![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
en muista mitä maaleja ollaan käytetty, mutta ei ole koskaan ollu ongelmaa, että olis pohjamaali pehmenny pakkelin alta niin, että siitä olis ollu haittaa, tai sen olis edes jotenki huomannu. mutta esim samulaissa pakkeli, kun on haljennu ni ei ole ruostunu pelti sieltä alta, paitsi niistä kohdista, miihin oli korjauksen yhteydessä lätkästy pakkelit suoraan pellin päälle, oli pakkelin alta havaittavissa alkavaa ruostumista. ja maaleina käytetty ihan perus automaaleja ja sitä en tiedä olisko ohjeiden mukaan "saanu" laittaa pakkelin alle. ja jos ne kerta pehmenee siellä alla, ni onko faktatietoa kuinka paljon ne pehmenee todellisuudessa ja eikö muka kuivu/kovetu uudestaan?
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Itselleni maalari neuvoi laittamaan pakkeloitaviin kohtiin epoksi pohjamaalia alle, muistaakseni oli ppg delfleet jotain raskaankaluston tavaraa.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Joo korjauksestahan tulee tekee sen sitten kitillä tai tinalla korroosion kannalta yhtäheikko kun sen heikoin kohta ja pääsääntöisesti se on takapuoli joita on koteloissa lähes mahdoton suojata takapuolelta.
Joo kotelosuoja auttaa mutta periaate tasolla. Mun tapauksessa vedän korikittiä kaikki mahdolliset saumat takapuolella ja alustassa. ulkopuolelle tulee tinat sitten sinkkiepoksi sitten kittaus (koska en jaksa kaikki pistehisejä tinata) seuraavaks laitetaan varmaan teknoplast3 pohjiin ja teknodur50 pintaan. Ei sillä näyttely pintaa tee mutta kestää se nyt korrosioo kuitenkin ja mulle on halvin mahdollinen kun niitä on pajalla. Eikä tosta ole tarkoitus tehdäkkään täysin suorakylkistä kun pitää päästä kuitenkin rymisteleen mettääkin... Toivottavasti toi tina kuitenkin kestää paremmin kun kitti lohkeematta niin ei olis kaikki ihan turhaa |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Uskoisin, kun huolellisesti tekee, niin riittävän hyvää offikäyttöön tulee. Jotkut aineet ovat varmasti toisia parempia. Oma harjoitustyö pakkeloinnin ja maalauksen alalla näytti ihan kohtuulliselta kymmenen vuotta. Siinä sentään tehtiin kaikki tässäkin mainitut virheet. Nyt 16 vuotta myöhemmin on taas pakko tehdä peltitöitä. Ikuista ei vanhasta (tai uudestakaan) raudasta saa, jos sitä meinaa ympäri vuoden käyttää.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
ainakaan teknoksen sinkki epoksi ei mun mielest pysy hyvin kiinni ellei pintaa ole puhallettu.
jos vaan hiottu ni irtoo tosi pienestä kolauksesta. ja sinkin päälle en kyllä kittais, varsinki pelkkä sinkki kuuluu suihkuttaa todella ohuelti. jos paksu kerros ni ei meinaa pysyy maalit päällä.
__________________
alumiini ja erikoishitsaukset palstalaisille edullisesti. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Mä en ihan hirveesti luota noihin sinkkimaaleihin. Yksikomponenttiset käsittelyt ei vain tahdo olla ikinä toimivia korroosiosuojauksessa ja päällemaalatessa on aina riski että pehmenee/kiehuu ja pilaa kaiken. Mieluiten vedän puhelletulle tai muuten puhtaalle pinnalle epoksipohjat, sitten kitti / korimassa ja uudelleen pohjat ja pintamaali (uretaani yleensä). Siis kun taitoa ei riittävästi ole niin paremman (kestävämmän) lopputuloksen saa kun tekee yksinkertaisesti ja perusvarmasti ilman kikkailuja ja järjen kanssa.
Kotelorakenteet yleensä käsittelen sisältä jos. mahd. rakennusvaiheessa maalaamalla, kun kyseessä on joku irto-osa joka on tehty irrallaan (kynnyskotelo, palkki jne.) jolloin kasattaessa pistehitsaamalla kohdat sitten palavat valitettavasti. Sinkitystä pellistä koetan ainakin osan rakenteista tehdä, se tuo vähän ikää lisää. Paikat joihin ei saa suojausta, koetetaan ruiskuttaa kotelomassalla tai vastaavalla, siis koskee yleensä siis koteloiden sisäpuolia, kun korjataan autossa kiinni olevia rakenteita. Ei oo helppoa tietä kestävään rakenteeseen ja aina jää ruostepesiä ja riskipaikkoja. TT |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Tinaus taitaa olla paras vaihtoehto jos tekee ns. ikuista. Pakkeli sitten suoraan paljaalle pellille niin pysyy kiinni niin hyvin kuin mahdollista.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan Mokin pohjatyöt ja pystytys. | H_Nietu | O/M/V Muut | 3 | 13.03.2010 09:58 |
Tarjotaan osaavalle Hiluxin maalaus ja pohjatyöt | dragonfly | O/M/V Muut | 6 | 08.06.2008 21:15 |
Korin korkeapainepesusta??? | taksu | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 13.08.2005 18:50 |
korin korotusta | Karhu67 | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 24.07.2005 08:17 |
Korin korotus | Tumi | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 11.04.2005 19:00 |