Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 29.04.2014, 16:05
JV73 JV73 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 06.11.05
Sijainti: Ulvila, Finland.
Viestit: 1.242
Perusasetus

mut kannattaako ostaa ko. ajoneuvoa?

__________________
WWW.RASKAS.FI
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 29.04.2014, 16:29
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.564
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JV73 Näytä viesti
mut kannattaako ostaa ko. ajoneuvoa?
Hei nyt tää OT menee jo liiallisuuksiin... Jotain rajaa.

Altapäin toi alun auto näytti yllättävänkin kuivalta, muutenhan kahden-kolmen kuvan perusteella on aika vaikea sanoa mitään. Tekijämies tommosen kanssa pärjää aina.
Koskeeko muuten Discoa se vanha "Rangen osto kannattaa aina"-sanonta?

Kaitsu tuossa aiemmin jo laittelikin parit linkit keskusteluihin Discon vaivoista, josko ketjun aloittaja enää tätä viisastelua jaksaa lueskella.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG.
RRC 3,9SE -90. Valkoinen.
Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa
Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto"
Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu"
Range Rover P38A -95, purkuraato
Volvo C303, muutti pois.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.04.2014, 18:41
kokkolanpoika:n Avatar
kokkolanpoika kokkolanpoika ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 06.10.06
Sijainti: Finland.
Viestit: 514
Perusasetus

Disko 2sessa automaatissa ei todellakaan ole mitään laatikkovaivaa tyyppivikana, etenkään 100tkm kohdalla. Yleisin syy laatikon rikkoontumiseen on se että 60% ihmisistä ei tajua autoista yhtään mitään (vaikka luulee tietävänsä), ja nämä 60% ihmisistä ajaa autolla käyttäen tehtaan ensiasennus öljyä niin pitkään kun auto vain kulkee, ja öljynmäärää ei tarkasteta ikinä, kun nämä tuuppaavat vuotamaan ajan kannssa sitä öljyä.
Laatikon jäähäriputki rupeaa vuotamaan keulasta tyyppivikana, ja meno senkun jatkuu vaikka onkin pieni vuoto.
Eräs ystävien palstalla oleva kaveri ajoi tietäen automaatti disko 2sella että laatikko vuosi öljyä, no eise kauaa ilmeisesti kestänyt kun joutui hakea +2-3000e vaihtolaatikon varsinaissuomen korjaamolta.. (Nimeä en viitsi kertoa)
Ja toinen ilmeinen vika millä toi laatikko noista saadaan rikki että se säretään. Vedetään sitä 3500Kg kärryä D:llä vaikka se tiedetään ettei se auto sitä jaksa vetää kunnolla noin isolla vaihteella. Suomesta löytyy n:500tkm ajettuja D2sia joissa ei ole laatikolle tehty mitään. Tämä on korjaamon täyttä faktaa.

Jos manuaalista puhutaan on se että sinne R380 laatikkoon laitetaan ihan jotain muuta öljyä kuin sinne pitäisi. Jopa aikanaan kun Volvo (liekö wetteri?) toi maahan Land roveria, he laittoivat väärää öljyä manuaali laatikoihin tietäen mitä teki huoltotiedotteesta piittaamatta. Isän autoonkin on vaihdettu 100tkm kohdalla uusi laatikko sen takia kun VOLVON korjaamon miehet TIETÄVÄT ETTÄ TÄSSÄ VOIDAAN KÄYTTÄÄ JUURI TÄTÄ VOLVON ÖLJYÄ. Mutta näin ei ollut kun tuli sitten laatikkoremppoja eteen useammassakin autossa. Vaihteet ei menneet enään edes rautakankea käyttäen päälle.

