![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
Jos siellä on krymppi niin kyllä se voimalla kiristyy, jos shimmittu niin ei kiristy. Purat rohkeasti perän, laakerit kourassa paikalliseen laakerikauppaan ja rupeat kasaamaan. Ei se niin paha savotta ole. Heittokellon tarvii välyksen mittaamiseen. youtubesta löytyy videoita peräremonteista.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Mistä olette hommanneet viskokytkimiä jakolaatikkoon jos sellaiseen projektiin alkais? Quadratec? Mitä muuta olisi hyvä samalla jakolaatikkoon vaihtaa?
5.2 96 ZJ |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Vähintään ketju samalla, oli kulunut tai ei, sekä vaihdelaatikon ja jakiksen välinen stefa (siihen löytyy parempaa tuplahuulistefaakin, en nyt muista numeroa), tarvittaessa laakereita jos kulumaa tuntuu olevan. Siirtohaarukan liukumuovit ei maksa paljoa, ei ole pahitteeksi niitäkään uusia kun ovat kuluvaa tavaraa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Paljoa tuon 5.2 perän kiristysmomentit on?
Varsinkin tuo pinionin momentti olisi tarpeellinen. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ja 5,2 koneisella on kahta eri perää (D35 ja D44) riippuen mm. vuosimallista. Itse antaisin nämä peräremontit suosiolla ammattilaiselle, mutta ainahan sitä voi harrastepohjalta yrittää vaikka mitä. ![]()
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Onhan ne "kellosepän" hommia nuo peräremontit mutta niitä on turha pelätä, kyselemällä/tekemällä oppii. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tuo pinionin stefan vaihto (tai esim. yoken vaihto, tjsp.) on kuitenkin niin naurettavan helppo homma, että sitä ei tarvitse ammattilaisella teettää. Hyvä viisarimallin momenttiavain maksaa 50-100€ (esim. polkupyöriin työkaluja valmistavalta ParkTool:ilta löytyy aika hyvä ![]() ![]() Edes kaikkien laakereiden vaihto tai välitysten asennus ei ole mitään rakettitiedettä, mutta siinä toki tarttee heittokellon ja vähän olla tietoa mitä tehdään, miten tehdään, ja millainen hammaskosketus on hyvä. Itselle asensin ekat välitykset kahteen akseliin yhdessä viikonlopussa, ja tietääkseni ne kyseiset akselit on edelleen sellaisenaan ajossa. Tarkkana siinä pitää olla, mutta kaikki säätöarvot ja hammaskosketusten muoto ja mitä tehdä jos on väärin löytyy netistä. Ei muuta kun rohkeasti vain kokeilemaan ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 15.04.2014 19:21 |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Eli laakerit pitäisi vaihtaa. Eli momenttia ei tiedä kuin vanhasta?
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Uusilla laakereilla tottakai uuden mukaiset momentit. Ne taas löytyy esim. välitysten valmistajien sivuilta, tai ihan googlettamalla
![]() edit: Täältä esim. löytyy Danan virallinen dokumentti koskien WJ- mallin D44a taka-akselia. Ainoa isompi ero ZJ:n akseliin on että ei ole c- clip akseli, mutta muuten on sama vimpain joten arvot pitäisi täsmätä. Selvisi tuolta mm. sekin asia, paljonko kitkalukon kuuluisi pitää ennenkuin pyörähtää vapaasti: 320-400lbs./ft. = 430-540Nm. Ei taida ainakaan oma akseli niin hyvin pitää, kun jo kädellä voi pyöräyttää renkaasta. No, onhan ne sentään jo vuoden vanhat tehdasuudet Spicerin alkuperäiset kitkalevyt.. ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 16.04.2014 09:50 |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Voihan niitä periä rempata onnistuneesti kyläsepänkin kokemuksella ja osaamisella tyyliin: "Näin näitä periä on ennenkin korjattu...". Mitä esim. Jamanttia kuuntelee (ja syytä on), niin Jeepeissä se nyt vain ei mene ihan aina niin.
![]() Mitä tulee korjaamisen hintaan, niin laakerit, stefat, momenttiavain saati uusi tiheämpi välitys tai edes vetari - joka menee vaihtoon mikäli laakeripinta on sökö - maksavat pari-kolme kertaa sen mitä ehjä vaihtoperä. Sen puoleen entinen perä varaosiksi itselle tai myyntiin ja ehjä vaihtoperä vieläpä levyjarruilla rumpujen tilalle. Mutta jokainen tyylillään halujen ja mahdollisuuksien mukaan. ![]()
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Aikaavievää puuhaa se on kokemattomalle, eli heikkohermoisen ei välttämättä kannata siihen alkaa ![]() ![]() Lainaus:
![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() Hommaa sääkin "normaali" kinneri käyttikseksi, niin voit laittaa ZJ:hin kunnolliset maastorenkaat eikä mitään A/T:tä! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään / Vaihdetaan Jeep Grand Cherokee 4.0 | Jeeep | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 02.02.2012 21:06 |
M: JEEP GRAND CHEROKEE 5,2 -95 | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 08.03.2008 13:40 | |
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2005 21:50 | |
M: Jeep Grand Cherokee | O/M/V Muut | 1 | 01.11.2005 19:27 |