![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Itse valitsen akseleiden välityksen rengaskoon mukaan, jotta auton ominaisuudet pysyy sellaisina kuin on tarkoitus. Jos on isommat renkaat -> tiheämpi välitys. Tuo 5.9 tuntui aika laiskalta vakiovälityksillä 32" renkailla, ja metsässäkin välitys oli aivan liian pitkä. XJ 32" renkailla oli vakiovälityksillä sitäkin surkeampi esitys. Maantiellä ei kolmosta isompaa edes viitsinyt käyttää. Mitä tulee lukkoihin, niin on moneen kertaan omakohtaisesti tullut todettua että kaksivetoautot metsässä ei oikein ole toimiva juttu. Aika oleelliset nuo lukot on, varsinkin kun itse tykkään ajella enemmän kivikkoisissa paikoissa aina jos niitä vain löytyy. Siellä lukoton neliveto on jokseenkin yhtä hyödyllinen kuin postimies ilman jalkoja ![]() Juu, paremmat renkaat pitäisi metsään hommata, mutta tarttisi sitten toiset vanteet, beadlockit ja aika paljon budjettia kun tahtoo pökkyrät tai Irokit olla perhanan kalliita.. noi BFG:n mutiaiset on ihan hyvä kompromissi meikäläiselle, kun mudassa tulee ajettua niin vähän kuin suinkin mahdollista ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Kummasti nämä keskustelut tuppaavat menemään lopulta aina samoihin aiheisiin, kuten esim. mitkä renkaat, vermeet ja toimintatavat on parhaat?
![]() ![]() ![]()
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Mutta on olemassa tiettyjä aiheita joihin neuvoa kysyessä vastataan että teetä jollakin, ei niitä ite kannata tehä, jos et tuota tiijä niin ei kannata tehä ollenkaan....! perä remontti on yksi niistä.
Minun mielestä jokkainen saa ja kannattaa tehä kaikkea mahollista, jos joku kysyy neuvoa niin neuvotaan jos tiijetään, eikä ruveta suuta soittamaan ja arvostelemaan toisen tieto taitoa. ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Winchester sulla oli tuossa toisessa topicissa linkki korjausoppaaseen.
Mutt eihän Se enää toimi. Onko sulla tallessa sitä omalla koneella? Jos viitsisit etsiä sieltä momentit tuohon perään. ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Kyl tää vielä toimii. Tuolta vain latailet itelles.
Topiikki: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=96852 Manuaali: http://tiny.cc/EhO6N
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Kuten jo moneen kertaan totesin, akselirempoissa täytyy ehdottomasti olla tarkkana, mutta huolellisella työllä ja satasen- parin mittalaitteilla hommasta selviää oikein hyvin. Jostain käsittämättömästä syystä peräremontteja tosiaan pidetään jonain henkimaailman juttuina, vaikka ne ei sitä ole. Aivan suotta sitä hommaa pelätään. Joskus tein itse 24- venttiiliseen monipiste-ruisku V6 bensakoneeseen kansiremontin, kun venttiilinohjurikumit piti vaihtaa ja kannet siksi irrottaa. Ko. homma oli mielestäni huomattavasti monimutkaisempi kuin peräremontti ja/ tai välitysten asennus. Kansiremppoja porukka kuitenkin tekee ihan tuosta vain sen kummemmin ihmettelemättä, mutta peräremontteja ei. Miksi?
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Johtuisko siitäkin osimoilleen kun kysyt kansiremppaan neuvoja niin kaikki on neuvolassa ja kehottaa ite tekemään. Kysyppä kätevästi peräremppaan vinkkiä niin aika negatiivista palautetta tullee. monen muun alan foorumeilla sama juttu. Esim kaivinkoneen hyd.pumppu oli sellainen mitä ei saa aukaista, ensimmäisen kerran vietiin sit korjaamolle, asentaja sen purki niin eipä sekään mitään rakettitekniikkaa sisältäny. Seuraava tehtiin ite. En ole jeeppi,remontti tai perä spesialisti mutta monenlaista kampetta on tullu rapattua, aika hyvällä rosentilla on silti korjaukset ja huollot onnistunu. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
En todellakaan tippaakaan väheksy ammattilaisten taitoa tehdä asioita, itse jumppaan yhden akselin kanssa koko päivän aamusta iltaan, ammattilainen tekee sen 2-4 tunnissa samoilla työkaluilla. Samoiten on asioita mitä ei itse pysty kovin helposti tekemään jos ei ole tiloja tai työkaluja - ja on töitä missä tarvitaan erikoistyökaluja mitä ei noin vain itse osteta hinnan takia, ja sellaisen tekeminen itse voi olla vaikeaa. Monet hommat olen vienyt suoraan korjaamoon ihan vain siksi, että haluan tietyn osan varmasti oikein ja kunnolla paikalleen ilman pelkoa että rikon osan kun koittaa itse turata väärillä työkaluilla. Itsellä seuraava isompi homma kokeiltavaksi ja opeteltavaksi on automaattilaatikon täyskunnostus. Monet sitä pelkää ja sanoo että ei voi tehdä, mutta ainakin netistä tutkimieni ohjeiden perusteella ihan tehtävissä on. Pari erikoistyökalua tarvitsee jos haluaa hommaa helpottaa, ne maksaa vajaan satasen. Kun ottaa huomioon, että parista paikasta tämän vuoden puolella kysyessäni automaattilaatikon korjauskuluksi heitettiin 2500€ ja siitä ylöspäin, niin silläkin uhalla kokeilen itse että menee vituiksi. Jenkeistä sentään saa tehdaskorjatun laatikon lähetyskuluineen 1600€:lla.. eli silti olisi vielä voitolla ![]() ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 18 (0 jäsentä and 18 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään / Vaihdetaan Jeep Grand Cherokee 4.0 | Jeeep | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 02.02.2012 21:06 |
M: JEEP GRAND CHEROKEE 5,2 -95 | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 08.03.2008 13:40 | |
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2005 21:50 | |
M: Jeep Grand Cherokee | O/M/V Muut | 1 | 01.11.2005 19:27 |