![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Eli tuo toinen kylki on tinattu noin suurin piirtein siihen nyt sinkkiä niskaan ja sitten kittaus..
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Siistiä jälkeä.
Kyselin asiasta yheltä automaalarilta ja sano et ehdottomasti ensin pohjamaali koska jos maaliin tulee pieniki vekki nii kitti/pakkeli imasee ittensä täyteen kosteutta ja alkaa ruostumaan altapäin. Ilman nosteus jo tekee tommosen ikävän homman
__________________
2X suzuki sj410 -83 |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() kaikki mitä me on tehty, ni ensin maali ja sit kitti, ja paremmin ovat kestäny, ku ne joissa pakkeli suoraan pellille ja sit vasta pohjamaali, jus siks, ettei kosteus pääse pellille pakkelin läpi/halkeamista. mutta kukin tyylillä
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Puhutaan vaan maaleista ja pakkeleista kuin ne olisi aina samoja. Epoksia,happoa,sinkkiä yms.yms. kittejäkin on vaan vettä imevää huokosta versiota...
![]() ![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Siis jos pellit hitsataan piste/pätkä hitsillä, ja vedetään kitti päälle, niin kaikki edellytykset ruosteelle: Pikkasen palanutta maalia -> happoa, sopivan ahdas rako-> imaisee kapillaarilla mahdollisen vesihelmen tms. ja sitten vielä huokoinen kitti, joka imee kosteutta. Happea tuonne saumaan pääsee heikonlaisesti, mutta kun alkaa ruostumaan, niin senverran turpoaa (oliko 7x) että alkaa happikin päästä pakkelin ja pellin yhtymäkohtaan!
Siis Sauma pitää takapuolelta suoja kosteudelta, ja (ennenkaikkea?) hapelta, ettei ala ruostumaan takaapäin. pelkkä kosteus ei ruostuta, siihen tarvitaan happea kyytipojaksi. Ja nuo Offshore- pinnoitukset on aikalailla eri juttuja, kuin auton pintapellit. (toki yhteneväisyyksiä on....) |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Se heikkous on AINA se takana oleva hitsisauma jos muovimateriaaleilla mennään näissä korikorjauksissa.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
näin koulussa opetettiin ja edelleen näin teen.kokemusta on ehkä n. 100-150 auton maalaamisesta+pienet paikkaukset päälle
__________________
krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa kuin ripulin parantaminen pieremällä liika tarkkuus osoittaa teknisen kypsymättömyyden. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
en muista mitä maaleja ollaan käytetty, mutta ei ole koskaan ollu ongelmaa, että olis pohjamaali pehmenny pakkelin alta niin, että siitä olis ollu haittaa, tai sen olis edes jotenki huomannu. mutta esim samulaissa pakkeli, kun on haljennu ni ei ole ruostunu pelti sieltä alta, paitsi niistä kohdista, miihin oli korjauksen yhteydessä lätkästy pakkelit suoraan pellin päälle, oli pakkelin alta havaittavissa alkavaa ruostumista. ja maaleina käytetty ihan perus automaaleja ja sitä en tiedä olisko ohjeiden mukaan "saanu" laittaa pakkelin alle. ja jos ne kerta pehmenee siellä alla, ni onko faktatietoa kuinka paljon ne pehmenee todellisuudessa ja eikö muka kuivu/kovetu uudestaan?
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Itselleni maalari neuvoi laittamaan pakkeloitaviin kohtiin epoksi pohjamaalia alle, muistaakseni oli ppg delfleet jotain raskaankaluston tavaraa.
|
#11
|
|||
|
|||
![]()
Joo korjauksestahan tulee tekee sen sitten kitillä tai tinalla korroosion kannalta yhtäheikko kun sen heikoin kohta ja pääsääntöisesti se on takapuoli joita on koteloissa lähes mahdoton suojata takapuolelta.
Joo kotelosuoja auttaa mutta periaate tasolla. Mun tapauksessa vedän korikittiä kaikki mahdolliset saumat takapuolella ja alustassa. ulkopuolelle tulee tinat sitten sinkkiepoksi sitten kittaus (koska en jaksa kaikki pistehisejä tinata) seuraavaks laitetaan varmaan teknoplast3 pohjiin ja teknodur50 pintaan. Ei sillä näyttely pintaa tee mutta kestää se nyt korrosioo kuitenkin ja mulle on halvin mahdollinen kun niitä on pajalla. Eikä tosta ole tarkoitus tehdäkkään täysin suorakylkistä kun pitää päästä kuitenkin rymisteleen mettääkin... Toivottavasti toi tina kuitenkin kestää paremmin kun kitti lohkeematta niin ei olis kaikki ihan turhaa |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan Mokin pohjatyöt ja pystytys. | H_Nietu | O/M/V Muut | 3 | 13.03.2010 09:58 |
Tarjotaan osaavalle Hiluxin maalaus ja pohjatyöt | dragonfly | O/M/V Muut | 6 | 08.06.2008 21:15 |
Korin korkeapainepesusta??? | taksu | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 13.08.2005 18:50 |
korin korotusta | Karhu67 | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 24.07.2005 08:17 |
Korin korotus | Tumi | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 11.04.2005 19:00 |