![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Siis tottakai koneen kierroksia voi käyttää. Siksi se virtausvena sinne että a. Sillä saa vinssin vetämään vakionopeudella ja keppi tai sähkövena saa olla koko ajan auki, vaikka auki lukittuvaa mallia ja saa keskittyä muuhun. b. Siinähän ne syyt olikin. Eli jos ruovittelee jossain putakossa niin tosiaan esim.sen vinssin saa vetämään hiljaa siinä irrotuksen hetkellä riippumatta miten polkee kaasua ja kun reitti on selvä niin senkun tyrkkää virtaukset täysille niin saa vauhtiakin. Ja tuolla virtausvenalla voi vaikka jakaa sen vinssin ja ryöminnän ölpät niin että molemmat vetää samaa vauhtia. Eikä se ole kustannuskysymyskään jos b osista rakentelee.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#2
|
||||
|
||||
![]()
virtauksenjako venttiilin huonopuoli on, että jos säädät vaikka vinssille 20l ja loput ryöminnälle, ni kun nostaa kierroksia ja samalla pumpun tuottoa, ni virtauksenjakoventtiili antaa edelleen 20l vinssille ja loput ryöminnälle, eli se pyrkii pitämään säädetyn tuoton samana kokoajan vaikka tuotto vaihteliskin.
kuksassa on ongelmana, kun enne oli tupla pumppu 10l orbille ja 23 takaohjaukselle ja korinkallistukselle, silloin ohjaukset nopetutu samassa suhteessa kierrosten mukaan, tilan säästämiseksi laitettiin 33l pumppu ja virtauksenjako venttiilillä jako orbille ja taakse, eli säädettiin 10l eteen ja loput taakse, nyt ongelmana, ettei obi nopeudu kierrosten noustessa, kun se virtauksenjako vena pyrkii pitämään sen 10l eteen ja loput taakse. eli takaohjaus isommilla kierroksilla ihan vitun liian nopea ja orbi liian hidas. ymmärtiköhä kukaan mitä tarkoitin ps virtauksenjako moottori odottelee hyllyssä asennusta, siinä on pesät 10l/23l eli sillä vastaa sitä alkuperäistä tuplapumppua joka oli 10l/23l, tuo virtauksenjakomoottori pitää tuoton jakosuhteen aina vakiona kokonaistuotosta riippumatta
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#3
|
||||
|
||||
![]()
sillein sais tuplapumpulla vinssin ja ryömintään ns vakionopeuden, että laittaa kummallekkin virtauksenjakoventtiilit ja ns hukkapuoli suoraan tankki, tai mihin lystää
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Joo ymmärsin. Hyviä kommentteja, käytännössä voi tulla vastaan odottamattomia ominaisuuksia joita suunnitellessa ei vielä näe.
Suunnittelua auttaisi jos tietäisi mitä haluaa, tarviiko vinssin vetää vakionopeudella? Eiks vakiovoima olis parempi? Vinssiä vois pitää turvana löysät pois vedolla ja tarvittaessa lisää painetta, kuinka se toimis? Mites ryöminnän säätely paineen avulla? Haluaisin toiminnoista pehmeitä enkä on-off tyylisiä mitä työkoneissa olen tavannut. Venttiili sais olla lukittuva ja säätöinä olis koneen kierrokset ja paine, mitä ongelmia tästä aiheutuisi? Paineensäätö tietty sähköisesti ja ohjauspainikkeet rattiin ![]() Olisiko ryöminnän kuormat ulosottoon pienempiä jos säädellään painetta eikä virtausta. Olisiko kahden pumpun käyttö kuitenkin "turvallisempaa", säädeltävyys olisi toisistaan riippumatonta. Saavuttaako pumppu max. paineen jo moottorin tyhjäkäynnillä jos max rpm on 3000? Max. paineelle tarvii kuitenkin olla rajoitin, eikö sitä voisi käyttää systeemin ohjaukseen?
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
paineen säädöllä määritetään voima ja tuotolla nopeus
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Jos tuohon alkaa sotkea muuta sähköä kuin suuntavenat niin tilin saldo saa olla kunnossa.
