli lapinpoika O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 09.10.2013 10:22
Ostetaan Toyotan b moottorin nokka-akseli Kuupo O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 17.03.2013 20:24
Myyty Jeepin 5x4,5”pulttijaolla oleva 7x15" orkkis peltivanne WinChester O/M/V Renkaat ja vanteet 4 15.10.2012 10:47
Mikä hajottaa pakastimen? Repro Chit-Chat 9 22.11.2011 08:13
Ostetaan O:Dana 44 Soa akseli/banjo murikka apukuljettanpuolella oleva psychobilly O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 06.05.2011 23:09


Sivu luotu: 04:03 (GMT +2).