Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.04.2014, 23:43
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Tuota kokemusperäistä tietoa kaipaankin, teoriaa löytyy kirjoista.
Huono kokeilu tuo olisi muutenkin kun onnistumista en mitenkään pysty mittaamaan, kovuudet voisi kai mitata ja kun alkaa olla lattaraudan tasolla niin päästelyt varmaan on päästelty

Mitä tuossa päästössä voisi mennä vikaan? Tuleeko muotovirhettä tms?
Kuulia ei varmaan kannata lämmitellä..
Jos nivelet kestäisi 20km niin kestävyyshän olisi jo tuplaantunut!
Ei kai loppuun kuluisi pehmeämpinäkään.

Jos ajattelisi järkevästi nivelen kilometrikustannusta ja vaihtotyötä niin eihän noissa heikoiksi todetuissa ole mitään järkeä.
Jos toisesta nivelestä on malja halki niin kokoan jämistä yhden ja heitän nuotioon, siinä tulee varmasti hyvä

__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig,
after a couple of hours you realize the pig likes it.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.04.2014, 06:38
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Muistelisin, että ennen kun alkoi cromo villitys, niin esim. longfieldin murrokset olis ollut juuri tällaisia uudelleen lämpökäsiteltyjä ja niistähän tuli sitkeämpiä, mutta muistelisin, että palstallakin oli juttua, että ei kestäneet ajella venäjän reissuja, kun kului niin väljäksi. Tämä siis "old school" tyylisillä longfield murroksilla.

Onneks nykyään on cromo longfield keksitty
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.04.2014, 08:38
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti
Muistelisin, että ennen kun alkoi cromo villitys, niin esim. longfieldin murrokset olis ollut juuri tällaisia uudelleen lämpökäsiteltyjä ja niistähän tuli sitkeämpiä, mutta muistelisin, että palstallakin oli juttua, että ei kestäneet ajella venäjän reissuja, kun kului niin väljäksi. Tämä siis "old school" tyylisillä longfield murroksilla.

Onneks nykyään on cromo longfield keksitty
kyllä tais olla se 50km ajoa kun alko jo raplattaa kun 500tkm ajettu.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.04.2014, 09:53
Eskimo Eskimo ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.03
Sijainti: Kajjjaani, .
Viestit: 3.320
Perusasetus

Pitäs laittaa labra pystyyn ja käännellä murroksia paskaksi ilman käsittelyä ja sitten erilaisilla käsittelyillä jos niin paljon kiinnostaa aihe...
__________________
- eskimo kaenuusta
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 08.04.2014, 11:48
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Mielelläni vääntelisin murroksia rikki työkseni laboratoriossa, juuri sellainen kiinnostaa.
Tai ei rikkominen sinänsä vaan rikkoutumiseen vaikuttavat tekijät ja niiden tuunailu.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig,
after a couple of hours you realize the pig likes it.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 08.04.2014, 13:04
turakki turakki ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.11.03
Sijainti: Hämeenkyrö, Finland.
Viestit: 939
Perusasetus

Juu. Kymmenisen vuotta takaperin useampikin seppä noita vakioniveliä koitti vahvistella. Päästöä pehmeämmäksi tai lämpösovitteella päälle vahvistuksia. Sitten oli hetken muotia Lj:n isommat nivelet. Nyt lienee ongelma jollain lailla hallussa oikeilla cromonivelillä. Hj on vaan isoilla pyörillä aika armoton murroksille. Ja pienillä pyörillä eteneminen on...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 11.04.2014, 22:53
kallo kallo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 30.12.12
Sijainti: Oulu, Suomi
Viestit: 278
Perusasetus

Entä jos sitä murrosta ei nuorruttais, vaan nuorruttais sen vetarin... vetari vähän pehmentäs sitä murrokselle menevää iskua? Eli suomeksi cromovetari

Murroksenhan varmaan täytyy olla kova, että pinnat kestää. En tiedä sitten että jos se ois nuorrutettu ja sitten esimerksi pinnasta nopeasti induktiokarkaistu tjsp? Mutta lieneekö siinä sitten mitään hyötyä, kun lonkkarit ilmeisesti kestää yllättävän paljon
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hj61 murroksen vaihto tomppaa Tekniikka & Jutustelu 2 03.05.2013 14:32
Volvon murroksen rasvaus ismo Tekniikka & Jutustelu 4 14.04.2011 14:49
murroksen malja Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 3 22.08.2009 08:33
Murroksen suojakumi härski Tekniikka & Jutustelu 3 03.09.2008 14:52
volvon murroksen suojakumi? oska80 Tekniikka & Jutustelu 19 18.02.2008 18:04


Sivu luotu: 17:37 (GMT +2).