Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.05.2014, 19:25
Tomppaa_ Tomppaa_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 992
Perusasetus

Onko laatikkorempalle jotain syitä? Jos ei ujella ja öljyt pysyy sisällä niin en itse ainakaan remppaisi. Fiksulla käytöllä tuo jykevämpi aski on käytännössä katsottuna ikuinen.

__________________
Teoria on sitä että kaikki tiedetään mutta mikään ei toimi
Käytäntö on sitä että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi!
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.05.2014, 06:44
Vorokki Vorokki ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 21.05.12
Sijainti: Kuopio
Viestit: 15
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tomppaa_ Näytä viesti
Onko laatikkorempalle jotain syitä? Jos ei ujella ja öljyt pysyy sisällä niin en itse ainakaan remppaisi. Fiksulla käytöllä tuo jykevämpi aski on käytännössä katsottuna ikuinen.
Melkoinen kahina ja raklatus/kolkatus kuuluu kun paikallaan pyörii. Kytkin pohjassa ääni häviää. 300tkm autolla takana. Öljy on valhdeltu säännöllisesti.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.05.2014, 10:30
khn81 khn81 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.01.10
Sijainti: Haapavesi
Viestit: 135
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vorokki Näytä viesti
Melkoinen kahina ja raklatus/kolkatus kuuluu kun paikallaan pyörii. Kytkin pohjassa ääni häviää. 300tkm autolla takana. Öljy on valhdeltu säännöllisesti.
Eikös se sitten oo kytkimen painelaakeri paskana?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.05.2014, 16:40
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja khn81 Näytä viesti
Eikös se sitten oo kytkimen painelaakeri paskana?
Ei,kytkin pohjassa laatikko pysähtyy ja painelaakeri läksii pyörimään. Aika paljon kyllä kuullut että noista isoita laatikoista on mennyt laakereita,että mikään ihme ei ole.
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla.
LaMaas ry
www.lamaas.fi
www.lamaas.1g.fi
https://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.05.2014, 20:09
khn81 khn81 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.01.10
Sijainti: Haapavesi
Viestit: 135
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nuhapumppu Näytä viesti
Ei,kytkin pohjassa laatikko pysähtyy ja painelaakeri läksii pyörimään. Aika paljon kyllä kuullut että noista isoita laatikoista on mennyt laakereita,että mikään ihme ei ole.
Jaa, omasta kyllä loppu kalkatus kun remppasin kytkimen. Levystä oli kylläkin jousia poikki, oisko ääni kuulunut siitä.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.05.2014, 20:41
Tomppaa_ Tomppaa_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 992
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vorokki Näytä viesti
Melkoinen kahina ja raklatus/kolkatus kuuluu kun paikallaan pyörii. Kytkin pohjassa ääni häviää. 300tkm autolla takana. Öljy on valhdeltu säännöllisesti.
Rallatus tyhjäkäynnillä on normaalia jo noilla kilometreillä, jos vedossa ei ujella tai kahise niin aski on kunnossa. Tyhjäkäynnillä rolkottava ääni tulee kytkinakselin lisääntyneestä päittäisvälyksestä. Itse olen päävaihteistossa pitänyt 3-4L öljyä, eli yli suosituksen. Viimeisen 70tkm aikana ei kalinat ja rallatukset ole pahentuneet. Autolla menty nyt reilu 600tkm ja on ollut ison trailerin edessä osan ajosta.
__________________
Teoria on sitä että kaikki tiedetään mutta mikään ei toimi
Käytäntö on sitä että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 14.05.2014, 21:48
Jhl Jhl ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 22.10.07
Sijainti: Kankaanpää
Viestit: 363
Perusasetus

Pajero Sport ravistaa käynnistyksessä ja sammutuksessa


Veikkauksia mistä lähteä etsimään ratkaisua?
Ongelma siis seuraavanlainen:
Pajero Sport -06 2.5 ravistaa käynnistyksessä ja sammutuksessa noin puolesta sekunnista pariin sekuntiin.
Muuten ajoltaan ja ääniltään suht koht oireeton. Tyhjäkäynti vaikuttaa tasaiselta, vähistä värinää vaihdekepeissä.

Mielessä käynyt:
Tukikumit, eikö ne oirehtisi muulloinkin
Sammutinsolenoidi maadotushäiriöt, voiko olla, eikö käynnistymishäiriöitä olisi sitten
Hehkut, mutta ravistaa myös sammutettaessa.
Kaksoismassavauhtipyörä, ei kai tässä ole, vain 3.2 did pitäisi olla, L200aan kaupataan kyllä tällaista varaosaa 2.5 yhteyteen...

