Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tapahtumat

Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.05.2014, 16:38
ya3 69:n Avatar
ya3 69 ya3 69 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 91
Perusasetus

Itselle tuli mieleen lähtötilanne ja etenkin juoksulähdöt joissa järjestäjän on mahdoton tarkistaa vyöt. Lannevyöhän tässä on nopein kun taas nelipistevöissä menee aikaa hullunlailla. Ehdottaisin lähtöön turvavöiden tarkistamisen ennen starttipistoolia. Se olisi ihan itsestä kiinni minkä tyyppisillä vöillä lähtee radalle.

Luokituksen kanssa on tällä osallistujamäärällä vaikeaa saada ns. Puudeliluokkaa järjestettyä mikä saattaisi nostaa osallistujamäärää. Monellehan taitaa olla osallistumisen kompastuskivenä kontaktit mitkä lajissa ovat sallittuja. Miltä kuulostaa törmäysrangaistus tai luokka jossa törmääminen on ehdottomasti kielletty???

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.05.2014, 19:56
MikkoVuorsola:n Avatar
MikkoVuorsola MikkoVuorsola ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 18.09.05
Sijainti: PORI, Finland.
Viestit: 678
Perusasetus

Ei tuo officrossi täällä länsirannikolla ainakaan kovin kova kontaktilaji ole, viimeksi meille tuli Peten kanssa pieni kontakti, Pete meni edellä ja jäi jumiin, minä tulin perässä mutta pakitin kun näin että Pete alkaa pakittamaan. Sitten jäin akselista kantoon kiinni ja Pete ei saanut pysähtymään ihan ajoissa ja autot hiukan hipaisivat toisiaan. Eli ei oikein mainittavaa kontaktia.
Kyllä se tietenkin ainakin käyttöpelissä harmittaa jos tulee osumia mutta minkä vahingolle voi.
Yleinen käytäntö voisi olla että ei törmäillä ja viimeiseen asti pyritään välttämään kontaktit, väistämällä tai jarruttamalla. Tahallisesta törmäilystä voisi seurata suorituksen hylkääminen.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.05.2014, 20:38
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 3.194
Thumbs up

Norjan Officrossisäännöt


http://bilsport.no/uploads/2008/02/9...ross_20141.pdf
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.05.2014, 22:26
Rak Rak ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.03.04
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.551
Perusasetus

Omat officrossikokemukset kilpailijana ollessa rajoittuu alkuperäiseen heinolan kisaan ja siltä pohjalta Oulun kisoissa lähdöstä pyrittiin tekemään vähemmän kaoottinen.

Heinolassahan lähtöjärjestys selvisi aika-ajonperusteella, sitten autot kahteen jonoon vierekkäin josta lähtö ja suoraan pullonkaulaan..

Oulussa lähtöjärjestys arvottiin silleesti että kilpailijat saivat vetää nipusta itselleen kisanumeron ja lähtö numerojärjestyksessa peräkkäin.
Lähtö tapahtui jokkisradan pääsuoralta joten oli tilaa arpoa ohitusta jos oli tarvetta.
Ainakin auton mitta taisi olla hajurakoa kilpailijoiden välillä ennen lähetystä.
__________________
www.OFFROADOULU.com
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.05.2014, 22:37
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.284
Perusasetus

Olikohan jossain jääräta sarjassa aikoinaan starttikoe, jonka mukaan sai sitten aika-ajoihin lähteä. eli Nopein pääsi ekana. Jos lähdössä paljon kilpailijoita niin samaa voi käyttää. Eli katsastuksessa jarrujen lisäksi kiihtyvyys, joku kohtalainen matka 50-100m, nopein aika= ekarivin eka paikka.
- Jokuhan voi taktikoida, kiihdyttää hitaasi nopeella autolla....Mutta so what, eipähän ole valittamista kun hitaammat on edessä.
__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.05.2014, 22:47
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Perusasetus

- yhteis lähtö niiku pitääkin. jos pelottaa ruttu ni saapha sitä höllätä?

