Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.05.2014, 07:46
KerT:n Avatar
KerT KerT ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.10.10
Sijainti: Vantaa, Finland
Viestit: 147
Perusasetus

http://www.ebay.com/itm/Kyosho-Super...item258da7d992

__________________
Kun ostaa maastoauton, ei tarvitse katua
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.05.2014, 09:44
Palex:n Avatar
Palex Palex on kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.274
Perusasetus

Nuo ahtimet on kyllä suurta kusetusta. Kaks tahtinen kone kun toimii hiukan eri periaatteella kuin nelari...
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.05.2014, 09:58
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Leikkiahtimista en tiedä mutta kyllä oikeilla ahtimilla 2t ahtaminen onnistuu.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig,
after a couple of hours you realize the pig likes it.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.05.2014, 12:18
james_III:n Avatar
james_III james_III ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 11.11.03
Sijainti: Finland.
Viestit: 1.198
Perusasetus

Toi ahtamistouhu ei kai skaalaudu kunnolla tai sitte noissa on jotain perustavaalaatua oleva ongelma rakenteissa. Jossain oli testissä kokeiltuna kaksikin tuollaista pikkuhyrrää samassa moottorissa ja parhaimmillaan teho ei laskenut paljoa Minulla ei näitä ole, mutta sattumalta vähän tutkinut asiaa kyllä. Rättipääthän laittaa sekaan naurukaasua josta ilmeisesti jotain iloa jo irtookin.
__________________
Offi videoita: klik
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.05.2014, 15:18
maddis maddis ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.11.09
Sijainti: Ylöjärvi
Viestit: 504
Perusasetus

Vaan ei sitä ihan perinteistä 2t moottoria ahdeta. Täytyy olla hieman erilainen 2t kone jossa pakopuoli hoidetaan venttiilillä eikä männän ohjaamana.

Tai no, tokihan sitä perinteistäkin 2t konetta voi koettaa ahtaa, en nyt vaan itse oikein keksi kuinka se toimis, kun paineethan karkaa pakoputkeen ja jarruttavat mäntää enemmän sen mennessä alaspäin.

http://en.wikipedia.org/wiki/Two-str...flow-scavenged

Offtopickiksi menee taas.
__________________
"If in doubt - flat out"
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.05.2014, 15:39
Palex:n Avatar
Palex Palex on kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.274
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja maddis Näytä viesti
Vaan ei sitä ihan perinteistä 2t moottoria ahdeta. Täytyy olla hieman erilainen 2t kone jossa pakopuoli hoidetaan venttiilillä eikä männän ohjaamana.

Tai no, tokihan sitä perinteistäkin 2t konetta voi koettaa ahtaa, en nyt vaan itse oikein keksi kuinka se toimis, kun paineethan karkaa pakoputkeen ja jarruttavat mäntää enemmän sen mennessä alaspäin.

http://en.wikipedia.org/wiki/Two-str...flow-scavenged

Offtopickiksi menee taas.
Eihän tuo nyt niin offtopicia ole. Juuri noin näiden 2t nitrokoneiden kanssakin on, kun ei paljon simppelimpää 2t moottoria voi ollakaan, joten vaikea on ylipaineistaa sylinteriä jossa on imu- ja pakoportit auki yhtäaikaa.
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.05.2014, 00:11
Palex:n Avatar
Palex Palex on kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.274
Perusasetus

Kyllähän otti aikansa saada osia taas vaihteeksi, Itellan uusien täyspaskojen järjestelyjen vuoksi, mutta kaikki nippelit kotiutui vihdoin, ja sain tehtyä tuon etuakseliston kuntoon!

Kokovertailua perinteisen M3 pallonivelen ja M2 kokoisen välillä.


Kakkosen reikä täytyi saada suurennettua milliä isommaksi, joten täytyi purkaa mokomat kappaleiksi että pääsi poraamaan.


Tämöiset niistä sitten syntyi. Päät porasin ja kierteytin myös M2-->M2.5.


Eloksointi oli onneksi tosi ohut, joten pikkuisen viilaamalla sai sinisen värin pois, ja samalla hiukan "kärsineen" lookin niveliin.


Kardaanin suoja vihdoin maalattuna, ja nivelet paikoillaan.


Ja sitten pääsikin laittamaan koko systeemin kasaan, ja vähän jännitti kun en ollut mitään kunnollisia koesovituksia ennen maalausta tehnyt, mutta kyllähän se onneksi sinne paikoilleen sopi, ja jopa toimiikin vaikka vääntelee akselia mihin asentoon tahansa.


Alapuolelta katsottuna...


Ja vähän sivultakin...


Vähän sumea kuva, kun ei meinannut puhelin mahtua tuonne mitenkään että olisi saanut kunnon kuvan koko systeemistä kerralla.


No onhan se suunnilleen scalen näköinen kötöstys... Tuo vihreiden sävyero ei paljaalla silmällä juurikaan erotu, vaikka kuvassa näkyykin selvästi.


Ja lopuksi vielä kokonaiskuvaa koko roskasta maalatun akselin kanssa.


Taka-akselikin on jo työn alla, joten toivon mukaan saa tämän homman pian valmiiksi, niin pääsee raapimaan päätä pakosarjaprojektin kanssa...
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
1:8, grave digger, monster truck, monsteri, rc


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
I Spit on Your Grave (2010) [elokuva] Rekisteröimätön Chit-Chat 2 11.03.2011 11:12
Mud Digger Repro Maasturiprojektit 31 12.01.2011 22:26
Brave digger panzer Maasturiprojektit 23 24.02.2010 21:54


Sivu luotu: 17:44 (GMT +2).