![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#451
|
||||
|
||||
![]()
Vaijerin reititys vähän vaikea, mutta pitääpä tutkia, jos saisi suoraan siltä ohjuri- / taittopyörältä vaijerin akseliin... Jos onnistuu, niin niiaa se sillä!
Lainaus:
Tätäkin funtsinut ja oli tuolla aiemmin keskusteluissakin. Että jos sopiva / sopivat edullisesti sattuu vastaan, niin vinkkaa ihmeessä! |
#452
|
||||
|
||||
![]()
Laitetaanpa tähän, kun eilen kuvasin hyödyllisyysvideon. Kimmoke siihen tuli, kun yksi kaveri oli sitä mieltä, että ei pienetkään kannot autolla nouse, kun jollain niin kävi...
|
#453
|
||||
|
||||
![]()
kyllä lähtee !!!
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#454
|
||||
|
||||
![]()
Lähtee varmaan isommatkin kannot, kun vetää sieltä puusta ylempää ennen puun kaatoa.
Ja kaatu se puukin hallittuun suuntaan. Järjen kanssa tietysti, että minkä kokoisia edes yrittää kaataa/kiskoa. Nimimerkillä juuria heikentänyt ja autolla puita nurin vetänyt. |
#455
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
PS: näppärästi läks kanto verraten siihin ku ite nyhdin pajerolla pari seljää pihasta juurineen, tuntu ku olis seinästä läpi yrittäny ryömiä... lopulta loppui leikkihimot ni "kakkonen ja kaasua!" Metodilla läks... ![]()
__________________
GMC Suburban 6.5td -95 Chevrolet Blazer 6.2d -86 "The Black Pearl" Suzuki SJ413 -86 "Muut tekee mitä osaavat, meillä offareilla on ollu tapana tehä mitä tahdotaan!" The reason i sin is because there is a stairway to heaven and a Highway to hell and i sure as hell ain't climbing no stairs!!! Viimeksi muokannut Hautalintu : 29.04.2014 19:25 |
#456
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Nillä palkeilla / palkeella pitäisi tuosta saada 15 cm nostettua, niin ainakin riittäisi. N. 5 cm jouset painuu kopperon alla, mutta hyvä olisi vähän tilaa olla, jos ei ihan tasainen alusta. Ei ole tullut etsittyä vielä palkeita. Palstalla oli joskus myynnissä jotkut halkaisijaltaan pienet ja olisi niissäkin tainnut nosto riittää, mutta olikohan liike vähän lyhyt? Tai jotain kuitenkin, miksi en niitä sitten ostatellut. Vaan hyvähän on tietoa kerätä, jos vaikka tähänkin asennukseen joskus on aikaa ja intoa samaan aikaan. ![]() Tilaa asennuksille olisi tuolleen: Akseliputkesta rungon alareunaan n. 35 cm ja keskeltä n. 25 cm. Mites isoja ne tuon verran nostavat palkeet on halkaisijaltaan? Niin ja kanto lähti kyllä vähän eleettömän helposti, kun oishan videolla hienommalta näyttänyt, jos edes vähän oisi kaasua pitänyt painaa..! Vaan on näköjään välillä hyödyllisyyshommissa (ainakin auton) painosta hyötyä. ![]() |
#457
|
||||
|
||||
![]()
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#458
|
||||
|
||||
![]()
Tuuli mahtaa mun pihassa heitellä noita mihin sattuu ja nyt tuonnekin!
