![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Volvoja tässä on katteltu mutta kuopion ukko tyrkytti tommosta 7t pitkäterästä vm09 doosania. Ei kyllä oikein sytytä kun nuo kaik muut on volvoja ja niissähän nyt vaan ei ole vikoja! Doosani olis kyllä varustettu tiltillä jo valmiiks ja volvoa saa samalla rahalla pelkän koneen ilman varusteita!
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
On niitä vikoja Vulvassakin...
![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]()
On, ihan samalla lailla kuin muissakin. Ja joitain sellaisia mitä en ole muissa kuullutkaan...
Woodookoneissa oli ainakin taannoin melko onneton vakioalusta, nelosen ketjut yli viistoistatonnisessakin. Aika lyhytikäinen ratkaistu maasto-olosuhteissa jos ei muutenkin.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tuntimäärät tietty vaikuttaa houkuttelevuuteen valinnassa. Reilut tunnit, niin tilttieron arvo kapenee.. Ja siinä ajateltu pelkästään jälkimarkkina-arvoa.
__________________
RUMARACING Esla T4 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
niin ja miks niitä doosaneita ei ole vaihtorivissä ja volvoja on? toki onhan volvoja varmaan myyty enemmän, mutta silti olisko doosanit vielä töissä, eikä vaihtoiässä
![]()
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Doosan on merkkinä vielä niin tuore, woodoita on jo vaihtokoneenakin.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Meillä on murskalla 340 Doosani, 25000 tuntia alakaa olla mittarissa ja vielä mennään.. Harvinaisen hyvä noin niinku Korealaiseksi(?), huoltoahan tuo vaatii niinku muutki. Positiivisena puolena pitää kyllä sanoa, ettei tuossa ole sähköjen kanssa ollu mitään ongelmia. Säästää konetta paljon kyllä kun vehkeet pyörii 24/7, ei tule turhia kylmäkäynnistyksiä.
Volvohan on Pirkka-kaivinkone, Samsungin kopio (tai sitten toisinpäin miten vain), en kuitenkaan vertais Volvon pyöräkoneisiin noin niinku laadullisesti. Ainaki uutena kuitenki ihan käteensopiva vehe, 460CL on tämä kyseinen yksilö mistä kokemusta. Kaikilla merkeillä tulee ulos maanantaikappaleita, vähän tuurissaan mitä sattuu saamaan. Vähän ehkä epäilisikin jos oikein vähillä tunneilla jo vaihossa.. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Vielä senverran pitää lisätä, että jos konehommiin suunnittelee alkavansa niin jos ei ole varaa uuteen koneeseen niin parempi ettei laita sitten ollenkaan, siis jos sillä pitää tienatakki. Näin mulle on opetettu ja siksi mulla ei olekkaan omaa konetta.
![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Ja pikku vinkkinä: "tuontikoneita" kannattaa välttää, CE-tarrat on toisinaan myyjän liimaamia ja ovat usein entisiä vuokrakoneita ja huolto ollut sen mukaista. Esimerkkinä ajokkina ollut FH135 (Englannista tuotu) jota ei oltu kovin tiuhaan rasvailtu...mm. kääntökehä meni uusiksi.
|
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Noista teipatuista CE-merkeistä en tiedä ainakaan ns. merkkikoneiden osalta (pitää löytyä tyyppikilvestä) mutta tuo brittien ja keski/eteläeurooppalaisten koneenpito on tosiaan sellaista mistä kannattaa varoittaa. Ja jobbarit on aika näppäriä maalaamaan koneita uusiksi yms... Hyvänä esimerkkinä satamassa suolan ajossa ollut dumpperi, kaikki pultit umpiruosteessa ettei aukea vaan mielellään katkeaa mutta päällepäin ihan uuden näköinen kone.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#11
|
|||
|
|||
![]()
kaikissa varmasti jossain vaiheessa jonkilaista vikaa, tai sitten "ominaisuutta".
ja maanantai kappaleita tulee myös välillä esille, merkki ku merkki. doosanin voisi ainaski kuvitella olevan vaihdettaessa halvempi ku volvo. mutta esim 145 tehdas uusi hitachi on hitaampi ku 180 -06 volvon, kyse pyöräalustaisesta. ja kyseisessä volvossa yli 13th... mitä nyt pääsin viime syksynä vertaamaan. ajossakaan ei ollut juuri eroa, esim ylämäki ajoon. ja tämähän on makuasia, itse en kovin mielellään mene millään hyndailla tai doosanilla töihin, jotenkin jo ne sisätilat tekee olon epämukavaksi. riippuu tietty ehkä myös varustelustakin sitten taas... mutta mites sitten taas jcb, siitä kokemusta vain telakoneena, ei siinäkään sisätilat oikeen iske itselläni. pillarrissa oli mukavat oltavat sisällä ja tehdä töitä. jokaiseenhan pystyy kyllä huollot tekemään, toisissa vain jotkin huoltokohteet tehty vähän keljusti ja sitten taas toiseen koneeseen verraten toisinpäin.
__________________
t5 portteri -07 mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät |