Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.04.2014, 05:03
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ambula Näytä viesti
Millaisilla vanteilla sulla on 31"set, mikä et, raapiiko kiinni mistään? Jouduitko kirraan vääntösauvoja? Mulla on sama, 170 koppanen, ja tuntuu et mikään rengas-vanne satsi ei meinaa mahtu kolmeykkösistä. Vääntösauvoista kuskinpuolella pultti ja mutsku on ku yhtä puuta, koko paketti pyörii, mut kiristää ei pysty. Eikä kaasuvehkeitä ole saatavilla..
2cm korinkorotus itsellä, etupäässä spacerit taitaa olla kanssa 2cm. Takana pidemmät riiput.
31 sopi -20 et.llä olevilla vanteilla, ääriasennossa ja joustossa pikkuisen otti sisälokariin kiinni.
Vääntösauvoista auton "korotin" ainoastaan suoraan.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.04.2014, 05:32
karisa:n Avatar
karisa karisa ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.11
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 664
Perusasetus

Ihan normaalit säädöt alustassa, ei nostettu. ET taitaa olla joku -12 tms. Eikä ota yhtään kiinni, tosin kun saan levikkeet niin sit vaihtuu vanteeksi ET -20
__________________
Hilux 2.4TD + MADzuki 3.0
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.04.2014, 16:53
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja karisa Näytä viesti
Ihan normaalit säädöt alustassa, ei nostettu. ET taitaa olla joku -12 tms. Eikä ota yhtään kiinni, tosin kun saan levikkeet niin sit vaihtuu vanteeksi ET -20
Mulla otti kiinni noilla -20 et.lläkin ääriasennossa ja joustossa ennen korotusta, tosin sisälokareita pikkuisen raapi eli ei vaarallista sinänsä.
Nyt ei ole maastossakaan raapinut kiinni, toki offia en aja mutta noissa normi ja ei normi rymyytyksissä.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.04.2014, 21:43
Ambula Ambula ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 05.04.11
Sijainti: Nurmijärvi
Viestit: 428
Perusasetus

Ok, kiitokset molemmille, helpottaa taas, saa asioita eteenpäin, kunhan talous sallii
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 16.04.2014, 11:21
Kygä Kygä ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.11.13
Sijainti: Klaukkala
Viestit: 33
Perusasetus

LN110 pudottaa kylmänä käynnistäessä vähän aikaa naftaa kuvassa (netistä löytynyt havainnekuva) syöttöpumpusta ympyröidystä kohdasta. Jonkin sortin kiristinhän tuo on ja ilmeisesti tiiviste joka tuosta falskaa.



Onko tuo tiiviste kummoinen homma vaihtaa, tuleeko paljon osia syliin kun tuon avaa? Auton alle konttaamalla tuon saisi avattua ilman että tarvitsee itse pumppua irroittaa.

Jos on helppo homma niin mistä noita tiivisteitä kannattaa kysellä?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 16.04.2014, 16:33
kassu94:n Avatar
kassu94 kassu94 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.08.12
Sijainti: Nurmijärvi
Viestit: 86
Perusasetus

mikä vikana?


