Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 29.04.2014, 20:34
HV HV ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 04.02.07
Sijainti: ikaalinen, .
Viestit: 1.950
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja SoSo Näytä viesti

Kuinka hyvin tuo kitti suojaa ruosteelta paljaalla pellillä?
Meinasikko jättää pelkän kitin varaan koko ruostesuojaksen vai mitä.... jos päälle tulee asialliset maalit niin on ihan sama onko alla suoraan kitti vai maali, kunhan muistaa ettei kosteutta pääse yhtään ennen siltä suojaavaa maalikerrosta.
Ja suoraan sinkkimaalin tai happomaalin päälle ei kannata kitata.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 29.04.2014, 20:49
SoSo SoSo ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.08.04
Sijainti: Tampere, Finland.
Viestit: 1.938
Perusasetus

Ei jää pelkän kitin varaan. Tulee pohjat ja pinnat.
Mutta juuri siitä kavereiden kanssa pajalla keskusteltiin että maalaanko ennen kittausta vai vasta kittauksen jälkeen.

Miksi ei voi laittaa sinkkiä kitin alle?

Kostumaan ei pitäisi päästä kun on samassa tilassa kokoajan ennen maalausta.
Tuo maalaamo on tuossa seinän/oven takana toisella puolella
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.04.2014, 20:50
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

ensin pohjamaali sitte kitti.
perusteluna on, että jos kittiin tulee halkeama, ni alla on maali, ettei vesi pääse peltiin asti ja mätäne niin helposti.
ja sit kun on paklattu, ni pohjamaali uudestaan, että yhtenäinen pinta, siis jos tehdään hyvää
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.04.2014, 20:52
Kososen pentu:n Avatar
Kososen pentu Kososen pentu ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 18.02.14
Sijainti: Haapalahti, Joensuu
Viestit: 21
Perusasetus

Tälleen teollisuusmaalarina sanoisin että eka se sinkki ja sit kitti. Öljynporaus lautoille menevät osat Pitää tehdä tuossa järjestyksessä. Ja ei kannata pelätä pensselin käyttöä niissä sauma kohdissa, tulee parempi tunkeuma. eli ekaksi pesselillä sinkkiä ja sit yli ruiskutus.

Kitissä kannattaa sitten otta vielä sellainen asia huomioon että on sellaista mikä on kuivuttuaan elastista. Kovaksi kuivuva kitti toden näköisesti halkeaa ajan saatossa tärinästä.

Viimeksi muokannut Kososen pentu : 29.04.2014 20:55
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 29.04.2014, 21:15
SoSo SoSo ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.08.04
Sijainti: Tampere, Finland.
Viestit: 1.938
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kososen pentu Näytä viesti
Tälleen teollisuusmaalarina sanoisin että eka se sinkki ja sit kitti. Öljynporaus lautoille menevät osat Pitää tehdä tuossa järjestyksessä. Ja ei kannata pelätä pensselin käyttöä niissä sauma kohdissa, tulee parempi tunkeuma. eli ekaksi pesselillä sinkkiä ja sit yli ruiskutus.

Kitissä kannattaa sitten otta vielä sellainen asia huomioon että on sellaista mikä on kuivuttuaan elastista. Kovaksi kuivuva kitti toden näköisesti halkeaa ajan saatossa tärinästä.
Teollisuuspuolen maalareita meilläkin on tuossa pintakäsittelyn puolella... Ja meiltä lähtevät on RR-Tuotteita
Mut joo itse ei oo paljoo tarvinnut ruiskutella kunhan katselen perään ja esitä pyyntöjä että toi ja toi lähtee huomenna...

