Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.05.2014, 21:19
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hautalintu Näytä viesti
Molemmille palkeille oma tasosäätöventtiili/kuorman tunnistus niin vakaa itsensä automatic
Kuulostaa monimutkaiselle ja kalliille... Meinasin aloittaa ainakin yksinkertaisemmalla systeemillä. Olen vähän katsellut niitä ilmapalkeita ja asennuspaikkaa. Kätevää olisi laittaa ne palkeet jousen ja rungon väliin, tuohon, missä aiemmassa kuvassa nyt pohjaanlyöntikumi on. Minkä tyyppinen palje olisi paras, kun halkaisija saisi olla enintään 25 cm ja lyhimmillään saisi mennä 10 cm mittaiseksi? Pituutta saisi pisimmillään olla vähintään 30 cm. Ajattelin niin, että rungon päähän sen kiinnittäisi ja alapaan jättäisi irti tai sitten vaan jonkun ohjuritapin. Kuitenkin niin, että ei menisi rikki, jos ei venykään ulosjoustossa tarpeeksi.



Tänään tämä auto oli taas hyödyllisyyshommissa, kun kävin yhden kannon nyppäämässä. Vinssillä tällä kertaa ja aika eleettömästi nousi. Kuvia ei siitä edes tullut otettua.

Sitten taas, yllätysyllätys, vaihteeksi rengashommiin..!

Alkuun meni aikaa pestessä suoja-aineita renkaiden sisältä. Ne vähän kiusallisia tämmöisessä sisärenkaallisessa asennuksessa, kun kaikki hiekka ja muut roskat tarttuu siihen tehokkaasti. Tuollaista tuli toisella pesullakin vielä:



Ensimmäinen meni ihan ilman vastoinkäymisiä, mutta toisen kanssa piti vähän ylimääräistä puuhailla... Tällä kertaa pyörä ei halunnut irrota akselista. Syykin kyllä tiedossa. Edellisen kerran rengashommissa kun joutui lekaa käyttämään aika paljon yhden vanteen purkamisessa, niin oli vähän osunut siihen keskireijän reunaankin... Ensin särkyi leka, joka on kyllä ihan paska, kun toisen kerran jo rengashommissa meni rikki, eikä voi enää korjatakaan. Kumin kylkeen löin muutaman kerran sisäpuolelta, että vanne irtoaisi ja noin kävi.



Piti lopulta ottaa sitten tämä keino käyttöön.



Eli mutterit puoli senttiä auki ja ajelemaan mutkia ja niinhän sitten saikin lopulta pyörän irti ja muistin hioa purseen poiskin, niin ehkä ens kerralla ei noin tarvitse tehdä.

Tuommoinen sekarengastus nyt sitten on:



Tein mä mielenkiinnosta tieteellistä tutkimustakin, kun vähän arvausta aina ollut, mitä tuollainen pyörä painaa. 150 kg olen arvannut koko pyörälle ja 100 kg pelkälle kumille. Tänään sitten noita punnitsin:

Vanne ilman ulko- ja lukkokehää: 44 kg
Kehät: 8 kg
Sisäkumi + vannenauha: 9 kg
Nokia MPT (vanha) n. 90 % pinnalla: 86 kg
Nokian MPT Agile ajamaton: 108 kg

Pois otettu pyörä siis 147 kg ja takaisin laitettu 169 kg. Aika lähelle siis arvio ollut.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.05.2014, 21:36
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.334
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vmt Näytä viesti
Tein mä mielenkiinnosta tieteellistä tutkimustakin, kun vähän arvausta aina ollut, mitä tuollainen pyörä painaa. 150 kg olen arvannut koko pyörälle ja 100 kg pelkälle kumille. Tänään sitten noita punnitsin:

Vanne ilman ulko- ja lukkokehää: 44 kg
Kehät: 8 kg
Sisäkumi + vannenauha: 9 kg
Nokia MPT (vanha) n. 90 % pinnalla: 86 kg
Nokian MPT Agile ajamaton: 108 kg

Pois otettu pyörä siis 147 kg ja takaisin laitettu 169 kg. Aika lähelle siis arvio ollut.
Joskus puntaroin käytetyn renkaan, olisko ollut Semperit. Se painoi 72 kg. En olis uskonut että noi on niin painavia, ilmankos niiden kanssa on tullut välillä hiki. Renkaita on punnerrettu lavalle ramppia pitkin 45 asteen kulmassa, tai sitten katolle kuljetusta varten...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.05.2014, 22:05
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Mua yllätti tuon uuden ja vanhan noinkin iso painoero. Vaikka onhan uuden kuviossa enemmän kumia ja runkokin varmaan painavampi, kun kantavuutta on kuitenkin tasan tonni enemmän (4000 kg ja 5000 kg, kantavuusluokat 156 ja 164).

Niin ja se katolla kuljetettu rengas tuli kyllä ihan helposti alas. Ja hyvä niin, kun oli se vähän liioitellun näköinen tojotan vararenkaaksi...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.05.2014, 13:23
Hautalintu Hautalintu ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 15.01.08
Sijainti: Vanha-Ulvila, Western Finland
Viestit: 704
Perusasetus

Jos muistan ottaa töihin rullamitan matkaan ni voisin tossa illalla hiukan mittailla noita scanian telin palkeita... sais hiukan osviittaa kokoluokasta... vähimmäis pituus ainakin ylittyy mutta en osaa äkkiä sanoo paljonko noi oli tyhjänä... mut kyl noissa ääripäästä toiseen pitäs liikevaraa tulla ainakin 40cm.. ja ajoasennossahan noissa ei suurta painetta tarvi pitää ku sul jää noi lehdet paikoilleen?

tuo 10cm korkeus tyhjänä saattaa tehdä ongelman ku nois o alapäässä muistaakseni melko korkea jalka...
__________________
GMC Suburban 6.5td -95
Chevrolet Blazer 6.2d -86 "The Black Pearl"
Suzuki SJ413 -86

"Muut tekee mitä osaavat, meillä offareilla on ollu tapana tehä mitä tahdotaan!"