- sammutin ja vyöt pakolliset. avo autossa pääkaari takatuilla.

- olemassa oleva jonkinlaine vakuutus kisa autolle

- pien luokka alle 35" tuumaset

- iso luokka yli 35" tuumaset

- ja peli miehet koittaa autojesa rajoissa ilman renkaitte vaihtoja molemmissa luokissa?

- radat on mitä on. koittakaa pärjätä. jos tiedossa löllöä ni ilmoon vinssi pakko? + tai ? järkkäri puolelta vinssi auto/autoja... reilusti

elkää hyvät ihmiset tehkö täst maastureitten vanhan ajan jokkiksesta sääntö helvettiä siks et jollekki tuli paha mieli koska ei pärjänny yhessä kisassa voittaja autolla koska rata oli huono

T: Lauri
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.05.2014, 01:21
Mase:n Avatar
Mase Mase ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.11
Sijainti: Yläne
Viestit: 1.523
Perusasetus

Itselle tuli mieleen lähtötilanne ja etenkin juoksulähdöt joissa järjestäjän on mahdoton tarkistaa vyöt. Lannevyöhän tässä on nopein kun taas nelipistevöissä menee aikaa hullunlailla. Ehdottaisin lähtöön turvavöiden tarkistamisen ennen starttipistoolia. Se olisi ihan itsestä kiinni minkä tyyppisillä vöillä lähtee radalle.

Luokituksen kanssa on tällä osallistujamäärällä vaikeaa saada ns. Puudeliluokkaa järjestettyä mikä saattaisi nostaa osallistujamäärää. Monellehan taitaa olla osallistumisen kompastuskivenä kontaktit mitkä lajissa ovat sallittuja. Miltä kuulostaa törmäysrangaistus tai luokka jossa törmääminen on ehdottomasti kielletty???[/QUOTE]

Vakioluokka jossa kosketukset ehdottomasti kielletty, koetetaan myös tehdä rata jossa ei autoa saa rikottua, joten voi ajaa palkintojen jaon jälkeen kotiin:
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=123510
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 02.05.2014, 06:50
Murros Murros ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 12.08.11
Sijainti: Pirkanmaa
Viestit: 719
Exclamation

Romurallia tästä ei varmaan kannata tehdä eli kontaktit kiellettty joka luokassa, vahinkojahan sattuu ja sen myös huomaa jos vahingossa kolahtaa. Kaikki ei halua että harrastuskamppeet muistuttaa stenan lavalta kaivettua kampetta.

Mikä on autourheiluun soveltuva kypärä?
Tarkoitetaanko tällä termillä FIA hyväksyttyä pottaa?

Mikähän laji keksitään seuraavaksi kun tähän kehitetään niin kovat säännöt että porukat lopettaa ajamisen. vrt. suunnistus.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 02.05.2014, 08:07
Mase:n Avatar
Mase Mase ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.11
Sijainti: Yläne
Viestit: 1.523
Perusasetus

Kontaktit eivät ole tietenkään suotavia missään luokassa, tuossa vakioluokassa sitä vaan painotetaan vielä enemmän jotta uskaltaisi siisteillä käyttiksilläkin lähteä mukaan.

Tähään lajiin soveltuu kypärä joka suojaa päätä, eiköhän se riitä luokitusten puolesta toistaiseksi.