joo eli pistetääs tänne että jos joku tietäs et mikä vikana? kyseessä 89 (ln110) hiluxi 2.2 bensakoneella. laturin valo syttyy välillä kun lämpösellä koneella käynnistää (esim. kaupassakäynnin jälkeen) ei kuitenkaan aina. ei syty ikinä kylmällä koneella tai kesken ajon. kierrosluku mittari hypähtelee myös omia aikojaan (alkaa yleensä n.20min ajon jälkeen) ? voiko liittyy toisiisa? ja mistä mahtaa johtua???
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 16.04.2014, 20:31
Pölli Pölli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.13
Sijainti: Orivesi Finland
Viestit: 102
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kassu94 Näytä viesti
joo eli pistetääs tänne että jos joku tietäs et mikä vikana? kyseessä 89 (ln110) hiluxi 2.2 bensakoneella. laturin valo syttyy välillä kun lämpösellä koneella käynnistää (esim. kaupassakäynnin jälkeen) ei kuitenkaan aina. ei syty ikinä kylmällä koneella tai kesken ajon. kierrosluku mittari hypähtelee myös omia aikojaan (alkaa yleensä n.20min ajon jälkeen) ? voiko liittyy toisiisa? ja mistä mahtaa johtua???
Kaikista ensimmäinen toimenpide -> Akunkengät auki ja kunnon harjaus puhtaaks hapettumista ja liasta ja pikkurasvan kanssa kiinni. Itellä hiluxi teki hirmusita valoshowta ja lopulta ei käynnistynyt naksui vaa kaikki paikat ja vika oli paskasissa akunkengissä. Kantsii ekana kattoo.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 16.04.2014, 17:40
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kygä Näytä viesti
LN110 pudottaa kylmänä käynnistäessä vähän aikaa naftaa kuvassa (netistä löytynyt havainnekuva) syöttöpumpusta ympyröidystä kohdasta. Jonkin sortin kiristinhän tuo on ja ilmeisesti tiiviste joka tuosta falskaa.


Onko tuo tiiviste kummoinen homma vaihtaa, tuleeko paljon osia syliin kun tuon avaa? Auton alle konttaamalla tuon saisi avattua ilman että tarvitsee itse pumppua irroittaa.

Jos on helppo homma niin mistä noita tiivisteitä kannattaa kysellä?
puhdista esim. jarrupesulla puhtaaksi, ja tarkista mistä täsmälleen vuotaa.

Ulkomuistista: tuo "mötikkä" on kierrosten mukaan säätyvän ennakon maksimisäätö, ja melko jäykkä jousi puskee tuota palaa ulospäin.
Ja tiivisteenä on kuminen o-rengas tuossa mötikän ja pumpun rungon välissä.

o-rengas löytyy toyotalta tai dsl korjaamosta
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 16.04.2014, 22:28
Kygä Kygä ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.11.13
Sijainti: Klaukkala
Viestit: 33
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
puhdista esim. jarrupesulla puhtaaksi, ja tarkista mistä täsmälleen vuotaa.

Ulkomuistista: tuo "mötikkä" on kierrosten mukaan säätyvän ennakon maksimisäätö, ja melko jäykkä jousi puskee tuota palaa ulospäin.
Ja tiivisteenä on kuminen o-rengas tuossa mötikän ja pumpun rungon välissä.

o-rengas löytyy toyotalta tai dsl korjaamosta
Nyt kun tutkin tarkemmin niin eihän se vuotopaikka olekaan tuo vaan päinvastaisella puolella oleva samannäköinen kiristin jossa on kuusiokolopultit. Löytyykö mistään räjäytyskuvaa tuosta pumpusta?
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 23.04.2014, 13:54
mikok mikok ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.09.09
Sijainti: eteläsavo
Viestit: 152
Perusasetus

Hitto että tossa autossa on erikoinen sähkövika. Eli edelleen jatkuu se valojen sammuttelu mistä tuolla aikaisemminkin itkin. Nyt vika on muuttunut vielä mielenkiintoisemmaksi. Eli aamulla kun on kylmä ei ongelmaa ole. Muttä päivällä kun lämpö nousee ja lähtee taipaleelle, ei tarvi kauaa ajaa kun rupeaa kaikki sisävalot ja parkkivalot ym vilkkumaan sammumaan! Vilkut, jarruvalot ja etulyhdyt jää palamaan.

Kun ns vika tulee esiin ei tarvi kuormitusta juuri kasvattaa kun valot sammuu. Eli riittää jos kytkee vilkut, jarruvalot, pyyhkijät tai mitävaan mika ottaa kuormaa sammuu tuikut??

