![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Moro. Tuli ostettua käyttikseksi 2001 vuoden hyndai h1 jossa on mitsun pata. Pientä ongelmaa laitteen kanssa on. Vikavalo syttyy välillä ja veto katoaa totaalisesti. Tämä vissiin korjaantuu kunhan egr:än saan poistettua. Ongelma on että en keksi mistä syöttöjä saadaan lisää. Pumppuna on vastaava joka löytyy linkin takaa http://www.easyautoparts.eu/en/spare...4-42000-elektr Onko kyseistä pumppua mahdollista edes ruuvata vai joutuuko hankkimaan lastun? Kiitokset jo etukäteen vastaajille.
|
|
#2
|
|||
|
|||
normaali ja magnum erot?
Terhvehdys kaikille täältä juuri liittyneeltä foorumilaiselta.
Eli tarkotus on hommata auto joka toimii vetoautona, kauppakassina, työautona(raksa) ja sunnuntai offailussa. nyt näyttäisi siltä että mitsun l200 olisi se oikea vaihtoehto. Muutaman illan googlettelulla en löytänyt n.2000vuosimallia olevista magnum vs. normaali l200 malleista muuta eroa kuin perän kytkettävän lukon. magnum malleista pyydetään järjestään n.1000-2000€ enemmän joten kai näissä muutakin eroa on? ARB paineilma lukothan maksava sen n.1k€ joten tuolla parilla tonnillaa saa jo molemmat perät lukoille. auttakaas nyt aloittelijaa ojassa onko näissä muutakin merkitsevää eroa ja tarkemmin: haussa vm 97-05 n.300tkm tai vähemmän ajettu, plussaa jos nautarauta kiinni niin ei tarvitse sen laittoa katsurille selitellä. budjetti siellä 4-5k€ tuntumassa ja enemmän taas kuukauven päästä
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
__________________
Land Cruiser KDJ95 -00 |
|
#4
|
|||
|
|||
|
No tämähän selventääkin jo hiukka enemmän tuota hinta eroa noissa vehkeissä. Täytyy jatkaa tutkailua josko löytyisi se sopivan hintainen mielellään magnumi jostakin... kiitokset vastauksesta.
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]() "Muutoskatsastusvelvollisuus määräytyy auton mallitietoihin merkittyjen alkuperäisten rengaskokojen perusteella. Suurinta mahdollista muutoskatsastuksessa hyväksyttävää rengaskokoa määriteltäessä voidaan vertailukohtana pitää suuremmilla pyörillä varustettua rinnakkaismallia, mikäli autojen akselistot vastaavat rakenteeltaan ja mitoitukseltaan toisiaan" Viimeksi muokannut Jooli : 18.05.2014 21:23 |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Nuo rengaskoot on auton käsikirjassa mainittu eri mallien välillä ja niitä erojahan alkuperäinen kysyjä halusi tietää. Tuo 205 mainitaan bensiikäyttöisissä sekä gl:n kohdalla ja 265 magnumissa, kirjan mukaan myös offset on noiden välillä eri ja näyttää sieltä muitakin eroja alustan mitoissa löytyvän. Mutta jos ovat samaa mallisarjaa katsastuksen silmissä ja sama rengaskoko on mahdollista katsastaa molempiin niin hyvä niin. Viisaammat voivat kertoa miten asia on esim. 33" muutoskatsastamisen kanssa eri mallian suhteen ja onko joku muutoskatsastanut L200:een 33" otteeseen?
__________________
Land Cruiser KDJ95 -00 Viimeksi muokannut Hammer__ : 18.05.2014 23:02 |
|
#7
|
|||
|
|||
Jakopää remonttiin
Tervehdys taas.
Nyt valikoitui minullekkin ällä kulkineeksi ja ensimmäisenä pääsenkin harjoittelemaan jakopääremonttia sekä mahdollisesti muutakin pientä pinta remonttia. Näytti tiputtaneen tuon 300km matkan (autokauppa->talli) noin neljänneksen öljyistä matkalle... noh eipähän pohja ruostu kun on voideltu ![]() Kiitokset vastauksista edellisiin kysymyksiini, tuo saman mallisarjan katsastus ehto olikin jo päässyt itseltäni unohtumaan. Sitten asiaan eli yritin hakua käyttää mutten löytänyt selkeää vastausta. Kun teen jakopää remontin vm.2000 L200seen (4D56 2.5TD) vaihdan molemmat hihnat & kiristäjät mutta mitä muuta kannattaa samalla vaihtaa ja paljonko siitä tulee lisätöitä? stefoista joku puhui jossakin ketjussa eli ilmeisesti kampuran etupään stefa,vaatiko tämä muuta lisä hommaa kuin kampuran hammaspyörien irroittamisen? ja mitä muuta tämän lisäksi? entä kelpaako tähän motonetin hihnat+kiristäjät yms. vai onko täyttä kuraa ja saa vaihtaa heti uudelleen? ja tosiaan ensimmäinen mitsu, ensimmäinen koneen aukaisu, ja muutenkin ensimmäinen isompi remontti jonka itse teen joten kaikki neuvot kelpaavat niin ja jos jotakin työkaluja jota ei normaali "hylsy" sarjoista ja joka miehen pakeista löydy niin saa vinkata ettei tule yön pikku tunneilla yllätyksiä kun kone on levällään
|
|
#8
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Jos kaikki osat irtoaa ehjänä, niin tarvitsee vain kiinotavain sarjan, hylsysarjan ja pari talttapäistä ruuvimeisseliä. Jos hihnapyörät päättävät jumittaa (kuten itsellä kävi) niin tukeva ulosvetäjä on näppärä olla käsillä. Sitten jos kampiakselin päässä oleva pultti katkeaa (kuten itsellä kävi) niin tarvitaankin jo aikas paljon enemmän työkaluja ja aikaa . Lisäksi tarvitset jäähdytysnestettä, koska syylari kannattaa (ellei peräti ole pakko) irroittaa. Lisäksi kannattaa olla 150% varma että kiristäjät pelittää kunnolla, ettei vaan pääse jako hyppäämään... ![]() Tähän perään esittäisin oman kysymyksen. Onko kukaan vaihtanut L200:seensa 7.25" etuperän tilalle pajeron 8" perää? Ulkomaan foorumeilta löytyi hieman tietoa, mutta olisi kiva jos jollakin olisi kertoa hieman lisää asiasta.
|
|
#9
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Täällä vastaava haku. Auto L200 -02 ja tuo pumppu sähkö-ohjattu Zexel. Googlaamalla löytyi jotain epäselvästi englanniksi mutta vähän on tietoa eikä oikein valmiita piristyspurkkejakaan näytä olevan tajolla. |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Ite ajattelin käyttää oman auton tuolla -> http://www.chip-tuning.fi/brand/car/Mitsubishi/ Viimeksi muokannut kenni_ : 16.01.2016 18:08 |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| HILUX- kysy ja vastaa- palsta | KepesJokke | Tekniikka & Jutustelu | 5066 | 26.05.2026 12:40 |
| Mitsubishi L200 -91 | veikkaaja | Maasturiprojektit | 8 | 28.01.2012 14:47 |
| Mitsubishi L200 | Jeepp | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 16.03.2011 10:05 |
| Myydään Mitsubishi L200 | JP80 | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 14.09.2010 11:45 |
| M:Mitsubishi L200 -04 4wd | isuzubj | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 01.12.2007 16:38 |