![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Siis jos pellit hitsataan piste/pätkä hitsillä, ja vedetään kitti päälle, niin kaikki edellytykset ruosteelle: Pikkasen palanutta maalia -> happoa, sopivan ahdas rako-> imaisee kapillaarilla mahdollisen vesihelmen tms. ja sitten vielä huokoinen kitti, joka imee kosteutta. Happea tuonne saumaan pääsee heikonlaisesti, mutta kun alkaa ruostumaan, niin senverran turpoaa (oliko 7x) että alkaa happikin päästä pakkelin ja pellin yhtymäkohtaan!
Siis Sauma pitää takapuolelta suoja kosteudelta, ja (ennenkaikkea?) hapelta, ettei ala ruostumaan takaapäin. pelkkä kosteus ei ruostuta, siihen tarvitaan happea kyytipojaksi. Ja nuo Offshore- pinnoitukset on aikalailla eri juttuja, kuin auton pintapellit. (toki yhteneväisyyksiä on....) |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan Mokin pohjatyöt ja pystytys. | H_Nietu | O/M/V Muut | 3 | 13.03.2010 09:58 |
Tarjotaan osaavalle Hiluxin maalaus ja pohjatyöt | dragonfly | O/M/V Muut | 6 | 08.06.2008 21:15 |
Korin korkeapainepesusta??? | taksu | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 13.08.2005 18:50 |
korin korotusta | Karhu67 | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 24.07.2005 08:17 |
Korin korotus | Tumi | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 11.04.2005 19:00 |