Kokeiltu on jo laturin huolto, säädin, uudet päämaadoitukset, laturin remmi. Mikään ei auta. Mistä helvetistä osais ruveta tonkimaan?
__________________
Toyota hilux 2.4 td ln 170 -99
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 24.04.2014, 17:05
Motte:n Avatar
Motte Motte ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 30.04.07
Sijainti: Lappi (satakunta), Finland.
Viestit: 10
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikok Näytä viesti
Hitto että tossa autossa on erikoinen sähkövika. Eli edelleen jatkuu se valojen sammuttelu mistä tuolla aikaisemminkin itkin. Nyt vika on muuttunut vielä mielenkiintoisemmaksi. Eli aamulla kun on kylmä ei ongelmaa ole. Muttä päivällä kun lämpö nousee ja lähtee taipaleelle, ei tarvi kauaa ajaa kun rupeaa kaikki sisävalot ja parkkivalot ym vilkkumaan sammumaan! Vilkut, jarruvalot ja etulyhdyt jää palamaan.

Kun ns vika tulee esiin ei tarvi kuormitusta juuri kasvattaa kun valot sammuu. Eli riittää jos kytkee vilkut, jarruvalot, pyyhkijät tai mitävaan mika ottaa kuormaa sammuu tuikut??

Kokeiltu on jo laturin huolto, säädin, uudet päämaadoitukset, laturin remmi. Mikään ei auta. Mistä helvetistä osais ruveta tonkimaan?
Itellä oli pikkasen saman tyyppinen vika omassa 110:ssä, eli mulla sytty parkist millon sattu vaik ei edes ollu avaimet paikallaan ja kaikki virrat pois. Vika löytyi omalla kohdalla täysin hapantuneesta sulake boksista joka on siel kuskin jalkotilas.
__________________
- RASOR -
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 26.04.2014, 22:23
kassu94:n Avatar
kassu94 kassu94 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.08.12
Sijainti: Nurmijärvi
Viestit: 86
Perusasetus

mystinen latausongelma


joo eli aikasemmin laitoin ongelmasta kun latausvalo paloi lämpösellä koneella... laitoin myös et ongelma ratkes tai ainakin luulin että ratkes

eli ongelma oli aikasemmin että ei ladannu kunnolla ja se kyllä fiksaantu kun vaihoin latausreleen. pari päivää toimi ihan ok mutta kesken katsastuksen sytty taas latausvalo ja tällä kertaa palaa koko ajan kirkkaana. kierroksia nostettaessa jännite mitari hyppää 18v . eilen vaihdoin vanhan latausreleen takasin (mikä ei aikasemmin ladannut kunnolla) niin sama vika kuin uudella eli lataa liikaa. myös ryyppy menee koko ajan päälle.

noh tänään vanha latausrele piti kaameeta naksutusta ja vilkuttaa latausvaloa ja lataa 16v. vaihdoin sitten uuden releen taas paikoilleen ja ehkä n.1 sekunnin verran käynnistyksen jälkeen ja rele pärisee ja lataus valo palaa sitten loppuu, mutta uudella releellä puskee kans 16v

kaikki liitokset käyty läpi mitkä menee laturilta akulle, laturin diodisilta ok, akku kengät putsattu, oskiloskoopilla mitattu ettei tule vaihtojännitettä läpi ja kaikki diodit käyty läpi yleismittarilla.

ja auto on 89 yn110 2.2 bensakoneella. keksiikö kukaan että mistä nyt kiikastaa????
AUTTAKAA
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 27.04.2014, 07:32
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Post

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kassu94 Näytä viesti
joo eli aikasemmin laitoin ongelmasta kun latausvalo paloi lämpösellä koneella... laitoin myös et ongelma ratkes tai ainakin luulin että ratkes

eli ongelma oli aikasemmin että ei ladannu kunnolla ja se kyllä fiksaantu kun vaihoin latausreleen. pari päivää toimi ihan ok mutta kesken katsastuksen sytty taas latausvalo ja tällä kertaa palaa koko ajan kirkkaana. kierroksia nostettaessa jännite mitari hyppää 18v . eilen vaihdoin vanhan latausreleen takasin (mikä ei aikasemmin ladannut kunnolla) niin sama vika kuin uudella eli lataa liikaa. myös ryyppy menee koko ajan päälle.