Yritetään pitää laji rentona ja hauskana sääntöjen ym puolesta, mutta turvallisuudesta ei kannata lähteä tinkimään.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 02.05.2014, 09:16
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

eikös kypärältä voitas vaatia, että tieliikenteeseen hyväksytty kypärä pitäis olla, eikä autourheiluun?
ja katsastuksessa katsottas, että kypärä olisi suht siistissä kunnossa, eikä sen näköinen, että olisi jalkapallona käytetty ja heitelty mitensattuu?
ja ei oikeasti pitäis vaatia akk:n vaatimia hyväksyntöjä, muttei toisaalta sais kelvata mikä tahansa pipoa kovempaa materiaalia oleva päähine
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 02.05.2014, 09:26
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.052
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sos Näytä viesti
eikös kypärältä voitas vaatia, että tieliikenteeseen hyväksytty kypärä pitäis olla, eikä autourheiluun?
ja katsastuksessa katsottas, että kypärä olisi suht siistissä kunnossa, eikä sen näköinen, että olisi jalkapallona käytetty ja heitelty mitensattuu?
ja ei oikeasti pitäis vaatia akk:n vaatimia hyväksyntöjä, muttei toisaalta sais kelvata mikä tahansa pipoa kovempaa materiaalia oleva päähine
Samaa mieltä, melkein joka hepulta kuitenkin löytyy tieliikenteeseen hyväksytty kypärä, tai jos ei löydy niin semmoisen saa kuitenkin huomattavasti huokeammin ostettua kuin FIA leimalla olevan kypärän, eikä kynnys osallistua kasva näin liian suureksi.
Ei pakollinen mutta suositeltava varuste niskasuoja, maksaa Biltemasta ehkä vitosen.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 02.05.2014, 15:22
MikkoVuorsola:n Avatar
MikkoVuorsola MikkoVuorsola ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 18.09.05
Sijainti: PORI, Finland.
Viestit: 678
Perusasetus

Ihan järkeenkäypiää juttuja. Ei ole tarkoitus että laaditaan mitään sääntöhelvettiä vaan yhteiset yksinkertaiset säännöt jotka pätee aina ja kaikkialla. Kilpailijoiden on sieltä helppo tarkistaa mitä vaaditaan ja auto on aina samassa luokassa tietyllä rengaskoolla. Samoin kilpalun järjestäjä voi copy pastettaa säännöt mukaan kilpailu ilmoitukseen.

Puudeliluokka jossa voi ajella katuautolla ja törmäily on ehdottomasti kielletty, toisi varmaan monia mukaan kokeilemaan.

Yhteislähtö on hauskaa, ja jos tämä ei ole mahdollista olisi jonkinlainen aika-ajo hyvä suorittaa katsastuksen yhteydessä, vaikka samaan tapaan kuin Heinolassa päin on tapana, 100m pätkä jossa muutama töyssy ja kurvi ja lopuksi täys jarrutus. Tällä aikaajolla ratkaistaisiin lähtöjärjestys ja tietenkin voi taktikoida jos haluaa. Ajaa hiljaa ja lähtee viimeisenä. Lopuksi kuitenkin ajetut kierrokset ratkaisee.

Crossi ja enskamiehet jutteli että he olisivat kiinnostuneet tulemaan myös samoihin karkeloihin. Menisi täysin samoilla järjestelyilla ja toisi lisää porukkaa kisoihin. Mielestäni ilman muuta kannatta pitää mopoluokka, osallistuahan voi vaikka PV:llä.
Ajoaikaa vaikka puoli tuntia autoerien välissä. Järjestävälle seuralla tuloja ja kovimma autosaföörit ehtii vaihtamaan renkaat toisen luokan lähtöön.

Uokilta kaipailisin hiukan kommenttia, hän taitaa kuitenkin olla lajin pioneereja Suomessa??

Viimeksi muokannut MikkoVuorsola : 02.05.2014 16:05
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Trial säännöt 2013!! Säännöt julkaistu! tare Tekniikka & Jutustelu 10 18.03.2013 23:05
Myyty V8- LJ 70 vaikka OffiCrossiin kilpuriksi tai Trialiin hoojii O/M/V Ajoneuvot 0 28.11.2011 17:59
säännöt mersuonkiva Ongelmia palstalla? Kysyttävää ylläpidolta? 3 25.03.2009 21:48
Rakentelu säännöt pjkorkko Tekniikka & Jutustelu 3 11.02.2006 12:31


Sivu luotu: 07:31 (GMT +2).