![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Minkäs kokoset nuo on?
|
#2
|
|||
|
|||
![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Tuosta tulee hyvän näkönen kun nostat reilu 5cm. Itsellä ollut kaks tuommosta projekktia vm 91 pätkä vitara ja nyt 04 grand vitara joka on hyvin pitkälti samanlainen tekniikaltaan. Laitoin siihen kans 235/70-16 renkaat.Jousetkin taitaa olla just samat ainakin noissa lyhyissä malleissa.
Keulaan ite laittaisin uudet jouset(vähän löysemmät ja pidemmät) ja takapää menis vaikka palikka korotuksellakin kun sisään joustoa tuntuu takana riitävän kuitenkin. Iskarit vaan tarvii vaihtaa tai jatkaa.
__________________
Haetaan Hondamiehet pois metsästä.... |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mutta tänään sain intoa alkaa mallaileen vinssiä vitaran keulaan. Nyt olisi hyvät neuvot kalliit. Alkutilanne etupuskuri paikoillaan tämä: Tuon allekun vinssiä sommitteli niin jäi aivain liian alas. Seuraava vaihtoehto on heittää tuo puskin v*ttuun ja laittaa vinssi runkopalkkien väliin jotenkin näin Jääkö tuo vieläkin liian alas? Munsta jää.. Tehäkkö kokonaan uus puskuri, vai laittaakko vinssi puskurin etupuolelle jotenkin niinku tähän malliin (minun silmää ei vaan oikein miellytä): ![]() Mikä käytön kannalta hyvin? Alla vai eessä? ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Ei ainakaan tuonne alas, tulee ihan kamala kantotutka
![]()
__________________
Tumpula Racing Team |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Tälle päivää tuli jotaki harrasteltua, pyhänä ku ei töitä saa tehä.
![]() Aamusta ensimmäisenä pilteman moottoripukki kasaan. Ihan kohtuu jämerä tuntu olevan. Sitte hahamottelu vinssin parissa jatkui. Ensimmäisestä arvauksesta tuli tämmönen Runkopalkkeihin hitsattuna paskaloorin paskakoneen sylinterin tukirauta U-palkit, ja niiden päälle pilteeman vinssipeti. Tästä sitten jatkoin sorvailua, kun kaikki vaikutti ihan hyvälle. Alkuperäisistä puskureista reilulla käjellä tavaraa pois: Melkein jo ajattelin että tuli kerralla hyvä, kunnes hoksasin ajatella pitemmälle. Vinssin letkuliitäntä tulee relepoksi sivusta, jossa vastassa puskurijämät. Tuumailua, U-palkit irti ja 5 senttiä korkeammalle heppiin. Tällä mennään. Illasta vielä vitaran keulasta pois tavaraa, huomista hitsuuta varten (//kaikki ei vaaterissa, ohjaustehostimen jäähytysputket tuli petin kannakkeiden eteen ![]() Ja vinssipeteihin reikiä pultteja varten. Piti toiseen nakertaa pieni lovi, kun sattu vetopiste kannakkeiden kohille. Näille huomenissa pieni hionta, hitsaus ja maalaus. Viimeksi muokannut uju : 29.05.2014 18:48 |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Vinssi piti saada tälle paikaa asemoitua keulille. Aamusta auto talliin(navettaan) kuivamaan. Sitä ootellessa pintatöitä kannakkeille ja romujen haalamista toiselta puolen tallia.
Keulasta rälläkän ja erilaisten laikkojen kanssa maaleja pois hitsuuta varten, ja eihän se ois susuki eikä mitään jos ei jotakin reikää löytys. Tämä siis runkopalkin loppupään kotelo-osaa, johon vinssin kannakkeet myös tulee hitsattua Tähän piti kopistella 3mm pellistä pientä uusiopalaa. Kuskin puolella nuppineulan pään kokonen reikä, jonka vaan täytehitsasin umpeen. Joskus kun sais intoa niin käyttäsi kopan pois rungolta, saispahan kaikki mätähommat hoiettua kerralla ![]() Pohjatöiden jälkeen, toinen kannake silmäkorkeuteen eli eilisen päivän asemointien mukaan Ja toinen puoli silmällä samaan korkoon Tässä toiselta puolen, jossa näkyy tuo aikasemmin hitsattu paikkapalakin U-palkit tuli hitsattua kiinni koteloihin kaikkialta, mihin magin suuttimella ylti hitsuumaan. Saapa nähä miten kestää...? 3 mm tuli eroa kannakkeiden korkoon, mutta tässä vaiheessa se ei enään tuntunu ittiä haittaavan. Varsinkin kun valmiiksi poratut pedin reiät oli tullu n. 20 mm liian sisään. Vinssi ei olisi sopinut paikalle ilman maskin pilkkomista, ja sitä ei ollu tarkotus tehä. Siis petiin uudet reiät oikeille paikoille. Peti tuli kiinni kannakkeisiin 4 pultilla per puoli. Vinssi kiinni petiin, paketti kannakkeille ja pulttaukset. Seuraavaksi puskureita sommittelemaan. Oishan tuo pitäny jo aikasemmin tietää, kun kolariauton puskureista tekee osia ehyeen, pitää joillekin kohin näyttää myös vähän lekaa yms. Pitkien taisteluiden jälkeen alko kuitenkin näyttämään tältä Sitte tältä päivää alko riittämään, paitsi että ei voinu olla testailematta miten karjarauta tuon eteen passaa. Pikkusen pittää jotakin välipaloja tehä ennenku voi kiinni asti ruuvata Lopuksi vielä rekisterikilpi paikoilleen ja ulos. Pikkusen ois voinu sievemmin leikellä tuota muovipuskuria, mutta tuon verran piti ottaa että sai kaikki halkeamat pois ![]() Seuraavaksi to-do listalla taisi olla auton nostohommat. Jossakin välissä kuitenki tuo karjapuskuri pitää saada keulalle. On muuten niin alastoman näkönen vitara ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Kokemuksia vitarasta | Tekniikka & Jutustelu | 68 | 10.04.2013 11:38 | |
Vitarasta yleensä? | Jouni_S | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 13.09.2012 20:32 |
Kyssäriä Vitarasta | La tuskaa | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 28.05.2009 09:54 |
Suzuki Vitarasta kysymyksiä | anracing | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 02.06.2007 19:58 |
vitarasta? | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 01.03.2006 18:23 |