noh tänään vanha latausrele piti kaameeta naksutusta ja vilkuttaa latausvaloa ja lataa 16v. vaihdoin sitten uuden releen taas paikoilleen ja ehkä n.1 sekunnin verran käynnistyksen jälkeen ja rele pärisee ja lataus valo palaa sitten loppuu, mutta uudella releellä puskee kans 16v

kaikki liitokset käyty läpi mitkä menee laturilta akulle, laturin diodisilta ok, akku kengät putsattu, oskiloskoopilla mitattu ettei tule vaihtojännitettä läpi ja kaikki diodit käyty läpi yleismittarilla.

ja auto on 89 yn110 2.2 bensakoneella. keksiikö kukaan että mistä nyt kiikastaa????
AUTTAKAA
Hiluxin manuaali antaa tuossa ylijännitelataustilanteessa vain yhden ohjeen: vaihda lataussäädin. Maajohdothan olet myös tutkinut?

Tossa lisää aiheesta.
http://www.toyota4wd.dk/Teknik/2H-12HT/8-CH.pdf

Syy voi tuon mukaan olla myös sytytyspuolen releessä ( tosin tämä kaavio on HJ-etc.malleille, mutta tuskinpa nuo niin paljon poikkeavat)

Edit 3. Kato hiilet ja että ankkurin kela ei ole rungossa.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.

Viimeksi muokannut Porvoon Hilma : 27.04.2014 08:23
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 13.06.2016, 17:16
makko makko ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 01.04.16
Sijainti: Eteläsuomi
Viestit: 2
Perusasetus

Ln65 laturi


Tarttis laittaa isompaa laturia ln65 hiluksiin..
Minkä vehkeen laturi vois olla helpoin ja paras laittaa? Dieselkoneella
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 13.06.2016, 18:51
nurtsa:n Avatar
nurtsa nurtsa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 23.03.14
Sijainti: eurajoki
Viestit: 221
Perusasetus

Laitoin omaan LN65:een Nissan Vanette Cargon laturin. Jalan ja sähköt sai tehdä uusiksi, mutta nyt ei lopu virta vinssatessa kesken. Toinen vaihtoehto on että laitat tavallisen laturin alkuperäisen kaveriksi.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 14.06.2016, 06:34
makko makko ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 01.04.16
Sijainti: Eteläsuomi
Viestit: 2
Perusasetus

Täytyy pistää korvan taakse. Kiitoksia
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 18.06.2016, 22:12
411 411 ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 13.05.13
Sijainti: Tampere
Viestit: 6
Perusasetus

LN65 käynnistysongelma


Tuli hankittua hazardina ln65 -88 2.4d, joka ei lähde käyntiin. Pikaisten testailujen löydökset:
-Starttaa rivakasti mutta ei lupaakaan käynnistyä.
-Nokka-akseli pyörii.
-Virrat päällä palaa vain latauksen merkkivalo. Muut merkkivalot ei pala missään vaiheessa.
-Ainakin pyyhkimet, pissapoika ja töötti toimii. Myös hehkuille menevä johdin tuntui lämpenevän.
-Konepellia alla olevat sulakkeet ehjiä, myös pääsulakkeet.

Muuta en vielä ehtiny kokeilla. Myyjän mukaa oli sammahtanut keskenkaiken tyhjäkäynnillä. Silloin myös varoitusvalo ongelmat alkoivat.

Syöttöpumpussa lienee polttoaineen katkaisu solenoidi, joka sulkeutuu, jos ei saa sähköjä. Se saattaa liittyä ongelmaa.

Yritin etsiä sähkökaavioita, josta voisi hahmottaa missä on vika, kun osa sähköistä on kadonnut. Pitänee hankkia korjaamokäsikirja. Voiko virtalukon pohjan vikaantuminen tehdä tämä. Tai joku rele.

