Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.04.2014, 13:07
Kekkeruusi:n Avatar
Kekkeruusi Kekkeruusi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.03.12
Sijainti: Nokia
Viestit: 1.396
Perusasetus

omassa tosiaan noi 4.16 välitykset ja on täys kymppi noiden 235/75 r15 renkaiden kanssa eikä tosiaan toi matka-ajo kauheesti kärsinyt, huonona puolena sit on et jos meinaa 31" renkuloita niin sit tarvis olla tiheempi välitys..?

__________________
-MMC-
Suzuki Jimny -02
Suzuki sj 413
Ex Toyota Lj -89
Ex Suzuki sj 413i
Ex Suzuki sj 410
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.04.2014, 13:59
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.293
Perusasetus

Mulla on Jimnyssä Samurain jakis 6.5 välityksillä, ja perät 4.11, ja kyllä on vähän tiheän puoleiset omasta mielestä katuajossa, ja vielä 33" renkailla...

Ja pikkupuolella pakki alkaa olemaan jo turhan lyhyt joissain tilanteissa, että joutuu joskus hiukan pitkän puolen pakkia näyttämään ennen kuin alkaa tapahtumaan.
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.04.2014, 15:38
Rak Rak ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.03.04
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.551
Perusasetus

Ottakaapa huomioon noita välityksiä vertaillessa myös se että viidennen vaihteen välitykset on myös erit. Samuraissa vitonen on tiheämpi kuin 413. Ero ei tosin ollut suuri, alle 0.1
Itsellä tällä hetkellä gt swiftin kone, samurain laatikko, 6.5 jakis, sj413 3.9 perät ja 31" ltb:t eikä välitykset tunnu yhtään liian tiheiltä maantieajossa.

Vaikuttaa asiaan aikalailla mikä moottori ja millaiset vastukset on millaiset välitykset on käytännölliset.
Ja se käyttökin jonkun verran
Maastoon en harvempia välityksiä ottaisi.
__________________
www.OFFROADOULU.com
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 11.04.2014, 16:11
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.293
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rak Näytä viesti
Itsellä tällä hetkellä gt swiftin kone, samurain laatikko, 6.5 jakis, sj413 3.9 perät ja 31" ltb:t eikä välitykset tunnu yhtään liian tiheiltä maantieajossa.
Eikä mun SJ413GTi:n välitykset tunnu yhtään pitkiltä vaikka on "vain" 5.14 jakis, 413 aski ja ajeltu on 31" ja 33" renkailla.

Jimnyssä taitaa kyllä olla suora vitonen, että se aiheuttaa oman haittansa kyllä maantieajoon, kun taas Samurai ja 413 on vitoseltaan vähän harvemmat. Hiukan hirvittää että millainen Jimnystä tulee kun siihen joskus 4.88 toyotan akselit sovittelen...
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 11.04.2014, 16:50
MikkoS:n Avatar
MikkoS MikkoS ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 21.07.06
Sijainti: pirkkala, Finland.
Viestit: 810
Perusasetus

Mulla on 6.5 jakiksessa ja 235/75/15 insat. Ja tiellä ei viitsi paljoa yli 80 ajella kun dieselissä noi kierrokset tuntuu erilailla. Mut metsässä namut.. Liian hitaastihan ei voi mennä
__________________
Suzuki sj 413 lwb short
Toyota Hilux -88 -ex-
Suzuki sj 413 lwb 1.6 td -ex-
-MMC-
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 11.04.2014, 21:45
Rak Rak ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.03.04
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.551
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Palex Näytä viesti
Eikä mun SJ413GTi:n välitykset tunnu yhtään pitkiltä vaikka on "vain" 5.14 jakis, 413 aski ja ajeltu on 31" ja 33" renkailla.

Jimnyssä taitaa kyllä olla suora vitonen, että se aiheuttaa oman haittansa kyllä maantieajoon, kun taas Samurai ja 413 on vitoseltaan vähän harvemmat. Hiukan hirvittää että millainen Jimnystä tulee kun siihen joskus 4.88 toyotan akselit sovittelen...
Hmm. Onko sulla orkkis sytkälaitteisto?
Mulla on tiedossa että tarttis parannella sytkän ajoitusta omasta. ei vaan ole mistään löytynyt oikee mitään tietoa alkuperäisistä ajoituksista, eikä oo jaksanu penkkiinkään viedä.
Tarttis vissiin tehä jotain kun tuntuu että vitosella kaheksassa kympissa ois vähän turhan paljon vedätyksen puolella. Satasta kun ajaa niin veto tuntuu paremmalta.
__________________
www.OFFROADOULU.com
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 13.04.2014, 14:30
GrapL GrapL ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 16.09.11
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 245
Perusasetus

onkohan miten yleinen paikka puhkiruostumiselle suikissa kuskin puolen taka-akselilla lehtijousen kohta? Näyttäis mehivän perseöljyt sieltä. Jarrupuolelta ajattelin vilkasta ensi onko steffan menny mut eipä tietty ollu (oisha se ollukki liia heleppoo miulle). Paskaa pesin pois akselista ja kattelin jo tuol vesisateessa et aika onnettomassa kunnossa on tuo peti akseliputkessa mihin lehtijousi lepää.

Viimeksi muokannut GrapL : 13.04.2014 14:38
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 13.04.2014, 15:10
Kekkeruusi:n Avatar
Kekkeruusi Kekkeruusi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.03.12
Sijainti: Nokia
Viestit: 1.396
Perusasetus

Mulla oli 413 taka akseli vasemmalta puolelta kokonaan puhki sieltä pedin alta sekä täyttöropun puolelta näky läpi kun käytin koko akselin puhalluksessa, eli irti vaan ja puhallukseen niin näkee kaikki vauriot koska tuskin on yks Ainoo kohta mistä on ruostunut läpi.
__________________
-MMC-
Suzuki Jimny -02
Suzuki sj 413
Ex Toyota Lj -89
Ex Suzuki sj 413i
Ex Suzuki sj 410
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? Sirernog Tekniikka & Jutustelu 188 20.04.2012 20:30
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... regular Tekniikka & Jutustelu 5 13.05.2007 22:13
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä Tekniikka & Jutustelu 2 25.06.2006 17:18
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) Palde Tekniikka & Jutustelu 6 02.02.2005 19:17
Tyhmiä kysymyksiä Kupla Tekniikka & Jutustelu 11 13.09.2004 13:47


Sivu luotu: 16:20 (GMT +2).