![]() |
|
|
|||||||
| Linkit Off-Road -linkkejä ympäri maailman. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Täähän on hyvä juttu lukee ja joka kisoihin katsojille lappu missä varotetaan piiskailmiöstä! On tuo uusi hinausketjukin joskus tullut raktoriin sisään murjoen samalla hytistä 40x40rh palkkia mennessään. Mutta kysymys piti esittää kun murtokokeita ootte tehny vinssi naruille niin onko kellään myyjällä puolueetonta tietoa kuinka nuo narut käyttäytyy katketessaan, siis sillon kun on normaali vinssi pänni päällä.
__________________
Team Rajaka Kaikki maasturit loppuu kirjaimeen J Etenkin suzuki sJ |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Meillä on jokakerta naru pudonnu suurinpiirtein niillesijoille katketessaan.
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa? |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Mulla on kerran menny naru poikki ja kyllä se ainaki siirtyi suurimmaksi osaksi sinne puun suuntaan.
Sitten kun se naru ikääntyi ja mätäni ja katkesi kolme kertaa yhdessä ja samassa paikassa niin silloin se ei muistaakseni paljon lennellyt, mutta tuoreena tosiaan poistui paikalta.
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi (perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f) wonk.sytes.net/76s/ |
|
#4
|
||||
|
||||
|
itellä suht tuore naru katkes, ni myttyyn auton eteen ja toinen pää puunviereen, mutta väittäisin että vaikka olis jaloille tullu, ni ei pahemmin olisi sattunu, narun massa vaijeriin nähden kuitenki aika pieni. ja jos hahmotteelee vaikka 10m pitkän narun, ku heittää 10metrin päähän, ni ei siinä hirveästi voimaa tarvita, eikös se teoriassa saman energiamäärän tarvitse, vaikka miten se naru paikkaa vaihtaa, olkoon sit katkeamalla, tai hettämällä? siis korostan vielä, että TEORIASSA
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Kyl mun järki on aina sanonu että ketjulla/vaijerilla/liinalla/mummon vanhoilla sukkahousuilla hinatessa ja nyppiessä on AINA pysyttävä riittävän etäällä mahdollisen "oho, eiku!" Tapahtumasarjan välttämiseksi.. 10m vaijeria ni vähintään se 12m pyrkiny pitää väliä.. kerran vaijeri vaihtolava vehkeillä vaijerin pätkässy ja se kyllä opetti ettei uusiinkaan vaijereihin ole täyttä luottamista! Sivusta seurannu kerran ku sattu hinausauto vinssaamaan kuormiria kaseikosta ja hyppäsi hinauspisteen tappi pois paikaltaan, pysäsi onneksi lumen sekaan tuo vaijeri...
__________________
GMC Suburban 6.5td -95 Chevrolet Blazer 6.2d -86 "The Black Pearl" Suzuki SJ413 -86 "Muut tekee mitä osaavat, meillä offareilla on ollu tapana tehä mitä tahdotaan!" The reason i sin is because there is a stairway to heaven and a Highway to hell and i sure as hell ain't climbing no stairs!!! |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Eihän se massa vaan se nopeus saattaa vähän sattua jos osuu oikein hyvin kohdalleen ![]() Voi vaikka kokeilla kevyellä metrin vinssinarun pätkällä ruoskia kaveria poskelle ja kysyä että sattuiko ![]() Vinssissä kuitenkin vähän enempi voimaa kun käsivarressa... Tämä teoriatesti sitten omalla vastuulla
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
![]()
|
|
#8
|
|||
|
|||
|
Eikös nuo myytinmurtajat kokeilleet tuon vaijerin ampumisen ja totesivat myytiksi kun vaijeri ei ole venyvä, sianruho parka oli koekaniinina ja sai kyllä mojovia iskuja mutta ei tappavia?
En välttämättä ite kyllä seiso vieressä kun vinssataan enkä anna kyllä kenenkään seistä oman autokaan vieressä kun minä vinssaan en halua joutua vastuuseen jonkun loukkantumisesta/palottelusta, kauhulla katellu kun porukka pitää kiinni vaijerista kun esim.autoa ajetaan eteenpäin ja koukku kiinni puussa mitä (JOS) auto luiskahtaa takaisin mistä ikinälie on nousemassa niin varmaan sattuu käteen missä ei enää varmasti ole nahkoja tai pahimassa tapauksessa sormia. OLKAA IMMEISET VAROVAISIA KUN HARRASTATTE
|
|
#9
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
|
#10
|
||||
|
||||
Minähän en mitään mistään tiedä...
...mutta ainakin hinauskalustossa jota itse käytän jossain määrin ansaitsemiseen, on heikoin lenkki aina vaijerin ja koukun välinen sakkeli.
Toki se ei pelasta jos hinattavasta vehkeestä silmukka irtoaa aiemmin, mutta sen kestäessä ilmassa on vaijeri ilman ketjua ja koukkua. Varmistusliina on hyvä systeemi, halpa ja helppo tehdä esim. valkoisesta nostoliinasta, pujottelee vaijerin silmukan läpi ja sit ympäri jostain ja jousikielikoukulla kiinni. Varovaisuutta.
__________________
If idiots could fly, internet would be an airport. |
|
#11
|
|||
|
|||
|
Traktori repi scaniaa jumista ja 4" nostoliina sano poks. Oli nätillä mytyllä kiedottuna vetokitaan. Lähti ilmeisen lujaa.. toinen tapaus mutta toisin päin. Scanialla kollega kiskoi 10tn pyöräalustaista kaivuria savesta. Oli revennyt vetokita rungosta ja rungon takapään saumat. Ei kuulema irtipoikki mutta kuitenkin.. itse koitan olla kyllä mahdollisimman kaukana ja olla luottamatta 100% edes "varmaan" pisteeseen.
|
![]() |
| Luokat |
| hinaus, naru, onnettomuus, vaijeri, vetopiste |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| vinssaus tien yli | Rekisteröimätön | Chit-Chat | 19 | 06.02.2010 16:13 |
| onnettomuus | -hatsuni- | Chit-Chat | 6 | 25.10.2008 21:51 |
| Vinssaus ankkuri! | Gravedigger | Chit-Chat | 4 | 16.08.2008 19:06 |
| Poitsun eka vinssaus | Karhu67 | Chit-Chat | 4 | 06.06.2006 07:57 |
| Kiinalainen vinssaus | JanneBlomgren | Chit-Chat | 17 | 07.11.2005 18:43 |