Pääsen juhannuksen tutkimaan tarkemmun mutta olen jo sen verran intopiukassa, että yritän ennekolta selvittää vikaa.

Tietenkin jos jollakulla on ollut vastaava ongelma, helpottaisi se minun hommaani. Mutta eiköhän se juhannuksen käynnistyne.
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 21.03.2020, 21:22
Saleksi Saleksi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 17.01.06
Sijainti: Pudasjärvi
Viestit: 245
Perusasetus

2000 Ln170, mittaristo on kuin joulukuusi. Lataa ~16. Vaihdettu uusi laturi mutta ei vaikutusta enämpääsä et joulukuusi ei loista koko aikaa vaan vilkkuu. Pitää huomenna tutkia ne ohuet johdot onko ehjiä vaikka laturia vaihtaessa silmäilin pikaseltaan. Oisko ideoita mistä muualta vikaa hakea vai pitääkö alkaa kauppaamaan tummille poikiille
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 02.04.2020, 15:28
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.155
Perusasetus

Onkos tuossakin vuosimallissakin ulkoinen lataussäädin? Jos on niin hommaa jostain toimiva mekaaninen lataussäädin ja kokeile sillä? Ja tietty kaikki laturille menevät johdot tarkastukseen. Mittaisin myös virrat päällä kone sammuksissa tuleeko laturin pikku piuhoihin mitä mihinkin napaan.

80 luvun tojotissa on paljon puhuttu joulukuusi efektistä, joka kaiketi johtui paljolti jostain laturin merkkivalon releestä ja sen vikaantumisesta? Mutta se ei kai aiheuta kuitenkaan latausjännitteen karkaamista. Jos valot välkkyy miten sattuu on varmaa jostain joku johdon kuori rikki ja ottaa välillä maihin tai jotain muuta kivaa?
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 02.04.2020, 15:31
Saleksi Saleksi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 17.01.06
Sijainti: Pudasjärvi
Viestit: 245
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Saleksi Näytä viesti
2000 Ln170, mittaristo on kuin joulukuusi. Lataa ~16. Vaihdettu uusi laturi mutta ei vaikutusta enämpääsä et joulukuusi ei loista koko aikaa vaan vilkkuu. Pitää huomenna tutkia ne ohuet johdot onko ehjiä vaikka laturia vaihtaessa silmäilin pikaseltaan. Oisko ideoita mistä muualta vikaa hakea vai pitääkö alkaa kauppaamaan tummille poikiille
Vika korjattu. Uusi laturi jäi paikoilleen. Valkoinen hopea täpläjoho eli laturin S napa, johon tulee jatkuva 12v alt l sulakkeen kautta niin oli hapettunut poikki lukkopellistä syylärin keskivaiheen paikkeilta.
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 13.04.2020, 12:54
Kilpuri Kilpuri ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 11.11.19
Sijainti: PIRKKALA
Viestit: 18
Perusasetus

2006 102hp Hilun kytkin haisee kun kyydissä enempi pöllejä tai möyrii mudassa. Onko kokemusta eri kytkinpaketeista millä kesto / pito normaalia paree?
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 11.05.2020, 22:56
Jonddu Jonddu ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 14.03.16
Sijainti: Vieremä
Viestit: 17
Exclamation

Syöttö pumput


Morjesta pitkästä aikaa mitenkähän tuota käypi ristiin ln170 2lt2 pumppu 5l moottoriin ois tuossa moottorin vaihto ajan kohtaista alkaa olla vanha valu pata tiensä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? henteri Tekniikka & Jutustelu 20 02.03.2008 20:02
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? -Ville- Tekniikka & Jutustelu 8 20.02.2008 21:15
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? Jari_M Tekniikka & Jutustelu 2 23.05.2007 20:24
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! A45 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.04.2006 18:14
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? Tekniikka & Jutustelu 7 03.12.2004 21:34


Sivu luotu: 19:01 (GMT +2).