Mut asiaan juuri sen lohkeemis vaaran takia kaikki saumat tinataan ekaks sitten tosiaan teollisuuspuolen sinkkiä reilulla kädellä sitten karkeeks hionta ja paklaus sitten pohjat viimme tarkistus ja uretaanit pintaan.
Ei tästä näyttely autoo tehdä joten teollisuuspinta käy
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_2467.jpg‎
Views:	818
Size:	96,1 Kt
ID:	48910   Click image for larger version

Name:	IMG_2468.jpg‎
Views:	640
Size:	91,9 Kt
ID:	48911   Click image for larger version

Name:	IMG_2469.jpg‎
Views:	598
Size:	69,6 Kt
ID:	48912   Click image for larger version

Name:	IMG_2470.jpg‎
Views:	583
Size:	68,4 Kt
ID:	48913   Click image for larger version

Name:	IMG_2471.jpg‎
Views:	579
Size:	87,5 Kt
ID:	48914  


Viimeksi muokannut SoSo : 29.04.2014 21:21
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 29.04.2014, 21:23
SoSo SoSo ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.08.04
Sijainti: Tampere, Finland.
Viestit: 1.938
Perusasetus

Eli tuo toinen kylki on tinattu noin suurin piirtein siihen nyt sinkkiä niskaan ja sitten kittaus..
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 30.04.2014, 09:36
Tuoppo:n Avatar
Tuoppo Tuoppo ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 30.06.09
Sijainti: Lehmäjoki
Viestit: 509
Perusasetus

Siistiä jälkeä.

Kyselin asiasta yheltä automaalarilta ja sano et ehdottomasti ensin pohjamaali koska jos maaliin tulee pieniki vekki nii kitti/pakkeli imasee ittensä täyteen kosteutta ja alkaa ruostumaan altapäin. Ilman nosteus jo tekee tommosen ikävän homman
__________________
2X suzuki sj410 -83
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 30.04.2014, 17:34
ventora ventora ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.12.07
Sijainti: lohja
Viestit: 611
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuoppo Näytä viesti
Siistiä jälkeä.

Kyselin asiasta yheltä automaalarilta ja sano et ehdottomasti ensin pohjamaali koska jos maaliin tulee pieniki vekki nii kitti/pakkeli imasee ittensä täyteen kosteutta ja alkaa ruostumaan altapäin. Ilman nosteus jo tekee tommosen ikävän homman
no no,pääosin pohjamaalien päälle ei saa kitata.happovärejäkin taitaa olla tasan yhellävalmistajalla minkä päälle saa kitata.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 30.04.2014, 17:40
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ventora Näytä viesti
no no,pääosin pohjamaalien päälle ei saa kitata.happovärejäkin taitaa olla tasan yhellävalmistajalla minkä päälle saa kitata.
kukas sen kieltää, mä käytän ainaki omia maaleja mistä olen maksanu
kaikki mitä me on tehty, ni ensin maali ja sit kitti, ja paremmin ovat kestäny, ku ne joissa pakkeli suoraan pellille ja sit vasta pohjamaali, jus siks, ettei kosteus pääse pellille pakkelin läpi/halkeamista.
mutta kukin tyylillä
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 01.05.2014, 06:45
kaistapää:n Avatar
kaistapää kaistapää ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 21.02.09
Sijainti: kontiolahti
Viestit: 488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ventora Näytä viesti
no no,pääosin pohjamaalien päälle ei saa kitata.happovärejäkin taitaa olla tasan yhellävalmistajalla minkä päälle saa kitata.
täysin samoilla linjoilla eli kittihän pehmittää lähes kaikki maalit joten ekaksi kitti ja sen jälkeen maalit.tälleen kännyllä kirjoitellen en jaksa koko toimivaa reseptiä kirjoitella.
näin koulussa opetettiin ja edelleen näin teen.kokemusta on ehkä n. 100-150 auton maalaamisesta+pienet paikkaukset päälle
__________________
krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa kuin ripulin parantaminen pieremällä
liika tarkkuus osoittaa teknisen kypsymättömyyden.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Mokin pohjatyöt ja pystytys. H_Nietu O/M/V Muut 3 13.03.2010 09:58
Tarjotaan osaavalle Hiluxin maalaus ja pohjatyöt dragonfly O/M/V Muut 6 08.06.2008 21:15
Korin korkeapainepesusta??? taksu Tekniikka & Jutustelu 6 13.08.2005 18:50
korin korotusta Karhu67 Tekniikka & Jutustelu 13 24.07.2005 08:17
Korin korotus Tumi Tekniikka & Jutustelu 6 11.04.2005 19:00


Sivu luotu: 05:34 (GMT +2).