Varmasti sarjaan mahtuu autoja joista on laatikko mennyt noilla kilsoilla. Mutta eise ole tyyppivika tuossa sarjassa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.04.2014, 20:23
armas:n Avatar
armas armas ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.07.05
Sijainti: Etelä-Savo
Viestit: 481
Perusasetus

Liekö autoon olemassa minkäänlaista huoltokirjaa tai muuta todistetta että autolle on matkan varrella edes yritetty tehdä jotain huoltoa, säännöllisesti?
Mistä öljyvuodot aiheutuvat, moottorista, akseleista, laatikosta?
Jos kori ja runko ei ole rapea ja tekniikka toimii luotettavasti, niin ei huono ostos, edellyttäen että on järkevä käyttöprofiili.
Kaupanteon hetkellä normaalit koeajot ja jos laatikko vaihtaa asiallisesti, öljy ei haise ja jos vielä huoltohistoriassa on todettavissa että laatikkoakin on huollettu, niin se ei ole murheista suurin.
Ilmajousituksen kaikki asennot tulee testata.
Käyttöprofiililla tarkoitan tässä että tarvitsee oikeasti isoa diesel-maasturia ja jos jotain hinaa, niin hetken miettii miten sen tekee. Kiinnostava auto kaikin puolin.
Jos jostain pitää huolestua on suutinjohtosarjan mahdollinen öljyyntyminen ja mahdollinen moottorin ryntäys, jonka seurauksena Td5:sta tulee äkkiä romua.
Nuo Kaitsu67:n linkit kertovat varsin perinpohjaisesti, hyödyt ja haitat
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 29.04.2014, 20:55
Angelo:n Avatar
Angelo Angelo ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 11.05.08
Sijainti: Hyvinkää
Viestit: 670
Perusasetus

Yksi parhaista autoista millä minä olen ajellut tai vetänyt kärryä. Omassa oli ace (mutkien kallistelu esto) eli etuiskaiden kaverina pienet hydrauli sylinterit mitkä tasasi auton kulkua.

Ilmajousissa välillä pientä kiukuttelua, mutta kun oppi oireet ja löysi ongelmat niin varsin helppo ja halpa huoltaa. Kai se korjaamolla olis maksanu sit paljon.?

Laatikoissa ei yleisesti mitään vikaa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.05.2014, 11:07
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

jos ei oteta huomioon että disco2 lootan perässä on normaalin hännän tilalla sovite jakolaatikolle niin laatikon korjaussarja näkyy sopiva ainakin muutamiin bemareihin, volvoihin, alfoihin, lancioihin jaguaareihin ja pösöön, mutta mistä minä mitään tiedän

disco 1:stä niitä "laatikoita" taisi porsia 100 tkm välein, tosin vika oli enemmänkin siinä koneen ja laatikon välissä vetolevyssä eikä itse laatikossa, vetolevystä irtosi keskiöt mutta ilmeisesti sekin vika on toivottavasti jäänyt sinne disco1 aikakaudelle ja niihinkin saa hd vetolevyä nykyään, td5 vetolevy taasen on ihan erimallinen.

tf727 on lootana aivan surkea, sitä ei ole aikanaan edes viitsitty laittaa muuta vääntäviin isolohkomopareihin, siis mm. chrgerit, yorkkerit, truckit ja motorhomet on liikkuneet sillä lootalla jo 60 luvulta ja edelleen niistä tehdään lootia (jopa kiihdytyskäyttöönkin).

lt230 jakikset tuntuu hajoavan aika hyvin tossa jonku 300-500 tkm kohdilla kun niillä ajetaan vanhoilla, lähes pois palaneilla öljyillä, desi-kaksi semmosta mustaa haisevaa mössöä mitä niistä avatessa tule ulos ei auta laakereissa läheskään yhtä hyvin kun pari litraa gl-4:sta ja usein on jostain laakerista mennyt siitä johtuen pinta sekä diffistä kulunut 4 messinkiprikkaa, hammaspyörät onneksi kestää vähän vähemmälläkin mössöllä ilman vaurioitumista ja laakeriremontilla lootasta tulee taas toiset saman verran kestävä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kannattaako ostaa? HEKULIINI Tekniikka & Jutustelu 11 20.09.2004 21:05
Kannattaako Hankookia ostaa? Tekniikka & Jutustelu 26 03.06.2004 09:59
Kannattaako ostaa Juniori83 Tekniikka & Jutustelu 13 07.05.2004 10:26
Kannattaako ostaa ??? tapsa4x4 Tekniikka & Jutustelu 21 17.03.2004 19:24
Kannattaako ostaa jenkkilästä Yleiset 14 19.01.2004 07:21


Sivu luotu: 20:15 (GMT +2).