Kun on nuo tähänkin autoon liittyvät mahtavat maansiirtoprojektit käynnissä pihalla, niin meinasin samalla leventää tonttiliittymää vähäsen ja ojaa siltä kohdin tänään kattelin. Eikös siellä ojanpenkassakin ollut yksi pirkka puoliksi hautautuneena!? Mystistä, vaikka aina jollain väliajoin vaihdan tyhjät pirkat kaverin vaimokkeen pojan kanssa työhön jollain kurssilla. ![]() Tänään piti töissä toimarille esitellä tuo kannonnostovideo, kun jotenkin se vähän naureskellut tuolle mulla lainassa olevalle pienelle monikäyttöiselle maanrakennustyömasiinalle... Siis että on sitä välillä isommillakin vehkeillä urakkaa edistetty! ![]() PS. Huomasin veteranisoituneeni tässä. Jee. ![]() |
#459
|
|||
|
|||
![]()
Tuohon vois just ja just mahtua toho perän ja jousen välii asemoimaan palkeen per puoli, halkaisia nois on semmosta 25-35cm luokkaa riippuen palkeesta.. fh volvon (kanttivalon) takapalkeissa riittäs nosto ainahin mahtavasti... ja niissä olis toi palkeen kumiosa vaihdettavissa erikseen, ei tarviis mahdollisen rikkoutumisen takia ottaa niitä palkee ylä ja ala kiinnikkeitä pois mestoilta... ja on vissiin suhteessa noihin kokopaketteihin hiukan edullisempi uusiakkin... muutenhan tohon riittäs yksi palje keskelle mut on vähän hankalasti noi lukon ja jarrujen linjat tos edessä...
__________________
GMC Suburban 6.5td -95 Chevrolet Blazer 6.2d -86 "The Black Pearl" Suzuki SJ413 -86 "Muut tekee mitä osaavat, meillä offareilla on ollu tapana tehä mitä tahdotaan!" The reason i sin is because there is a stairway to heaven and a Highway to hell and i sure as hell ain't climbing no stairs!!! |
#460
|
||||
|
||||
![]()
Niin kuin ei taas muutenkin puuhaa olisi tarpeeksi...
![]() Tänään iltapäivällä meinattiin tyttären kanssa MANnilla lähteä välillä. Vaan eipä se jaksanut startata, vaikka päävirtakytkin oli ollut auki, joten ei auttanut kuin Jeeppiin vaihtaa sitten... Just ehdin kotiin tullessa hakea Biltemasta 12/24 V laturin / starttibuusterin. Sittenpä mittailemaan... Lähtötilanne: Napajännite 23,9V päävirtakytkin auki. Kytkin kiinni 19,5V. Tyhjät siis on! Erikseen mitattuna akut 12,3V ja 11,4V. Ja ikinä ei ole kummastakaan ryöstetty 12V jännitettä. Sitten mittaamaan virtoja, että miten purkaa. Päävirtakytkin auki sama lukema kuin mittarin piuhat irti, eli ei mitään. Kytkin kytkettynä 4,9 A... Tuon luulisin olevan, kun 15 A jännitteenalennin koittaa ladata tyhjää 12V akkua? Sitten akut 24 V lataukseen. Jännitteet navoilla 15,7V ja 13,4V, eli toista kohta keittää ja toinen hädintuskin latautuu. Tätä ei viitsinyt kauaa jatkaa. Sen verran kuitenkin, että pääkytkin auki meni tuon verran virtaa: Eli tarkkaan tihrustaen noin 25A Ja päävirtakytkin kiinni tuon verran, eli n. 32 A. Sitten auto boosterin avulla käyntiin ja helposti lähtikin, eli kai tuo jotain virtaa antaakin. Käynnissä mitattuna sitten napajännite olikin vain 26,5V. Erikseen akuilta mitattuna 13,7 ja 12,8V. Nyt sitten menossa huonommalle tunnin ajastuksella lataus 30A virralla 12V:llä ja parempi 3,6A CTecin perässä. Pitänee vaihdella muutamaan kertaan nuo nyt ja jos huomiseksi saisi akut täyteen, niin katsoa, mikä se latausjännite sitten on vai onko laturi aikansa elänyt... Voisihan sen tuosta jo niin tulkita, mutta kun laturi taitaa olla huimat 27A ja laturin perässä ottaa sen 32A, niin voihan jännite pudotakin. Vaan mikä nuo akut noin epätasapainoon on saanut? Ne kun ei ole kuin alle 2 vuotta vanhat ja ei tosiaan ole rosvottu ikinä mitään välistä? EDIT: Kävin äsken vaihtamassa laturien paikkaa. Ctec näytti vielä paremmalle, että ei ole täynnä. Laitoin sitten toisinpäin ja muutamassa minuutissa alkoi kiehumisääniä kuulumaan ja paremman napajännite näytti 13,1V... Vaihdoin sitten takaisin ja huonompi ottaa edelleen n. 20 A, mutta laitoin pienemmälle virralle nyt. Parempi tietty näyttää sitten täyttä, kun napajännite siinä noin nousi. On tääkin taas puuhailua..! Viimeksi muokannut vmt : 03.05.2014 20:17 Perustelu: Lisäys |
#461
|
|||
|
|||
![]()
Nykyakut tuntuvat olevan aika kuraa. Edelliseen työkaluun sai korilaiteakkuja (6X180A) vaihdella parin vuoden välein. Ainakin yksi porukasta rupesi vetämään kennoja oikkariin. Käyttö meillä on toki raakaa, vuorokaudessa puretaan 10h, muuten ladataan. En kauheasti yllättyisi, jos akku on rikki.