Eli suuntavenoissa on varot mukana millä säädetään se maksimipaine eli maksimivetovoima eli vakiovetovoima tai jos haluat vakiovetovoimaa pitää nopeutta olla kuormittamattomalle vaijerille lähes äärettömästi. Jos niiku saivarrellaan. ![]() Ja jos kyseessä on ryömintä ja reaktiot noin normi kunnossa niin mikä on se juttu ettei käsi kerkeä kepille joka on vaikka keskikonsolissa tms. .
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
En tainnut vielä ihan ymmärtää. Haluan siis tällaisen: Valitsen nousun jota nyt en uskalla edes yrittää ja vien vaijerin nousun päälle. Kytken vinssille minimivedon, vaikka 50kg jolla vaijeri kelautuu nätisti. Vetää tällä siis kokoajan. Lähden ryömimään nousua ylös eikä auto pääse valumaan alas missään tilanteessa. Rattia veivataan kaksinkäsin ja kuvitellaan sen auttavan, kun ei auta niin lisätään vinssille painetta-voimaa-vetoa kunnes taas liikutaan. Jos nousu onnistuukin vinssin 50kg vedolla niin aina parempi, sillai vois kokeilla uusia paikkoja turvallisemmin. Mitä komponentteja tarvin että saan halutun toiminnan?
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Joo, ton sentään tajusin mutta se ei vielä selittänyt miksi visioni ei voi toimia.
Eikö paineenrajoitin kuse tankkiin kun säädetty paine ylitetään, eikö tuotto laitteelle silloin vähene? Pyörittelin vielä perusasioita mielessäni ja tarkistetaan menikö suunnilleen oikein: -Tyhjäkäynnillä 800rpm auto kulkee hitaalla ykkösellä n.2,4kmh jolloin ptp pyörii 165rpm.(rengas 80cm korkea) Jos tyhjäkäynnillä olisi 100Nm vääntöä niin ulosotolla ykkösellä sitä olisi 484Nm. Tuolla väännöllä suorituskyky olisi aika onneton, paljonkohan 800 rpm hj61:sessä oikeasti on? -250cc hydemoottori kiertää max suositus 300rpm jolla vääntöä max piikki 685Nm, nopeutta kertyisi 4,3kmh. Moottorin valintaan vaikuttaa: -riittävä vääntö tai turha koko härveli -tarpeeksi nopeutta ettei tarvi kokoaikaa vaihtaa hydeltä pois ja takas -Ei liikaa vääntöä ettei pto poksahda. Mielestäni tuo 250cc olisi sinnepäin, jos tuottoa riittää niin voisi sitä kai hetken pyörittää kovempaakin? Vinssille 50cc moottori jolla saisi max vetoa 5720kg jos vinssin kelan halkaisija olisi 16cm. Vaijeri ulkona suunnilleen noin, loppuakohden sitten vähemmän. Nopeutta 16cm halkaisijalle 0,4m/s , 20cm kelalle 0,5m/s. Tuo siis sama kuin vinssaisi nelosella 1515rpm eikä ainakaan mun vinssin kardaania uskalla nopeampaa pyörittää. Onko tarvetta suuremmalle nopeudelle? Vetoa mielestäni riittäisi vähempikin, n 3tn.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Datsun Patrol pitkä ja vapari ja mätä, mutta liikkuu! | Jare | O/M/V Ajoneuvot | 14 | 28.02.2014 21:01 |
Myydään h7 ja h1( 35 ja 75W) xenon muutos-sarja | Jani E | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 20.12.2013 07:02 |
Ostetaan Jeep 4.2/4.0/5.9 STARTTI ja vetarit D30 ja D35 ei C-klip | KoniJeep | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 04.05.2012 11:22 |
Myyty mazda b2600 napalukot ja ehyet vetarit ja jarrulevyt paikallaan | Karhu85 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 05.12.2011 18:40 |
Myydään Hiluxin osia ja ohj.iskari ja ja... | azizp | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 24 | 14.02.2010 19:44 |