![]() |
![]() |
|
Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() luokkajakoLuokkajakoon vois kanssa tehdä jonkunlaisen päätöksen eli 34 vai 35 rajaksi iso/pieni luokka?
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
enempi mie tuota luokkajakoa kahtosin, tai mistee mie tiiän, mut tyyliin "soa/ei soa" ja "portaalit/ei portaalit", koska tuolleensa maalaisjärellä kun miettii, niin soattu maasturi 33" saa paremman maavaran akseleidensa alle, kun ilman oleva 35" renkailla, vai sekoilenko vaan väsyneenä? ![]()
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Offikrossin turvallisuus.
Kysehän on kuitenkin nopeusajosta ja kiplailutilanteesa ei ole aikaa aina miettiä sitä turvallisinta vinssaus tapaa, veto suuntaa tai huomata koska vinssaus ei auta auton irtoamiseen.
Joten Vuorsolan kataiset vaaratilantee ovat varsin mahdollisia tulevissaki kilpailuissa. Yleisön turvallisuutta voisi parantaa helposti vetämällä radan ulkopuolelle toinen lippusiima 2-6 metrin päähän jotta yleisö ei pääse ihan autoihin kiinni ja näin ei mahdollisesti vissatessa irtoavat osat lentäsi yleisöön. Katsastuksessa olis hyvä kiinittää homiota vetopisteiden kestävyyteen, varsinkin jos ko. kisassa voi joutua vinssaamaan. Jotta tällästä nyt vaan tuli mieleen asian tiimoilta. t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ Viimeksi muokannut ImacInnes : 27.04.2014 20:15 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Tässä topicissa on tarkoitus keskittyä nyt siihen että saataisiin lajille yhtäpitävät säännöt, turvallisuuteen, luokkajakoon jne, niin kilpailuiden järjestäjien ei tarvitse keskittyä sääntöjen keksimiseen ja heillä on valmis stekkilista josta katsoa mitä pitää ottaa huomioon.
Kilpailijoiden kannalta olisi tärkeää että voi rakentaa autonsa juuri haluamaansa luokkaan. Se että jos radan pystyy ajamaan läpi vaikka pikku massikalla eikä siitä maastoautolla pääse ohi, ei palvele ketään. Kilpailun sujumisen kannalta on tärkeää että rata kestää kilpailun tai ajolinjoja on riittävästi mikäli jokin kohta pettää. Rohkeasti näkemyksiä esimerkiksi rengaskoosta. 35" isoon vai pieneen? Porttaalit ja 33? Minne Tuumat muutetaan milleiksi ja rengas mitataan samaan tapaan kuin trialissa. Viimeksi muokannut MikkoVuorsola : 27.04.2014 20:48 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Siis eiks 34" vois olla pikkuluokan isoin sallittu rengaskoko?
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Kannattaa vilkaista myös Viron säännöt.
Kannattaa ehkä vilkaista myös etelänaapurin sääntöjä jos vaikka sieltä löytyis mallia omille säännöillekin. Vitolaisilla kun on kokemusta tästäkin lajista jo useammalta vuodelta. Samoilla säännöillä olis helpompi saada kisaajia Virosta Suomen kisoihin ja meikäläisillä olis helpompi mennä sinne kun kalusto ainakin natsais
![]() Tuolla jotakin: Löytyiskö Viron pojilta/tytöiltä apuja tuon jälkimmäisen tekstin kääntämiseksi suomeksi tai englanniksi vai löytyiskö jostakin valmiina käännöksenä? http://cooperland.ee/dok/Sarja_yldjuhend_en.pdf http://www.klaperjaht.ee/images/ORMV...lid%202013.pdf Viimeksi muokannut Byrocrat : 28.04.2014 10:47 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
komppaan -Byrocrat- ia ylläolevassa, yhteensopivuus toisi mahdollisesti lisää mielenkiintoa yli rajojen, eikä kiusais kustannuksissakaan, mikäli Viron säännöt ovat mielekkäät pääosin
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Aikalailla samaa mieltä Mikon kanssa.