Noita omia 24v tojon akkuja olen pienellä ällilaturilla lataillut aluksi kumpaakin vuorotellen, lopuksi vielä rinnan kytkettynä starttikaapeleilla, jos vaikka tasaisi erot. Bilteman vanhasta keltaisesta boosterilaturista on muuten paljon kokemuksia nuoruusvuosilta keikkabussien ruorissa. Laite pelasti uskomattoman monta aamua. |
#462
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#463
|
||||
|
||||
![]()
Meillä on mennyt töissä tänätalvena monta akkua kuorma ja linja-autoista romuksi ja olleet ihan merkki akkuja ja uusia.
Ja just yleensä toinen akku sipannut. Autot kyllä on ajossa mutta välillä saattaa seistä useamman päivän käyttämättä. Linja-autoihin laitettu nyt ylläpitolatureita että on lähtövalmiita. Kun voi välillä tulla pika lähtöjä niin ei tarvi kuskien ettiä apuvirtaa. Tiedä sitten onko akut huonompia kuin ennen vai mistä johtuu. Ja iteltä löytyy kans toi Bilteman keltanen 350
__________________
################# Tää on ihan helpporeitti. ################# |
#464
|
||||
|
||||
![]()
Akut taitaa olla kunnossa. Ainakin kumpikin latautui täyteen älylaturilla ja vihreää näytti se. Akut yhteen kytkettynä näyttää nyt n. 25,9V jännitettä.
Laitoinpa sitten auton käyntiin ja sittenhän jännite olikin enää 25,0 V ja valot ja puhaltimen kun laittoi päälle, niin putosi 24,8 V. Ei siis lataa ollenkaan. Tuommoinen laturi siellä on: Mitenkäs tuota nyt sitten testailee, onko laturi rikki vai lataussäädin? Latureita kun ei ole juuri tarvinnut ostella, niin onko Boscheissa aina samanlaiset kiinnitysreijät? Siis jos vaikka tuommoisen ostaa tilalle, niin sopiiko: http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...A-BOSCH-63615/ Kuvan mukaan ei, mutta eipä kuva välttämättä oikeasta olekaan... Entäs tuo säädin, onko yleensä laturissa mukana vai pitääkö erikseen ostaa? |
#465
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#466
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tuo kaljapullon korkin kokoinen nappi, jossa lukee bosch, joka on kiinni 2:lla +meisseliruuvilla on säädin, tarkista että hiilet on ok. Mihin tuossa laturissa tulee herätevirtajohto???? sellainen ohut, irrallaan siinä on n. 26 Volttia, kun virta päällä, kun kytketty laturiin, ja hiilet ja säädin ok, niin noin 2 volttia laturin runkoon.... Ja tuo laturi lataa 7 Amppeeria 1500 ankkurikierroksella, ja 27 A 6000 laturin kierroksella. -> jos laturi pyörisi 3x nopeampaa, kuin kampiakseli, niin 500 kierroksella lataa 7 amppeeria.... siis jos esim. 2x140 amppeerin akut on tyhjät, ja mihinkään muuhun, edes lämpömittariin tms. ei mene sähköä, niin tuolla 7 ampperilla menee 20 tuntia, että akut on melkein täynnä..... ps. käy romulassa katselemassa alkuperäisiä bosch:eja ja katso nimenomaan tuota 7/27 A -arvoa; jos ajelet pienillä kierroksilla niin joku 30/90 A on parempi, kuin 20/110 A. ja tuo Wanha BOSCH on laakeroituna/hiilirenkaat ja hiilet vaihdettuna, paljon kestävämpi mudassa/vedessä/käyttämättä pitkiä aikoja jne kuin tehdasuusi halpis... ps. minulla on uudehko BOSCH, 10/80 A 24v, ja vain sitä odottamassa, että runko on ehyt, voisi luovuttaa xx/90-100+ korvakkovaurioiselle kuoret... Siis offikäytössä tuo on ongelma; tyhjäkäynnillä lataa 10 Amppeeria, mutta 4x kierroksilla 80 Amppeeria, alkaa hihnaa vitu... kun reipas? 3 kw imastaan puolityhjiin akkuihin... Viimeksi muokannut BJ-40/76 : 05.05.2014 15:30 |
#467
|
||||
|
||||
![]()
Alkuperäisessä laturissa tuo vihreällä teipillä merkitty on kierroslukumittarin signaali "W". Toinen pieni liitin sitten on heräte, "D+" ja isoimpaan tulee latausjohto "B+".
