Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.05.2014, 20:54
azizp:n Avatar
azizp azizp ei ole kirjautuneena
Kultajäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.05.06
Sijainti: Hartola, Finland.
Viestit: 640
Perusasetus

Volvoja tässä on katteltu mutta kuopion ukko tyrkytti tommosta 7t pitkäterästä vm09 doosania. Ei kyllä oikein sytytä kun nuo kaik muut on volvoja ja niissähän nyt vaan ei ole vikoja! Doosani olis kyllä varustettu tiltillä jo valmiiks ja volvoa saa samalla rahalla pelkän koneen ilman varusteita!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.05.2014, 20:59
Yölento Yölento ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.08
Sijainti: Ylä-Savo
Viestit: 1.740
Perusasetus

On niitä vikoja Vulvassakin... Mm. sähkösellaisia.
__________________
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
www.kaivinkoneet.com
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.05.2014, 22:14
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Yölento Näytä viesti
On niitä vikoja Vulvassakin... Mm. sähkösellaisia.
On, ihan samalla lailla kuin muissakin. Ja joitain sellaisia mitä en ole muissa kuullutkaan...

Woodookoneissa oli ainakin taannoin melko onneton vakioalusta, nelosen ketjut yli viistoistatonnisessakin. Aika lyhytikäinen ratkaistu maasto-olosuhteissa jos ei muutenkin.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 11.05.2014, 23:05
Reetu:n Avatar
Reetu Reetu ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.02.05
Sijainti: Ruokolahti, Finland.
Viestit: 3.536
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja azizp Näytä viesti
Volvoja tässä on katteltu mutta kuopion ukko tyrkytti tommosta 7t pitkäterästä vm09 doosania. Ei kyllä oikein sytytä kun nuo kaik muut on volvoja ja niissähän nyt vaan ei ole vikoja! Doosani olis kyllä varustettu tiltillä jo valmiiks ja volvoa saa samalla rahalla pelkän koneen ilman varusteita!
Samat työt tekee molemmilla...

Tuntimäärät tietty vaikuttaa houkuttelevuuteen valinnassa. Reilut tunnit, niin tilttieron arvo kapenee.. Ja siinä ajateltu pelkästään jälkimarkkina-arvoa.
__________________
RUMARACING Esla T4
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.05.2014, 06:49
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

niin ja miks niitä doosaneita ei ole vaihtorivissä ja volvoja on? toki onhan volvoja varmaan myyty enemmän, mutta silti olisko doosanit vielä töissä, eikä vaihtoiässä
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 12.05.2014, 07:45
Yölento Yölento ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.08
Sijainti: Ylä-Savo
Viestit: 1.740
Perusasetus

Doosan on merkkinä vielä niin tuore, woodoita on jo vaihtokoneenakin.
__________________
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
www.kaivinkoneet.com
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 12.05.2014, 18:47
MiKo:n Avatar
MiKo MiKo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 03.06.06
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 1.563
Perusasetus

Meillä on murskalla 340 Doosani, 25000 tuntia alakaa olla mittarissa ja vielä mennään.. Harvinaisen hyvä noin niinku Korealaiseksi(?), huoltoahan tuo vaatii niinku muutki. Positiivisena puolena pitää kyllä sanoa, ettei tuossa ole sähköjen kanssa ollu mitään ongelmia. Säästää konetta paljon kyllä kun vehkeet pyörii 24/7, ei tule turhia kylmäkäynnistyksiä.

Volvohan on Pirkka-kaivinkone, Samsungin kopio (tai sitten toisinpäin miten vain), en kuitenkaan vertais Volvon pyöräkoneisiin noin niinku laadullisesti. Ainaki uutena kuitenki ihan käteensopiva vehe, 460CL on tämä kyseinen yksilö mistä kokemusta.