Oulussa järjestetyissä kisoissa luokkajako oli 34" siitä syystä että rata oli pääsääntöisesti kovapohjainen niin tuolla laskettiin saatavan jaettua kalusto helpoiten rakennusasteen mukaan. Mitä vinssaamiseen tulee niin pohjien kestävyys huomoiden rata pitäis olla taitavasti ajettuna kierrettävissä pääsääntöisesti vinssaamatta. Eli jos ajaa tukka silmillä lappu lattiassa niin sais varautua vinssaamaankin ![]() Oulussa järjestetyistyä kisoista tuli mieleen sellainen ajolinjaan liittyvä asia että savikkoalueella oli valmiita käytettyja ajouria ja sitten ainakin yksi pelkästään metsäkoneen jäljiltä ollut yhden mutkan oikaiseva ura niin kukaan ei ollut ajanut em. hyväkuntoisesta reiästä vaikka se oli melkein suoraan ajolinjan jatkeena ![]() Eli kannattaa suorittaa se rataantutustuminen ajatuksella.
__________________
www.OFFROADOULU.com |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Osallistujamäärät on täällä kotimaassa on tällä hetkellä pienet per kisa eli 34" on sillä tavalla hyvä jakaja isoihin ja pieniin luokkiin.
Osallistuviin kulkuneuvoihin vakuutus henkilövahinkoja ajatellen pakolliseksi. Joka kisaan. Olkoon kyseessä semmone kisa mihin on kaikki luvat kunnossa tai sitten se pienen porukan viikonloppuajelu. Siis jos joskus sattuu vaikka se mönkkärin ympäriajo ja loukkaantuminen tai henki pois niin... Niinhän on jo käynyt. Siis täällä Suomessa. Turvallisuusjuttuihin kannattaa oikeesti panostaa, esim. pakollinen rataan tutustuminen ennen kisaa ja ohjaajakokouksessa erilaisten asioitten läpikäynti. Viestintään kannattaa myös panostaa. Silloin voi tehdä tarpeen mukaan nopeita päätöksiä jos tilanne vaatii ja tietenkin saada apua paikalle tarpeen mukaan. Kisaa voi ajaa vaikka pikkuisen olisikin tolkkuakin mukana... ![]() Ne pehmeet paikat on yleisömangeetteja eli niissä sitä lippusiimaa kannattaa käyttää. Sillä on porukkaa helppo hätistää kauemmaksi. Ja liivimies näön vuoksi sinne seisoskelemaan. Mutta ei ole mieltä sitä yleisöä hirveen etäs häätää, pitäähän se neuvomismahdollisuus jättää... ![]() Tälläisiä juttuja on tullu esiin tota Worrycrossia touhutessa. Olisi kaikkien etu että ainakin jotkut jutut vaikka turvallisuuteen liittyen olisivat samoja kisasta riippumatta. Niihin tulisi jonkinlainen rutiini eli vähemmän epäselvää osallistujilla ja järjestäjillä asian suhteen. Ja kuitenkin säännöissä olisi riittävästi järjestäjillä tilaa tehdä omannäköinen kisa resurssien mukaan. Viron kisat painii ihan eri sarjassa kun nykyiset kotimaan jutut tällä hetkellä. Varmaan ei ole mieltä lähtee kopioimaan mallia ihan suin päin. Siis hiljaa hyvä tulee... |
#10
|
||||
|
||||
![]() ehdotus
Offikrossin luokkajako voisi olla seuraavanlainen.jokaiselle autolle oma luokka ja kolme parasta palkitaan.ei tarttis tapella joka lajin säännöistä ja hyvää vappua sääntönikkareille
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Trial säännöt 2013!! Säännöt julkaistu! | tare | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 18.03.2013 23:05 |
Myyty V8- LJ 70 vaikka OffiCrossiin kilpuriksi tai Trialiin | hoojii | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 28.11.2011 17:59 |
säännöt | mersuonkiva | Ongelmia palstalla? Kysyttävää ylläpidolta? | 3 | 25.03.2009 21:48 |
Rakentelu säännöt | pjkorkko | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 11.02.2006 12:31 |