![]() |
![]() |
|
Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() ehdotusOffikrossin luokkajako voisi olla seuraavanlainen.jokaiselle autolle oma luokka ja kolme parasta palkitaan.ei tarttis tapella joka lajin säännöistä ja hyvää vappua sääntönikkareille
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
tässäkin on muuten perää, eli toivottavasti ei ruveta liikaa tekemään sääntöjä tähän lajiin ettei käy niinkuin yleensä moottoriurheilussa eli pilataan laji liian monimutkaisilla säännöillä
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Raajärvellä ajettujen kisojen säännöt esim. täältä: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=81941
Tuntuu että tässä topikissa on kaks eri asiaa vähän solmussa, eli ne varsinaiset säännöt (esim. rengaskoko) ja sitten toisekseen ratasuunnittelu. Itte oon sitä mieltä että officrossissa pitäisi koko rata päästä ajamalla läpi (ilman vinssaamista) molemmissa luokissa koko kisan ajan ainakin hyvällä ajolla. Huonolla autolla tai kuskilla/ajoilinjalla saa joutua vinssailemaankin, kunhan rata ei mene tukkoon. Mut samalla olisi hyvä huolehtia siitä etteivät vauhdit karkaa liian isoiksi, toistamarkkaa on jo hitsin paljon monelle autolle/kuskille ja radalle. Mun mielestä sääntöjen ja ratasuunnittelun tärkein tavoite on se, että kaikki (osallistujat, yleisö, järjestäjät) on ehyitä kisan jälkeen. Mut silti pitäis saada kilpailijoille hauska ja yleisölle näyttävä kisa, ilman että järjestäminen on hitsin kallista tai suuritöistä. Joka ehdottelee sitä lippusiiman vetämistä paljon ja jokapaikkaan niin voi käydä kokeeksi vetämässä esim. kilsan sitä. Silleen että pysyy paikoillaan vaikka vuorokaudenkin, myös tuulisessa säässä. Ja sit keräilee sen kaiken pois. Toki lippusiimaa tarvitaan, mutta esim. kahden kilsan rata sisä- ja ulkoreuna + yleisölle oma rajoittimensa on jonkunlainen homma merkitä (ja kerätä pois). Radan pitää tietty olla kilpailijoille tarpeeksi selkeä, että osaavat ajaa suunniteltua rataa ilman ylimääräisiä ylläreitä/vaaramomentteja taikka oikaisuja. Jos rata menee tukkoon esim. jonkin paikan pettämisen vuoksi, olisi hienoa jos rataa pystyy lennosta muuttamaan kisan sujuvuuden edistämiseksi. Pitää vaan olla tasapuolinen eli ei saa suosia ketään tiettyä kilpailijaa. Edellyttää hyviä yhteyksiä (esim. toimivat pemarit), asiansa osaavia järjestäjiä ja ripeitä päätöksiä kilpailun johdossa (tai sit selvät ohjeet etukäteen ratavalvojille). Mun kaks senttiä. Sanoinpahan mitä asiasta ajattelen, ilman sen kummepia intohimoja suuntaan tai toiseen. Rengaskokojen jne. suhteen kannattaa kuunnella kilailijoita mahdollisuuksien mukaan. Siis niitä jotka oikeasti ajaa tätäkin kisaa eikä vaan "netti/neitioffaa". -Paavo |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Yhden ja ekan kisan seuranneena tuli mieleeni,että rataa voisi muuttaa kesken kisan.Eli vaikka vartin välein ohjataan pehmeisiin paikkoihin eri linjoja pitkin.Tämä tietysti vaatii muutaman lippusiiman vetäjän ja hyvät viestiyhteydet heihin.Sekin on oikeastaan aika helppo järjestää,kunhan miettii mitä jos......
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Jos reittiä haluaa vaihdella, niin rallicrossissahan on se lisälenkki joka pitää ajaa kerran kisassa. Tämä vois tuoda mahdollisuuden suht tasavertaisille autoille ohitukseen ja taktikointiin, eikä sen lisälenkin tarttis olla edes mitään pehmeetä.
__________________
Harbor Cruisers |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Mun mielestä sammutin vois olla vapaaehtoinen tai leimaamaton jos järjestäjillä on vpk.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
ja portaalit automaattisesti isoon luokkaan?
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Pikkusen voi mennä ajot sekasin, jos rata muuttuu kesken kaiken. Vähän sama homma lisälenkkien kans. Enhän minä mistään tiedä, joskus vaa auton kyydissä istunu.. Klaperjahdissa oli useempi vinssauspaikka, siellä tosin yhden vinssaus ei tukkinu koko rataa, vaan vinssipaikat oli rinnakkain.
Worrykrossissa tais pahimmat jumitukset tulla vinssauspaikan jälkeen, eli siinä missä muulista katos hetkeksi etuveto, oli pikkuluokassa joku kans jumissa ja jono perässä. Niin ja jos rata olis niin leveä, myös metsässä, että jumittuneen kanssakilpailijan ohi pääsee kiertämään, eli enemmän leveyttä kun se kahden puun väli. - Sitten jos lähtee vinssittömällä autolla suota ylittämään ja jää sinne jumiin niin ei kai se ole järjestäjien tai radan vika?! Tietenkin hillittömät jyrkänteet pitäs saada kierrettyä, jos ei kaaria ole niin pitää tajuta rajat mistä voi mennä, kaatuuhan nuo autot tasaisellakin. Worryssä kunnolla vauhtia tuli ainoastaan siinä alavalla asfaltilla/hiekalla. Muuten rata oli sellainen, että suunnistuksessakin menty kovempaa... ![]() - Todella hyvä olis, jos rata olisi umpeen siimoitettu, ei tuu epäselvyyksiä. Ei yleisölle eikä kilpailijoille. Jossain tietenkin tupla siimat olis paikallaan, mutta eipä yleisö sitä tajua että kyseessä olis kielletty alue, pitäs olla liivimiehiä (ei siis MC vaan keltasilla liiveillä) jotka opastaa ystävällisesti kauemmaksi. Autoja ja kilpailijoita on toistaiseksi niin vähän että kaks luokkaa riittää. Joskus tulevaisuudessa sitten vaikka kolme, pikkuset..isot ja tosi-isot (porttaalit yms.). Olishan se hienoa, jos suomessa olis sellanen 3-5 kisan Crossi cuppi. Tässähän on kyllä sellainen pelko, että AKK pian kiinnostuu asiasta ja sitte opetellaan 200sivunen sääntökirja tulenkestävissä kalsareissa, hans tuki kaulassa. - Tietenki kypärät ja muut on ihan OK, mutta sammutinkin vois ihan hyvin olla leimaamaton, katsastuksessa katsotaan vaan että mitari on vihreellä. - Enempi varmaan on kisoissa, siis kaikissa, sattunu öljy ym. ympäristövahinkoja kun tulipaloja...En ainakaan muista muutaman vuoden ajalta, että missään olis sammutinta tyhjennetty.
__________________
---------------------------------------------- Team Tostanoin Facebookissa www.maasturistit.fi www.etsama.com ------Offroad team Over the Hill--------------- |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Trial säännöt 2013!! Säännöt julkaistu! | tare | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 18.03.2013 23:05 |
Myyty V8- LJ 70 vaikka OffiCrossiin kilpuriksi tai Trialiin | hoojii | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 28.11.2011 17:59 |
säännöt | mersuonkiva | Ongelmia palstalla? Kysyttävää ylläpidolta? | 3 | 25.03.2009 21:48 |
Rakentelu säännöt | pjkorkko | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 11.02.2006 12:31 |