![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
![]() ![]() Jos suoraa pintaa haluaa niin pitää olla hyvä hiontatuki ja hioa ristiin viistoon.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Joo kyllä mulla on useampi hiontatuki, pisin metrinen kahdella kahvalla ja ristiin viistoon juurikin hionut kasikymppisellä. Sen kyllä vaan huomaa, kun vaihtaa kittimerkkiä paskasta parempaan, että mikä ero siinä levityksessä ja hionnassa on. Ite oon tykästynyt nyt siihen, että kasikymppisellä oikasen ja sitten naarmut kitillä tasaseks ja hionta 240->360. Tollasella kakkakitillä ei tuppaa saamaan noita naarmuja millään pinnan tasoon, vaan kittiä tulee väkisin paksumpi kerros ja sitten ei meinaa millään 240 enää toimia.
Viimeksi muokannut Hessu888 : 15.05.2014 21:15 |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Ne kitit, joita on tullut kokeiltua on aika hyvin hioutunut kun olen laittanut helpis sähköllä toimivaan epäkeskohiomakoneeseen karkean hiomapaperin tai rälläkällä ja jollain sopivalla laikalla muotoillut muotoja.
Yksi kikka, josta ei ole vielä pitkältä aikaa kokemusta, että olenkin laittanut joihinkin kohtiin Wurthin polymeerimassaa. Oliko nyt joku oven kulma, jossa tavalliset kitit ei meinannu pysyy kiinni ja vaati kuitenkin pientä tasoittamista ja tuntui, että minun tarkoituksessa polymeerimassa on kanssa ihan varteenotettava vaihtoehto... |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
80 oikeestaan vaan suurimmat rosot pois, jos vetää 80 suoraan pinnan tasalle niin jää monttu kitin kohdalle. Aina pitää jättää työstövaraa kitissä seuraavalle eli hionommalle paperille ja 360/400 sitten loppu suoristus ja reunojen tasoitus. Ei ole mitään järkeä kitata ja kitata, ja sen jälkeen hioa kitti pölynä lattialle. Ja paljon pystyy estämään turhaa työtä kun käyttää hyvää lastaa kun kittaa, eikä vedä turhaa kakkua siihen kitattavaan kohtaan. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Mä ajattelin tehdä nyt näin hdj korin kanssa.
1. hiekkapuhallus koko koriin 2. maalaus teknodur primer 5 3. Rustekorjaukset ja mahdolliset tinaukset. 4. pohjamaalaus korjattuihin kohtiin. 5. kittaus ja hionta. 6. pohja uusiksi tarvittaviin paikkoihin 7 pintamaali teknodur 0150 Tiedä sit kuinka vituiks menee ![]() Viimeksi muokannut Mikko_L : 16.05.2014 10:19 |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Yritetään varovasti
![]() ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]()
saattaa mennä sellaseks perunasäkiks ettei sitä usko ittekkää
![]() mihkä käyttöön tollanen aseton ohenne on? |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mutta kyllä pitäis onnistua paineet niin alas kun mahd. ja todella viistosta puhaltaa pieniä aloja kerrallaan. Kyllä määkin vedin tosta kitit pois ja teräsrakeella vielä. Tosin ei kyllä ihan ovia ja nokkapeltejä vedelty kokonaan vain reunoilta ne oli vieä hyvässä kuosissa ja selvis hiomalla. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mä olen pitänyt hiekkapuhallusta fiksuna siellä missä on ruostetta tai muuten jotain epämääräistä, joka on irtoamassa. Jos ruostetta ei ole, riittäs varmaan hionta vaikka vesihiomapaperilla ja siihen sitten päälle Teknodur pintamaali. |
#11
|
||||
|
||||
![]()
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=109440
Tuolla jokunen kuva ku sain nyt puhalluksen ja pohjat vedettyä niskaan. Eli minkään asteista vetelyä ei ilmennyt puhaltaessa ei edes kattoon. pienellä paineella ja viistossa niinkuin täälläkin jo sanottiin. Aikaa meni n.6h ja hiekkaa 840kg. maalipinnan alta löytyi hyvinkin paljon sellaisia 6-12mm kokoisia ruosteen alkuja jotka ilman puhallusta olis sinne jäännyt. Tosin tää on joskus saanut näköjään pikku peräpusun ku löytyi koritinaa ja taka kyljet oli oijottu kitillä. Voin suositella kyllä tota koko korin puhallusta kun tekee sen järkipäässä ja malttaen niin ei siinä vetelyjä tapahdu. ja löysä kattopeltikin tuli kimmoisammaksi ei enää plompsu ![]() |
#12
|
|||
|
|||
![]() Siis "kynnen" kokoisia ruosteita lähes virheettämän maalin alla?
Useimmiten:
Siis tuo ruoste on tulosta siitä, että raudan pinnalla on yhtäaika happea (siis ilmaa) ja esim. kosteutta tms. ja rauta yhtyy happeen.... Siis jokaisessa, myös "piiloruosteessa", jossa pohjustus on toiminut niin hyvin, että ei ole alkanut kuplimaan; ruostuminen alkaa siitä, että joko pinnoitteessa (maalissa) on reikä, taikka sitten pohjassa, siis pellissä on reikä.... Ulkona topiikista; vedenestävä vaseliini on kokemukseni mukaan aika hyvää pinnoitetta piilossa... |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tuolla on mun mielestä hyvin kerrottu pohjatöistä ja maalauksesta ja tuolta olen koittanut apinoida asioita: http://www.torinoproject.com/tech/to...aintwork_4.htm Oikeasta reunasta Paintingin alta aukeaa vaikka mitä lisäsivuja asiaan. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan Mokin pohjatyöt ja pystytys. | H_Nietu | O/M/V Muut | 3 | 13.03.2010 09:58 |
Tarjotaan osaavalle Hiluxin maalaus ja pohjatyöt | dragonfly | O/M/V Muut | 6 | 08.06.2008 21:15 |
Korin korkeapainepesusta??? | taksu | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 13.08.2005 18:50 |
korin korotusta | Karhu67 | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 24.07.2005 08:17 |
Korin korotus | Tumi | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 11.04.2005 19:00 |