The reason i sin is because there is a stairway to heaven and a Highway to hell and i sure as hell ain't climbing no stairs!!!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.05.2014, 22:51
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hautalintu Näytä viesti
Jos muistan ottaa töihin rullamitan matkaan ni voisin tossa illalla hiukan mittailla noita scanian telin palkeita... sais hiukan osviittaa kokoluokasta... vähimmäis pituus ainakin ylittyy mutta en osaa äkkiä sanoo paljonko noi oli tyhjänä... mut kyl noissa ääripäästä toiseen pitäs liikevaraa tulla ainakin 40cm.. ja ajoasennossahan noissa ei suurta painetta tarvi pitää ku sul jää noi lehdet paikoilleen?

tuo 10cm korkeus tyhjänä saattaa tehdä ongelman ku nois o alapäässä muistaakseni melko korkea jalka...
Hyvä jos muistat mitan ottaa ja mittailla. Noita nyt katsellut, niin mitenkäs eroaa ominaisuuksiltaan, kun on noita yhdellä, kahdella ja kolmellakin sellaisella paksulla "makkaralla" olevia. Sitten on niitä rullautuvia ja olikos vielä jotain muutakin tyyppiä? Onkohan mikä vaan sopiva, jos vaan mitat ja kuormitettavuus kohtaa?

Sitä mietin kanssa, että mitenkäs, jos alapään jättää irti siitä ilmajousesta ja tuleekin niin iso ulosjousto, että palkeen pituus ei riitä ja se irtoaa toisesta päästä tuelta ja painetta sattuu olemaan. Hajoaako siitä? Ajatus tietty, että ei painetta, jos sellaisia joustoja odotettavissa, mutta kuitenkin...

Ja jää ne lehtijouset ainakin alkuun paikoilleen ihan tuollaisenaan. Painetta vaan sen verran tarviaa, että saa tasattua kummatkin puolet samalle tasolle.





Tänään oli taas ohjelmassa parkkipaikan laajennusta. Ainakin tuo koppero tulee siellä sitten majailemaan. MANni oli ollut murskeen tiivistyshommissa ja jäi mottiin, kun 18 tonnin murskekasa tuli eteen. Vaan kun siitä osan oli levitellyt, niin pääsi poiskin sitten kuitenkin.

Piti oikein video ottaa ja laittaa, kun eipä tästä paljon itsellä sellaisia videoita, missä auto näkyisi ulkoa/kauempaa. Ja kyllähän tuo tuollaiseksi campperiksi ihan helposti tuosta meni.



Tankki vissiin jossain taas vähän liikahtanut, kun äänestä päätellen ja tarkkaan kattoen taisi eturengas vähän ottaa sen pokkaukseen kiinni. Vaan uusien tankkien tekeminenhän onkin heti listalla kärkipäässä ja varmaan jo lähivuosina tällä edistymisvauhdilla...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.05.2014, 23:17
Hautalintu Hautalintu ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 15.01.08
Sijainti: Vanha-Ulvila, Western Finland
Viestit: 704
Perusasetus

Scanian palkeet on liian suuret noihin sun mittoihin ku toi pelkkä alajalusta on sen 15-20cm korkea mutta kolleegan auton palkeita vilkuilin ja mittailin sen verran et halkaisia ~22-23cm ja palkeet liki tyhjäksi laskettuna olis korkeus siinä 20cm korvilla, tosin tuo mitta on otettu tosta palkeen kumista kun jalusta on jossain tuolla kumin alla pitkällä.. eli on rullautuvaa mallia.. ajokkina tommone volvo fh12 vm.09-11 luokkaa.. ja akselisto mallia neljä paljetta/akseli.. tuo yläkiinnike näyttäs kans semmoselta että olis helppo pultata mannin runkoon...
__________________
GMC Suburban 6.5td -95
Chevrolet Blazer 6.2d -86 "The Black Pearl"
Suzuki SJ413 -86

"Muut tekee mitä osaavat, meillä offareilla on ollu tapana tehä mitä tahdotaan!"

The reason i sin is because there is a stairway to heaven and a Highway to hell and i sure as hell ain't climbing no stairs!!!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 15.05.2014, 19:18
jubet jubet ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 12.02.13
Sijainti: Laukaa
Viestit: 401
Perusasetus

Peräkärryistä vois löytyä sopivampia. Pajakulma raskone ym myy.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
8.136, fae, maastokuorma-auto, man


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Spider man 4 SL Chit-Chat 1 08.08.2007 13:39
Brave man SamppaFIN Jokes 0 14.11.2002 17:48
Spider-Man mikk0 Movies 0 02.09.2002 22:37
Business man SamppaFIN Jokes 0 22.08.2002 14:14
Man with a problem SamppaFIN Jokes 0 19.08.2002 17:13


Sivu luotu: 16:51 (GMT +2).