![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Meinasikko jättää pelkän kitin varaan koko ruostesuojaksen vai mitä.... jos päälle tulee asialliset maalit niin on ihan sama onko alla suoraan kitti vai maali, kunhan muistaa ettei kosteutta pääse yhtään ennen siltä suojaavaa maalikerrosta. Ja suoraan sinkkimaalin tai happomaalin päälle ei kannata kitata.
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Ei jää pelkän kitin varaan. Tulee pohjat ja pinnat.
Mutta juuri siitä kavereiden kanssa pajalla keskusteltiin että maalaanko ennen kittausta vai vasta kittauksen jälkeen. Miksi ei voi laittaa sinkkiä kitin alle? Kostumaan ei pitäisi päästä kun on samassa tilassa kokoajan ennen maalausta. Tuo maalaamo on tuossa seinän/oven takana toisella puolella
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
ensin pohjamaali sitte kitti.
perusteluna on, että jos kittiin tulee halkeama, ni alla on maali, ettei vesi pääse peltiin asti ja mätäne niin helposti. ja sit kun on paklattu, ni pohjamaali uudestaan, että yhtenäinen pinta, siis jos tehdään hyvää
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Tälleen teollisuusmaalarina sanoisin että eka se sinkki ja sit kitti. Öljynporaus lautoille menevät osat Pitää tehdä tuossa järjestyksessä. Ja ei kannata pelätä pensselin käyttöä niissä sauma kohdissa, tulee parempi tunkeuma.
eli ekaksi pesselillä sinkkiä ja sit yli ruiskutus.Kitissä kannattaa sitten otta vielä sellainen asia huomioon että on sellaista mikä on kuivuttuaan elastista. Kovaksi kuivuva kitti toden näköisesti halkeaa ajan saatossa tärinästä. Viimeksi muokannut Kososen pentu : 29.04.2014 20:55 |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Mut joo itse ei oo paljoo tarvinnut ruiskutella kunhan katselen perään ja esitä pyyntöjä että toi ja toi lähtee huomenna... Mut asiaan juuri sen lohkeemis vaaran takia kaikki saumat tinataan ekaks sitten tosiaan teollisuuspuolen sinkkiä reilulla kädellä sitten karkeeks hionta ja paklaus sitten pohjat viimme tarkistus ja uretaanit pintaan. Ei tästä näyttely autoo tehdä joten teollisuuspinta käy Viimeksi muokannut SoSo : 29.04.2014 21:21 |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Eli tuo toinen kylki on tinattu noin suurin piirtein siihen nyt sinkkiä niskaan ja sitten kittaus..
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
Siistiä jälkeä.
Kyselin asiasta yheltä automaalarilta ja sano et ehdottomasti ensin pohjamaali koska jos maaliin tulee pieniki vekki nii kitti/pakkeli imasee ittensä täyteen kosteutta ja alkaa ruostumaan altapäin. Ilman nosteus jo tekee tommosen ikävän homman
__________________
2X suzuki sj410 -83 |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
|
|
#9
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
kaikki mitä me on tehty, ni ensin maali ja sit kitti, ja paremmin ovat kestäny, ku ne joissa pakkeli suoraan pellille ja sit vasta pohjamaali, jus siks, ettei kosteus pääse pellille pakkelin läpi/halkeamista. mutta kukin tyylillä
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
näin koulussa opetettiin ja edelleen näin teen.kokemusta on ehkä n. 100-150 auton maalaamisesta+pienet paikkaukset päälle
__________________
krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa kuin ripulin parantaminen pieremällä liika tarkkuus osoittaa teknisen kypsymättömyyden. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Ostetaan Mokin pohjatyöt ja pystytys. | H_Nietu | O/M/V Muut | 3 | 13.03.2010 09:58 |
| Tarjotaan osaavalle Hiluxin maalaus ja pohjatyöt | dragonfly | O/M/V Muut | 6 | 08.06.2008 21:15 |
| Korin korkeapainepesusta??? | taksu | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 13.08.2005 18:50 |
| korin korotusta | Karhu67 | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 24.07.2005 08:17 |
| Korin korotus | Tumi | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 11.04.2005 19:00 |