![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
omassa tosiaan noi 4.16 välitykset ja on täys kymppi noiden 235/75 r15 renkaiden kanssa eikä tosiaan toi matka-ajo kauheesti kärsinyt, huonona puolena sit on et jos meinaa 31" renkuloita niin sit tarvis olla tiheempi välitys..?
__________________
-MMC- Suzuki Jimny -02 Suzuki sj 413 Ex Toyota Lj -89 Ex Suzuki sj 413i Ex Suzuki sj 410 |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Mulla on Jimnyssä Samurain jakis 6.5 välityksillä, ja perät 4.11, ja kyllä on vähän tiheän puoleiset omasta mielestä katuajossa, ja vielä 33" renkailla...
![]() Ja pikkupuolella pakki alkaa olemaan jo turhan lyhyt joissain tilanteissa, että joutuu joskus hiukan pitkän puolen pakkia näyttämään ennen kuin alkaa tapahtumaan.
__________________
-Pauli- |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Ottakaapa huomioon noita välityksiä vertaillessa myös se että viidennen vaihteen välitykset on myös erit. Samuraissa vitonen on tiheämpi kuin 413. Ero ei tosin ollut suuri, alle 0.1
Itsellä tällä hetkellä gt swiftin kone, samurain laatikko, 6.5 jakis, sj413 3.9 perät ja 31" ltb:t eikä välitykset tunnu yhtään liian tiheiltä maantieajossa. Vaikuttaa asiaan aikalailla mikä moottori ja millaiset vastukset on millaiset välitykset on käytännölliset. Ja se käyttökin jonkun verran ![]() Maastoon en harvempia välityksiä ottaisi.
__________________
www.OFFROADOULU.com |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]() Jimnyssä taitaa kyllä olla suora vitonen, että se aiheuttaa oman haittansa kyllä maantieajoon, kun taas Samurai ja 413 on vitoseltaan vähän harvemmat. Hiukan hirvittää että millainen Jimnystä tulee kun siihen joskus 4.88 toyotan akselit sovittelen...
__________________
-Pauli- |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Mulla on 6.5 jakiksessa ja 235/75/15 insat. Ja tiellä ei viitsi paljoa yli 80 ajella kun dieselissä noi kierrokset tuntuu erilailla. Mut metsässä namut.. Liian hitaastihan ei voi mennä
__________________
Suzuki sj 413 lwb short Toyota Hilux -88 -ex- Suzuki sj 413 lwb 1.6 td -ex- -MMC- |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Mulla on tiedossa että tarttis parannella sytkän ajoitusta omasta. ei vaan ole mistään löytynyt oikee mitään tietoa alkuperäisistä ajoituksista, eikä oo jaksanu penkkiinkään viedä. Tarttis vissiin tehä jotain kun tuntuu että vitosella kaheksassa kympissa ois vähän turhan paljon vedätyksen puolella. Satasta kun ajaa niin veto tuntuu paremmalta.
__________________
www.OFFROADOULU.com |
|
#7
|
|||
|
|||
|
onkohan miten yleinen paikka puhkiruostumiselle suikissa kuskin puolen taka-akselilla lehtijousen kohta? Näyttäis mehivän perseöljyt sieltä. Jarrupuolelta ajattelin vilkasta ensi onko steffan menny mut eipä tietty ollu (oisha se ollukki liia heleppoo miulle). Paskaa pesin pois akselista ja kattelin jo tuol vesisateessa et aika onnettomassa kunnossa on tuo peti akseliputkessa mihin lehtijousi lepää.
Viimeksi muokannut GrapL : 13.04.2014 14:38 |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Mulla oli 413 taka akseli vasemmalta puolelta kokonaan puhki sieltä pedin alta sekä täyttöropun puolelta näky läpi kun käytin koko akselin puhalluksessa, eli irti vaan ja puhallukseen niin näkee kaikki vauriot koska tuskin on yks Ainoo kohta mistä on ruostunut läpi.
__________________
-MMC- Suzuki Jimny -02 Suzuki sj 413 Ex Toyota Lj -89 Ex Suzuki sj 413i Ex Suzuki sj 410 |
![]() |
| Luokat |
| samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? | Sirernog | Tekniikka & Jutustelu | 188 | 20.04.2012 20:30 |
| Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... | regular | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 13.05.2007 22:13 |
| Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 25.06.2006 17:18 | |
| Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) | Palde | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 02.02.2005 19:17 |
| Tyhmiä kysymyksiä | Kupla | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 13.09.2004 13:47 |