Kaikilla merkeillä tulee ulos maanantaikappaleita, vähän tuurissaan mitä sattuu saamaan. Vähän ehkä epäilisikin jos oikein vähillä tunneilla jo vaihossa..
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 12.05.2014, 18:52
MiKo:n Avatar
MiKo MiKo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 03.06.06
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 1.563
Perusasetus

Vielä senverran pitää lisätä, että jos konehommiin suunnittelee alkavansa niin jos ei ole varaa uuteen koneeseen niin parempi ettei laita sitten ollenkaan, siis jos sillä pitää tienatakki. Näin mulle on opetettu ja siksi mulla ei olekkaan omaa konetta.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 12.05.2014, 18:52
Yölento Yölento ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.08
Sijainti: Ylä-Savo
Viestit: 1.740
Perusasetus

Ja pikku vinkkinä: "tuontikoneita" kannattaa välttää, CE-tarrat on toisinaan myyjän liimaamia ja ovat usein entisiä vuokrakoneita ja huolto ollut sen mukaista. Esimerkkinä ajokkina ollut FH135 (Englannista tuotu) jota ei oltu kovin tiuhaan rasvailtu...mm. kääntökehä meni uusiksi.
__________________
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
www.kaivinkoneet.com
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 12.05.2014, 21:40
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MiKo Näytä viesti

Volvohan on Pirkka-kaivinkone, Samsungin kopio (tai sitten toisinpäin miten vain), en kuitenkaan vertais Volvon pyöräkoneisiin noin niinku laadullisesti. Ainaki uutena kuitenki ihan käteensopiva vehe, 460CL on tämä kyseinen yksilö mistä kokemusta.
Volvo on Samsung tai toisinpäin, Volvo osti Samsungin tuotantolaitokset ja suunnittelun ,nyt siellä tehdään Volvon koneita. Moottorit on ekassa ns. A-sarjassa cummins tms. ja uudemmissa isoissa Volvoa, made in France muistaakseni, ja pienemmissä Deutz...

Noista teipatuista CE-merkeistä en tiedä ainakaan ns. merkkikoneiden osalta (pitää löytyä tyyppikilvestä) mutta tuo brittien ja keski/eteläeurooppalaisten koneenpito on tosiaan sellaista mistä kannattaa varoittaa. Ja jobbarit on aika näppäriä maalaamaan koneita uusiksi yms...

Hyvänä esimerkkinä satamassa suolan ajossa ollut dumpperi, kaikki pultit umpiruosteessa ettei aukea vaan mielellään katkeaa mutta päällepäin ihan uuden näköinen kone.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 18.05.2014, 20:05
wuntzikka wuntzikka ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.06.10
Sijainti: ristiina/salo
Viestit: 2.085
Perusasetus

kaikissa varmasti jossain vaiheessa jonkilaista vikaa, tai sitten "ominaisuutta".
ja maanantai kappaleita tulee myös välillä esille, merkki ku merkki.

doosanin voisi ainaski kuvitella olevan vaihdettaessa halvempi ku volvo. mutta esim 145 tehdas uusi hitachi on hitaampi ku 180 -06 volvon, kyse pyöräalustaisesta. ja kyseisessä volvossa yli 13th... mitä nyt pääsin viime syksynä vertaamaan. ajossakaan ei ollut juuri eroa, esim ylämäki ajoon.

ja tämähän on makuasia, itse en kovin mielellään mene millään hyndailla tai doosanilla töihin, jotenkin jo ne sisätilat tekee olon epämukavaksi. riippuu tietty ehkä myös varustelustakin sitten taas... mutta mites sitten taas jcb, siitä kokemusta vain telakoneena, ei siinäkään sisätilat oikeen iske itselläni. pillarrissa oli mukavat oltavat sisällä ja tehdä töitä.

jokaiseenhan pystyy kyllä huollot tekemään, toisissa vain jotkin huoltokohteet tehty vähän keljusti ja sitten taas toiseen koneeseen verraten toisinpäin.
__________________
t5 portteri -07
mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit


Sivu luotu: 09:35 (GMT +2).