Katsoin tänään tuon alkuperäisen laturin hiilet ja oli ihan kunnossa. Kävin sitten uuden 55A (mukana oli mittauslappu, että 68A antaa täydellä teholla) laturin ostamassa ja sain sen paikalleenkin, kunhan hihnapyörän vaihdoin alkuperäisestä ja kompressorin imuputkea pitää pikkuisen muokata kanssa, kun uusi laturi on pidempi. Tässä uudessa laturissa on noiden kolmen navan lisäksi myös B- ja D- navat, mutta ne mittasin olevan yhteydessä laturin runkoon ja runko on tukevasti maissa. Niitä vissiin tarttisi, jos ei maadoittuisi kiinnikkeen kautta? Vaan eipähän alkanut sen paremmin lataamaan! Latauksen merkkivalo toimii oikein. D+ navalla jännite oli käynnissä n. 29 V. Kierroslukumittari toimii oikein. Mutta B+ navalla sitten onkin 90 V jännite!? Sammuksissakin näyttää jotain 100 V ja siitä laskee mittarin kiinni ollessa nollaa kohti. Eikös tuolla navalla pitäisi akkujännite näkyä aina, kun akut on kytketty? Onkohan mulla nyt latausjohto jostain irti, poikki tai jotain? Pitää alkaa kytkentäkaaviota tutkimaan, kunhan paine päässä helpottaa... Ei kai muuten niin ottaisikaan päähän, mutta kun monet muutkin hommat seisoo, kun tämä seisoo ja autoa tarttisinkin vähän ajan päästä. Vaan eiköhän se tästä jossain vaiheessa ja varmaan alkuperäinenkin laturi vielä toimiva, ehkä. |
#468
|
||||
|
||||
![]()
katteles maadoituskaapelit alkuun tarkalla silmällä, ja vaikka apukaapeleilla koneen -> runGon ja akkujen välit testiks (ettei maadoittele nyt apulaitteiden ja vaijereiden kautta)
ne sun led taka- / pakkivalotkin paloi silloin Punkalla jotenkin metkasti ?? (ihan kuin vajaalla jännitteellä tekevät)
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#469
|
||||
|
||||
![]()
Mites tuo onkin taas unohtunut, vaikka oikeestaan siitähän olisi syytä aina aloittaakin sähköongelmissa..! Kun mittaamalla on maadoitettuna, mutta eipä se kerro, onko tosiaan jonkun yhden karvan varassa. Pitääpä vetää maadoitukset apukaapeleilla seuraavana hommana, kun taas kerkiää tähän paneutumaan.
Jos se ei ongelmaa selvitä, niin sitten tuota + puolta tutkimaan. Eikös tuo kuva nyt kerro, että akuilta pitäisi mennä suoraan piuha startille ja sieltä laturille? Ja kun starttaa, niin jos tuolla puolella ongelma, niin sitten startin ja laturin välissä..? |
#470
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#471
|
||||
|
||||
![]()
Se oli se jotain...