Viimeksi muokannut Jhl : 14.05.2014 21:55
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 16.05.2014, 12:51
Hautalintu Hautalintu ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 15.01.08
Sijainti: Vanha-Ulvila, Western Finland
Viestit: 704
Perusasetus

Tuli tuossa eilen mieleen kysymys! Onko kukaan tehny gen1 pajeroon levyjarruja taakse? Millä osilla moinen konversio mahtaa onnistua helpoiten? Eikä tämä nyt tarkoita sitä että heti tänään alkaisin moista tekemään vaan ihan vain puhtaasta mielenkiinnosta alaa kohtaan kyselen jos joskus sattuis innostumaan...
__________________
GMC Suburban 6.5td -95
Chevrolet Blazer 6.2d -86 "The Black Pearl"
Suzuki SJ413 -86

"Muut tekee mitä osaavat, meillä offareilla on ollu tapana tehä mitä tahdotaan!"

The reason i sin is because there is a stairway to heaven and a Highway to hell and i sure as hell ain't climbing no stairs!!!
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 18.05.2014, 22:29
giantti giantti ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.11.11
Sijainti: mustasaari
Viestit: 45
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hautalintu Näytä viesti
Tuli tuossa eilen mieleen kysymys! Onko kukaan tehny gen1 pajeroon levyjarruja taakse? Millä osilla moinen konversio mahtaa onnistua helpoiten? Eikä tämä nyt tarkoita sitä että heti tänään alkaisin moista tekemään vaan ihan vain puhtaasta mielenkiinnosta alaa kohtaan kyselen jos joskus sattuis innostumaan...
V6 ja EXE-varustelluissa tdic-malleissa on levyjarrut takana, ainakin "uudemmissa".
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 19.05.2014, 07:47
Tomppaa_ Tomppaa_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 992
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja giantti Näytä viesti
V6 ja EXE-varustelluissa tdic-malleissa on levyjarrut takana, ainakin "uudemmissa".
Kakkoskorisissa on kaikissa levyt takana, ykköskoppasissa on kaikissa rummut.
__________________
Teoria on sitä että kaikki tiedetään mutta mikään ei toimi
Käytäntö on sitä että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi!
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 16.05.2014, 19:27
Vorokki Vorokki ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 21.05.12
Sijainti: Kuopio
Viestit: 15
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tomppaa_ Näytä viesti
Rallatus tyhjäkäynnillä on normaalia jo noilla kilometreillä, jos vedossa ei ujella tai kahise niin aski on kunnossa. Tyhjäkäynnillä rolkottava ääni tulee kytkinakselin lisääntyneestä päittäisvälyksestä. Itse olen päävaihteistossa pitänyt 3-4L öljyä, eli yli suosituksen. Viimeisen 70tkm aikana ei kalinat ja rallatukset ole pahentuneet. Autolla menty nyt reilu 600tkm ja on ollut ison trailerin edessä osan ajosta.
Ajossa ei kuulu ylimääräisiä ääniä laatikon puolelta. Taidan tyytyä uusimaan kytkimen kaikkine kilkkeineen ja toivoa, että siinä oli vika.
Jos Kuopion seudulta ei ilmoittaisi kohtuu hintaista seppään niin kesälomalla täytyy kaivautua auton alle itse.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 16.05.2014, 19:36
Tomppaa_ Tomppaa_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 992
Perusasetus

Kytkimen vaihdon yhteydessä kannattaa uusia kytkinakselin stefa. Vaihto tapahtuu irroittamalla kytkinkoppa vaihteistosta. Ei ole iso homma. Neljällä pultilla kiinni.
__________________
Teoria on sitä että kaikki tiedetään mutta mikään ei toimi
Käytäntö on sitä että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi!
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
pajero


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty mitsu pajero huoltoauto 5D PAJERO TURBO STW-L049GW-M-4X4/2700 Hype O/M/V Ajoneuvot 3 16.04.2013 22:45
Pajero miehille kysymyksiä Pauli_Antero Tekniikka & Jutustelu 19 05.11.2011 17:06
PAJERO V6 3.0 Aut.vm.1989 --> Kysymyksiä! TOPPAHOUSU Tekniikka & Jutustelu 5 31.07.2008 10:41
"Voiman tuntu'" Pajero gen2 vs. Pajero gen1 Propulsion Tekniikka & Jutustelu 8 22.04.2008 16:30
Pajero kysymyksiä Juniori83 Tekniikka & Jutustelu 0 28.09.2005 11:20


Sivu luotu: 12:17 (GMT +2).