![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Rubicon express laitto tulemaan uudet puslat takuuseen, jospa vain saan ne tullista läpi 0$ kuitilla warranty kuitilla??
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ei onnaa, alvin joudut maksamaan.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Sitä aavistelen. Mistähän se hinta? Jonkun liikkeen hinta?
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
ja sähköpostikeskustelun mitä kävin valmistajan kanssa. Tullilta tuli vain kiitoset kuittauksena ja pistivät ilman tullia tai alvia tulemaan, ja tämä vaikka lähetyslistalla tuo osa oli merkattu 150$ arvoseks. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
^- sulla on käynyt sitten ihme tuuri, yleensä pitää tehdä se tullausselvitys yms. kaikkea muuta paskaa, ja vielä toimittaa vanha osa takaisin valmistajalle/ myyjälle, tai sitten tullin henkilö tulee seuraamaan rikki menneen osan tuhoamista paikkaan "x" - ja sehän siis maksaa. Suomen tulli on niin paska lafka 1800- luvulle jämähtäneine säännöksineen, ettei mitään rajaa..
Kattelin tuolta aiemmista kuvista tuota takaiskareiden sijoituspaikkaa - eikös sulla ota ristijoustossa renkaat kiinni iskareihin, vai onko ne tarkoitus siis upottaa pyöräkoteloon "syvemmälle". Meinaan ainakin itselläni 8.8 taka- akselin kanssa 12.50" leveät renkaat (8" vanteilla, 4" backspacingiä) otti aivan hitusen verran ylänurkasta kiinni pyöräkotelon sisäreunaan, eli ei sinne iskari olisi mahtunut missään nimessä. Vai onko tuo akselisi oleellisesti alkuperäistä leveämpi? Explorerin 8.8 c- clipit poistettunahan ei levene kuin max. pari senttiä per puoli.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Meinasin upottaa nuo iskarit, perä on edelleen samanlevynen kuin vakio explorerissa. Aattelin seuraavaksi kokeilla joustoja renkaan kanssa, sillee et on vaan päälehti jousessa jos sit sais joustatettuu ihan tallissaki. Sit näkee mistä sipasta.
Viimeksi muokannut koira : 14.05.2014 20:48 |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
Pitää yrittää selittää ekana. Mut jos ei muu auta ni maksetaan sit vaikka jotaki. N. 70 dolsuu näyttäs maksavan isoimmissa puljuissa jenkkilässä puslasarja. Itehän ostin jouset osana korotussarjaa joka tuli Espanjasta. Voi olla et ois ollu viksumpi kysyä sieltä ne takuut, mutta RE oli niin halukas ne lähettämään et kokeillaan nyt näin.
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
"Vastaanottaja: lentoposti Aihe: Saapumistunnut CJxxxxxxUS - tullaus Moi, yritin tuolle paketille tehdä netissä tullausta mutta ei tunnu onnistuvan. Lähetyksessä on takuuseen ilmaiseksi ilman mitään kustannuksia valmistajan lähettämä uusi osa alunperin tullausnumerolla xxxxxxxxxxxx tullattuun auton jakolaatikon puolikkaaseen - TeraFlex Low 231 HD Transfer Case-23 Spline Short Input - (DHL:n tekemän tullauksen tullauspäätös ja alkuperäinen tilausvahvistus Morris4x4 kaupalta liitteenä). Kyse ei ole kokonaan uudesta jakolaatikon puolikkaasta vain takuuseen uusitusta planeettapyörästöstä. Miten tämän tullaus nyt menee? Tuosta ei ole minulle ollut mitään kustannuksia (Teraflaxin kuitti liitteenä) joten ei kait tuosta joudu tullia tai alvia maksamaan? Liitteenä vielä sähköpostikeskustelu valmistajan kanssa." Vastaus: " Moi, Kiitos selvityksestä. Paketti on vapautettu Itellalle. T.Postitulli" Eli kävi ilmeisesti tuuri kun noin helpolla onnistu... |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä näin todellakin voi sanoa. Yleensä tulli tosiaan vaatii, että viallinen osa tulee lähettää takaisin valmistajalle, ja siitä täytyy tehdä tulliselvitys jonka avulla sitten tilalle saatu korvaava ehjä vastaava saadaan maahan ilman tullia + alv:ia. Koita siinä sitten selittää, että valmistaja/ myyjä ei missään nimessä halua viallista tuotetta takaisin, ja sitä että takuuna tuleva uusi osa ei ole maksanut itselle yhtään mitään. Tullin virallinen kanta kun on, että se viallinen osa kun on edelleen kotimaassa niin se voi olla tai siitä voidaan tehdä ehjä osa. Vähän niinkuin vaikka haljennut etulukon murikka, tai kuten kaverilla katkennut hiilikuituvapa.
Vittu mitä pösilöitä, voisivat pikkuhiljaa siirtyä tähän päivään. Ehkä toivoa on, kun näköjään tuollaisiakin päätöksiä tullissa tehdään.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#11
|
||||
|
||||
![]()
mä viimmeksi nettituonnissa laitoin arvoksi 1 taalan ja rahdiksi toisen ilman että selittelin takuusta mitään ja kuitti perään... ei kyselly kukaan mitään
|
![]() |
Luokat |
cherokee, expedition, jeep, venäjä, xj |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 3 (0 jäsentä and 3 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
XJ murrosremppa | Dethlock | Tekniikka & Jutustelu | 33 | 08.05.2012 09:49 |
Ostettu XJ:n takavalo | Pekka.j | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 10.06.2011 18:30 |
Ostetaan xj korotus | jeepchero | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 04.10.2009 21:40 |
Ostetaan xj:n paisuntasäiliö | kaistapää | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 02.10.2009 08:07 |
o: xj:n vetokoukku | timppa253 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 07.03.2007 09:26 |