Tänään sopivasti työpäiväkin venyi parilla tunnilla ja 19 aikaan olin kotona ja puoli tuntia siitä meninkin taas tän homman pariin. Mittasin alkuperäisen johdon startin navasta laturille ja eihän se piipannut. No, vikahan löytyi. En edes kuvitellut vanhaa johtoa nykiväni pois, kun menee suojaputkissa useamman risteyksen kautta. Uuden johdon vedin uuteen suojaputkeen ja kytkin ja toiveikkaana kokeilemaan. Eipä kokeillakaan, kun hyttiin ei tule lainkaan sähköä!? Aikani sitä ihmettelin, kunnes tajusin kokeilla sitä startin päästä irroittamaani johtoa kytkeä takaisin ja sittenhän sähköt löytyikin taas ja homma toimi ajatellusti. Napajännite oli 28,2V tyhjäkäynnillä ja korotetuilla kierroksilla saman verran. Lataa siis taas ja ihan oikeinkin. Kokoonpanossa meni vähän aikaa, kun oli se kompuran imuputken modifiointi. Eihän siitä mitään tullut kovin helpolla, niin korvasin sitten rautaputken, jossa oli alkujaan kummassakin päässä kumiletkun pätkät, kokonaan kumiletkulla ja mielestäni hyvä tuli! En siitä muuten niin olisi ollut huolissani ja olisihan voinut vaan jonkun suodattimen laittaa imunatsan päähän, mutta kun toinen pää putkesta on imusarjassa ja aika kova metelikin oli ilman putkea. Vähän sitten vielä tutkin alkuperäistä vikaa, kun suojaputkia seuraamalla näytti se laturin navassa ollut johto menevän kuitenkin hyttiin. Ja niin menikin. Samanlaisia valkoisia johtoja, jotka samalla merkinnälläkin, löytyi sulaketaulun takaa kaksi. Toinen menee tuossa kuvassa näkyvälle mustalle releelle ja toinen peltikuoriselle, missä valkoinen numerotarra. Paljon on saatu johtoja näinkin yksinkertaiseen autoon... Liekö tuo musta joku sellainen, joka kytkee latauspiirin? Ei siis ainakaan ollut tuon aiemman kaavion mukainen kytkentä... Nyt ei jaksa kaavioita enempää tutkia, mutta pitää joskus. Vaan jos joku osaisi sanoa, että mikä hyöty siitä on, että tuokin pitää releellä erikseen kytkeä, eikä suoraan startille / akuille? Vaikka menikin melkein tuohon puoleen yöhön noiden kaikkien turhien ihmettelyjen jälkeen, niin pitäähän jotain positiivistakin löytää. ![]() Huomenna ehkä taas sitten uusia koitoksia... |
#472
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mukavaa kuitenkin, että auto taas toimii ![]()
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. Viimeksi muokannut Porvoon Hilma : 08.05.2014 06:40 |
#473
|
||||
|
||||
![]()
Tuo musta laatikko vois olla hehkujen rele.
__________________
Haetaan Hondamiehet pois metsästä.... |
#474
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() 0,5 bl 23 menee latauksen merkkivalolle. Kattelin vähän tarkemmin noita kaavioita ja yllätysyllätys... Eipä tämän sotilasmallin johdotus ole samanlainen. Esimerkiksi nuo 6 ro merkityt johdot tarkoittavat 6 mm2 punaista johtoa ja minulla ne ovat valkoisia ja niissä on vaan numero- ja kirjainmerkintöjä. Lisäksi toimintaselostuksessa tuossa service manualissa kerottiin, että startille tulee akuilta kaapeli ja siitä lähtee kaksi punaista 6 mm2 johtoa, toinen laturin B+ -navalle ja toinen sulakeboksille. Ja siis tässä minun autossahan ei nyt sitten noin olekaan. Lisää siis harrastukseen haasteita ja päänraapimista, kun ei sähköt menekään noiden kaavioiden mukaisesti. ![]() Näin se taitaakin olla. Tai tässähän ei ole varsinaisesti hehkuja, vaan ainoastaan "liekkihehku" imusarjassa, mutta onhan siinäkin yksi hehkutulppa je sen systeemin rele tuo. Tänään ajelin tällä työmatkat, että tuli korjaukset paremmin testattua. Illalla mitattuna näytti akut hyvältä, olikohan n. 25,4 V jännite ja akut erikseen mitattuna 12,76 ja 12,81, joten ei se toisen akun ihan kuiviin meno sitä tainnut särkeä. Enpä muistanutkaan, miten paljon pehmeämpi on ajella tuon tämä vehje tuo koppero kyydissä, kun jousitus toimii töyssyissä eikä joka pompussa turvavyö uhkaa katkaista solisluuta! Tosin on meno vähän huojuvampaakin sitten. Ehkä iskunvaimennuksen päivitystä voisi joskus miettiä... Tänään ei jaksanut mitään raskaita hommia uurastaa, joten tutkin vähän kopperon sähköjä. Niissä on sellainen ominaisuus, että piipitys alkaa kuulua, kun jännite kopperon akuilla menee alle 23,5 V ja sitten akut kytkeytyy pois käytöstä, jos jännite menee alle 23,0 V. Tuo on siitä epämukava, että lämmitin kun käynnistyy, niin se ottaa sytytysajan virtaa aika paljon ja silloin piippailu kuuluu ja siihenhän herää... ![]() ![]() Sitten kun tämä suuri piipitysongelma oli ratkaistu, niin siirryin mittailu- ja pohdintatehtäviin... Auto on tuon kopperon kanssa ärsyttävän vinossa ja siitä se huojuvampi meno osin varmasti johtuu. Otin oikein mitan ja sen perusteella lavan oikea takakulma on n. 10 cm alempana kuin vasen. Oikean puolen jousitus on enemmän painuneena ja myös lava on sinnepäin kääntyneenä runkoon nähden. Piti oikein syitäkin pohtia. Autossa on vasemmalla puolella akut ja paineilmasäiliöitä pari, eikä oikein muuta. Akkujen painoa vastaavasti kopperon akut on oikealla, joten niitä ei tartte laskea. Autossa taas on oikealla tankki, vinssi ja vararengas, joten helposti 400 kg enemmän painoa sillä puolella. Ja kun vielä varmaan 200 kg kopperosta vasemmalta purkanut tavaroita (erotusmuuntaja, häiriönpoistin, yksi räkki, pöytä), niin kai se sitten noin on. Tästäpä taas pääsikin niihin ilmapalkeisiin... Jos löytyisi sellaiset, mitkä tuohon jousen viereen rungon alle nätisti mahtuisi, niin voisi olla tuohonkin ongelmaan hyvät. Toimisiko niin, että vaikka manuaalisäädöllä laittaisi sen verran painetta oikealle, että auto on suorassa, vaikka toisessa ei olisi yhtään painetta? omalla logiikalla toimii, mutta kun ei noista kokemusta ole. Tuossa kuvassa näkyy, miten oikealla jousipakka on jo tuota kuormalatia vasten ja vasemmalla vielä reilusti sen päistä irti. Näkyypä tuo rungon ja akselin välinen erokin. Piha nyt tuossa viettää aavistuksen oikealle, joka tietty lisää kallistumista, mutta näkyypähän kuvassa paremmin. Riittipäs taas paljon juttua pikkuhommista! ![]() |
#475
|
|||
|
|||
![]()
Molemmille palkeille oma tasosäätöventtiili/kuorman tunnistus niin vakaa itsensä automatic
![]()
__________________
GMC Suburban 6.5td -95 Chevrolet Blazer 6.2d -86 "The Black Pearl" Suzuki SJ413 -86 "Muut tekee mitä osaavat, meillä offareilla on ollu tapana tehä mitä tahdotaan!" The reason i sin is because there is a stairway to heaven and a Highway to hell and i sure as hell ain't climbing no stairs!!! |
![]() |
|
Luokat |
8.136, fae, maastokuorma-auto, man |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Spider man 4 | SL | Chit-Chat | 1 | 08.08.2007 13:39 |
Brave man | SamppaFIN | Jokes | 0 | 14.11.2002 17:48 |
Spider-Man | mikk0 | Movies | 0 | 02.09.2002 22:37 |
Business man | SamppaFIN | Jokes | 0 | 22.08.2002 14:14 |
Man with a problem | SamppaFIN | Jokes | 0 | 19.08.2002 17:13 |